

[OB & OBFL] 3,2 V6 i instalacja Zenit JZ-2005
#1
OFFLINE
Napisany 26 sierpnia 2013 - 21:14
Od zakupu Omegi mam problem z instalacją LPG, może najpierw konfiguracja:
Instalacja założona w 2008 roku
Centralka: Zenit JZ-2005
Reduktor: AG P-250
Wtryski: Valtek czerwone - nowe wymienione w maju 2013
Objawy:
- podczas jazdy i dodawania gazu auto dusi się i nie ma mocy, zaczyna śmierdzieć mocno gazem we wnętrzu
- problem z odpaleniem po dłuższym postoju
- gaśnie podczas przełączania na gaz
- ma problemy z przełączaniem się na gaz - pomimo spełniania już zadanych w instalacji parametrów do przełączenia
- spalanie w mieście ok 19-21 litrów
- spalanie w trasie 10% miasto 90% autostrada z prędkością nie przekraczającą 130km/h 17-18 litrów
- falowanie obrotów na biegu jałowym
Zakupiłem kabelek do Zenita, po podłączeniu i przestudiowaniu instrukcji trochę zmodyfikowałem ustawienia i jeden z problemów mam wyeliminowany - przełączanie na gaz przechodzi płynnie wręcz niezauważalnie ale pozostają pozostałe
Odczyty z programu Zenita:
- temperatura reduktora 30 stopni - na blacie prawidłowo silnik zagrzany - podczas spokojnej jazdy w mieście temperatura reduktora spada poniżej 20 stopni
- ciśnienie gazu - na postoju bieg jałowy wahanie od ok 2,4 do 2,9 bara
- podczas spokojnej jazdy - ciśnienie od ok 1,1 do 1,3
- podczas gwałtownego przyspieszania ciśnienie 0,8 bara
Próba rozwiązania problemu:
Postanowiłem zmienić reduktor na taki http://nagaz24.pl/re...,4837,p,pl.html
i teraz czy dam sam radę to wymienić, na co szczególnie zwrócić uwagę?? może macie jakieś inne pomysły??
Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013
II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin
#2
OFFLINE
Napisany 26 sierpnia 2013 - 22:07
Nadszedł czas aby prosić o pomoc
Od zakupu Omegi mam problem z instalacją LPG, może najpierw konfiguracja:
Instalacja założona w 2008 roku
Centralka: Zenit JZ-2005
Reduktor: AG P-250
Wtryski: Valtek czerwone - nowe wymienione w maju 2013
Objawy:
- podczas jazdy i dodawania gazu auto dusi się i nie ma mocy, zaczyna śmierdzieć mocno gazem we wnętrzu
- problem z odpaleniem po dłuższym postoju
- gaśnie podczas przełączania na gaz
- ma problemy z przełączaniem się na gaz - pomimo spełniania już zadanych w instalacji parametrów do przełączenia
- spalanie w mieście ok 19-21 litrów
- spalanie w trasie 10% miasto 90% autostrada z prędkością nie przekraczającą 130km/h 17-18 litrów
- falowanie obrotów na biegu jałowym
Zakupiłem kabelek do Zenita, po podłączeniu i przestudiowaniu instrukcji trochę zmodyfikowałem ustawienia i jeden z problemów mam wyeliminowany - przełączanie na gaz przechodzi płynnie wręcz niezauważalnie ale pozostają pozostałe
Odczyty z programu Zenita:
- temperatura reduktora 30 stopni - na blacie prawidłowo silnik zagrzany - podczas spokojnej jazdy w mieście temperatura reduktora spada poniżej 20 stopni
- ciśnienie gazu - na postoju bieg jałowy wahanie od ok 2,4 do 2,9 bara
- podczas spokojnej jazdy - ciśnienie od ok 1,1 do 1,3
- podczas gwałtownego przyspieszania ciśnienie 0,8 bara
Próba rozwiązania problemu:
Postanowiłem zmienić reduktor na taki http://nagaz24.pl/re...,4837,p,pl.html
i teraz czy dam sam radę to wymienić, na co szczególnie zwrócić uwagę?? może macie jakieś inne pomysły??
Naprawę zacząłeś od kroku we właściwą stronę i dasz radę samemu wymienić , zwróć uwagę na podłączenie po stronie wodnej czy jest prawidłowe i na to aby reduktor był zamontowany nisko bo jego zamrożenie powoduje zgon wtrysków i reduktora.Twoje spalanie to kosmos ale przy uszkodzonym reduktorze to normalka , ten silnik potrafi spalić 11 w trasie nawet na waldemarach:)
#3
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2013 - 11:11
Przede wszystkim wygląda na to że masz ustawiony zły typ czujnika temperatury parownika. Najprościej będzie jak dasz mu się rozgrzać na benzynie do temperatury roboczej i ustawisz taki, by temperatura parownika była jak najbliższa temperaturze płynu chłodzącego.
Następnie możesz spróbować na nowo skalibrować całą instalację, nawet przed wymianą parownika - może wymiana nie będzie konieczna. Proponuję najpierw skasować adaptacje, następnie pojeździć na benzynie i dopiero zacząć strojenie LPG.
#4
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2013 - 11:25

#5
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2013 - 11:55
może wymiana nie będzie konieczna.
No nie wiem
Objawy:
- podczas jazdy i dodawania gazu auto dusi się i nie ma mocy, zaczyna śmierdzieć mocno gazem we wnętrzu
- podczas spokojnej jazdy - ciśnienie od ok 1,1 do 1,3
- podczas gwałtownego przyspieszania ciśnienie 0,8 bara
#6
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2013 - 11:56
jeszcze nic nie kupiłembyło sobie kupic KME | Golda.. skubaniec nie do zajechania jest
hmmm, poszukam takich ustawień i zobaczę co tam w nich piszePrzede wszystkim wygląda na to że masz ustawiony zły typ czujnika temperatury parownika. Najprościej będzie jak dasz mu się rozgrzać na benzynie do temperatury roboczej i ustawisz taki, by temperatura parownika była jak najbliższa temperaturze płynu chłodzącego.
Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013
II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin
#7
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2013 - 12:19
#8
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2013 - 12:20
Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013
II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin
#9
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2013 - 12:30
ale jeśli śmierdzi gazem w środku to szukałbym nieszczelności, czasami węże po ruszeniu puszczają gaz lub reduktor (można zregenerować), valteki zapewne też się przykładają do spalania
"ciśnienie gazu - na postoju bieg jałowy wahanie od ok 2,4 do 2,9 bara"
no to chyba trochę za dużo bo powinno być no nie wiem 1-1,5 bara
#10
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2013 - 13:29
#11
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2013 - 14:32
gold nie da rady przy tym silniku
Ja mam Silvera i zap...ala jak złoto na każdym biegu do końca i co ty na to? Redka nie wystarczy wsadzić bydle i po sprawie, wszystkie podzespoły muszą być odpowiednio dobrane. Reduktor zbyt wielki to też niedobrze.
>Soseq< o tym reduktorze czytałem jakieś niezbyt pochlebne opinie na lpg-forum. To jest jakaś ściema, dali czerwony dekiel a w środku to samo co w tańszym podobno. Najlepiej zrobisz jak właśnie tam zapytasz.
#12
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2013 - 14:59
Ja mam Silvera i zap...ala jak złoto na każdym biegu do końca i co ty na to? Redka nie wystarczy wsadzić bydle i po sprawie, wszystkie podzespoły muszą być odpowiednio dobrane. Reduktor zbyt wielki to też niedobrze.
>Soseq< o tym reduktorze czytałem jakieś niezbyt pochlebne opinie na lpg-forum. To jest jakaś ściema, dali czerwony dekiel a w środku to samo co w tańszym podobno. Najlepiej zrobisz jak właśnie tam zapytasz.
Silver obrabia bez problemu? Nawet przy miedzi fi 8mm nie widzę tego po prostu... Sprawdź sygnał z sond na pełnym bucie, ciekawe na jakim będzie poziomie

#13
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2013 - 15:09
gold nie da rady przy tym silniku lub ewidentnie na styk przy założeniu że ktoś tam założył przewody fi8 bo jak są 6ki to po ptokach. Skąd wnioskuje że jest fi6 ano z szklanej kuli a raczej z tego że są valteki czyli ktoś oszczędzał na instlacji
Mam golda + zołtne nowe valteki na stag 300, wiem ze kazdy po valtekach jezdzi, ze zenit lepszy ze stag słaby ale...
Omega ma wrzucone 3.2 w manualu o na kazdym biegu ciagnie na gazie do konca... nie ma puchniecia przełaczania sie... fi przewodu 8mm... faro...
#14
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2013 - 15:26
Tam Gold, Silver, jeden grzyb. Nawet zestaw naprawczy jest ten sam do Golda i Silvera, zero różnic. Marketing, nic więcej.
Przy Silverze fi8 producent pisze 180kW a na dobrą sprawę przy fi6 ma on 150kW więc nawet ten powinien X30XE obrobić.
PS:Kiedyś w C20NE miałem na podciśnieniowej instalce reduktor, który miał wybite 100HP nie kW a silnik miał 115HP i co, ponad 2 paki Omega na LPG leciała bez proszenia. Maxa miała większego od Mitsubishi Galanta 2.016v 136PS, które miał wtedy koleś. Objeżdżałem go na prędkości maksymalnej, ja na LPG a on na Pb. Dawne czasy :hura: ale tak było.
#15
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2013 - 16:37
Mam golda + zołtne nowe valteki na stag 300, wiem ze kazdy po valtekach jezdzi, ze zenit lepszy ze stag słaby ale...
Omega ma wrzucone 3.2 w manualu o na kazdym biegu ciagnie na gazie do konca... nie ma puchniecia przełaczania sie... fi przewodu 8mm... faro...
Przy faro wątpie jeszcze bardziej (średnica elementów połączeniowych), ale cóż...
Nawet jeśli "starcza" Golda, to chwila jazdy autostradowej i jest na granicy zamrożenia/zamrożony. Niestety takie wnioski płyną z obserwacji wielu różnych aut z tymi parownikami.
Problemem parowników KME jest termika, Gold jest nawet gorszy od Silvera pod tym względem.Serio mówię, nic nie wkręcam, po co mam bajki pisać?
Tam Gold, Silver, jeden grzyb. Nawet zestaw naprawczy jest ten sam do Golda i Silvera, zero różnic. Marketing, nic więcej.
Przy Silverze fi8 producent pisze 180kW a na dobrą sprawę przy fi6 ma on 150kW więc nawet ten powinien X30XE obrobić.
A głowica zdewastowana szybciutko od ubogiej mieszanki... Wiele aut jeździ z Alaską pod maską i "jakoś jedzie", ale koszta napraw silnika wielokrotnie przewyższają oszczędności z eksploatacji na LPG.PS:Kiedyś w C20NE miałem na podciśnieniowej instalce reduktor, który miał wybite 100HP nie kW a silnik miał 115HP i co, ponad 2 paki Omega na LPG leciała bez proszenia. Maxa miała większego od Mitsubishi Galanta 2.016v 136PS, które miał wtedy koleś. Objeżdżałem go na prędkości maksymalnej, ja na LPG a on na Pb. Dawne czasy :hura: ale tak było.
#16
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2013 - 16:42
To samo u znajomego w E34, ten sam motor, wyrabia bez problemu.
Czemu w Omedze ma nie wyrobić.
#17
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2013 - 19:02
Jak kolega wyżej napisał najgorsza w kme jest termika, ale co tam przecież idzie 200 a reduktor -20C. To zręszto offtopic
Co do tematu jak śmierdzi szukałbym najpierw gdzieś nieszczelności pod maską i przy jeździe jeszcze raz skontrolowałbym ciśnienie czy przypadkiem nie klęka.
ps.
a ten NE to pewnie na valtekach był? tak aby aby wtryskiwacze się nie zamykały przy fullgrupie.....czy tam halfgrupie i czasach pb ~2ms
A stag jest o niebo lepszy od tego starego zenita (przynajmniej 4 i wzwyż modele)
#18
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2013 - 20:19
czytałem i nie znalazłem wątku w którym by na niego narzekali ale poszukam jeszcze>Soseq< o tym reduktorze czytałem jakieś niezbyt pochlebne opinie na lpg-forum. To jest jakaś ściema, dali czerwony dekiel a w środku to samo co w tańszym podobno. Najlepiej zrobisz jak właśnie tam zapytasz.
nieszczelności pod maską namierzone, wszystko podokręcane a przy pełnym obciążeniu brak mocy i śmierdzi gazem zatrzymaniuCo do tematu jak śmierdzi szukałbym najpierw gdzieś nieszczelności pod maską i przy jeździe jeszcze raz skontrolowałbym ciśnienie czy przypadkiem nie klęka.
Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013
II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin
#19
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2013 - 20:32
nieszczelności pod maską namierzone, wszystko podokręcane a przy pełnym obciązęniu brak mocy i śmierdzi gazem
Soseq a sprawdź czy nie śmierdzi gazem że zbiornika wyrównawczego , kiedyś spotkałem się z takim czymś że gaz przez reduktor dostawał się do ukł chłodzenia
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#20
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2013 - 20:41