Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

opony zimowe


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
232 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 września 2007 - 10:22

Ja sam najchętniej u siebie widze zimówki 225/55R16

Moim zdaniem stanowczo za szeroka. Na sniegu jest jak walec, ktory ubija snieg i sie slizga datego jeszcze ciezej bedzie ruszyc niz na wezszych oponach.
Dodatkowo przy hamowaniu taka powierzchnia na sniegu poprostu wpada w slizg.
Piszesz o utrzymaniu auta przy dodaniu gazu, ale pomysl tez o hamowaniu.

Kompromisem na nasza zime do omegi sa opony 195/60/15
Kazda opona zimowa jest miekka, wiec na suchym asfalcie czy bedzie miala 195 szer czy 225 i tak nie nadaje sie do szalenstw.

#102 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 września 2007 - 10:37

lendio
też mi się tak wydaje :piwo:

tylko chyba sie pomyliłeś w pisaniu bo nie 195/60/15 tylko 195/65/15 :looz:

#103 OFFLINE   leeluu

leeluu
  • 69 postów
  • Dołączył: 17-09-2007
  • Skąd: warszawa/lomianki

Napisany 29 września 2007 - 13:02

dobry temat poruszyles o profil opony, moje pytanie brzmi nastepujaca:) na lato nizszy profil da nam lepsze prowadzenie w zakretach niebedzie sie wykladac a przez to lepiej bedziemy czuc droge no i tez obnizy nam sie zapewne komfort jazdy, wyzszy profil daje nam lepsze tlumienie. wiece temat profilu letniego mamy zamkniety

No a jak jest z zima?

jakie sa + i -- odnoscie profilu opony zimowej

pozdrawiam


ps ale dzis mialem przygode niechciala mi odpalic moja omeszka a rozrusznik krecil, okazalo sie ze zamalo napiecia bylo w akumulatorze i co prawda krecil ale wgl mnie nie dawal juz paliwa.
Może i ma te -- ale i ma te + za ktore JA kochamy ta Omeszke kochamy :)

#104 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 29 września 2007 - 15:03

Ja mam na zime oponki 195x65 x15 Fuldy . Będą już drugi sezon i jest oki :yes_yes:

#105 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 września 2007 - 16:29

dobry temat poruszyles o profil opony, moje pytanie brzmi nastepujaca:) na lato nizszy profil da nam lepsze prowadzenie w zakretach niebedzie sie wykladac a przez to lepiej bedziemy czuc droge no i tez obnizy nam sie zapewne komfort jazdy, wyzszy profil daje nam lepsze tlumienie. wiece temat profilu letniego mamy zamkniety

No a jak jest z zima?

jakie sa + i -- odnoscie profilu opony zimowej

pozdrawiam


Zalezy jaka masz felge a dokladnie ile ma cali ???
Najlepiej chyba na zime zakupic felgi i opony 15 cali i wyzszy profil, 16 czy 17 sa drozsze a po co przeplacac ??

Zawsze na niskim profilu lepiej siedzi na zakretach, ale musi byc suchy asfalt a w zimie zadko sie to zdarza.

#106 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 września 2007 - 16:29

leeluu
Moim zdanie są same plusy profilu "zimowego" znaczy się wyższego, ponieważ:
Większe prawdopodobieństwo tego, że uderzysz gdzieś kołem o krawężnik ponieważ jest śliko, co za tym idzie możesz w ogóle nie uszkodzić felgi, ani niczego bo uderzysz balonem, a jak byś uderzył niskim profilem to zaraz alumem także i to już ciężka sprawa. Sprawa dziur, jak widomo w zimę jest ich za trzęsienie co parę metrów. Wysoki profil bardziej tłumi te nierówności, można nawet rzec ze delikatniej obchodzi się z zawieszeniem. Jak wpadniesz w dziurę niskim profilem to tak jak wyżej pisałem lipa. Jak by nie patrzeć cena felg stalowych i opon (na profilu wyższym) jest zdecydowanie mniejsza(pomijajać nacisk na cm2, który w zime jest ważny). Dla przykładu opona Yokohama 195/65/15 kosztuje 284zł, a niski profil (pomijając szerokość) 235/45/17 kosztuje 788zł. Tak więc cenowo wielką różnica i np. biorąc pod uwagę, uderzenie w krawężnik i przecięcie opony, wgnieconą felgę durze koszty.. Jedyny minus tego wszystkiego to tylko i wyłącznie względy estetyczne. Ale z drugiej strony felga aluminiowa jak wygląda w zimę? Co najmniej fatalnie bo rzadko kiedy jest czysta, a wtedy ma swój największy urok.
aaaa i jeszcze na koniec, jeśli chodzi o prowadzenie to profil 65 w oponie o szerokości 195 nie jest wcale niebezpieczny, ze względu na swoją wysokość i nie wyczuwalna jest różnica w jeździe codziennej. Chyba ze ktoś jeździ na maxa, to może niewielkie różnice odczuć ale nie wynikające z wysokości tylko z szerokości gumy. A kto z drugiej strony jeździ tak w zime kiedy jest mokro,ślisko..

Pozdro

#107 OFFLINE   leeluu

leeluu
  • 69 postów
  • Dołączył: 17-09-2007
  • Skąd: warszawa/lomianki

Napisany 29 września 2007 - 17:33

Ja sie zgadzam z tym ale mialem na mysli czy specjalnie robi sie wlasnie na zime opony o wiekszym profilu( nie tylko ze wzgledu na wczesniej wymienione argumenty za tym czy moze np zimowka na niskim profilu bedzie miala juz gorsze wlasciwosci trakcyjne niz letnia) bo jakos niezauwazylem albo sie myle ze trudno znales oponke zimowa o niskim profilu. a tak na marginesie niski profil zaczyna sie jak sie nie myle juz od 60.bo standart to 65, tak mi sie teraz przypomnialo zauwazylem za VW daje naprawde smieszne oponki np do golfa 4 chodiz mi o 175/70 kurcze wyglda to okroponie czy widzieliscie wlasnie takie oponki przeciez tym jak sie wejdzie w zakret ostrzej to pewnie ostro sie wyklada, widzialem kiedys taka sytuacje jak oponka sie wyklada przy wchodzeniu ostro w zakret to naprawde cos ze niezchodzi z felgi.
Może i ma te -- ale i ma te + za ktore JA kochamy ta Omeszke kochamy :)

#108 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 września 2007 - 19:02

Panowie, moim zdaniem pogląd, że opona zimowa powinna być węższa niż letnia nie jest już aktualny. Rozwój konstrukcji opon zimowych (mieszanki gumowe i bieżniki) doprowadził do tego, że obecnie są one bezpieczne w szerokim zakresie warunków zimowych, kluczowa jest powierzchnia przylegania - tak jak latem. Nacisk na jednostkę powierzchni zastąpiono lepiej wgryzającym się bieżnikiem na większej powierzchni. Co przez to zyskujemy? Możemy bezpiecznie jeździć po mokrym w temperaturach +kilka *C, po drogach pokrytych breją (odprowadzanie), po suchym w temperaturach ujemnych, na śniegu też sobie dobrze radzą.
Ja jeżdżę zimą na Nokianach W 215/55/16 i jestem baaaardzo zadowolony, nigdy nie miałem problemów w trudnych warunkach, a w dobrych śmiganie jest jak latem. W drugim aucie mam właśnie wąskie zimówki i wniosek jest taki, że brakuje mi szerokości, a korzyści z "wgryzania się" są prawie żadne.
IMO normalny rozmiar plus minimalnie obniżone ciśnienie na zaśnieżone drogi i jest świetnie.
Pozdrawiam.

#109 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 września 2007 - 19:12

Ja sie zgadzam z tym ale mialem na mysli czy specjalnie robi sie wlasnie na zime opony o wiekszym profilu( nie tylko ze wzgledu na wczesniej wymienione argumenty za tym czy moze np zimowka na niskim profilu bedzie miala juz gorsze wlasciwosci trakcyjne niz letnia) bo jakos niezauwazylem albo sie myle ze trudno znales oponke zimowa o niskim profilu. .


Wysokosc profilu nie ma znaczenia i nie wplywa na trakcje ( no chyba, ze na suchym afalcie, ale najwazniejsze jest jak sie ta opona zachowuje na sniegu- bo przeciez glownie jest na snieg chlape bloto posniegowe itp. a tu profil nie ma nic do trakcji)
Trakcja zalezy od bieznika i szerokosci opony.

Sa tez opony zimowe o niskim proflu.
Moj kolega mial w audi A4 na alusach 17cali zmiwowki (profilu nie pamietam, ale pewnie cos okolo 40-45 )

Ja jeżdżę zimą na Nokianach W 215/55/16 i jestem baaaardzo zadowolony, nigdy nie miałem problemów w trudnych warunkach, a w dobrych śmiganie jest jak latem.

\
Tez mam taki rozmiar zimowek, bo juz na takich kupilem auto. Wczesniej mialem w poprzedniej omci 195/65/15 i bylem bardzo zadowolony.
Zobaczymy po tej zimie moze zmienie zdanie i przekonam sie do szerszych :roll:
Mam Good year zimowki od poprzedniego wlasciciela. Jak omcie kupowalem to na oponach byly jeszcze "wloski"

#110 OFFLINE   O-Megi

O-Megi
  • 17 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Skarżysko-Kamienna

Napisany 03 października 2007 - 10:57

Koledzy, co o tym sądzicie?
http://moto.allegro....v902a_2007.html

#111 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 października 2007 - 12:46

ja w zeszłym roku kupiłem yokohamy 901 i jestem jak najbardziej zadowolony.. Jeśli chodzi o ten model co mam to mogę śmiało polecić (a nie śadze zeby nowszy model był gorszy, a zepewne jest lepszy) tak wiec z tego co ja zaobserwowałem zeszłej zimy to polecam. Do tego cena bardzo dobra :bigok:

#112 OFFLINE   O-Megi

O-Megi
  • 17 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Skarżysko-Kamienna

Napisany 03 października 2007 - 14:34

A co z indeksem nośności? Zalecany jest 94 a te opony mają indeks 91. Nie przeszkadza?

#113 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 października 2007 - 14:49

ja mam 91 i jakoś nie miałem z tego powodu problemów...

91 - 615kg/koło = 2460 kg
94 - 670kg/koło = 2680 kg

a dopuszczalna masa całkowita omegi jest równa 2340 kg

ps. w instrukcji dla rozmiaru 195/65/15 jest przewidziana nośność 91, a dla większych rozmiarów 94.

tak na szybko to by było wszystko :wink:

#114 OFFLINE   O-Megi

O-Megi
  • 17 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Skarżysko-Kamienna

Napisany 03 października 2007 - 15:00

Dziękuję za pomoc. No to chyba mam oponki :lol:

#115 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 października 2007 - 15:01

Opony o mniejszej nośności szybciej się zużywają :wink:

#116 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 października 2007 - 15:05

zgadza się ale dla koleżanki nie będzie to zauważalne..

jak by była różnica np. 81 a 97 wtedy tak

#117 OFFLINE   leeluu

leeluu
  • 69 postów
  • Dołączył: 17-09-2007
  • Skąd: warszawa/lomianki

Napisany 19 października 2007 - 15:13

A ja dzis kupilem oponki yokohama 195/65 r 15 no zobaczymy jak sie bede spisywac dla chetnych kupilem za 210 zl sztuka warszawa ordona 5a

ps kurcze zaczyna sie zimno robic:(
Może i ma te -- ale i ma te + za ktore JA kochamy ta Omeszke kochamy :)

#118 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 października 2007 - 19:59

Temat robi sie coraz bardziej na czasie.
Ktos z was ma juz zalozone na aucie ?

#119 OFFLINE   V6

V6
  • 429 postów
  • Dołączył: 03-07-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 19 października 2007 - 20:10

Ja dopiero kupuje felgi , a opony jak sie bede tak streszczał to kupie chyba na wiosne :smiech: :smiech: :smiech:

#120 OFFLINE   660R

660R
  • 552 postów
  • Dołączył: 03-03-2007
  • Skąd: Warszawa/Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 października 2007 - 20:48

chyba faktycznie niedługo bedzie sie trzeba zebrać na zmiane :???: