Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] OMVL Dream XXI - duze spalanie, nie rowna praca na jalowym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
113 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 marca 2014 - 09:11

Przed katalizatorami.



Ups masz racje napisałem głupotę muszę chyba odpocząć:szpital:

#62 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 22 marca 2014 - 13:24

Nie wiem o co chodzi... Przeczytajcie uwaznie...

Na bezynie chodzi idealnie, na gazie nie... (nowe wtryski, reduktor ustawiony na 1.2 bara - cisnienie trzyma dobrze). Odczyt obrotow i z sondy dziala. Dysze rozwiercone na 2.8mm. System podcisnienia jest szczelny. Wezyki od wtryskow wszystkie tej samej dlugosci.

1. Odpalam na bezynie - silnik dziala tak jak powinien
2. Wlaczam autokalibracje -2700 obrotow... i czekam
3. Autokalibracja powoduje ze czasy wtryskow benzyny rosna tak do 7ms. Pozniej przelacza na gaz i czasy wtryskow zaczynaja rosnac tak od 9ms do 25ms. Po czym silnik gasnie.
4. Podczas autokalibracji komputer omegi zaczyna wywalac bledy o tym ze ucieka zaplon. Kontrolka check engine zaczyna mrugac.
5. Po ponownym uruchomieniu silnika, zarowno na benzynie jak i na gazie samochod chodzi bardzo nierowno. Chodzi na 3 cylindrach :pokoj: ?? Odlaczylem wiazke kabli od wtryskow po prawej stronie i silnik chodzil tak jak chodzil.

6. Silnik chodzi nierowno na beznzynie do momentu gdy go zresetuje i usune wszystkie bledy. Po zresetowaniu chodzi dobrze tak dlugo jak go nie przelacze na gaz.

O co moze chodzic? Dlaczego nie moge przejsc przez proces autokalibracji? Dlaczego komputer od gazu zwieksza czasy wtryskow do poki nie sa na tyle wysokie ze nie gasnie?

P.S.
Dzien wczesniej auto przeszlo autokalibracje bez problemu, silnik dzialal dobrze... przez jakies 5 min... ???

#63 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 marca 2014 - 15:49

Czy wtryski pb i lpg są dobrze sparowane?

#64 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 22 marca 2014 - 17:10

Na pewno - tak samo jak w 2.5... nic nie zmienialem

Przez moment gaz dzialal poprawnie...

#65 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 marca 2014 - 19:21

Odłącz sondy od ecu lpg.

#66 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 22 marca 2014 - 19:39

Brak roznicy...

Mam parownik KME silver do 204KM

Wlasnie zauwazylem ze:
1. Jak gaz jest wylaczony to cisnienie jest okolo 1.6bara
2. Jak gaz jest wlaczony to spada do 1.1 - ale pozniej jak przygazowuje to wachania sa male 0.05 bara - tak ustawilem go gdy byl wlaczony

Wiem ze maly ten parownik ale to nie powinien byc powod calego mojego problemu

#67 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 marca 2014 - 19:48

Ecu wydłuża czasy bo ma za ubogo.Jak masz ustawione parametry w ecu lpg?

#68 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 marca 2014 - 21:51

Brak roznicy...

Mam parownik KME silver do 204KM

Wlasnie zauwazylem ze:
1. Jak gaz jest wylaczony to cisnienie jest okolo 1.6bara
2. Jak gaz jest wlaczony to spada do 1.1 - ale pozniej jak przygazowuje to wachania sa male 0.05 bara - tak ustawilem go gdy byl wlaczony

Wiem ze maly ten parownik ale to nie powinien byc powod calego mojego problemu


silwer jest do max 150koni,,, 204 to w A FRYCE osiąga. Jakie spadki podczas auto kalibracji .

#69 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 22 marca 2014 - 23:28

Nie chce jej wogole zakonczyc.... nie wiem co jest ze autokalibracja zwieksza tak bardzo czasy wtryskow ze gasnie....

Spadki sa prawie ze niezauwazalne po kalibracji....

wtryskiwacze - reg standart
reduktor - hp
sygnal obrotow - obrotomierz
6 cyl.
level sensor -1050
Pressure sensor - AEB013
lambda 0-1V... czy napewno taka ma by

#70 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 marca 2014 - 12:22

Ustaw reduktor na mp i podnies cisnienie do 1.2 .

Jakie masz wtryski? Jaki czujnik cisnienia?

#71 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 23 marca 2014 - 18:46

Czujnik cisnienia jest aeb013

Jest MP i 1.2 bara....

Odktrylem ze 4 cewki maja po 8 ohmow, a 2 pozostale po 3 ohmy...

Czy komputer od gazu moze odcinac te wtryski?

Nie wazne na ktory cylinder je dam to zawsze te wtryski sa odcinane po jakiejs chwili....

#72 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 marca 2014 - 19:21

Rozumiem że chodzi o cewki od wtrysków lpg.W omvl powinien zacząć piszczeć i przejść na benzyne.Jak faktycznie masz zamontowany aeb013 to nie dokończysz kalibracji bo sterownik powinien miec jeszcze sygnał o podciśnieniu w kolektorze.

#73 OFFLINE   BigiOTK

BigiOTK
  • 201 postów
  • Dołączył: 21-08-2011
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 23 marca 2014 - 19:58

Sonda z której jest odczyt na kompa LPG nie działa prawidłowo.
Komputer zwiększa dawke lpg i czeka na reakcje sondy która w Twoim wypadku nie reaguje dlatego ciągle zwiększa dawke gazu aż silnik gaśnie.

#74 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 marca 2014 - 20:28

Sonda w omvl jest tylko poglądowa i nie ma znaczenia czy jest podłączona czy nie.

#75 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 23 marca 2014 - 21:54

A skad takie przypuszczenia ze sonda nie dziala? tzn nieprawidlowy odczyt?

Kupilem 2 nowe cewki - zobacze czy cos pomoze....
Aeb013 jest podpiety pod podcisnienie i pod gaz.

#76 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 marca 2014 - 22:10

i masz odczyt podciśnienia w programie?

#77 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 23 marca 2014 - 22:24

Nie mam... Tak bylo to zalozone w mojej omie 2.5 przez "Fachowcow", w starej tez nie bylo odczytu, ale nie bylo zadnego problemu z autokalibracja

To co mam zrobic?

#78 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 marca 2014 - 22:34

Pożyczyć od kogoś lub kupić aeb025 i zrobić poprawną kalibracje.Jakie masz wtryski? valteki?
To dziwne że przechodził kalibracje bo ja próbowałem w paru autach i nie chciało dokończyć.Chyba że masz stary soft.Czy te oporności co podałeś to z wtrysków lpg?

#79 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 23 marca 2014 - 22:48

8ohm reg albo moze 7 ohm, tak...

Ja wczesniej napisalem ze w omedze 2.5 bez problemowo przechodzila kalibracje - cala instalacja byla taka sama

W 3.2 nie ma zamiaru, dokonczyc

#80 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 marca 2014 - 22:53

Masz regi std 7ohm.Czyli faktycznie 2 cewki do wymiany.Zacznij od tego i zobacz czy przejdzie kalibracje.Pozatym nie wiem czy taki zestaw pojedzie poprawnie w 3.2 bo ten sterownik lpg nie ma praktycznie żadnych korekt a 3.2 to nie 2.5 i jest bardziej wymagający pod względem poprawnego składu miesznki.