Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

cisnienie w zbiorniczku wyrownawczym czy to normalne ???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
37 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 listopada 2007 - 08:44

Jest jeszcze jedna pod zbiornikiem wyrownawczym plynu chlodniczego - chyba od obiegu do nagrzewnicy. Ta ktora widac powyzej przepompowuje plyn na duzy obieg (do chlodnicy).

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#22 OFFLINE   emidro

emidro
  • 119 postów
  • Dołączył: 12-09-2007
  • Skąd: Skwierzyna

Napisany 19 listopada 2007 - 09:15

I pewnie jak wszystko co elektryczne i znajduje się w omedze jest popsute!!! Bo wydaje mnie się że raczej on nie działajut. MariuszD., a może jeszcze rozszyfrujesz dla mnie to ustrojstwo które znajduje sie z lewej strony tego silniczka ze zdjęcia ( Wcchodzą tam dwa przewody od podciśnienia do takiego silniczka jak od spryskiwaczy - również wchodzi tam dość gruby wąż i po przejściu przez ten talerzyk wychodzi i na wysokości paska klinowego wchodzi w metalową rurke)- Ale opis :mrgreen:
2009 rok DM

#23 OFFLINE   emidro

emidro
  • 119 postów
  • Dołączył: 12-09-2007
  • Skąd: Skwierzyna

Napisany 11 grudnia 2007 - 21:52

Dodany obrazek


Panowie po dokładnym oblukaniu wyszło że ta pompka która pompuje na duży obieg nie ma zasilania jak podłącze na krótko to pompuje tak samo ten zawór obok też nie ma zasilania a jak podłącze na krótko to żaczyna coś tak dziwnie buczeć (jak jest odpalony). Łudzę się że to jest przyczyna moich problemów z ogrzewaniem. Niestety czas na elektryka (u niego jeszcze z omką nie byliśmy). Kolejne wydatki :cry:
2009 rok DM

#24 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 grudnia 2007 - 21:59

Obrazek


Panowie po dokładnym oblukaniu wyszło że ta pompka która pompuje na duży obieg nie ma zasilania jak podłącze na krótko to pompuje tak samo ten zawór obok też nie ma zasilania a jak podłącze na krótko to żaczyna coś tak dziwnie buczeć (jak jest odpalony). Łudzę się że to jest przyczyna moich problemów z ogrzewaniem. Niestety czas na elektryka (u niego jeszcze z omką nie byliśmy). Kolejne wydatki :cry:



a sprawdzales na zimnym czy w momencie pracy wentylatora ? bo ta pompka chodzi wlasnie z wentylatorami




 


#25 OFFLINE   emidro

emidro
  • 119 postów
  • Dołączył: 12-09-2007
  • Skąd: Skwierzyna

Napisany 12 grudnia 2007 - 09:59

a sprawdzales na zimnym czy w momencie pracy wentylatora ? bo ta pompka chodzi wlasnie z wentylatorami


Kurcze o tym nie wiedziałem sprawdzę jak zagrzeje sprzęt. A może wiesz coś o tym drugim zaworze? On ma dwa gumowe węże w których na macanego nie czuć żeby był płyn, i na bank nie chodzi bo jak podłączyłem na krótko to tak jak pisałem wcześniej coś zaczyna buczeć! Gdzieś wyczytałem że to zawór który pompuje wode na nagrzewnice? (A jak nie pompuje to nie grzeje :mrgreen: ) To takie moje wykręty heheh
2009 rok DM

#26 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 grudnia 2007 - 11:55

a sprawdzales na zimnym czy w momencie pracy wentylatora ? bo ta pompka chodzi wlasnie z wentylatorami


Kurcze o tym nie wiedziałem sprawdzę jak zagrzeje sprzęt. A może wiesz coś o tym drugim zaworze? On ma dwa gumowe węże w których na macanego nie czuć żeby był płyn, i na bank nie chodzi bo jak podłączyłem na krótko to tak jak pisałem wcześniej coś zaczyna buczeć! Gdzieś wyczytałem że to zawór który pompuje wode na nagrzewnice? (A jak nie pompuje to nie grzeje :mrgreen: ) To takie moje wykręty heheh



druga pompka jest pod zbiorniczkiem wyrownawczym




 


#27 OFFLINE   emidro

emidro
  • 119 postów
  • Dołączył: 12-09-2007
  • Skąd: Skwierzyna

Napisany 12 grudnia 2007 - 17:15

druga pompka jest pod zbiorniczkiem wyrownawczym


To wiem. Sory że cały czas o tym samym, ale chodzi mi też o ten zawór obok tej pompki przy aku. Ten zawór ma silniczek z którego idzie jakaś rurka podciśnieniowa która zasysa powietrze i idzie dalej w głąb silnika.

Dodany obrazek
2009 rok DM

#28 OFFLINE   emidro

emidro
  • 119 postów
  • Dołączył: 12-09-2007
  • Skąd: Skwierzyna

Napisany 13 grudnia 2007 - 13:09

Jednak chyba nie wiem gdzie jest druga pompka? Na zdjęciach tak jak widać jest tyko czujnik od tęp.

Dodany obrazek

Dodany obrazek

A i dziś sprawdziłem podczas załączonego wiatraka. Brak zasilania do silniczka (tego przy aku).
2009 rok DM

#29 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 grudnia 2007 - 22:43

druga pompka jest pod zbiorniczkiem wyrownawczym


To wiem. Sory że cały czas o tym samym, ale chodzi mi też o ten zawór obok tej pompki przy aku. Ten zawór ma silniczek z którego idzie jakaś rurka podciśnieniowa która zasysa powietrze i idzie dalej w głąb silnika.

Obrazek



ten zawor jest od dodatkowego obiegu powietrza a nie wody wiec nie ma nic do tej pompki.
a pod zbiorniczkiem wyrownawczym jest czujnik poziomu plynu chlodniczego na komputer a nie temp :) temperatury odydwa masz z tylu silnika na mostku wodnym. a zbyt doslownie podszedles do stwierdzenia "pod" powinna byc lekko po prawej od zbiorniczka i w dole




 


#30 OFFLINE   emidro

emidro
  • 119 postów
  • Dołączył: 12-09-2007
  • Skąd: Skwierzyna

Napisany 13 grudnia 2007 - 22:46

ten zawor jest od dodatkowego obiegu powietrza a nie wody wiec nie ma nic do tej pompki.


Wszystko jasne dzisiaj wyciągnołem jeden wąż podczas pracy silnika i faktikos zamiast cieczy powietrze. Człowiek się uczy na błedach :mrgreen:
2009 rok DM

#31 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 grudnia 2007 - 22:48

ten zawor jest od dodatkowego obiegu powietrza a nie wody wiec nie ma nic do tej pompki.


Wszystko jasne dzisiaj wyciągnołem jeden wąż podczas pracy silnika i faktikos zamiast cieczy powietrze. Człowiek się uczy na błedach :mrgreen:

\

a i tak glupi umiera :mrgreen: u mnei ten obieg jest wylaczony. nie wiem czy to padl odkurzacz czy cos innego ale nie dochodze do tego :)




 


#32 OFFLINE   emidro

emidro
  • 119 postów
  • Dołączył: 12-09-2007
  • Skąd: Skwierzyna

Napisany 13 grudnia 2007 - 22:54

U mnie odkurzacz padł latem i nic z tym też nie robiłem. A to jest powiązane? Niewiedziałem. Na bank mam narąbane w tym aucie na maxa!!! Ale co zrobić trzeba się meczyć jak się kupiło padake! A miało być tak pięknie następną jak będę kupował to będe wiedził na co patrzeć mniej więcej.
2009 rok DM

#33 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 grudnia 2007 - 23:02

U mnie odkurzacz padł latem i nic z tym też nie robiłem. A to jest powiązane? Niewiedziałem. Na bank mam narąbane w tym aucie na maxa!!! Ale co zrobić trzeba się meczyć jak się kupiło padake! A miało być tak pięknie następną jak będę kupował to będe wiedził na co patrzeć mniej więcej.



odkurzacz olej. to tylko obieg powietrza dodatkowego do podgrzania katow. ale z chlodzeniem to koniecznie to V nie lubia byc przegrzane. U mnei poprzedni wlasciciel przegrzal i mi sie uszczelkami pod glowica odbilo i na wiosne pierscienie bede wymienial :(




 


#34 OFFLINE   emidro

emidro
  • 119 postów
  • Dołączył: 12-09-2007
  • Skąd: Skwierzyna

Napisany 13 grudnia 2007 - 23:07

Może to śmieszne ale auto wcale sie nie przegrzewa tęperatura wacha się w granicach 90-95 stopni!!! Patrząc na problemy innych z przegrzewaniem gdzie piszą o ponad 100stopniach to chyba moja nie ma z tym problemów. Problem polega na tym że robi się podciśnienie w zbiorniku wyr. i popuszcza przez korek myślisz że może to mieć związek z termostatem? Może warto wymienić nie jest taki drogi.
2009 rok DM

#35 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 grudnia 2007 - 23:13

Może to śmieszne ale auto wcale sie nie przegrzewa tęperatura wacha się w granicach 90-95 stopni!!! Patrząc na problemy innych z przegrzewaniem gdzie piszą o ponad 100stopniach to chyba moja nie ma z tym problemów. Problem polega na tym że robi się podciśnienie w zbiorniku wyr. i popuszcza przez korek myślisz że może to mieć związek z termostatem? Może warto wymienić nie jest taki drogi.



niestety to raczej wyglada na UPG :( jedynym punktem stycznym ktory moze powodowac podwyzszenie cisnienia w ukladzie chlodzenia jest uklad odprowadzania spalin czyli wypalona uszczelka pod glowica :(




 


#36 OFFLINE   emidro

emidro
  • 119 postów
  • Dołączył: 12-09-2007
  • Skąd: Skwierzyna

Napisany 13 grudnia 2007 - 23:18

niestety to raczej wyglada na UPG jedynym punktem stycznym ktory moze powodowac podwyzszenie cisnienia w ukladzie chlodzenia jest uklad odprowadzania spalin czyli wypalona uszczelka pod glowica


No to ZONK niezbyt miłe to informacje dla mnie! W moim miasteczku mało kto się by za to zabrał a jak już się wezmą to tak jak ostanio miałem z wymianą rozrządu-LAWETA-!!! Nie wspomnę już okosztach nawet niechce śię pytać ile sobie zawołaja. Pewnie tak jak w tej reklamie MILION PIĘCsET STO DZIEWIĘCsET :mrgreen:
2009 rok DM

#37 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 grudnia 2007 - 23:20

niestety to raczej wyglada na UPG jedynym punktem stycznym ktory moze powodowac podwyzszenie cisnienia w ukladzie chlodzenia jest uklad odprowadzania spalin czyli wypalona uszczelka pod glowica


No to ZONK niezbyt miłe to informacje dla mnie! W moim miasteczku mało kto się by za to zabrał a jak już się wezmą to tak jak ostanio miałem z wymianą rozrządu-LAWETA-!!! Nie wspomnę już okosztach nawet niechce śię pytać ile sobie zawołaja. Pewnie tak jak w tej reklamie MILION PIĘCsET STO DZIEWIĘCsET :mrgreen:


jesli masz stacje diagnostyczna to podjedz na badanie co2 w plynie chlodniczym. to powierdzi na 99% diagnoze.




 


#38 OFFLINE   emidro

emidro
  • 119 postów
  • Dołączył: 12-09-2007
  • Skąd: Skwierzyna

Napisany 13 grudnia 2007 - 23:26

jesli masz stacje diagnostyczna to podjedz na badanie co2 w plynie chlodniczym. to powierdzi na 99% diagnoze.


Podjade i zobacze czy wiedzą o co chodzi. Wiesz jak jest w małych miasteczkach na przeglądach 150zł i następny! A jak chcesz żeby coś sprawdzili to zawsze mają coś skopane!
2009 rok DM