Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Brak oleju na wałkach....


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
38 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 listopada 2013 - 10:25

jest opcja wskazania tych śrub do odkręcenia i czy obie odpowiedzialne są za dopływ oleju do wałkĂłw ????


Jak mi sie uda to zrobie zdjecie panewki od wewnatrz. Widac tam takie dwie male dziurki ktorymi olej jest doprowadzany miedzy panewke a walek. Moze konkretnie te kanaly sie pozapychaly?

Swoja droga, co trzeba robic aby kanaly olejowe zatkac? Niewymieniac w ogole oleju czy jezdzic na oleju z lotosu.

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#22 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 listopada 2013 - 10:38

zapchany filtr oleju


filtr może być nawet zabetonowany, a i tak smarowanie musi być. Jedyne co to olej nie byłby filtrowany.
i to może być przyczyna problemów kolegi polar2000. Być może ktoś nie wymieniał filtra bardzo długo (bo dostęp jest przeciętny), filtr się zapchał, olej szedł bez filtracji, Ty mu dałeś ostro w rure, kawałek nagaru poszedł w kanał olejowy i w efekcie nagar gdzieś przytkał kanał olejowy

#23 OFFLINE   polar2000

polar2000
  • 62 postów
  • Dołączył: 12-06-2010
  • Skąd: Międzybrodzie Bialskie / Katowice

Napisany 07 listopada 2013 - 11:08

filtr może być nawet zabetonowany, a i tak smarowanie musi być. Jedyne co to olej nie byłby filtrowany.
i to może być przyczyna problemów kolegi polar2000. Być może ktoś nie wymieniał filtra bardzo długo (bo dostęp jest przeciętny), filtr się zapchał, olej szedł bez filtracji, Ty mu dałeś ostro w rure, kawałek nagaru poszedł w kanał olejowy i w efekcie nagar gdzieś przytkał kanał olejowy


Boje sie własnie ze tak było... Teraz pytnie czy jest ktoś na śląsku okolice sosnowca, katowic kto miał by ma tyle czasu by podjąć sie tego CZYSZCZENIA KANAŁÓW OLEJOWYCH...

#24 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 listopada 2013 - 11:18

Zrobiłbym to samodzielnie: kupiłbym preparat liqui molly do czyszczenia PB, zdjął wałki, poprzepychał drucikiem te cienkie kanały, które idą do panewek, wlał tam liqui molly i kręcił wałem ręcznie.

http://forum.vectrak...1535793__14.jpg

To są dokładnie kanały olejowe, które smarują wałek. Po zdjęciu przykręca się je siła 8nm.

#25 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 listopada 2013 - 11:53

filtr może być nawet zabetonowany, a i tak smarowanie musi być. Jedyne co to olej nie byłby filtrowany.
i to może być przyczyna problemów kolegi polar2000. Być może ktoś nie wymieniał filtra bardzo długo (bo dostęp jest przeciętny), filtr się zapchał, olej szedł bez filtracji, Ty mu dałeś ostro w rure, kawałek nagaru poszedł w kanał olejowy i w efekcie nagar gdzieś przytkał kanał olejowy


bez obrazy A10 ale jednak ma znaczenie. Zobacz w jaki sposób krąży olej przez filtr to zrozumiesz że zabetonowany by uniemożliwiał krążenie oleju z dołu na górę

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#26 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2013 - 13:56

Zapchany filtr spowoduje wzrost ciśnienia oleju tak jak zamiana wkładu na filtr w obudowie.

#27 OFFLINE   polar2000

polar2000
  • 62 postów
  • Dołączył: 12-06-2010
  • Skąd: Międzybrodzie Bialskie / Katowice

Napisany 07 listopada 2013 - 14:08

Zapchany filtr spowoduje wzrost ciśnienia oleju tak jak zamiana wkładu na filtr w obudowie.


wymieniłem filtr ale ciśnienie na zimnym cały czas 5br ciśnienie...

#28 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 listopada 2013 - 14:32

wymieniłem filtr ale ciśnienie na zimnym cały czas 5br ciśnienie...


Z ciekawosci spytam, osobiscie czy mechanik Ci wymienial filtr oleju?

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#29 OFFLINE   polar2000

polar2000
  • 62 postów
  • Dołączył: 12-06-2010
  • Skąd: Międzybrodzie Bialskie / Katowice

Napisany 07 listopada 2013 - 15:11

Jak mi sie uda to zrobie zdjecie panewki od wewnatrz. Widac tam takie dwie male dziurki ktorymi olej jest doprowadzany miedzy panewke a walek. Moze konkretnie te kanaly sie pozapychaly?

Swoja droga, co trzeba robic aby kanaly olejowe zatkac? Niewymieniac w ogole oleju czy jezdzic na oleju z lotosu.

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2


dramat .... :( nie wymieniac oleju wstyd ale juz dobrze chodzi mi tylko by ja uratowac:/

tak wymienił tylko juz po fakcie...

#30 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 listopada 2013 - 17:40

Tak wiec napisalem Ci wyzej ktore kanaly nalezaloby przeczyscic na poczatek. Wydaje mi sie, ze to sa najwezsze kanaly w calym ukladzie olejowym wiec to od nich bym zaczal.

Wysyłane z mojego HTC Dream za pomocą Tapatalk 2

#31 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 listopada 2013 - 23:48

wymieniłem filtr ale ciśnienie na zimnym cały czas 5br ciśnienie...


Panowie, czytam, czytam i nie wierzę. Przeczytajcie mój post i zrozumiecie że:
- filtr ma bypass i jak się zatka to i tak będzie olej na górze
- czujnik ciśnienia oleju jest za filtrem!! (poszedłem właśnie i sprawdziłem)
Mam w garażu rozebrane V6. Dmuchałem w miejscu czujnika ciśnienia dymem z papierosa. Wylatywało jak z parowozu środkowym kanałem w filtrze i patrz niżej
- kanały olejowe z dołu do góry są grube na 8mm, potem jest śruba od głowicy, dalej kanały poziome i dopiero małe dziurki do szklanek i wałków.

Nie kumam w jaki sposób brak oleju na górze i to po obu stronach. Może zapchany kanał resztkami filtra. One naprawdę są bycze..min 8mm. Co było powodem odkręcenia się dwóch śrub od panewek głównych, to jest NIE MOZLIWE - było grzebane

#32 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 listopada 2013 - 23:55

Nie kumam w jaki sposób brak oleju na górze i to po obu stronach. Może zapchany kanał resztkami filtra. One naprawdę są bycze..min 8mm. Co było powodem odkręcenia się dwóch śrub od panewek głównych, to jest NIE MOZLIWE - było grzebane


były 2 usterki
1 brak oleju na górze silnika
2 odkręcone śruby w misce

#33 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 listopada 2013 - 08:05

Co było powodem odkręcenia się dwóch śrub od panewek głównych, to jest NIE MOZLIWE - było grzebane

sam nie wiem, ale w kilku omegach też widziałem że te śruby dało się odkręcić palcami. Co ciekawe nic nie stukało itp.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#34 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 listopada 2013 - 11:22

- filtr ma bypass i jak się zatka to i tak będzie olej na górze


to samo próbuje wytłumaczyć, ale inni wiedzą lepiej ;) :lol:
Nie ma możliwości żeby zatkany filtr zatrzymał olej!! Nie będzie filtracji, ale olej będzie płynął wszędzie

#35 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 listopada 2013 - 11:39

to samo próbuje wytłumaczyć, ale inni wiedzą lepiej ;) :lol:
Nie ma możliwości żeby zatkany filtr zatrzymał olej!! Nie będzie filtracji, ale olej będzie płynął wszędzie

a jak wyjaśnisz mi, że po remoncie UPG (gdzie zmieszany miałem olej z płynem) po 200km zaczęła mi grać góra. Wymieniłem filtr oleju (i dokładnie 3/4L oleju) i po 10minutach pracy na biegu jałowym przestała góra grać. :hmm: Zrobiłem jeszcze 300km, wymiana filtra, potem 500km (łącznie 1000km) i wymiana całego oleju (oczywiście z filtrem)

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#36 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 listopada 2013 - 12:39

Dla przypomnienia http://zssplus.pl/pu...ublikacje46.htm

#37 OFFLINE   polar2000

polar2000
  • 62 postów
  • Dołączył: 12-06-2010
  • Skąd: Międzybrodzie Bialskie / Katowice

Napisany 12 listopada 2013 - 17:06

Dla przypomnienia http://zssplus.pl/pu...ublikacje46.htm


a może dokładnie do V6

#38 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 listopada 2013 - 20:30

Polar, miałeś zadzwonić ?

#39 OFFLINE   polar2000

polar2000
  • 62 postów
  • Dołączył: 12-06-2010
  • Skąd: Międzybrodzie Bialskie / Katowice

Napisany 14 listopada 2013 - 18:07

Polar, miałeś zadzwonić ?



Dziś zadzwonie.... wieczorem ok 21.00 mam nadzieje ze nie bedzie problemu:) pozdrawiam