

Silnik krokowy Omega B 2.0 16V
#1
OFFLINE
Napisany 03 października 2007 - 14:56
#2
OFFLINE
Napisany 03 października 2007 - 17:25
[B]
#3
OFFLINE
Napisany 03 października 2007 - 17:56
#4
OFFLINE
Napisany 03 października 2007 - 20:19
#5
OFFLINE
Napisany 03 października 2007 - 20:45
Siema !witam serdecznie. posiadam omege 2.0 16v, rocznik 95, sedan, automat. mam problem z silnikiem krokowym bo jest do wymiany. kontaktowalem sie ze sklepem motoryzacyjnym ale powiedzieli ze na podstawie numeru silnika X20XEV14128768 nic mi nie pomoga. potrzebny jest numer silnika krokowego ktorego nie posiadam. Czy to rzeczywiscie prawda?? ze do okreslonego typu silnika jest przewidzianych pare rodzaji s.k. ? Prosze o pomoc.
Silnik krokowy będzie np taki: http://cgi.ebay.co.u...VQQcmdZViewItem
Ogólnie to bierz taki jak wygląda na fotce w tej aukcji i na pewno będzie dobrze.
Tylko napisz nam wcześniej dlaczego chcesz wymieniać ten silniczek.
Co się dzieje z autem - szaleją obroty na biegu jałowym ? Gaśnie ?
Jeżeli tak to mamy dla Ciebie poradę jak temu zaprzestać - PORADA - Czyszczenie krokowego w X20XEV krok po kroku ; ).
Dopiero jeśli to nie pomoże to wtedy kupuj

Kolego LOLEK - koszt takiego silniczka to od 90zł - 300zł.
Pozdrawiam !
PS. Szukajka

#6
OFFLINE
Napisany 03 października 2007 - 22:27
puki jest zimny wszystko gra ale po paru minutach gasnie. Sytuacja wystepuje na P oraz N. Na D jest lepiej,chodzi spokojnie. Obroty nie szaleja, tylko wlasnie trzeba przytrzymac troche na gazie jak na luzie stoi. Jak jest rozgrzany to rowniez z odpalaniem jest gorzej, trzeba troche gazem pomoc.Tylko napisz nam wcześniej dlaczego chcesz wymieniać ten silniczek.
Co się dzieje z autem - szaleją obroty na biegu jałowym ? Gaśnie ?
w tym temacie juz bylem, bardzo przydatny ale niestety nie dla mnie. Mieszkam w Irlandii, narzedzi zadnych nie posiadam zeby samemu tego dokonac, a o koszt w serwisie lepiej nie pytać.Jeżeli tak to mamy dla Ciebie poradę jak temu zaprzestać
#7
OFFLINE
Napisany 03 października 2007 - 22:36
Odczytaj najpierw kody błędów ECU - http://forum.omegakl...hread.php?t=202
I daj znać

#8
OFFLINE
Napisany 15 października 2007 - 21:07
Przeczytałem sporo postów na tym forum, ale wywołało to tylko wiele wątpliwości.
Nie mam aż takich problemów jak niektórzy piszą, że na jałowym potrafi spaść aż do setki, ale niewątpliwie coś jest nie tak, bo praktycznie na każdym biegu do 2000 obrotów szarpie przy przyspieszaniu. Jak dodam od razu full gazu i długo trzymam sprzęgło to jest ok, ale na niższych biegach nie mogę dynamicznie wystartować bo się "dławi".
Sporadycznie zdarza się, że na jałowym obroty trzymają się poniżej 1000 i nagle spadek do 500 (może raz lub dwa się zdarzyło), albo przy porannym odpaleniu obroty stoją na prawie 1500(też sporadycznie, jak jest zimno). Jednak większość czasu jest w miarę ok i utrzymują się w granicach 800-900. Z odpalaniem nie mam większych problemów i raczej nie gaśnie. Bez względu na to czy silnik ciepły, czy zimny nie mogę go rozbujać bo płynie przyspiesza dopiero po 2000 obr. wcześniej szarpie i "kaszle" na każdym biegu z reguły przy przyspieszaniu bo przy równej jeździe potrafi się utrzymać na 1500 i nic go nie boli. Czy silnik krokowy może do tego stopnia szkodzić, czy takie objawy to już coś więcej? Pozdroo
P.S robiłem zczytwanie kodów błędów, ale cały czas pokazuje 12 czyli w przypadku mojego modelu brak błędów w pamięci
#9
OFFLINE
Napisany 15 października 2007 - 21:08
bardziej wygląda mi to na przepływkę
#10
OFFLINE
Napisany 15 października 2007 - 21:20
#11
OFFLINE
Napisany 15 października 2007 - 21:24
jeździsz na benzynie czy lpg?
#12
OFFLINE
Napisany 15 października 2007 - 21:28
Co do sprzęgła to kto wie...może się kończy, chociaż generalnie przy zmianie biegów problemów nie ma - wchodzą "z palca".
Spróbuję najpierw przeczyścić krokowca i zerknąć na odme czy nie zapchana. Jak będzie ok to przejdę do przepływki i sprzęgła...zobaczymy. Dzięki za podpowiedź. Pozdroo
#13
OFFLINE
Napisany 15 października 2007 - 21:50
odepnij ja i jeździj z odpiętą.. wzrośnie Ci spalanie i będzie się świecił check, ale samochód powinien jeździć na 'uśrednionych danych' i jeśli to faktycznie przepływka powinien lepiej sie zachowywać.Jak można samemu sprawdzić przepływkę?
#14
OFFLINE
Napisany 15 października 2007 - 22:02
#15
OFFLINE
Napisany 16 października 2007 - 23:28
#16
OFFLINE
Napisany 17 października 2007 - 08:21
Nie zawsze ecu pracuje przy usrednionych danych. Jesli mialbys padnieta przeplywke przez dlugi okres (na benz trudno z tym jezdzic ale na lpf da sie) to ecu po pewnym czasie usrednilby dane.
P.S. mam krokowy ( z dwoch zlozony jeden ale dziala) ktory moge Ci pozyczyc (w razie czego pisz na PW)- choc osobiscie Twoj opis nie pasuje mi do krokowego. Mysle ze czas zaczac od poczatku: czyli uklad zaplonowy (swieczki przewody - poczytaj na forum w dziale LPG o "tescie nocnym na swiecenie kabli WN") i sprawdzilbym cisnienie paliwa na listwie (to rowniez mozesz wykonac w warunkach domowych - pisalem o tym na forum.
[B]
#17
OFFLINE
Napisany 17 października 2007 - 09:13
#18
OFFLINE
Napisany 18 października 2007 - 11:26
Mój jest czasami dosyć głośny i wydaje mi sie jakby ten główny pręt poruszał się w tą i z powrotem.
#19
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2007 - 21:48
#20
OFFLINE
Napisany 30 maja 2010 - 17:43
