Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

opony zimowe


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
232 odpowiedzi na ten temat

#161 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 07 listopada 2007 - 16:04

Seanz napisał/a:
No raczej zakładasz zawsze na seryjne opony niż na 17'tki.
Seryjne - to właśnie 195/65 R15.
No chyba, że chcesz jeździć w zime na 17"


Seanz, na 17 z łańcuchami faktycznie może być problem ale seryjne koła na jakich 2.5 DTI opuszczało fabrykę to 225/55 R16 i 235/45 R17

O widzisz DROSET - dziękuje za poprawę ;)

#162 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 listopada 2007 - 16:24

Koledzy, przy łańcuchach nie będzie ważna średnica całego koła bo ta dla zachowania poprawnych odczytów, wskazań zegarów i komputera musi być prawie identyczna na każdej feldze. Jeżeli damy mniejszą felgę to musimy dać wyższą oponę i odwrotnie, dlatego oprócz kosztów nie widzę żadnego sensu zakładania mniejszych felg niż seryjne 16.
Znaczenie będzie miała szerokość opony i przy 17 faktycznie po założeniu łańcuchów możliwa jest sytuacja że nie będzie można wykonać maksymalnego skretu bo się uszkodzi nadkole ale przy 16 powinno być wszystko ok. Mniejsze felgi to chyba tylko faktycznie ze względu na koszty, które głównie generują niskoprofilowe opony bo felgi stalowe 15 i 16 będą miały bardzo zbliżoną cenę.

O widzisz DROSET - dziękuje za poprawę

nie ma za co, spoko :piwo:

#163 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 listopada 2007 - 16:32

seryjne koła na jakich 2.5 DTI opuszczało fabrykę to 225/55 R16 i 235/45 R17


:sad:
Niestety... Nie bedzie tak jak w serii...
Kupiłem 205/65/R15 Yokohama AVS

#164 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 listopada 2007 - 16:40

gratuluje zakupu :piwo: bardzo dobry wybór :smile:
cóż moge Ci teraz życzyć.. szerokości :wink:

#165 OFFLINE   Ninja

Ninja
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-06-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 07 listopada 2007 - 20:01

Letnie w niskich temperaturach robią sie twarde.

noi co z tego wynika ??? a no niewiele guma robi sie twardsza i traci swoje właściwości ale tylko w tych niskich temperaturach i nie zużywa się w takim tempie jak zimowa - przykład F1 miękkie i twarde opony

strasznie glupi przyklad podales.
jezdziles kiedys na letnich oponach przy temperaturze -10? Kapec twardy jak kamień. (Gdzie w F1 masz minusowe temperatury?) Przyczepnosci nie ma prawie wogole...a ty mi o zuzyciu...no stary,prosze cie. Zimowa zuzywa sie szybciej w lecie. Po cos w koncu wymyslili zimówki...na zime.
www.budowork.pl
"...Z dużymi rozmiarami kół jest jak z condomami w rozmiarze XL - Krótka chwila dobrej autoprezentacji nie jest warta późniejszych kłopotów."
Krzysztof Hołowczyc

#166 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 listopada 2007 - 22:09

czyli należy rozumieć ze opona letnia w zime zachowuje się przy bardzo niskich temp. jak by była "plastkiowa" ?

#167 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 listopada 2007 - 22:34

czyli należy rozumieć ze opona letnia w zime zachowuje się przy bardzo niskich temp. jak by była "plastkiowa" ?

...albo drewniana...jako koło od wozu drabiniastego :grin:

#168 OFFLINE   Ninja

Ninja
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-06-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 07 listopada 2007 - 23:35

czyli należy rozumieć ze opona letnia w zime zachowuje się przy bardzo niskich temp. jak by była "plastkiowa" ?

Jak jest bardzo zimno to jest twarda jak cholera. A wez jezdzij wozem drabiniastym.
www.budowork.pl
"...Z dużymi rozmiarami kół jest jak z condomami w rozmiarze XL - Krótka chwila dobrej autoprezentacji nie jest warta późniejszych kłopotów."
Krzysztof Hołowczyc

#169 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 listopada 2007 - 07:47

:brawo:

#170 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 listopada 2007 - 22:32

Panowie mam oponki zimowe do założenia jutro tyle, że szkoda mi alu i chciałem je dać na stalówki. Problem w tym, że stalówki sa od mercedesa o rozstawie śrub 5x112 a w omedze wiadomo jest 5x110. Czy te felgi można/da się zamontować w omci :?:

#171 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 listopada 2007 - 23:23

są sruby pływające dzięki którym można spróbowac założyć takie fegi

#172 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 listopada 2007 - 23:33

a ja myslałem że pływające są tylko do alu :smile: No to będe musiał spróbować :piwo2:

#173 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 listopada 2007 - 08:58

150% pewności to nie mam ale jakoś byłem przekonany ze do stalówek także..

#174 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 listopada 2007 - 10:12

Lukasboss - nie da rady - moze na 2 zlapiesz pozniej Ci otwor na feldze nie zgodzi sie z otworem na piascie
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#175 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 listopada 2007 - 20:21

tak wiec lipa... spruboj sie zamienić gdzieś

#176 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 listopada 2007 - 00:56

jutro zakładam juz na alu wiec trudno :evil: na dodatek nie wiedziałem, że za założenie zimówek na nie płaci się 80 pln :bad:

#177 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 listopada 2007 - 09:21

czyli po 2 sezonach masz stalówki za darmo.. :mad:

#178 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 listopada 2007 - 11:04

nie wiedziałem, że za założenie zimówek na nie płaci się 80 pln

No to ładne zdzierstwo. Na tamtą zimę zakładałem na alusy, bo nie miałem jeszcze stalowych i zapłaciłem ok. 50 zł.

Poszukaj może innego warsztatu.

#179 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 listopada 2007 - 11:34

też tak myśle ze to bardzo dużo do tego dodać pompowanie azotem ze 20-30 i "stówa" nie Twoja i powtórka z rozrywki na wiosne. :bad: :bad: :bad:

#180 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 listopada 2007 - 13:20

A cena taka bo cieżarki juz się nie przybija tylko przykleja na alu a one są droższe :roll:

Pojechałem gdzie indziej i po znajomości dałem 50 pln. (w innych tez chcieli 80 :shock: )