Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Pokrywy zaworow z Saab 9-5 3.0 V6t do Bfl 2.5 V6?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
55 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 18 grudnia 2014 - 01:45

internet / szrot / znajomi


Zbyt doslownie wziales moje pytanie :p
Chodzilo mi o to ze 2.6 w vectrze sa strasznie zadkie :)

#22 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 grudnia 2014 - 18:08

Zbyt doslownie wziales moje pytanie :p
Chodzilo mi o to ze 2.6 w vectrze sa strasznie zadkie :)


Nikt nie mówił, że będzie łatwo ;)

Trzeba szukać, szukać i jeszcze raz szukać ;) Niekoniecznie w kraju ;)

Poza tym to tylko poprawia efekt wizualny więc trzeba do tego podejść tak, że szukać na spokojnie i na pewno się trafią :)

#23 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 18 grudnia 2014 - 19:28

Ja np musiałem kupić cały silnik:) i to z rok szukałem tych pokryw. Już czekają na montaż:)
Ciężka sprawa bo 2.6 było jak na lekarstwo w viki.

#24 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 696 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 grudnia 2014 - 19:51

jak ktoś chce to musi szukać i czekać i czekać i nadal szukać i kiedyś na pewno się trafi, ale jest ciężko :|

#25 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 24 lutego 2015 - 03:19

No i w koncu dostalem po przyzwoitej cenie aluminiowe pokrywy od 2.6 :)
Tydzien wczesniej dostelem dwie pary aluminiowych pokryw od 2.5. Gosciu dal mi za przyslowiowe piwo. Myslem zeby je przerobic pod cewki od 3.2, ale kupilem chwile pozniej od 2.6 :)

Wyczyscilem, odtluscilem, pomalowalem podkladem do aluminium. Pozniej pomalowalem farba ktora daje chromowy efekt. :masakra::masakra::masakra:
Wygladaly jak pokrywy zrobione z jakiegos taniego plajstiku :)


Przylozylem je do silnika i stwierdzilem ze samochod to nie choinka swiateczna. Pozniej pomalowalem je na kolor czarny - mat. Wyczyscilem, odtluscilem cala pokrywe od spodu. Pod i na uszczelke dalem cieka warstwe sprawdzonego czarnego silikonu, to samo dalem na te male oringi.

Zamontowalem, po calym dniu roboty :) Efekt wizualny swietny, zeby stwierdzic czy nie leci olej jeszcze sie wstrzymam...

Do tego wymienilem filtr oleju i sam olej na pelen syntetyk z esterami od Millera - 60zl za litr :) Czego sie nie robi dla silnika...

#26 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 lutego 2015 - 12:09

Czego sie nie robi dla silnika...


No faktycznie:

Pod i na uszczelke dalem cieka warstwe sprawdzonego czarnego silikonu, to samo dalem na te male oringi.


:up:

#27 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 lutego 2015 - 20:14

No faktycznie:



:up:


Źle nie zrobił. Według fabryki też nie. Nie gań ludzi za 0,1mm masy uszczelniającej. Nie wszystkie pokrywy są ekstra równe, tak samo głowice. Po tylu latach trzeba nieraz dać gram masy. Pytanie od siebie, masz pod odmą uszczelkę fabryczną?

#28 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 lutego 2015 - 20:50

Pytanie od siebie, masz pod odmą uszczelkę fabryczną?


nie ma uszczelek pod odmy od któregoś tam roku. Nie ma ich nawet w produkcji. One są składane fabrycznie na masę uszczelniającą i takie jest zalecenie opla również do starszych silników gdzie fabrycznie uszczelki występowały

Źle nie zrobił. Według fabryki też nie.


to wyjaśnij mi dlaczego fabrycznie tam nie było masy uszczelniającej.... dlaczego ja składam swoje plastki i swoje alu bez grama masy i nie cieknie??

Wkurza mnie takie coś, bo weź to potem czyść wszystko

#29 OFFLINE   kamilrox

kamilrox
  • 348 postów
  • Dołączył: 15-02-2010

Napisany 24 lutego 2015 - 20:57

no racja.. ja jak dałem pod plastiki reiza to aż pokrywa pekła bo nie mogłem wyrwać. Już nie mówie o czyszczeniu.. pół dnia skrobałem. Daje się aby w dużych załamaniach i na połksiężycach masę. Oczywiście uszczelki GM, to też dużo robi. Do alu połowe tańsze na pocieszenie:)

#30 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 lutego 2015 - 21:36

Jak jest drożna odma i wszystkie podciśnienia od niej, to poskładanie bez grama silikonu i zgodnie z wszelkimi zasadami składania uszczelek daję pewność że nic cieknąć nie będzie.....

#31 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 24 lutego 2015 - 21:45

to wyjaśnij mi dlaczego fabrycznie tam nie było masy uszczelniającej.... dlaczego ja składam swoje plastki i swoje alu bez grama masy i nie cieknie

a tu masz odpowiedz :p

Nie wszystkie pokrywy są ekstra równe, tak samo głowice. Po tylu latach trzeba nieraz dać gram masy.

,wiemy rowniez,ze go nie katujesz,skoro koncowka klockow starcza tobie na takie odcinki,to nie maja czasu sie sie pokrywki znieksztalcic :p

Wkurza mnie takie coś

Mnie tez :F

to ze Adam ty masz samochod zadbany to wszyscy wiedza,proste pokrywy itp

#32 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 lutego 2015 - 21:51

wiemy rowniez,ze go nie katujesz


swoje dostaje kiedy trzeba

Mnie tez

to ze Adam ty masz samochod zadbany to wszyscy wiedza,proste pokrywy itp


innym też tak składam i jakoś reklamacji nie ma


Jak ktoś daje tam silikon, mase uszczelniającą czy coś podobnego to jak dla mnie po prostu nie umie poskładać porządnie.

Omega ostatnio ostro dostała w :pupa: na zlocie we Wro... będę rozbierał to pokażę, że jest sucho

#33 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 24 lutego 2015 - 21:56

innym też tak składam i jakoś reklamacji nie ma

to wez mi to wytlumacz,jak to sie stalo,ze po ponad godzinie jadac 200km,pokrywe mi rozwalilo,a byla napewno zlozona dobrze ?? czego to wina pokrywy,czy zlozenia,czy moze za wysokie obroty ciagle byly ?? bo normalnie mi ja na bok wybrzuszylo

#34 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 lutego 2015 - 22:00

to wez mi to wytlumacz,jak to sie stalo,ze po ponad godzinie jadac 200km,pokrywe mi rozwalilo,a byla napewno zlozona dobrze ?? czego to wina pokrywy,czy zlozenia,czy moze za wysokie obroty ciagle byly ?? bo normalnie mi ja na bok wybrzuszylo


Miałeś już zmęczoną pokrywę zapewne.

#35 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 24 lutego 2015 - 22:04

Niedrożna odma zapewne

ta jest tak czysta,ze alley kiedy chce ja czyscic to nie zdazy sie zabrudzic :)

albo miałeś już zmęczoną pokrywę.

wytrzymala 20tys i nic nie cieklo,dopiero po porzadnym przechulaniu auta,mam za kazdym razem tak z pokrywami,ze puszczaja.Wybieram zawsze inne po katowaniu i zawsze efekt robi sie ten sam.Ale idac teoria A10,to musze chyba do niego pojechac na termin,bo I Ben zle sklada i Alley,ktory pierdyknal poradnik :D

#36 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 lutego 2015 - 22:05

to wez mi to wytlumacz,jak to sie stalo,ze po ponad godzinie jadac 200km,pokrywe mi rozwalilo,a byla napewno zlozona dobrze ?? czego to wina pokrywy,czy zlozenia,czy moze za wysokie obroty ciagle byly ?? bo normalnie mi ja na bok wybrzuszylo


odma i podciśnienia od niej ;)


To jest właśnie klucz.... można sobie doszczelniać pokrywy silikonem/masą uszczelniającą, ale jak odma nie będzie sprawna to to ciśnienia i tak którędyś sobie wyjdzie.... innymi uszczelkami ;) Ale za to pokrywy będą suche :up:

Różnica jest taka, że potem jest 3 razy więcej czyszczenia po takich specyfikach.

Ostatnio robiłem właściwie za darmo wymianę oleju w ASB, bo miski były na jakieś mazidło doszczelnione. Za darmo, bo tyle czasu mi zajęło doprowedzenie tego do ładu, że lepiej by mi było pietruszkę na bazarze posprzedawać.

Masa uszczelniająca idzie pod odme, pod pokrywę chłodniczki oleju, pod miskę olejową.... w miejscach przeznaczonych przez producenta.



Ale w sumie nie moja sprawa, więc sorry i już się nie wtranżalam ;) Tylko żeby jak najmniej takich aut do mnie przyjeżdżało ;) :yes:

#37 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 24 lutego 2015 - 22:10

odma i podciśnienia od niej


To jest właśnie klucz.... można sobie doszczelniać pokrywy silikonem/masą uszczelniającą, ale jak odma nie będzie sprawna to to ciśnienia i tak którędyś sobie wyjdzie.... innymi uszczelkami Ale za to pokrywy będą suche


ta jest tak czysta,ze alley kiedy chce ja czyscic to nie zdazy sie zabrudzic

no wlasnie nie :p tam sie nie ma co stresowac,to moj wozek jest w koncu,ale te pokrywy w omedze,to jest jakis cud ,ze wam nie cieknie :F mowie o plastiku :p

#38 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 lutego 2015 - 22:15

ale te pokrywy w omedze,to jest jakis cud ,ze wam nie cieknie mowie o plastiku


zrobiłem na plastikach 50tyś km i były suche jak pieprz. Nawet mam gdzieś fotki na to. Jedynie jeden oring od śruby był zapocony

no wlasnie nie


a podciśnienia od niej??

#39 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 24 lutego 2015 - 22:18

a podciśnienia od niej

zawsze sa zdejmowane wlasnie przewody,bo zawsze pada teoria,ze to nie mozliwe i musi odma walic badz podcisnienia ;) a zawsze jest tak,ze wali uszczelka,po tak ciekawej jezdzie ;) Teraz mam przod tarcze do zmiany,bo swietne mikody bija po 20 tys nie milosiernie,wiec narazie tego nie robie,mam jakiegos bata na siebie z deptaniem :F

#40 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 24 lutego 2015 - 22:40

to wyjaśnij mi dlaczego fabrycznie tam nie było masy uszczelniającej


Idąc tym tokiem myślenia to wytłumacz mi dlaczego do 97 roku pod małą misą olejową i dużą była uszczelka gumowa z metalowymi wsadami (o małą chodzi) a po 97 była masa uszczelniająca? Uwierz mi, że gdyby Omega dziś była produkowana nie miałbyś nawet uszczelek pod deklami tylko masę uszczelniającą potocznie zwaną silikonem.

Pobutuj fest auto tak jak MacieMk robi to od razu będziesz kładł victora reinza. Te auto akurat lekko nie ma bo co 90C złapie to leci do odcinki na każdym biegu. Właśnie teraz mam ponownie pokrywy do zrobienia. Chcesz zrobić je bez silikonu? Załatwię Ci mega proste pokrywy, wyczyścisz odmę i podciśnienia do niej (są czyste ale dla faktu) oraz pomierzysz głowicę czy jest prosta. Raz dwa będzie lej z niej leciał.

Aha. Jak się ma sposób to czyszczenie jednej pokrywy to raptem 10 minut. Nie parę godzin aby się denerwować przez silikon czy też masę uszczelniającą. Oczywiście nie jestem zwolennikiem uszczelniaczy, ale biorę pod uwagę, że nówka sztuka to nie jest i trzeba się czymś wspomóc.