Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

opony zimowe


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
232 odpowiedzi na ten temat

#201 OFFLINE   Mad_Dog

Mad_Dog
  • 8 postów
  • Dołączył: 14-09-2007
  • Skąd: Szczecin

Napisany 13 listopada 2007 - 18:27

Ja wczoraj nabyłem nowe Kormorany po 200pln za sztukę :mrgreen:



Ja Continentala TS810 kupiłem za 239
Gdyby bóg preferował przedni napęd to chodzilibyśmy na rękach

http://biketrial.pl/...asz/dickge7.gif

#202 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 listopada 2007 - 19:01

Ja Continentala TS810 kupiłem za 239


Obrzydliwie DOBRA cena. Aż mnie wkurzyłeś
:brawo: :mrgreen: :mrgreen: :wink:
Nówki sztuki nieśmigane??

Koledzy mam pytanie takie...
Czy ciśnienie w oponach 195/65/r15 ma byc takie samo jak np.w 235/45/r17 :?:
Na tabliczce od klapki wlewu paliwa mam podane cisnienie 2.1 bara dla lekkiego auta i zastanawiam sie czy to do kazdego rodzaju gum zalecają... :???:

#203 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 listopada 2007 - 19:25

z własnego doświadczenia i informacji od człowieka bardzo dobrze poinformowanego w temacie wiem, że dla tych rozmiarów i masy auta 2,3 przód i tył bedzie najlepiej. Ja tak mam i jest to dobre rozwiązanie

#204 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 listopada 2007 - 19:36

No właśnie... :neutral:
Jak miałem letnie, i z reguły jeździłem w 1,2 osoby to strasznie zebrało mi opony z tyłu na środku... Bieżnik po bokach był o wiele głębszy.
Na środku miałem ok.0,5mm ,a po bokach 2-3mm Ciśnienie 2.1bara

Z kolegą Omegarules zastanawialiśmy się czy to nie jest jakaś wada w omegach ,bo On miał tak samo...
Może tył auta był za lekki(jazda w pojedynke) nawet do tak niskiego ciśnienia i zebrało opony w środku??
Nie chciałbym teraz miec tego samego jak podpompuje... :???:

#205 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 listopada 2007 - 19:50

mnie także zebrało po środku i to dość dużo... :mur:

mnie się osobiście wydaje ze to ciśnienie było za duże... ponieważ gdy jest za duże zbiera środek a jak za małem to brzegi... tak wiec chyba dla zimówek bedzie ok. bo masa auta na tak małą powierzchnie dobrze dociśnie.. hmm sam nie wiem

#206 OFFLINE   Mad_Dog

Mad_Dog
  • 8 postów
  • Dołączył: 14-09-2007
  • Skąd: Szczecin

Napisany 13 listopada 2007 - 21:28

Obrzydliwie DOBRA cena. Aż mnie wkurzyłeś
:brawo: :mrgreen: :mrgreen: :wink:
Nówki sztuki nieśmigane??


Wiem i do tego z 2007 Alledrogo.PL jakby ktoś chciał jeszcze kupić.
Gdyby bóg preferował przedni napęd to chodzilibyśmy na rękach

http://biketrial.pl/...asz/dickge7.gif

#207 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 listopada 2007 - 21:41

Wedlug najnowszych testów, między zimówkami a dobrymi uniwersalnymi(Viktor) są niewielkie różnice w zachowaniu się w zimie na drodze

no to kolego chciałbym widzieć takiego kola na takich oponkach jadącego w środku zimy w bieszczady

ps to chyba jakies mocno naciągane badania bo np 2 tygodnie temu w motorze był test zimówek

#208 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 listopada 2007 - 22:15

nie ma możliwość w warunkach zimowych opona zimowa będzie dużo dużo lepsza od wielo sezonowych

#209 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 listopada 2007 - 22:19

ps to chyba jakies mocno naciągane badania bo np 2 tygodnie temu w motorze był test zimówek


Zadza się.
W tym tescie to opona wielosezonowa była o wiele lepsza od letnich w zime ,ale i duzo gorsza od rasowych zimowek. Podobnie jest tylko na odwrót jeśli chodzi o lato.
Takie wielosezonówki to poleciłbym komuś kto raczej tylko w mieście w zime śmiga,a za miasto w jakies słabo uczeszczane drogi zapuszcza sie rzadko. Na pewno z punktu ekonomicznego (jako ze jest to jeden wydatek i stosunkowo niski w przeciagu roku) to sie opłaca,ale trzeba pamietac ,że te opony zurzyja sie 2xszybciej niż dwa różne komplety...

#210 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 14 listopada 2007 - 09:15

To byl test robiony przez ADAC porównywano najlepsze zimówki Bridgestone, Michelin z Goodyer Victor 5.Victor sucho 2,6;mokro 2,4;śnieg 2,6; lód2,9.Bridgestone odpowiednio 2,4; 2,5;2,3;3,1.Michelin 2,6;2,5;2,5;3,3.Michelin Alpin A3,Bridgestone Blizzak LM 20.Test dotyczy 185/60R14.Nikogo nie namawiam do zakupu uniwersalnych opon ale wyniki testu wskazują jak niewielkie różnice są między nimi.Wydaje mi się że VICTOR 5 wygralby z dużą ilością zimówek zwlaszcza tymi z kiepskich i średnich firm.Czytalem że Kormoran mial dobre wyniki na lodzie i śniegu ale tragedia w sucho i mokro.Ja kiedyś też uważalem że uniwersalne są ani na zimę ani na lato.Czas się jednak zmienia.Może teraz lepiej kupić dobre uniwersalne a nie przeciętne zimówki i letnie?Powtarzam nikogo nie namawiam ale może to jest warte przemyślenia.

#211 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 listopada 2007 - 10:04

Może teraz lepiej kupić dobre uniwersalne a nie przeciętne zimówki i letnie?

może i tak ale moja filozofia jest inna wole kupic nowe markowe letnie i zimowe niż zawierzać swoje bezpieczeństwo oponie uniwersalnej która ani dobrze nie odprowadza wody po deszczu ani nie jest tak dobra w głębokim bądź ubitym śniegu gdzie brak odpowiedniej liczby lamelek sprowadza sie do tego że auto jedzie ale nie zawsze tam gdzie bys chciał - zreszta różnica w składzie mieszanki letnich i zimowych dyskwalifikuje uniwersalne opony bo ona powinna byc elastycza przy temp dochodzących do -35 i jednocześnie sztywna przy temperaturze asfaltu +60 przy predkościach w lecie w okolicach 140-200km/h i dlatego same koncerny produkujące takie oponki polecaja je głownie osobom posiadającym auta max klasy kompakt (astra,golf) i to takim które raczej nie opuszczaja miast lub robią to naprawdę rzadko, bo gdyby było inaczej to nie produkowali by nic innego poza takimi gumami.

Dlatego przemyślenia może i warte ale raczej nie dla omegi bo auta nie kupuje sie po to by trzymać go w garażu (choc niektórzy tak robia)...

#212 OFFLINE   leeluu

leeluu
  • 69 postów
  • Dołączył: 17-09-2007
  • Skąd: warszawa/lomianki

Napisany 14 listopada 2007 - 15:37

opone wielo sezonowa to mozna sobie zalozyc jak sie mieszka np w srodkowych wloszech albo na poludniu francji albo gdzies w grecji gdzie temp sporadycznie spadna ponizej zera a snieg to swieto, chyba bez sensu jest kupowanie takich opon to chyba wynalazek wlasnie na takie lekkie zimy bez sniegowe z lekkim przymrozkiem
Może i ma te -- ale i ma te + za ktore JA kochamy ta Omeszke kochamy :)

#213 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 listopada 2007 - 16:37

uniwersalne opony są do niczego !! no na lato to ostatecznie mogą być przecież na zdrowy rozsądek opona letnia ma twardą mieszankę gumy a zimowa ma miękka więc jak to pogodzić !! rzeźba bieżnika jest inna w zimowej jest znacznie więcej różnych nacięć a w letniej znacznie mniej wiec jak TO pogodzić takie opony są do niczego i tyle na lato letnie a na zimę zimowe !!!

#214 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 listopada 2007 - 19:40

Oglądałem kiedyś w TV chyba na discovery (nie pamiętam dokładnie) program na temat opon zimowych... Niezależna niemiecka firma udowodniła, że opona zimowa wcale nie musi by robiona z miękkiej gumy a cały sekret tkwi i tak w budowie bieżnika !! (sami stworzyli opone z gumy takiej jak letnia ale z "zimowym" bieżnikiem i dawała sobie rade jak każda dobra zimówka)

Powodem, dla którego wszyscy robią je z miękkiej gumy jest ich szybsze zużywanie, a co za tym idzie przymus częstrzej ich wymiany (wiec jak zwykle chodzi o $).

Twierdzili również, że jest to juz od dawna nie pisemna umowa miedzy wszystkimi znanymi firmami produkującymi opony. Ile w tym prawdy nie wiem pisze tylko co widziałem / słyszałem :mrgreen:

#215 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 listopada 2007 - 00:03

Lukasboss

też czytałem o tym.. są takie gumy które nie zmieniają twardości w niskich temp.. ale wiadomo teraz wszystko jest już liche.. zużywać i kupować nowe.. niestety taka polityka koncernow

ps. to samo tyczy się samochodów zasilnaych np. elektrycznie

#216 OFFLINE   ted231

ted231
  • 2 postów
  • Dołączył: 15-11-2007
  • Skąd: Horyniec

Napisany 15 listopada 2007 - 17:50

No dobra a ja mam taki problem:
Chodzi mi mianowicie czy na felge na ktorej mam teraz opony 225/55R16 moge założyć opone o rozmiarze R15 i czy nie bedzie to groziło np zsunieciem sie opony i takie tam i czy przedewszystkim da sie to zrobic technicznie bez zadnych przeszkod?

Dziekuję za odpowiedzi

#217 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 listopada 2007 - 17:54

No dobra a ja mam taki problem:
Chodzi mi mianowicie czy na felge na ktorej mam teraz opony 225/55R16 moge założyć opone o rozmiarze R15 i czy nie bedzie to groziło np zsunieciem sie opony i takie tam i czy przedewszystkim da sie to zrobic technicznie bez zadnych przeszkod?

Dziekuję za odpowiedzi


Nie da rady. :roll: Chyba, ze chcesz zostać pionierem w tych kwestiach ;). Oczywiście można spróbować podgrzać , ale nie wiem czy się rozciągnie :D (mam nadzieje że Cię nie uraziłem moim głupim komentarzem)



 


#218 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 listopada 2007 - 18:07

ted231, sorki ale twoje pytanie jest......................

chyba po to felgi i opony maja podany rozmiar żeby się nie pytać o takie pierdoły bo to jest tak jakbyś kupił sobie buty 3 numery mniejsze i próbował zapchać tam stope

#219 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 listopada 2007 - 22:05

Chodzi mi mianowicie czy na felge na ktorej mam teraz opony 225/55R16 moge założyć opone o rozmiarze R15 i czy nie bedzie to groziło np zsunieciem sie opony i takie tam i czy przedewszystkim da sie to zrobic technicznie bez zadnych przeszkod?

Jak koledzy pisali nie ma szans zalozyc opony 15 cali na fele 16.

Kup sobie felgi stalowe 15 i po sprawie.

#220 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 listopada 2007 - 08:32

Kup sobie felgi stalowe 15 i po sprawie.

albo sprzedaj te opony i kup 16