Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] OMVL Dream XXI - duze spalanie, nie rowna praca na jalowym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
113 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 23 marca 2014 - 23:28

Zobacze jak cewke zmienie... Myslisz ze aeb025 powinien pozwolic na dobre ustawienie/kalibracje systemu lpg?

#82 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 marca 2014 - 23:33

Zobacze jak cewke zmienie... Myslisz ze aeb025 powinien pozwolic na dobre ustawienie/kalibracje systemu lpg?


Napewno na lepsze niż teraz bo system i tak jest strasznie ubogi a z mapem 013 ma jeszcze jedną korekte mniej.Narazie zrób wtryski i zobacz czy przejdzie kalibracje.

#83 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 30 marca 2014 - 02:30

Zmienilem jeda cewke, do tego odkrylem ze 2 z wezykow byly zduszone. To spowodowalo ze kalibraca byla niemozliwa do przeprowadzenia.

Ale dlaczego podczas autokaliraci komputer odcinal 4 cylindry???

Gaz chodzi calkiem spoko. Na trasie przy predkosci 130km/h na tempomacie, auto srednio spalilo ponad 13l/100km.

Jest okej spalanie?

#84 OFFLINE   spawek

spawek

    Jest moc jest zabawa

  • 1 014 postów
  • Dołączył: 08-03-2014
  • Skąd: Tomaszów Maz.
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 marca 2014 - 08:36

chyba ok ja wczoraj na trasie Stryków- Poznań na beznynie tempomat ustawiony na 160 i średnie spalanie wyszło mi 9.8/100Km. :p

#85 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 30 marca 2014 - 10:28

Zmienilem jeda cewke, do tego odkrylem ze 2 z wezykow byly zduszone. To spowodowalo ze kalibraca byla niemozliwa do przeprowadzenia.

Ale dlaczego podczas autokaliraci komputer odcinal 4 cylindry???

Gaz chodzi calkiem spoko. Na trasie przy predkosci 130km/h na tempomacie, auto srednio spalilo ponad 13l/100km.

Jest okej spalanie?


Dlatego się pytałem czy nie przyciąłeś wężyków kolektorem.Wyłączał cylindry bo ecu się ratowało przed ubogą mieszanką.

#86 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 30 marca 2014 - 10:51

Czy tak duze spalanie moze byc spowodowane przez map sensor?
14.2l/100km mi wyszlo. Testowalem ze stala predkoscia na trasie, bez zwalniania i przyspieszania (130km/h)

Zatankowalem. 500m dalej juz bylem na autostradzie, zawrocilem po okolo 50km i do tej samej stacji pojechalem, wlalem ponad 14l.
Na benzynce niecale 9.5-10l/100km przy tej samej predkoci wychodzi.

Cisnienie mam ustawione na 1.1bar
Map sensor AEB013 - nie pokazuje cisnienia MAP w programie. Nigdy nie pokazywal.
Wtryski LPG dzialaja okej - dopiero co je zregenerowalem (REG STD)

Czy winny moze byc Map Sensor?

#87 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 30 marca 2014 - 11:59

Raczej poprawna regulacja.

#88 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 30 marca 2014 - 12:16

Nie ma się co oszukiwać. Ta instalacja to pierwsza w instalacji sekwencyjnych. Bodajże 2004 rok. W dodatku AEB013 to też zabytek jakich mało. Niedługo w muzeum LPG można będzie tego szukać i wystrojenie OMVL'a wymaga nielada szczęścia. Ale co moge to podpowiem, u siebie jak mialem omvl'a, do tego omvl reg niebieskie i zeta zavoli s z ustawieniami:

Dysze: 2.7mm
Cisnienie na redu: 1.2 typ HP
MAP: 0.35 też aeb013 i pokazywał poprawnie

Spalanie nigdy nie było niższe niż 11,5litra/100

Może zatankowałeś na kijowej stacji, że takie spalanie wyszło?

Z tego co wiem, to sonda musi być w tych instalacjach podłczona, bo głównie na tym opiera się cała kalibracja. Za bogato czy za ubogo i komputer dostosowuje odpowiednią mieszankę, ale tutaj mogę się mylić. Wtryski powinny być jednakowej oporności. Dziwne, że sterownik tego nie wykrył.

http://www.fesautoga....0.8.315_IC.zip

Skorzystaj z tego softu, będziesz mógł ręcznie mapę ustawić, w deflautowym programie pozostaje tylko kalibracja. Jak będziesz edytował to pozostawiaj wartości domyślne, nie procentowe. Dobrze by było gdybyś zrobił parę zdjęć jak masz gaz założony.

#89 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 30 marca 2014 - 18:09

Co do zalozenia to jest napewno okej. Dla ciekawych zdjecia przesle pozniej.

Ani w tej omedze ani w 2.5V6, map sensor nie pokazywal mi nigdy cisnienia. Okablowanie jest okej. Auto na gazie chodzi bardzo ladnie.

W 2.5 srednia z trasy i miasa mialem na poziomie 15l/100km a akos jej nie zylowalem. ez bylo duzo.

Dysze mam rozwiercone na 2.8mm.
Hp - 1.1bara

#90 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 30 marca 2014 - 18:14

Za niskie cisnienie jak na tak rozwiercone dysze. Sprawdzilen dokladnie u siebie jak mialem w 3 litrowce i jest to 2.5 dysza przy 1.2 bar hp. Dodatkowo skalibrowalbym wtryski. Moze juz za duzy skok maja i za duza dawka gazu leci i stad te spalanie.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#91 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 30 marca 2014 - 19:47

Podłączenie sond nie ma żadnego wpływu na kalibracje.Sondy w tej instalacji niczym nie sterują.Ecu opiera się w większości na wskazaniach czasu wtrysku i map sensorze.Ustawione macie zle bo sterownik wprowadza korekty pod ciśnienie 1.7bar(HP).Dla ciśnienia 1.2bar ustawia się na MP!!! Radzę najpierw przeczytać instrukcję(mozna ściągnąć dla KING-a bo to to samo) a potem regulować bo przez takie porady to nigdy nie dojdziecie do ładu z instalacją.

#92 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 30 marca 2014 - 21:31

Podłączenie sond nie ma żadnego wpływu na kalibracje.Sondy w tej instalacji niczym nie sterują.Ecu opiera się w większości na wskazaniach czasu wtrysku i map sensorze.Ustawione macie zle bo sterownik wprowadza korekty pod ciśnienie 1.7bar(HP).Dla ciśnienia 1.2bar ustawia się na MP!!! Radzę najpierw przeczytać instrukcję(mozna ściągnąć dla KING-a bo to to samo) a potem regulować bo przez takie porady to nigdy nie dojdziecie do ładu z instalacją.


Moj blad, przyznaje sie. Teraz w logach starych widzialem, ze mam 1.2 MP. Co nie zmienia faktu ze dysze sa za duze i cisnienie mogloby byc wyzsze. Do 150 km wychodzil ori omvl reduktor mp i do dwustu paru typ omvl hp.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#93 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 31 marca 2014 - 20:58

czy przed zrobieniem kolejnej kalibracji powinienen pojezdzic na pb ??

#94 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 marca 2014 - 23:53

To już kwestia tego jak masz ustawione mapy benzynowe. Ogólnie rzecz biorąc po restarcie map tj. odłączenie na pół h akumulatora wypadałoby zrobić 100 km jazdy mieszanej, tzn. na emeryta i poszaleć trochę i dopiero uruchomić gaz, skalibrować wstępnie, potem dopieścić mapę ręcznie, na postoju i podczas jazdy.

#95 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 02 kwietnia 2014 - 12:49

Niech mi ktos wytlumaczy o co chodzi w mapie od omvl....

po lewej sa czasy wtryskow, u gory obroty... a cala reszta?

Co oznacza np 109 przy czasie 2.5ms i 500obr?

Dobra juz wiem... w instrukcji jest :)

#96 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 kwietnia 2014 - 22:13

Sciągnałeś ten bardziej rozbudowany program? Ten podstawowy ma tylko koretke mieszanki, nie ma wglądu do map. Zostaje jedynie automatyczna kalibracja.

#97 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 05 kwietnia 2014 - 12:40

Tak ten co mi podales w linku.

Jak ustawiac bede mapy podczas jazdy, to skad mam wiedziec ze dobrze ustawilem?

#98 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 kwietnia 2014 - 20:11

Najlepiej podłączyc jednocześnie os-a i w trakcie jazdy ustawiać tak aby wskazania integratorów i blm były bliskie na lpg i pb.Zciągnij sobie soft do omvl z zakładką full.Będziesz miał mapy i korekty po temperaturze.

#99 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 06 kwietnia 2014 - 21:25

Czyli jaka wersje dokladnie?

#100 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 kwietnia 2014 - 23:03

Ściągnij z elektrody dream xxi n f7. Masz tam zakładke full. Jedyny problem to że nie działa na vista i win7.Na wszystkich starszych chodzi bez problemu.

Niech mi ktos wytlumaczy o co chodzi w mapie od omvl....

po lewej sa czasy wtryskow, u gory obroty... a cala reszta?

Co oznacza np 109 przy czasie 2.5ms i 500obr?

Dobra juz wiem... w instrukcji jest :)


Jak tak ci wychodzi na mapie to zle masz dobrane dysze do ciśnienia.Na wolnych jest duuuzo za bogato i na wysokich pewnie też duzo podlewa.Czyli regulacja skopana na samym początku i po kalibracji wychodzą głupoty i mape masz pewnie na bardzo bogato,stąd te spalanie.Poczytaj najlepiej instrukcje od staga w jaki sposób ustawić mnożnik.