Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pokrywy zaworow z Saab 9-5 3.0 V6t do Bfl 2.5 V6?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
55 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 lutego 2015 - 22:46

Już powiedziałem... nie wpieprzam się. Ty robisz tak, Maciekmk jest zadowolony i to jest najważniejsze. :)

Koniec tego OT

#42 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 lutego 2015 - 22:50

Czego sie nie robi dla silnika...


Dlatego to też się tyczy tego Forumowicza. Zadowolony jest? To po co się wpierniczać. Jego silnik. Czy znajdzie kiedyś tone silikonu czy jakiegokolwiek uszczelniacza w smoku to nie powinno mieć dla nas znaczenia. Jego auto, bierze za nie odpowiedzialność, nic mi do tego. Świata Adam nie zbawisz, tym bardziej Forum nie zbawisz.

Nie odpisałeś mi na moje pytanie: dlaczego producenci pozbyli się uszczelek pod misami? Czy to będzie off topic i muszę zadać w innym temacie?

#43 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 lutego 2015 - 23:00

Uwierz mi, że gdyby Omega dziś była produkowana nie miałbyś nawet uszczelek pod deklami tylko masę uszczelniającą potocznie zwaną silikonem.


ciekawe że w obecnie produkowanych autach typu Insignia, Astra itd itp nadal są uszczelki :p

Nie odpisałeś mi na moje pytanie: dlaczego producenci pozbyli się uszczelek pod misami?



Nie wiem.... może dlatego, że miska olejowa jest zdejmowana znacznie rzadziej?
Oświeć mnie :D

Równie dobrze można zapytać dlaczego w Vectrze pokrywy były aluminiowe a w Omedze plastikowe? :p

#44 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 lutego 2015 - 23:03

były aluminiowe a w Omedze plastikowe?


Jak to gość od, którego zawsze uszczelki biorę twierdzi: to wymysł hamerykanów ;)

Ja też nie wiem dlaczego jest taka różnica z misami. W większości nowszych aut nie ma już uszczelek pod misami. Odchodzi się w ogóle od tego. Masy uszczelniające może są bardziej uniwersalne? Choć pewnie sprzedaż części serwisowych zaraz spadła ;)

Dla mnie masa uszczelniająca jest bardziej nietrwała niż sama uszczelka. Może o to chodziło producentom, inżynierom, etc ;)

Pokrywy wałków rozrządu również rzadko powinno się ściągać tak jak misę olejową :p choć sama misę to nigdy nie powinno się ściągać, a pokrywy do chociażby uszczelniaczy wałków rozrządu.

#45 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 24 lutego 2015 - 23:07

Nie mam już tego pliku, jednak muszę cię zmartwić A10, omegi miały FABRYCZNIE 3 czy 4 miejsca w których była nakładana masa uszczelniająca dla pokryw, były to któreś narożniki pokryw. Co do tego że tobie plastiki nie leciały, być może udało ci się kupić omegę której wcześniej nikt nie męczył ewentualnie miała niski przebieg. Niestety temperatura nie jest dobrym kolegą plastiku, mimo tego że nie jest on najgorszej jakości to omegi już są stare a co za tym idzie i te plastiki maja lata. Kiedyś udało mi się kupić 2 szt. nowych pokryw, stwierdziłem że skoro nowe to nie będą leciały. Poskładałem je tylko z uszczelkami, jak mnie nie było i jeździła omegą moja mama to zero problemu, ja pojeździłem nią trochę czasu i niestety ale pociła się na narożnikach, co się okazało udało mi się zdobyć PDF w którym była informacja o tym że fabrycznie jest kilka punktów w których dodawana była masa uszczelniająca (nawet w gramach podane ile). Niestety stare samochody. Nie jestem pewien też czy powodem nie jest jakieś odkształcenie głowicy(chodź wydaje mi się to głupie) ale spotkałem już cieknące alu. Nowa uszczelka i się pociły, a skręcone były zgodnie z momentem.




 


#46 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 lutego 2015 - 23:25

Nie mam już tego pliku, jednak muszę cię zmartwić A10, omegi miały FABRYCZNIE 3 czy 4 miejsca w których była nakładana masa uszczelniająca dla pokryw, były to któreś narożniki pokryw. Co do tego że tobie plastiki nie leciały, być może udało ci się kupić omegę której wcześniej nikt nie męczył ewentualnie miała niski przebieg. Niestety temperatura nie jest dobrym kolegą plastiku, mimo tego że nie jest on najgorszej jakości to omegi już są stare a co za tym idzie i te plastiki maja lata. Kiedyś udało mi się kupić 2 szt. nowych pokryw, stwierdziłem że skoro nowe to nie będą leciały. Poskładałem je tylko z uszczelkami, jak mnie nie było i jeździła omegą moja mama to zero problemu, ja pojeździłem nią trochę czasu i niestety ale pociła się na narożnikach, co się okazało udało mi się zdobyć PDF w którym była informacja o tym że fabrycznie jest kilka punktów w których dodawana była masa uszczelniająca (nawet w gramach podane ile). Niestety stare samochody. Nie jestem pewien też czy powodem nie jest jakieś odkształcenie głowicy(chodź wydaje mi się to głupie) ale spotkałem już cieknące alu. Nowa uszczelka i się pociły, a skręcone były zgodnie z momentem.


Miejsca w których nakład się masę uszczelniająca to nie jest jakiś wyjątek w przypadku omegi. To standard, norma wszędzie. Zasada jest jedna , tam gdzie uszczelka jest załamana na ostro należy dać odrobinę masy , aby ewentualne niedopasowanie uszczelki zlikwidować.

#47 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lutego 2015 - 13:59

Tak jak Wars napisal, sa miejsca gdzie trzeba polozyc silikon. W tisie sa one zaznaczone. Sa to narozniki polpanewki walka rozrzadu przy kole pasowym oraz polksiezyce z tylu glowicy. Ja tak zlozylem i od 3 lat ma spokoj. Nic nie cieknie, a na ostatnich wakacjach przez Niemcy jechalem z predkosciami ponad 200km/h i nie zdarzylo mi sie zeby olej wywalilo.

#48 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 lutego 2015 - 00:52

Tym razem u Maćka będę składał pokrywy nie na Wurth tylko na Elring Curil T, zobaczymy jak się spisze przy pałowaniu auta ;)

Dodany obrazek

#49 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 lutego 2015 - 07:54

Mam to, to jest masa do bardzo dobrze przylegających elementów i uwaga, nigdy nie zastyga do końca. Zatem do pokryw bym tego nie dawał. Curil nadaje się świetnie pod pompę wody, czy jako uszczelniacz na gwint śruby.

#50 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 lutego 2015 - 17:30

Jak nie zastyga jaj zastyga? :hmm:

#51 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 lutego 2015 - 19:15

Jak nie zastyga jaj zastyga? :hmm:


No nie zastyga, chyba nie czytałeś nawet specyfikacji tego uszczelniacza. Absolutnie nie nadaje się do pokryw, poniważ tak jak pisałem jest do bardzo gładkich powierzchni i sztywnych zarazem. Można go stosować ,ale zamiast sztywnej uszczelki, np. pompy wody dwa metalowe elementy między sobą, gwinty śrub.

http://motobajery.pl...50c-p-5085.html

#52 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 27 lutego 2015 - 19:19

ja wam powiem niebawem czy cieknie i jak to zastygnie :F

#53 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 10 marca 2015 - 11:33

Odnosnie silikonu...



Caly silnik ma tylko 2 uszczelki - pod glowica

Od dluzszego juz czasu stosuje sie mase uszczelniajaca zamiast tradycyjnych uszczelek. W silnikach subaru stosowalo sie juz silikon zamiast uszczelek od lat 90. Nawet niektore elementy karoseri sie skleja silikonami, zamist uzywania spawow.

Dobry silikon nigdy nie jest zly :)

#54 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 marca 2015 - 11:51

Tak, jeżeli powierzchnie które mają być uszczelnione są zaprojektowane pod sylikon a nie gumową uszczelkę. A biorą sylikon nie dlatego, że jest super hiper lepszy tylko... tak taniej i szybciej złożyć, i robot nałoży a robot nie chodzi na chorobowe, urlop itd

#55 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 marca 2015 - 16:13

Tak, jeżeli powierzchnie które mają być uszczelnione są zaprojektowane pod sylikon a nie gumową uszczelkę. A biorą sylikon nie dlatego, że jest super hiper lepszy tylko... tak taniej i szybciej złożyć, i robot nałoży a robot nie chodzi na chorobowe, urlop itd


Dokładnie tak.

#56 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 marca 2015 - 17:19

A biorą sylikon nie dlatego, że jest super hiper lepszy tylko... tak taniej i szybciej złożyć, i robot nałoży a robot nie chodzi na chorobowe, urlop itd


i nie trzeba potem produkować uszczelek