

[OB & OBFL] 3,2 V6 i instalacja Zenit JZ-2005
#21
OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2013 - 07:36
Sprawdziłbym bym jeszcze czy reduktor nie puszcza gazu w kolektor, odłącz podciśnienie i wsadź do szklanki z wodą i patrz czy nie popuszcza. (nie ma problemów rano z odpalaniem na pb lub po dłuższym postoju?), choć równie dobrze valteki tez go mogą puszczać ale moim zdaniem ( a specem nie jestem) trzeba eliminować wszytko po kolei od najprostszych możliwości
Najlepiej by było chyba aby zobaczyć co się dzieje przy obciążeniu, podłącz lapka i sie przejedź obserwuj ciśnienie, nie wiem czy zenit ma oscyloskop jak w stagu czy techu ale warto też by go tam poobserwować, bo teraz to trochę wróżenie z fusów
#22
OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2013 - 07:47
Może troche głupie to co powiem, ale reduktor może być niedogrzany żle wpięty albo co,z drugiej strony jak pali 20L to powinien wypadac zapłon na poszczególnych garach, nie wiem może się mylę, albo ktoś pomylił kolejność podpięcia wtryskiwaczy.
To wcale nie jest głupie!! Też bym tak zrobił do tego nie wiem czy ktoś napisał wcześniej, pojeździj trochę i dotknij reduktora czy jest gorący.
#23
OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2013 - 09:02

#24
OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2013 - 09:03
Ten silnik spali i 10l na czerwonych Valtekach przy prawidłowym składzie mieszanki (wideband wpięty na stałe).
Przede wszystkim wygląda na to że masz ustawiony zły typ czujnika temperatury parownika. Najprościej będzie jak dasz mu się rozgrzać na benzynie do temperatury roboczej i ustawisz taki, by temperatura parownika była jak najbliższa temperaturze płynu chłodzącego.
Następnie możesz spróbować na nowo skalibrować całą instalację, nawet przed wymianą parownika - może wymiana nie będzie konieczna. Proponuję najpierw skasować adaptacje, następnie pojeździć na benzynie i dopiero zacząć strojenie LPG.
Przede wszystkim wygląda na to że reduktor już dawno zdechł i rozwali każde wtryskiwacze nie mówiąc o silniku. Prawidłowe ciśnienie dla lpg to średnio 1Bar (jeden bar) nie 2,9 bara to jest ciśnienie z opony . Gaz zalewa silnik strumieniami i do tego jeszcze pewnie zamarza parownik powodując dodatkowe efekty specjalne.
Nic tutaj nie uratujecie regulując bo już nie ma czego regulować , wymienić reduktor aby uratować instalacje i wymienić wtryskiwacze aby uratować silnik , nie montować KME silver jest za mały do tego silnika.
#25
OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2013 - 09:27
reduktor będzie wymieniony na taki jak wskazałem w pierwszym wątkuNic tutaj nie uratujecie regulując bo już nie ma czego regulować , wymienić reduktor aby uratować instalacje i wymienić wtryskiwacze aby uratować silnik , nie montować KME silver jest za mały do tego silnika.
poczytałem to co podałeś na forum AC i faktycznie reduktor miał wadę fabryczną - nie trzymał ciśnienia, AC informuje na swoim forum że wada została poprawiona poczawszy od reduktorów produkowanych od 7 tygodnia 2013 roku>Soseq< o tym reduktorze czytałem jakieś niezbyt pochlebne opinie na lpg-forum. To jest jakaś ściema, dali czerwony dekiel a w środku to samo co w tańszym podobno. Najlepiej zrobisz jak właśnie tam zapytasz.
wtryskiwacze mam wymienione te Valteki co mam to są nowei wymienić wtryskiwacze aby uratować silnik
Wystarczy "rzucić okiem" jak jest wpięty w układ chłodzenia. Prawidłowa metoda jest tylko jedna w Vkach
zrobię fotki podłączenia jak mam obecnie i wstawię na forum
Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013
II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin
#26
OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2013 - 10:08
Obecnie najtańszym wtryskiwaczem "dla ubogich" który można polecić są regi które są już kalibrowane a czasy pracy wtryskiwacza są przyzwoite (120zł za listwe z 4 wtryskami gdzie jeden zaślepiamy).
jest jeszcze wgs fast którego miałem kupować ale wiele osób miało problemy z puszczaniem gazu w kolektor i jakoś mi przeszło.
Natomiast ja polecę hana lub barracude. Z barracudą o tyle łatwiej że ma dysze i można kombinować. koszt około 70zł za wtryskiwacz + do tego listwy rozdzielające na 4 wtryski po 15zł, a zamiast czwartego wtrysku robimy kompensacje. Naprawdę po zamontowaniu tych wtryskiwaczy + dobrego redka auto chodzi jak marzenie.
#27
OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2013 - 10:15
Zgadzam się, że Valtek to kiepski wtryskiwacz. Mimo wszystko może prawidłowo pracować, spalanie może być na normalnym poziomie, dynamika przyzwoita, jedynie kultura pracy będzie cierpieć. Uzyskanie zadowalających efektów wymaga niestety wiele pracy przy regulacji instalacji.valteka to ciężko nazwać wtryskiwaczem, w sumie na upartego można na tym jeździć ale, spalanie dynamika, kultura pracy to porażka.
Tu się nie zgadzam. IMHO Regi warte są dokładnie tyle samo co Valteki, które mają tą zaletę że można je łatwo i tanio regenerować. Zdecydowanie założyłbym WGSy, niestety znów prawidłowe ustawienie instalacji wymaga wiele pracy i nie każdy sterownik się do tego nadaje (stary Stag 300, czy Stag 200 odpada).Obecnie najtańszym wtryskiwaczem "dla ubogich" który można polecić są regi które są już kalibrowane a czasy pracy wtryskiwacza są przyzwoite (120zł za listwe z 4 wtryskami gdzie jeden zaślepiamy).
jest jeszcze wgs fast którego miałem kupować ale wiele osób miało problemy z puszczaniem gazu w kolektor i jakoś mi przeszło.
Ja również zdecydowanie polecam Barracude. Jedyny "minus" jest taki, że w Vce ciężko upchnąć Hany/Barracudy w pionie.Natomiast ja polecę hana lub barracude. Z barracudą o tyle łatwiej że ma dysze i można kombinować. koszt około 70zł za wtryskiwacz + do tego listwy rozdzielające na 4 wtryski po 15zł, a zamiast czwartego wtrysku robimy kompensacje. Naprawdę po zamontowaniu tych wtryskiwaczy + dobrego redka auto chodzi jak marzenie.
#28
OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2013 - 10:28
Tu się nie zgadzam. IMHO Regi warte są dokładnie tyle samo co Valteki, które mają tą zaletę że można je łatwo i tanio regenerować. Zdecydowanie założyłbym WGSy, niestety znów prawidłowe ustawienie instalacji wymaga wiele pracy i nie każdy sterownik się do tego nadaje (stary Stag 300, czy Stag 200 odpada).
Nie miałem wgsów, ale jak miałem kupować to uprzedził mnie kolega z forum i jak czytałem jakie ma problemy to mi się odwidziały i dołożyłem do barracud. Do tego masę na reklamacji było, bo własnie się nie domykały i puszczały gaz w kolektor a wiadomo rano ciężko taki zagazowane auto odpalić
regi mam w złomie vectrze a z c20ne i na pewno lepiej dają rade niż valtek, nie wiem jak się sprawdzają w dużych silnikach ale wiele osób sobie chwaliło
#29
OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2013 - 13:31


#30
OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2013 - 15:07

#31
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2013 - 13:04
a nawet chłopaki testowali ten dość popularny reduktor http://lpg-forum.pl/...orow-t1015.html chyba że oni mieli zepsute a ty masz magiczny
Gold da rade, termicznie na trasie będzie problem ale obleci , natomiast silver ni cholery