Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Pomoc przy ustawieniu LPG


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
87 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 02 stycznia 2014 - 21:36

Mówiłeś o połączeniu listew , ja to rozumiem że są one skompensowane czyli połączone razem dla wyrównania ciśnień?.


Dokładnie TAK. reduktor (pierwsze wyjście)---filtr---listwa---listwa---filtr----reduktor (drugie wyjście)

Też kiedyś walczyłem z rozjazdem i znalazłem śmieci w postaci kawałków gumy w sitkach


Tylko na wcześniejszych Waldemarach też miałem rozjazd,później jazda na PB i rozjazd znikł do dzisiaj, wężyki sprawdzane kilka razy czy gdzieś nie są zagięte/przyczaśnięte i wsio ok. zrobię jak mi radziłeś i dam znać.

#62 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 stycznia 2014 - 23:40

Dokładnie TAK. reduktor (pierwsze wyjście)---filtr---listwa---listwa---filtr----reduktor (drugie wyjście)



Tylko na wcześniejszych Waldemarach też miałem rozjazd,później jazda na PB i rozjazd znikł do dzisiaj, wężyki sprawdzane kilka razy czy gdzieś nie są zagięte/przyczaśnięte i wsio ok. zrobię jak mi radziłeś i dam znać.


Jeszcze jedno jest możliwe że któraś z cewek niedomaga i wypadają zapłony tylko na gazie który potrzebuje większej energii iskry do prawidłowego zapłonu a wszystkie niedomagania układu zapłonowego właśnie często wychodzą przy pracy na gazie.Ale zobaczymy co pokaże szukanie winowajcy.Należy również pod uwagę wziąć lewe powietrze .:)

#63 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 03 stycznia 2014 - 14:56

Jeszcze jedno jest możliwe że któraś z cewek niedomaga i wypadają zapłony tylko na gazie który potrzebuje większej energii iskry do prawidłowego zapłonu a wszystkie niedomagania układu zapłonowego właśnie często wychodzą przy pracy na gazie.Ale zobaczymy co pokaże szukanie winowajcy.Należy również pod uwagę wziąć lewe powietrze .:)


Prawdopodobnie winowajca rozjazdu na bankach znaleziony, 6 wtryskiwacz wszystko rozpierdziela,po jego wyłączeniu czasy wtrysków 123 a 456 różnią się 0,1ms, jak go załączę to po chwili różnica między stronami dochodzi do 0.4ms, dodatkowo słychac go jak stuka, dzwoniłem do gościa gdzie kupiłem i jutro jadę wymienić i dam znać co i jak.

Mam jeszcze dwa pytania: co oznacza ta linia "odchyłka" czy ona ma być prosta ?? i drugie,jakie ustawić ciśnienie przy obecnym 1.0 miałem mnożnik w okolicach 1.25 i w tabeli jaką znalazłem podają że Hanki zielone przy ciśnieniu 0,8 podchodzą do mocy 33kM na cylinder.To w sumie z tego co tam podają powinienem mieć czerwone ??

http://www.europegas...updated_PL1.pdf

#64 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2014 - 17:27

Prawdopodobnie winowajca rozjazdu na bankach znaleziony, 6 wtryskiwacz wszystko rozpierdziela,po jego wyłączeniu czasy wtrysków 123 a 456 różnią się 0,1ms, jak go załączę to po chwili różnica między stronami dochodzi do 0.4ms, dodatkowo słychac go jak stuka, dzwoniłem do gościa gdzie kupiłem i jutro jadę wymienić i dam znać co i jak.

Mam jeszcze dwa pytania: co oznacza ta linia "odchyłka" czy ona ma być prosta ?? i drugie,jakie ustawić ciśnienie przy obecnym 1.0 miałem mnożnik w okolicach 1.25 i w tabeli jaką znalazłem podają że Hanki zielone przy ciśnieniu 0,8 podchodzą do mocy 33kM na cylinder.To w sumie z tego co tam podają powinienem mieć czerwone ??

http://www.europegas...updated_PL1.pdf


To dobrze że namierzyłeś problem i mam nadzieję że to wina wtryskiwacza oraz że po jego wymianie będzie wszystko w normie.

Linia odchyłki to różnica między czasami wtrysku benzyny i benzyny na gazie z uwzględnieniem mnożnika i powinna wynosić nie więcej jak 5% Pokazuje w jakich zakresach i w jakim procencie mapy są rozjechane.Będzie prawie prosta jeżeli po uporaniu się ze wszystkimi usterkami wykonamy prawidłowe strojenie.

Tabela tak podaje i może dla pewnej grupy samochodów będzie to miarodajne. Należy wziąć pod uwagę jeszcze czasy wtrysku tutaj max czasy są krótkie i inne parametry nap.zmienna geometria kolektora dolotowego i tutaj przy czerwonych mnożnik byłby w okolicach 1.6 ale już przy obrotach lub obciążeniu gdzie działa multiram to będzie ubogo. Dla tej mocy 37 km na cylinder to minimum.

Mnożnik pójdzie do góry po wyrównaniu czasów wtrysku . U mnie w tej chwili siedzą hanki zielone i mnożnik mam na poziomie 1,25 przy ciśnieniu 1 Bar. tylko ja mam 170 k . Auto na gazie jedzie jak na benzynie i nie czuje żadnej różnicy w mocy. Ciśnienie 1Bar jest bardzo odpowiednie bo przecież niskie ciśnienie to dłuższy czas wtrysku i większa dokładność wtryskiwanej dawki do cylindra.:)

Poprzednie wtryskiwacze były mało wydajne do tego silnika i rozwiercanie dysz już nie opuszczało mnożnika.Jeżeli masz hana gold to tam można wkręcić dysze , tylko niema takiej potrzeby.

#65 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 stycznia 2014 - 18:09

To dobrze że namierzyłeś problem i mam nadzieję że to wina wtryskiwacza oraz że po jego wymianie będzie wszystko w normie.

Linia odchyłki to różnica między czasami wtrysku benzyny i benzyny na gazie z uwzględnieniem mnożnika i powinna wynosić nie więcej jak 5% Pokazuje w jakich zakresach i w jakim procencie mapy są rozjechane.Będzie prawie prosta jeżeli po uporaniu się ze wszystkimi usterkami wykonamy prawidłowe strojenie.

Tabela tak podaje i może dla pewnej grupy samochodów będzie to miarodajne. Należy wziąć pod uwagę jeszcze czasy wtrysku tutaj max czasy są krótkie i inne parametry nap.zmienna geometria kolektora dolotowego i tutaj przy czerwonych mnożnik byłby w okolicach 1.6 ale już przy obrotach lub obciążeniu gdzie działa multiram to będzie ubogo. Dla tej mocy 37 km na cylinder to minimum.

Mnożnik pójdzie do góry po wyrównaniu czasów wtrysku . U mnie w tej chwili siedzą hanki zielone i mnożnik mam na poziomie 1,25 przy ciśnieniu 1 Bar. tylko ja mam 170 k . Auto na gazie jedzie jak na benzynie i nie czuje żadnej różnicy w mocy. Ciśnienie 1Bar jest bardzo odpowiednie bo przecież niskie ciśnienie to dłuższy czas wtrysku i większa dokładność wtryskiwanej dawki do cylindra.:)

Poprzednie wtryskiwacze były mało wydajne do tego silnika i rozwiercanie dysz już nie opuszczało mnożnika.Jeżeli masz hana gold to tam można wkręcić dysze , tylko niema takiej potrzeby.


kurna fata, u mnie hanki zielone chodzą na 0,9 Bar żeby mnożnik był sensowny... Skąd takie rozbieżności?

#66 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2014 - 18:24

kurna fata, u mnie hanki zielone chodzą na 0,9 Bar żeby mnożnik był sensowny... Skąd takie rozbieżności?


Właśnie to jest ciekawe że silniki są jak koty i każdy chodzi własnymi ścieżkami , zobaczymy jak wyjdzie w tym przypadku. Jeżeli korekty ecu są jak na pb to jest ok.

#67 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 03 stycznia 2014 - 20:14

kurna fata, u mnie hanki zielone chodzą na 0,9 Bar żeby mnożnik był sensowny... Skąd takie rozbieżności?


doncortino, jaki dla ciebie jest sensowny, u mnie wyszło przy ciśnieniu 0,9 około 1,35, a przy 1.0 jakieś 1,22.

#68 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2014 - 21:34

doncortino, jaki dla ciebie jest sensowny, u mnie wyszło przy ciśnieniu 0,9 około 1,35, a przy 1.0 jakieś 1,22.


Mnożnik sensowny jest wtedy kiedy wtryskiwacze wyrabiają się na wolnych obrotach i nie zapętlają przy wysokich. Może wynosić 1 ale auta chodzą z mnożnikiem poniżej 1 i też jest dobrze to wszystko zależy od czasów wtrysku jakie rozwija silnik na pb oraz od zainstalowanych gratów które często stanowią barierę poniżej której nie jesteśmy w stanie kontrolować dawki gazu.

#69 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 05 stycznia 2014 - 14:15

Jestem, sprawa wygląda dziwnie, wymieniłem wtryskiwacz który stukał na inny po złożeniu też słychać delikatne stukanie na tym samym szóstym wtryskiwaczu,ale bardzo delikatne,i teraz wszystko wygląda tak:

- na LPG rozjazd między głowicami o ok.0,4 ms.:mad:
(akurat scren z LPG przez przypadek wywaliłem, ale dzisiaj zrobię drugi)

- na PB moim zdaniem idealnie :)

- na LPG jak wyłączę 4 i 5 wtryskiwacz też jest wszystko ok. (albo tak mi się wydaje) zobaczcie sami:

Sama Benzyna:

[ATTACH]25084[/ATTACH]

LPG bez dwóch wtryskiwaczy:

[ATTACH]25085[/ATTACH]


I odchyłka:

[ATTACH]25086[/ATTACH]

Wygląda na to że mój rozjazd między bankami nie dotyczy PB czyli nie ma mowy o lewym powietrzu itd.. ,albo się mylę ??

#70 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 stycznia 2014 - 15:31

Jestem, sprawa wygląda dziwnie, wymieniłem wtryskiwacz który stukał na inny po złożeniu też słychać delikatne stukanie na tym samym szóstym wtryskiwaczu,ale bardzo delikatne,i teraz wszystko wygląda tak:

- na LPG rozjazd między głowicami o ok.0,4 ms.:mad:
(akurat scren z LPG przez przypadek wywaliłem, ale dzisiaj zrobię drugi)

- na PB moim zdaniem idealnie :)

- na LPG jak wyłączę 4 i 5 wtryskiwacz też jest wszystko ok. (albo tak mi się wydaje) zobaczcie sami:

Sama Benzyna:

[ATTACH]25084[/ATTACH]

LPG bez dwóch wtryskiwaczy:

[ATTACH]25085[/ATTACH]


I odchyłka:

[ATTACH]25086[/ATTACH]

Wygląda na to że mój rozjazd między bankami nie dotyczy PB czyli nie ma mowy o lewym powietrzu itd.. ,albo się mylę ??


Wygląda że można lewe powietrze wykluczyć ale jest zawsze jakieś ale . Podstawa to to że ecu pb widzi sumę niespalonego tlenu poprzez sondę i nie wie że któryś cylinder nie dopala mieszanki , obniżając czasy wtrysków dla całej głowicy bo nie może zrobić tego dla pojedynczych wtryskiwaczy, stąd wniosek że na jednym cylindrze mamy wypadanie zapłonów i powodem może być niedomagająca cewka lub świeca ale to jak widzę budzi wątpliwość popartą przez próbę z wtryskiwaczami.
Myślę że należy to sprawdzić czy jest to kłopot z jednym cylindrem czy też zjawisko dotyczy całej głowicy.


Może olej jest w gniazdach świec na tej głowicy i stąd ten rozjazd lub ktoś zapomniał wymienić świece.

#71 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 05 stycznia 2014 - 15:43

Wygląda że można lewe powietrze wykluczyć ale jest zawsze jakieś ale . Podstawa to to że ecu pb widzi sumę niespalonego tlenu poprzez sondę i nie wie że któryś cylinder nie dopala mieszanki , obniżając czasy wtrysków dla całej głowicy bo nie może zrobić tego dla pojedynczych wtryskiwaczy, stąd wniosek że na jednym cylindrze mamy wypadanie zapłonów i powodem może być niedomagająca cewka lub świeca ale to jak widzę budzi wątpliwość popartą przez próbę z wtryskiwaczami.
Myślę że należy to sprawdzić czy jest to kłopot z jednym cylindrem czy też zjawisko dotyczy całej głowicy.


Zacznę może od wymiany świec, bo i tak jest na nie pora te aktualne maja ponad 50tys i może dlatego na PB jest ok. na LPG robi się rozjazd, LPG podobno potrzebuje lepszej iskry,a powiedz mi poza tym rozjazdem na bankach wykresy wyglądają w miarę ok.z wyłączonymi dwoma wtryskami. I jeszcze jedno jakie powinny być czasy dla PB na wolnych ?? Widze że edytowałeś, oleju nie ma suchutko pod deklami, może świece

#72 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 stycznia 2014 - 16:02

Zacznę może od wymiany świec, bo i tak jest na nie pora te aktualne maja ponad 50tys i może dlatego na PB jest ok. na LPG robi się rozjazd, LPG podobno potrzebuje lepszej iskry,a powiedz mi poza tym rozjazdem na bankach wykresy wyglądają w miarę ok.z wyłączonymi dwoma wtryskami. I jeszcze jedno jakie powinny być czasy dla PB na wolnych ?? Widze że edytowałeś, oleju nie ma suchutko pod deklami, może świece


Na razie to rozjazd powoduje że mapy i mnożnik nie są dokładne ale też nie jest tak zle , fakt że ecu na gazie dostaje fałszywe dane i robi korekty na głowicach zmuszając sterownik gazu do walki.

Casy dla tego silnika na pb są w granicach 3,0 ms ale zależy wszystko od tego jakie obroty silnika ustawiono w ecu , a widziałem że jeden miał 3.0 inny 2,8 lub 3,2 obroty też od 600 do 750. Myślę że koledzy którzy posiadają ten silnik podpowiedzą bliżej.

Zobacz czy podczas jazdy również występuje taki rozjazd jak na jałowym.Możesz nagrać osc za pomocą programu AC.

#73 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 stycznia 2014 - 21:10

A czy masz w obu listwach takie samo ciśnienie, tzn:
Tej samej długości węże
Te same filtry
Nie masz zwężki na wężu na którymś banku np jakiś czujnik typu PS-02?

Nawalczyłem się z tym rozjazdem tyle, że miałem już dość, sondy evap wydech, świece, wymieniałem nawet multiram w górnym dolocie. Czujnik temp gazu wsadzę w trójnik i do listwy Keihina dorobię kompensację i z niej do PS-01 i z tej kompensacji do przerobionego parownika regulacje ciśnienia :D, taki spory mod LPG robię bo chcę dojść do spadku bliskiego zera przy bucie. No i chcę mieć pewność, że w obie listwy są identycznie zasilane.

Inna sprawa, że jakiś delikatny rozjazd może być(raczej nie 4ms a 1-2?), bo chyba pojemność cylindrów jednego i drugiego banku nie jest identyczna, i stan ich, i wydechu itd.

A co do świec to nie wierzyłem, że to takie istotne przy LPG do puki nie zaczęła mi słabo chodzić na LPG. Cudowałem przy gazie bo na benzynie chodziła ok a na LPG nie. Przerwa na świecach nie pamiętam ale jakaś sporawa się zrobiła(2-3x ponad to co ma być).

#74 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 06 stycznia 2014 - 15:43

Tej samej długości węże


Od wtrysków do wkrętek TAK ok.20cm, od Golda do listew różna długość, ale to chyba nie ma znaczenia tym bardziej że tak jak pisałem wcześniej mam połączone obie listwy w celu wyrównania ciśnienia.

Te same filtry


Tak

Nie masz zwężki na wężu na którymś banku


Nie, sprawdzane bardzo dokładnie, kiedyś dawno miałem jeden wężyk przyciśnięty między głowicą a kolektorem i przy dodaniu gazu wypadał zapłon na tym banku.

Nawalczyłem się z tym rozjazdem


I pokonałeś, teraz masz ok. ??

Inna sprawa, że jakiś delikatny rozjazd może być(raczej nie 4ms a 1-2?), bo chyba pojemność cylindrów jednego i drugiego banku nie jest identyczna, i stan ich, i wydechu itd.


W sumie mądre słowa, tylko u mnie rozjazd jest raz większy raz mniejszy.

bo chcę dojść do spadku bliskiego zera przy bucie.


Hmm, a spadek ciśnienia ok.0,1- 0,15 przy bucie to jakiś problem ma wpływ na czasy ??

Zacznę od wymiany świeczek bo moje mają już trochę przejechane, oczywiście cztero-elektrodowe bo 2,6 3,2 na innych kuleje (wiem że do LPG podobno były by lepsze jedno)

Nagrałem OSC, przypominam że na PB rozjazd jest niewielki ok. 0,1 max czasami 0,2

[ATTACH]25093[/ATTACH]

#75 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2014 - 16:18

Od wtrysków do wkrętek TAK ok.20cm, od Golda do listew różna długość, ale to chyba nie ma znaczenia tym bardziej że tak jak pisałem wcześniej mam połączone obie listwy w celu wyrównania ciśnienia.



Tak



Nie, sprawdzane bardzo dokładnie, kiedyś dawno miałem jeden wężyk przyciśnięty między głowicą a kolektorem i przy dodaniu gazu wypadał zapłon na tym banku.



I pokonałeś, teraz masz ok. ??



W sumie mądre słowa, tylko u mnie rozjazd jest raz większy raz mniejszy.



Hmm, a spadek ciśnienia ok.0,1- 0,15 przy bucie to jakiś problem ma wpływ na czasy ??

Zacznę od wymiany świeczek bo moje mają już trochę przejechane, oczywiście cztero-elektrodowe bo 2,6 3,2 na innych kuleje (wiem że do LPG podobno były by lepsze jedno)

Nagrałem OSC, przypominam że na PB rozjazd jest niewielki ok. 0,1 max czasami 0,2

[ATTACH]25093[/ATTACH]


Rozjazd momentami wynosi nawet 2ms , mimo wszystko przy bucie sonda jest na bogato to znaczy że jest wystarczająca ilość paliwa i jest dobrze wystrojone. Mówię sonda bo na 2 głowicy to sonda albo jest nie podłączona albo leży bo jej wskazania są złe i leniwe ale bardziej obstawiałbym to że jednak jest nie podłączona. Ciekawe jak wygląda na pb i tu też możesz nagrać osc tak dla porównania.:) Jakie wrażenie z jazdy jest lepiej czy gorzej.:)

Reduktor daje radę , a sondę to zn. czy jest podpięta pod staga warto sprawdzić lub podejrzeć w skanerze.

#76 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 06 stycznia 2014 - 17:18

bo na 2 głowicy to sonda albo jest nie podłączona albo leży bo jej wskazania są złe i leniwe ale bardziej obstawiałbym to że jednak jest nie podłączona.


Raczej jest nie podłączona,w kanale widzę że jest podpięta tylko jedna prawa,czytałem gdzieś na forum że lepiej jest podpiąć do trójkątnej skrzynki, sugerujesz żeby były podpięte dwie ??

Ciekawe jak wygląda na pb i tu też możesz nagrać osc tak dla porównania.


Spróbuje jutro dzisiaj nie dam rady.

Jakie wrażenie z jazdy jest lepiej czy gorzej


W sumie to jeździ dobrze, wydaje mi się że na Hankach płynniej zmienia biegi tak samo jak na PB na Waldemarach wyczuwałem lekkie szarpnięcie oczywiście przy mocniejszej jeździe.

sprawdzić lub podejrzeć w skanerze.


Ale o co chodzi z tym scanerem ??

#77 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 stycznia 2014 - 17:28

U mnie w sumie do końca nie wiem czy rozwiązałem problem bo rozebrałem samochód :D ale jak jeździł to było ok, jak poskładam spowrotem silnik i zawieszenie to się dowiem ale dużo zmian będzie i może naprawię przy okazji coś i nie będę wiedział, że to było to.

Rozleciał się filtr węglowy i zapchał mi EVAP i był ciągle otwarty
oring jeden w tym plastiku z napisem ecotec był uszkodzony
Jeden wydech mogę mieć zapchany bo po jednej stronie przedtem katalizator mi się rozleciał. Masę powodów w V może być przyczyną;/

#78 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2014 - 17:47

Dwie są potrzebne chociażby w takim przypadku jak twój gdzie jest rozjazd i trwa poszukiwanie winowajcy , poza tym podpięte sondy są potrzebne aby ocenić czy obie głowice mają dostatek paliwa jak również ISA 2 korzysta z ich sygnału przy wprowadzaniu korekt po obrotach przy max bucie gdzie ecu już nie reguluje składu mieszanki podczas gdy pętla jest otwarta.
Natomiast gdzie podpiąć to już zależy gdzie wygodniej monterowi, w skrzynce są połączenia nie narażone na wpływ wilgoci.Dla sprawdzenia skanerem trzeba auto podpiąć pod komputer i za pomocą opcoma lub opelskanera sprawdzić parametry na żywo. :)

Do pełni satysfakcji z wystrojenia potrzebne jeszcze są korekty po temperaturze oraz po obrotach ale najpierw trzeba z tym rozjazdem się uporać.

#79 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 stycznia 2014 - 18:10

A no właśnie.
Wstawiłem dla próby jakieś dwie używane sondy bo mimo iż moje działały myślałem, no może coś nie tak.
Chodziły tak samo to nie zmieniałem spowrotem, ale po pewnym czasie się zacząłem przyglądać bo rozjazd zrobił się ogromny a jedna oscylowała 0,5-1V a druga normalnie 0,1/0,2 - 0,8/0,9. Więc ta pierwsza niby oscylowała ale ciągle w granicy bogatej mieszanki.

W końcu wstawiłem dwie nowe NGK to już w ramach desperacji. Oczywiście nie pomogło.

W Zasadzie to możesz mieć problem z sondą a teraz nawet tego nie wychwycisz.


No i zauważyłem, że niby map w okolicach 0,32 jest ok ale u mnie jak na prawdę wszystko było szczelne to było 0,29(nie więcej). Właśnie EVAP leciutko podawał lewe bo zawiesił się otwarty, do tego jakiś oring w platiku ecotec podszarpany itp

#80 OFFLINE   OmegaV6

OmegaV6
  • 87 postów
  • Dołączył: 13-08-2012

Napisany 07 stycznia 2014 - 19:07

Hmm, sondy mam OP-COMa sprawdzałem je kilka tygodni temu i chodziły fajnie nie pamiętam dokładnie wartości,ale coś około od 30-800. EWAP gdzie on się znajduje w błotniku,do niego idzie jedna rurka z plastiku ECO-TEC ?? Będe miał chwile podłącze druga sondę i wymienię świeczki.Dzisiaj sprawdziłem spalanie nalałem za 20,- dokładnie 7,80 Litra.Wyjechałem na trasę było w miarę pusto prędkość około 120km/h komp pokazał średnią 99km/h spalanie pokazał 8,7 L/100 a gazu spaliłem 14,2 przejechałem 55km.

Przypomnę że po mieście komp. pokazuje średnią ok. 14-16, a w rzeczywistości spalam ok.16-18 L/100 kiedyś normalnie spalałem ok.12 w trasie.Wiem że pewnie jest coś nie tak z tym rozjazdem na bankach, narazie nie mam czasu, wyjeżdzam w czwartek i zrobię około 3500km, spróbuje w trasie pobawić się mnożnikiem, zobaczę czy będzie reakcja w spalaniu, a po powrocie chyba rozbiorę wszystko i poszukam tego rozjazdu łącznie z podsufitką :D zauważyłem jeszcze jedno, na wolnych silnikiem trochę trzepie,kiedyś jak byłem na spocie to stawiałem dwa złote na napisie ECO-TEC i stało teraz nie ma mowy.Nagrałem jeszcze OSC na samej PB.

[ATTACH]25103[/ATTACH]