

opony zimowe
#81
OFFLINE
Napisany 27 września 2007 - 00:13
#82
OFFLINE
Napisany 27 września 2007 - 14:11
pewnie za niedlogo bedzie trzeba zakupic/przemienic na zimówki
#83
OFFLINE
Napisany 27 września 2007 - 14:41
To jeszcze jedna rzecz mnie interesuje.
Czy to jaka mamy jednostke napedowa w Omedze determinuje jakos rodzaj ogumienia na zime?
Widze ze uzytkownicy najmocniejszych jak i najsłabszych silniczków jezdza mniej wiecej na tych samych gumach w zime,natomiast w lato wersje mocniejsze juz maja inne opony o wiele szersze, zwykle o nizszym profilu i na wiekszych felgach.


Planuje za rok troszeczke wzmocnic moje 2.5 dti

Jesli wezmiemy za przykład Omege Raschey-a która ma 200KM i 430NM to czy w tym przypadku 195/65/15 tez jest optymalnym rozwiazaniem


Rozumim ze na sniegu liczy sie nacisk na cm2, jesli jednak mam w zimie 2 tygodnie sniegu na ulicy, a tak to bloto posniegowe i wode to czy nie lepiej miec szersze kapcie na wiekszych felgach?
#84
OFFLINE
Napisany 27 września 2007 - 14:42
bardzo dobre opony, w końcu to opony klasy premium. W zeszłym roku byłęm w alpach na nartach i spisywały sie super. Czasem droga była fatalna, ośnieżona, kręta, z dużymi podjazdami i nie musiałem ani raz zakładać łańcuchów. Moge gorąco polecić. Bardzo dobry zakup.
a tak na marginesie dodam, ze wszystkie modele lexusa sprzedawane są na oponach Yokohama więc o czymś to świadczy.
mr.n3mo
Moim zdaniem to nie ma problemu. Silniki w omegach nie są na tyle mocne żeby przy np. 60km/h jak depniesz zrywały przyczepność.
Do tego tak jak piszesz ważny jest nacisk na cm2 – zgadza się. Pamiętać trzeba także o tym, że opony zimowe zdecydowanie gorzej spisują się na wodzie niż opony letnie. Biorąc to pod uwagę, opony letnie np. o rozmiarze 235 wypompują spod opony znacznie więcej wody niż ten sam rozmiar opony zimowej. Ja w 3.2 V6 mam opony 195/65/15 i nie narzekam. Ze względu na ich rozmiar nigdy nie miałem jakiś problemów. A wręcz przeciwnie..
[scaliłem posty]
#85
OFFLINE
Napisany 27 września 2007 - 15:23
pozdrawiam
#86
OFFLINE
Napisany 27 września 2007 - 15:31
#87
OFFLINE
Napisany 27 września 2007 - 16:34
#88
OFFLINE
Napisany 27 września 2007 - 22:01
To koledzy, zanim smigniecie na zlot to jeszcze moze ktos z Was podałby jakas stronke z tanimi felgami stalowymi (NOWYMI).Szukam i na allegro sa ,ale na zdjeciu to tak nie wiem czy nówki za 65zł... Wydawało mi sie ze tak koło 100 nowa felga powinna kosztowac a najczesciej to widze tak po 150 w sklepach.
#89
OFFLINE
Napisany 27 września 2007 - 23:53
http://www.opony.com...rodukcji=04.94-
mi sie wydaje rozsadna cena jak za nowe. choc niema zbytnio doswiadczenia w kupowaniu felg stalowych

#90
OFFLINE
Napisany 28 września 2007 - 03:14
I jeśli ktoś planuje program do auta to życze szczęścia przy poruszaniu się później na zimówkach 195/65R15.Naprawdę szczerze,przyda mu się to szczęście ...
660R-3.2 V6 to zupełnie inna jazda niż 2.5 DTi po programie która przy 2 tyś. dostaje takiego kopa, ... że nie wiem jak to będzie wyglądało w zimę ...
A jak jest morko to nawet przy więcej jak 60km/h zrywa przyczepność o czym się przekonałem nie tak dawno ... jak ktoś nie ma ESP w aucie niech sobie lepiej program odpuści bo się może to źle skończyć.
mr.n3mo moja rada to jeśli chcesz robić program,kup chociaż 205/215.
Ja sam najchętniej u siebie widze zimówki 225/55R16
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen:
#91
OFFLINE
Napisany 28 września 2007 - 06:39
I jeśli ktoś planuje program do auta to życze szczęścia przy poruszaniu się później na zimówkach 195/65R15.Naprawdę szczerze,przyda mu się to szczęście ...
mr.n3mo moja rada to jeśli chcesz robić program,kup chociaż 205/215.
Ja sam najchętniej u siebie widze zimówki 225/55R16
No i teraz już nie wiem.. Od małego mnie uczyli, że im węższa zimówka tym lepiej..
W lato wszystko jasne - szeroki kapeć, lepsza przyczepność.. Ale w zimę im węższa opona tym lepsza przyczepność - chodzi o to, że jeśli jest węższa opona jest większy nacisk na cm kwadratowy powierzchni przylegania opony do jezdni i lepiej dociska oponę a przez to, że lepiej dociska i jest węższa szybciej "wyciska" wszelką wodę, błoto, śnieg spod opony na zewnątrz..
Więc jak to jest ?
#92
OFFLINE
Napisany 28 września 2007 - 07:24

Wie ktoś która oponka jest lepsza Nokian W czy WR ?
#93
OFFLINE
Napisany 28 września 2007 - 08:46

Jezeli im wezsza opona tym lepiej to czemu auta o osiagach Omegi Raschey-a maja tak szerokie obuwie zimowe?? Chodzi tu o element designu???
#94
OFFLINE
Napisany 28 września 2007 - 09:54
Osobiście mam 2szt. Nokian W i muszę kupić 2szt. na przód, mój typ na ten sezon jest takiWie ktoś która oponka jest lepsza Nokian W czy WR ?
http://www.opony.com...ian_wr_g2_.html
#95
OFFLINE
Napisany 28 września 2007 - 11:00
Osobiście mam 2szt. Nokian W i muszę kupić 2szt. na przód, mój typ na ten sezon jest taki
http://www.opony.com...ian_wr_g2_.html
Bieżnik G2 jakoś do mnie nie przemawia już bardziej byłbym za W
A ktoś miał lub ma takie Syron ??
#96
OFFLINE
Napisany 28 września 2007 - 12:05

#97
OFFLINE
Napisany 28 września 2007 - 12:06
Daj sobie spokój z takimi oponami. To są znów jakieś wynalazki nie wiadomego pochodzenia. (nawet sprzedawca nie wie co o nich napisać dlatego powołuje sie niby na znawców). Za 210 zł leeluu znalazł Yokohamy które są oponami klasy premium, a nie jak to pisze sprzedawca tego wynalazku Performance.
Kogut
Jak Ci sie spisuje ten rozmiar z Twoim dieselkiem ?
#98
OFFLINE
Napisany 28 września 2007 - 12:19

#99
OFFLINE
Napisany 28 września 2007 - 14:27
prawda jest taka ze napewno inaczej sie jezdzi na szerszych czy gorzej hmm niewiem nigdy nie jezdzilem z kontrola trakcji, jesli komus odpowiada ma olej w glowie i umie jezdzic i niewchodzi w zakrety niewiem ile to da sobie rade, wiadome jest to ze rozna jest przyczepnosc i ze jednemu uda sie wyjechac drugiemu juz nie a czy opony daja az taka 100% mozliwosc watpie moze z 70%.
wiadome jest to tez ze jedna opona lepiej bedzie jezdzila na lodzie druga na wodzie a trzecia na sniegu
Niema zlotego srodku ani opony ktora w kazdych warunkach bedzie idealna.
Mieszkam pod warszawa umnie jest bardzo czesto snieg a pozniej lod czasem sie pojedzie dalej niz trzeba ale jak sie wjezdza do wwa to wiadomo raczej jest sucho badz mokro
Niema co sie klucic jakie opony sa lepsze kazdy ma swoje preferencje i styl jazdy
to tak jakbysmy sie klucili ze Omega jest taka i owaka jak kazdy znas ja jezdzi i pewnie kocha:)
jesli wulkanizator mowi ze takie opony to jakis wynalazek to albo jest starej daty albo uznaje tylko ze 3 firmy stare obeznane i takie ludzia wciska.
Wiem ze napewno kupie sobie te Yokohama i sie porzekonam na wlasnej skorze a czy bede zalowal czy nie to sie okaze , opinie sa rozne bo rozne sa gusta ( sa przeciez i tacy co niepotrafia rozroznic jak im sie jezdzi na zimowkach takiej badz innej firmy)
pozdrawiam

#100
OFFLINE
Napisany 29 września 2007 - 00:01
Z drugiej strony u nas jak jest zima i śnieg to ok.Tylko przez jaki czas jeździcie na oponach zimowych po lodzie i śniegu a jaki nie.
mr.n3mo bardzo słusznie załważył że cienkich opon zimowych nie pakują do aut z większą mocą.I chyba mają rację,bo to są koncerny które robia testy idt. i jak się by sprawdzały cienkie zimówki to by taki zakładali.I raczej nie chodzi tu o element estetyczny.
Ja sam chętnie zapodałbym do siebie 195/65R15 bo mam takich opon komplet tylko się boje że może się to źle sokończyć.
Teraz w 2.0 16v LPG śmigam na 195/65R15.W porównaniu z mimi 225/55R16 opona jest dużo bardziej komfortowa i tu nie ma nawet porównania.Dziury zupełnie inaczej czuć,jest o wiele bardziej komfortowo.Ale do swojego takich nie zapodam.Dlaczego ? Bo w zakręcie dosłownie czuć jak auto pływa na oponie,nie mówiąc o kilku gwałtownych manewrach.W tym aucie jak nim zacząłem jeździć (136KM LPG) już bym raz mało co popłynął jak mi się opona wyglebiła,przez przyzwyczajenie do mojego auta więc na takich oponach u mnie raczej nie było by lepiej tylko gorzej.
Inną kwestią jest że nie każdy tak jeździ.
Trzeba znaleźć jakiś kompromis,ja na 245/45R17 też nie będe jeździł bo aż tak ekstremalnie nie śmigam.
Jednym słowem każdy bierze to co jest dostosowane do jego potrzeb aczkolwiek jeśli ktoś planuje zrobić takie 2.5DTi jak ja mam to 195/65 moim zdaniem jest niezbyt trafinym wyborem.Na śniegu napewno będzie lepiej tylko co z resztą okresu jeśli proporcje nawet niech będą 30/70.
2.0 16V+LPG- było 136KM i 185 NM ;-)
Astra 1.6i :mrgreen: