Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Błąd P0400-3 i P0100-6 2.0dti Samochód strasznie słaby zamulony


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
26 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2013 - 16:41

nie sprawdzalem jeszcze egr ale natknalem sie na pewien problem bo pokrętło od nawiewów zmieniajace nadmuch na szybe/nogi/twarz itp nie zmienia mi. tj caly czas na szybe leci mimo ze ustawiam na twarz to dmucha w szybe z tego co pamietam to takie pokretla tez sa na podcisnienie. i teraz pytanie czy to idzie tymi samymy przewodami co to "podcisnienie" pod maską? bo jezeli tak to juz chyba wszystko wyjasnia?

pompa vac jest jedna także jak masz nieszczelność to możesz go nie mieć także tak jak Beast napisał vacuometr do ręki i sprawdzać jakie jest VACu

#22 OFFLINE   bombastic112

bombastic112
  • 46 postów
  • Dołączył: 08-01-2013
  • Skąd: Wiązownica ok. Jarosław/Rzeszów

Napisany 04 kwietnia 2013 - 16:49

niestety nie mam takiego przyządu wiec bede musiał to komus zawiezc zeby mi to sprawdził. ewentualnie kupie sobie ten bajer i mi sie przyda na przyszłość. mam nadzieje ze drogi nie jest

#23 OFFLINE   Ermce

Ermce
  • 55 postów
  • Dołączył: 25-01-2010

Napisany 07 kwietnia 2013 - 07:32

W moim przypadku P0400 w 2.0dti syna pokazywal sie jak jak mial nieszczelnosc w ukladzie od egr do turbo. Wystarczyl jeden pekniety wezyk od spodu i stan awaryny, kontrolka silnika i brak mocy. Posprawdzaj, czy wszystkie wezyki sa podpiete i czy zaden nie jest pekniety np od spody jak to bylo w viki syna. Po wymianie 6cm wezyka auto jedzie jak nowe.

Warto sprawszic podcisnieniem przelewy wtryskow. Jesli beda puszczac to troszke roboty z rozbieraniem, zeby wymienicnuszczelniacze trawersow. Jesli zas nie beda puszczac, to tak samo sprawdz wezyki przelewowe podcisnieniem. U syna jeden plastikowy trojnik byl pekniety i tampedybautonsie zapowietrzalo

#24 OFFLINE   bombastic112

bombastic112
  • 46 postów
  • Dołączył: 08-01-2013
  • Skąd: Wiązownica ok. Jarosław/Rzeszów

Napisany 08 kwietnia 2013 - 18:43

Witam problem rozwiązany.
pęknięty trójnik i zabity elektrozaworek. po przepłukaniu e-zaworka i wymianie wszystkich przewodów podciśnienia i trójników na nowe samochód znów żyje.
dziękuje za zainteresowanie tematem i pozdrawiam tych którzy pomagali. temat zamknięty.

#25 OFFLINE   lojes

lojes
  • 186 postów
  • Dołączył: 17-02-2010
  • Skąd: Ciechanów

Napisany 23 stycznia 2015 - 15:58

Ktoś mi podpowie co to może być.

samochód przechodzi niekiedy w tryb awaryjny, np. na 4 biegu rozpędzam od 60 do ok 120 obroty 3.200 - 3.300 i ciach tryb awaryjny, reset kluczykiem i dalej jest ok.

wydaje mi się że słabiej ciągnie i sporo pali ok 11 l średnio.

silnik kręci się wyżej nawet na 4 biegu, ale muszę ja rozpędzić na 3 i wtedy wszystko jest ok.

nie chcę się z babcią rozstawać ale i nie chcę żeby mnie nagle zawiodła.

POMOCY

#26 OFFLINE   kmitki

kmitki
  • 166 postów
  • Dołączył: 05-12-2010
  • Skąd: Zabrze
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 stycznia 2015 - 17:25

P0100 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza. Miałem kiedyś ten sam problem i po wymianie przepływki wszystko wróciło do normy.

#27 OFFLINE   kabza23

kabza23
  • 15 postów
  • Dołączył: 27-01-2016
  • Skąd: bournemouth
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 16 lutego 2016 - 10:32

pompa vac jest jedna także jak masz nieszczelność to możesz go nie mieć także tak jak Beast napisał vacuometr do ręki i sprawdzać jakie jest VACu



odkrecilem egr I odszedl lekko ale nie było uszczelki pod zaworem czy to normalne? Sprawdziłem tez przewody od podciśnienia i trójniki raczej wyglada to dobrze, 3 trojniki zdjąłem i ustami dmuchnąłem w Vac i brzęczały wytwarzały podciśnienie a przewody na oko są okej , zawór egr grzybek się wciska lekko i odbija spowrotem. Nie wiem gdzie i jak zabardzo podłączyć wakumeter żeby sprawdzić ile barów daje bo może tam jest problem . Dodam ze wszystki te czynności wykonywałem ponieważ błąd p0400 mam i traci moc kiedy tylko zechce pod czas jazdy i nie chciałbym żeby się włączył tryb awaryjny. Wieże ze mi pomożecie.