Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

POBÓR PRĄDU


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
39 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   OPAW

OPAW
  • 68 postów
  • Dołączył: 22-12-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 12 listopada 2007 - 15:48

kurde już nie mam siły do tego prądu...
dzisiaj znowu akumulator zrobił akuku i trzeba było wspomagać się po kabelkach prądem od sąsiada
może ktoś ma pomysł co może zżerać prąd ??

dodam, że wszystko sprowadza się do obwodu oświetlenia wewnętrzbego, bo po wyciagnięciu bezpiecznika nr 7 sytuacja się poprawie i prąd spada
podmieniłem już przekaźnik, w którym chyba jest czasówka i ściemniacz do lampki górnej i to niestety nie pomogło, co ciekawsze przy wyłączonej stacyjce ta lampka się nie świeci, ale po włożeniu kluczyka i przekręceniu na raz, ona się zapala, czyli dostaje zasilanie z dwóch stron
zawsze chciałem mieć takie coś
własnie po to, by wozić ją

#22 OFFLINE   OPAW

OPAW
  • 68 postów
  • Dołączył: 22-12-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 13 listopada 2007 - 14:33

wyzromek, powiedz swojemu znajomemu elektrykowie, że stawiam mu flachę, jak mi powie co u Ciebie było nie tak i co powodowało ten pobór prądu

specjalnie piszę ten post na forum a nie na pw, żeby nie było potem, że obiecałem i się wymiguję, jestem honorowy i jak obiecuje to dotrzymuje słowa :mrgreen:
zawsze chciałem mieć takie coś
własnie po to, by wozić ją

#23 OFFLINE   wyzromek

wyzromek
  • 38 postów
  • Dołączył: 03-07-2007
  • Skąd: Knurów/Gliwice

Napisany 13 listopada 2007 - 21:31

Zapytałem...
...no więc u mnie problemem był ewidentnie alarm, co tak naprawdę wyszło po zażegnaniu problemów z regulatorem napięcia (padniętym), luźnym kablem w klemie + przy akumulatorze i po naprawieniu rzeczonego przekaźnika, który nie wiadomo kiedy padł.
Rozwiązanie polegało na tym, że przecięte zostały wszystkie oryginalne kable od pstryczków w drzwiach biegnące do lampki z oswietleniem i założone na nie zostały diody prostownicze w kierunku zaporowym. W ten sposob po zamknięciu drzwi nie miały prawa płynąć żadne prądy, które wcześniej powstawały prawdopodobnie przez alarm, albo nie powstawały przez alarm ale właczaly go.

Inne rozwiązanie, które stosują ponoć niektórzy co do zakładanych alarmów, to rozebranie sterownika zamka centralnego i wlutowanie się w niego. Nie pytaj jak i co, bo nie wiem o co biega. U mnie jest to pierwsze rozwiązanie.
Roman

#24 OFFLINE   OPAW

OPAW
  • 68 postów
  • Dołączył: 22-12-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 16 listopada 2007 - 09:17

no tak, niby wszystko byłoby logiczne, tylko u mnie problem wzbudzania się alarmu nie występuje, a pobór prądu jest zbyt wysoki czy jest wpięta centralka alarmu czy tez nie (nawet jak wypnie się wszystkie kostki od alarmu to i tak prąd jest za duży) więc sam już nie wiem czy jest to analogiczna sytuacja jak u Ciebie...
Chyba jednak bez łebskiego elektryka, który posiedzi trochę, pomierzy i poduma się nie obejdzie...
zawsze chciałem mieć takie coś
własnie po to, by wozić ją

#25 OFFLINE   wyzromek

wyzromek
  • 38 postów
  • Dołączył: 03-07-2007
  • Skąd: Knurów/Gliwice

Napisany 16 listopada 2007 - 20:55

Oj chyba tak... nie wiem z którego roku masz Omege, moja jest z 2003 i shcematów elektrycznych do niej brak. U elektryka spędziła tydzień (oczywiście cały czas przy niej nie siedział, ale baaardzo sporo). Jak Ci nie szkoda to tnij kable i zakładaj diody :wink: Osobiście nie miałbym cierpliwości. Niedawno w elektryce w Uniaku grzebałem i :censored: . O grzebaniu w elektryce Omegi nawet nie chce myśleć. :mrgreen:
Roman

#26 OFFLINE   kolino

kolino
  • 56 postów
  • Dołączył: 11-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn

Napisany 13 stycznia 2008 - 14:07

Witam. Wrócę trochę do tematu dyskusji, czy ktos z osób które nie zaobserwowały w swoich autach problemów z roładowywaniem akumulatora może pomierzyć jaki prąd jest pobierany z akumulatora na postoju? U mnie jest 0.36A, mierzyłem u szwagra w Vectrze, było 0.25A, u kolegi w Fiat Brava było 0.12A. Dlatego zastanawiam się czy prąd w okolicach 0.3A jest właściwy dla tych samochodów, czy nie.
Proszę o zrobienie pomiaru pradu w kilku Omegach dla zachowania wiarygodnej średniej i najlepiej w autach z silnikiem V6. Dzięki.
kolino

#27 OFFLINE   kolino

kolino
  • 56 postów
  • Dołączył: 11-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn

Napisany 14 stycznia 2008 - 00:50

Tak, wystarczyło zgasić lampkę przy drzwiach z tyłu i prąd spadł do 0.09A, syn się ostatnio bawił. W sumie to już nie musicie mierzyć. Dla zainteresowanych - prąd na postoju poniżej 0.1A jest ok.
kolino

#28 OFFLINE   sirk

sirk
  • 5 postów
  • Dołączył: 29-04-2007
  • Skąd: Kentaki

Napisany 14 stycznia 2008 - 07:16

Witam. Ja podtrzymam dyskusje :drink: ostatnio zauważyłem zbyt szybkie rozładowywanie się akumulatora, po sprawdzeniu miernikiem okazało się że auto pobiera mi 0,5A prądu. Żarówka w bagażniku nie pali się, masy posprawdzane, bezpieczniki też (po wyjeciu 12 spadło chyba do 0,28A). Co moze jeszcze byc przyczyną tak wysokiego poboru pradu to jakby 6w?

#29 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 14 stycznia 2008 - 10:16

Wedlug książki 1-3mA dopuszczalne.

#30 OFFLINE   sirk

sirk
  • 5 postów
  • Dołączył: 29-04-2007
  • Skąd: Kentaki

Napisany 14 stycznia 2008 - 11:39

no tak według książki 1-3mA a u mnie 500mA to chyba jest różnica:) dlatego szukam i nie moge znaleść

#31 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 14 stycznia 2008 - 15:51

u mnie jest 0,75 A i tez nie wie przez co tak duzo. alarmu nie posiadam. w tej chwili jestem w trasie i nie mam jak sie bawic. bede sprawdzal po powrocie do domu. po dwoch dniach postoju omega odpala tylko z kabli lub na popych. akumulator ma pol roku bo myslalem ze stary byl padniety. (stary chodzi w drugim aucie i jest oki)
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#32 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 stycznia 2008 - 20:29

Ja mierzyłem u siebie - 0,08A.

#33 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 stycznia 2008 - 20:48

"Ja mierzyłem u siebie - 0,08A." - tyle to było, gdy alarm się uzbrajał. Po zuzbrojeniu 0,04A.

#34 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 19 kwietnia 2008 - 15:36

Odgrzeję temat, bo miałem to samo i poczyniłem pewne postępy..

Otóż sprawa jest taka - w ciągu 7-8 dni rozładowuje akumulator do zera..
Prąd zmierzony "w spoczynku" auta - 0,28 A
Przeszukałem bezpieczniki - niemal całość zagarnia bezpiecznik numer 7 - po wyjęciu zmierzony prąd - 0,05 A
Przy wyjmowaniu/wkładaniu bezpiecznika słychać charakterystyczne przytknięcie przekaźnika..

Posprawdzałem lampki w drzwiach i bagażniku, środkową lampkę, podgrzewanie tylnej szyby, podgrzewanie spryskiwaczy szyb, nawet podmieniłem włącznik świateł - zero efektów..

Z tego co ustaliłem bezpiecznik nr. 7 odpowiada za oświetlenie wewnątrz (wszystkie lampki) + regulacja foteli..

Dzisiaj rozprułem bezpieczniki i wymacałem ręką ten przekaźnik - jego numer to GM 24427610.. Z trudem udało mi się go wyjąć - po włożeniu bezpiecznika nr 7, ale bez tego przekaźnika prąd pobierany na bezpieczniku nr 7 wynosi 0,02 A - regulacja foteli działa, środkowa lampka obok lusterka też - ale tylko przy otwartych drzwiach - kiedy drzwi są zamknięte a chcę włączyć światło w środku światło się nie zapala.. Nie działają również lampki w drzwiach..

I teraz.. Rozebrałem przekaźnik - nic tu nie wygląda na uszkodzone - diody ok, żadnych przypalonych elementów itp..

Domyślam się, że "coś" co jest zasilane z tego przekaźnika jest przyczyną poboru prądu - wie może ktoś za co odpowiada ten przekaźnik?

Na tą chwilę jeżdżę (prawie ;) )z wyjętym przekaźnikiem i włożonym bezpiecznikiem - przynajmniej regulacja foteli działa :)

Może ma ktoś jakiś pomysł co jeszcze mogę sprawdzić...

#35 OFFLINE   maciejdm1

maciejdm1
  • 176 postów
  • Dołączył: 14-12-2006
  • Skąd: głogów

Napisany 15 września 2008 - 11:10

Odświeże temat.
Mam u siebie taką samą sytuację pobór- ok. 0.25 A po wyjeciu bezp.nr 7 spada pobór do 0.04 A.
Pozamykalem auto pilotem i siedzac w srodku sprawdzalem czy wszystkie lampki sie pogasza- zauwazylem ze swieca sie lampeczki ktore znajduja sie pod włącznikiem/wyłacznikiem sterowania tylnymi szybami (ten suwak kolo przycisków od sterowania szybami w przednich drzwiach).czekalem dobre 5 minut i swiecily dalej.
napiszcie jak to wyglada u Was i czy to moze byc przyczyna wiekszego poboru pradu.dzieki.
pozdro
najmlodszy fan omegi w rodzinie

#36 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 września 2008 - 18:46

Sprawdzilem na schemcie - F7 zabezpieczenie szyb elektrycznych tył, oświelenie wewnętrzne ale nie znalazlem nigdzie przekaznika - ciekawe.

#37 OFFLINE   guma198

guma198
  • 40 postów
  • Dołączył: 26-05-2007
  • Skąd: Warszawa/Chełm
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 listopada 2009 - 16:08

witam,
ciekawe info o zjadaniu prądu - z problemem męczyłem się kilka miesięcy, akumulator tak z dwa razy w miesiącu zostawał rozładowany do 0, warunki atmosferyczne ani cykl jazdy nie miały na to wpływu. Po rozładowaniu odpalałem kablami (jak dobrze że mam 2 samochody), i wszystko wracało do normy. Pobór prądu po zgaszeniu motoru to ok 1,5 do 2, po minucie czy dwóch jak uspią się wszytskie systemy spada do coś ok 0,5 (było to juz jakis czas temu, moglo być 0,6 czy 0,4 nie pamietam).

Prawie za każdym razem jak rozładowywało akumulator jechałem od razu do mechanika - i wszystko w normie, raz udało się wyłapać że pobór prądu po zgaszeniu motoru wynosił 14, a po uśpieniu systemów aż 12. Szukali szukali nie znaleźli przyczyny (po ponownym uruchomieiu wszystko było ok).

Po 6 miesiącach takich właśnie problemów zostawiłem auto w naprawie do czasu aż znowu go rozładuje - po ponad dwóch tygodniach (odpalono rano i wieczorem) rozładowało do zera - przyczyna okazała się naprawdę błacha - na kablu akumulator-rozrusznik czasami pojawiało się przebicie - wymieniono - koszt - 50 zł - od tej wymiany problem się nie pojawił.

#38 OFFLINE   sebus80

sebus80
  • 1 postów
  • Dołączył: 06-11-2009

Napisany 10 listopada 2009 - 22:48

W mojej było to samo nie dalej jak wczoraj.Na amperomierzu 0.15A.Wyjęcie wszystkich bezpieczników nic nie dało.Okazało się że "kleił" się przekaźnik jak się później okazało "układu wtryskowego".Znajduje się on w skrzynce bezpieczników pod maską.W prawym dolnym rogu skrzynki(patrząc od strony lewego błotnika).Po wymianie pobiera 0.01.Należy zwrócić uwagę na to że po wyłączeniu zapłonu przekaźnik ten trzyma jeszcze około 1 minuty.

#39 OFFLINE   przemlin

przemlin
  • 3 postów
  • Dołączył: 19-12-2008

Napisany 23 lutego 2010 - 15:48

U mnie też rozładowywało aku,(omega 2.0 16 95r) bezpiecznik nr 12 ,pobierał prąd 0,32A, na tym bezpieczniku jest min. wyświetlacz LCD.Po zdjęciu panelu wskaźników i odpięciu żółtej taśmy od wyświetlacza pobór prądu spadł do 0,09A, czyli moze być:]

#40 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2010 - 18:06

Ponad 2 razy za duży..., czyli nie może być.