Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Temperatura silnika po dolaniu płynu.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
51 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   tomek1700

tomek1700
  • 59 postów
  • Dołączył: 04-01-2013
  • Skąd: Skierniewice

Napisany 24 stycznia 2013 - 22:31

Dolny czujnik odpowiada za wentylatory ! na każdym z nich napisame jest kiedy włącza jaki stopien i przy jakich temperaturach. Oryginalnie w mojej V był pierwszy stopien przy 105stopnicach a drugi przy 120. Teraz mam pierwszy stopien przy 95 (licznikowych 97) a drugi przy 105.

#42 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2013 - 22:50

Dolny czujnik odpowiada za wentylatory ! na każdym z nich napisame jest kiedy włącza jaki stopien i przy jakich temperaturach. Oryginalnie w mojej V był pierwszy stopien przy 105stopnicach a drugi przy 120. Teraz mam pierwszy stopien przy 95 (licznikowych 97) a drugi przy 105.


To parowóz :hihi: 105 i 120 to ładnie było:pokoj: ale to tylko zabezpieczenie przed przegrzaniem nie sterowanie wentylatorami

jak ma być bo ten dolny ma działać jako przełącznik:D

#43 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 25 stycznia 2013 - 01:12

Oba są trzypinowe
górny uruchamia wiatraki I i II bieg,
dolny włącza II bieg i rozłącza klimę

#44 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 stycznia 2013 - 01:35

Wiec dobrze myślałem dolny jest przełącznikiem i jeżeli chłodnica osiągnie zbyt duża temperaturę to przełączy na wentylatory odłączając sprężarkę:D

#45 OFFLINE   tomek1700

tomek1700
  • 59 postów
  • Dołączył: 04-01-2013
  • Skąd: Skierniewice

Napisany 01 lutego 2013 - 08:32

Jednak chłodnica puściła w miejscu ktore probowałem łatać klejem temperaturowym... ,dzisiaj zamówiłem drugą 240zł a po zakupie auta jestem z kasą na zero :masakra: Ale mam nadzieje że po wymianie problemy znikną ;)
Mam jeszcze takie pytanie : gdzie dokładnie znajduje się ten zawór trójdrożny ? jakąś fotke najlepiej pokażcie ,sprawdze go sobie na wszelki wypadek i moze tez zmienie.
Dzieki i pozdro

#46 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 01 lutego 2013 - 09:07

tu: http://forum.omegakl...367&postcount=2

#47 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lutego 2013 - 12:25

Jednak chłodnica puściła w miejscu ktore probowałem łatać klejem temperaturowym...

Jak mowilem ze na dlugo nie starczy to nie wierzyles. Sprawdz dodatkowo zaworki w korku zbiorniczka czy chodza w miare lekko - powinno sie je dac wcisnac palcem z wyczuwalnym oporem. Jak beda staly to w niedlugim czasie znowu cos sie rozcieknie.

#48 OFFLINE   tomek1700

tomek1700
  • 59 postów
  • Dołączył: 04-01-2013
  • Skąd: Skierniewice

Napisany 02 lutego 2013 - 17:01

Panowie ratunku...
Chłodnica wymieniona ,auto odpowietrzyłem ,płynem zalałem do stanu ,wczoraj po tych długich walkach z chlodzeniem postanowiłem zrobić mały test ;) 210km/h na czwórce i to jeszcze nie jest koniec ale dla mnie to i tak dużo ,temperatura super ,nawet niecałe 90stopni ,lecz dzisiaj wsiadam do fury przekręcam kluczyk i wyskakuje kuchmittel stand znowu... po otwarciu maski okazało sie rzeczywiście że płynu ubyło troche.. nie zauważyłem zeby byl jakiś wyciek ale w sumie przy 210 to poszlo z wiatrem gdzies.. chyba że poszło w układ.. jest to możliwe czy coś mam jeszcze wymieniać ??
Ręce opadają nowa chlodnica a płyn auto gubi.. :masakra:

#49 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 lutego 2013 - 17:08

Dolej i obserwuj ,,, wsadz karton pod silnik będziesz widział co cieknie:)

#50 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 02 lutego 2013 - 19:20

może jeszcze się odpowietrzył...
dlaczego temperatura była poniżej 90stC? Termostat nie zamyka się czy zegary oszukują? U mnie zawsze trzyma kreskę powyżej 90stC.

#51 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 lutego 2013 - 22:49

może jeszcze się odpowietrzył...

To raz, a dwa sprawdzic zawor trojdrozny czy nie cieknie (generalnie zawor puszcza zanim chlodnica zaczyna ciec). Korek na zbiorniczku sprawdzic jak pisalem wczesniej.

#52 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 lutego 2013 - 07:33

Stawiam na zawór. Bardzo szybko odparowuje, więc ciężko zauważyć wyciek.