Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Temperatura silnika po dolaniu płynu.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
51 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 23 stycznia 2013 - 15:19

Jak nie cieknie i jak działa Ci ogrzewanie, a jak przełaczysz na LO to będzie leciało lodowate powietrze to masz zawór sprawny.

Polecam wymianę korka zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego profilaktycznie co 2 lata (koszt poniżej 10 PLN).

#22 OFFLINE   SzeregowyRDM

SzeregowyRDM

    Może będzie 2.2 niedługo.

  • 361 postów
  • Dołączył: 10-11-2012
  • Skąd: Radom WR

Napisany 23 stycznia 2013 - 17:41

Miałem to samo w swojej 2.0, u mnie był zapowietrzony układ chłodzenia. Po 10 minutach pracy temp jak u ciebie była. Odpowietrz(na chłodnicy powinien być zaworek do odpowietrzenia po prawej stronie na dole) wtedy dolej i z otwartym zbiorniczkeim niech silnik trochę popracuję. Powinno być wszystko dobrze wtedy,

#23 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 23 stycznia 2013 - 18:00

albo chlodnica przytkana. ja kiedys tak mialem i jakos po paru takich przypadkach samo ustapilo i temperatora wrócila do normy.

#24 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 stycznia 2013 - 22:03

Odpowietrz(na chłodnicy powinien być zaworek do odpowietrzenia po prawej stronie na dole)

Wez bzdur nie pisz. Jeszcze nie widzialem zeby sie komus udalo odpowietrzyc korkiem do spuszczania plynu :lol:

#25 OFFLINE   tomek1700

tomek1700
  • 59 postów
  • Dołączył: 04-01-2013
  • Skąd: Skierniewice

Napisany 23 stycznia 2013 - 22:55

Panowie dzieki za odpowiedzi ,omega rozebrana kolektor zdjęty ,chlodnica tez ,okazało się że chlodnica ma pęknięty/urwany taki kruciec przy czujniku wentylatora i tamtędy uciekał płyn i układ sie przez to zapowietrzał. Musze to jakoś skleić czy pozgrzewać na ciepło bo nie mam zamiaru chlodnicy kupować. Auto ogólnie zaniedbane a tego strasznie nie lubie jak ktoś odpierda** takie rzeczy pod maską i wszystko łapie na opaski i taśme... porażka ,myśle że utopie w tym samochodzie z 2 tysiące i dopiero bedzie w takim stanie jakim chce zeby była.

#26 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 stycznia 2013 - 23:03

Musze to jakoś skleić czy pozgrzewać na ciepło bo nie mam zamiaru chlodnicy kupować

Kupuj chlodnice. Klejenie w tym miejscu pomoze jak umarlemu kadzidlo i tylko bedziesz plakal ze plynu dolewasz.

#27 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 24 stycznia 2013 - 09:43

Z tego co wiem to te boczne plastiki chłodnicy są wymienialne. Możesz poszukać. Ale nowa chłodnica to nowa chłodnica :) Przy okazji dobrze wymyć żeberka chłodnicy karcherem. Będziesz miał fałkę obalającą mit że fałki się grzeją bardziej niż inne silniki :) Ja tak mam :p

Przy okazji ciekawostka - w firmie gdzie kupowałem chłodnicę facet mówił że wszystkie chłodnice od omeg V mają w chłodnicy trochę szlamu, tylko nikt nie wie czemu.

#28 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 24 stycznia 2013 - 12:12

Musze to jakoś skleić czy pozgrzewać na ciepło bo nie mam zamiaru chlodnicy kupować.


Oczywiście możesz próbować spawania, twój cyrk, twoje małpy. Jeśli jednak chcesz posłuchać opinii wynikających z doświadczenia kup nową. Uważaj jedynie na ukształtowanie górnej części, żeby obudowa wiatraka pasowała jak trzeba. Oczywiście jest gdzieś zakład wymieniający boczne części z tworzywa, nie pamiętam gdzie w Wawie, ale wymiana chłodnicy na nową to w sumie lepsze i technicznie i w ogólnym rachunku finansowo rozwiązanie.

#29 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 stycznia 2013 - 12:37

tomek1700,
jak chcesz mieć dobrze zrobioną chłodnicę, to mogę polecić Ci w Łodzi zakład, który zrobi to naprawdę dobrze. Sam wymieniałem tam w zeszłym roku swoją i temat ogarnęli wzorowo.

#30 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2013 - 12:43

w Łodzi zakład

Grapow na slaskiej?

#31 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 stycznia 2013 - 12:50

Tak, w temacie chłodnic i klimy w Łodzi chyba najlepsi...

#32 OFFLINE   tomek1700

tomek1700
  • 59 postów
  • Dołączył: 04-01-2013
  • Skąd: Skierniewice

Napisany 24 stycznia 2013 - 20:55

Panowie auto złożone ,wymianiłem sobie czujnik załączania wentylatora na mniejszy ktory 1 stopien ma przy 96stopniach ,auto odpowietrzone nie grzeje się teraz na wolnych i w ogole sie nie grzeje ogólnie. Nie jeden silnik robiłem już spokojnie wiem co jest dobre dla mojego samochodu panowie. pozdrawiam

#33 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2013 - 21:01

Panowie auto złożone ,wymianiłem sobie czujnik załączania wentylatora na mniejszy ktory 1 stopien ma przy 96stopniach ,auto odpowietrzone nie grzeje się teraz na wolnych i w ogole sie nie grzeje ogólnie. Nie jeden silnik robiłem już spokojnie wiem co jest dobre dla mojego samochodu panowie. pozdrawiam


Dolny był trzy pinowy czy górny:D

#34 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2013 - 21:06

Dolny był trzy pinowy czy górny

górny.I to on odpowiada za włączanie obu prędkości wentylatora.

#35 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2013 - 21:33

Zalezy ktory bo sa 2 :D Dolny ma 2 pozycje, gorny - jedna. A jak Ci plyn tak pieknie wywala korkiem to zobacz przy okazji czy zawor trojdrozny tez sie nie rozciekl.


Pytałem ze względu na to że różnie jest to podawane i różnie jest montowane i czy zależy to od modelu lub czy z klimatem lub bez.Umiejscowienie tego czujnika jest ważne czy nie i jaki ma wpływ na temp załączania wiatraków ze względu na rozkład temp, na różnych wysokościach chłodnicy.Przecież im wyżej jest zainstalowany czujnik tym większa temperaturę odczytuje i odwrotnie.

:)Jak ma być w ori:D

#36 OFFLINE   pers58

pers58
  • 419 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: TYCHY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2013 - 21:39

górny.I to on odpowiada za włączanie obu prędkości wentylatora.


U mnie górny jest dwupinowy,a dolny trzy i ten ten dolny występuje w dwóch wersjach-do klimy i bez klimy.

#37 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2013 - 21:47

Nie widziałem V-ki aby górny czujnik miała dwu pinowy a grzebałem juz przy nie jednej.
Zawsze trzy piny i mostkowanie ich na przemian włącza pierwszy oraz drugi bieg wentylatora.

#38 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2013 - 21:52

Też mi się tak wydaje że w ori w V górny czujnik jest zawsze od wiatraków i nigdy nie spotkałem inaczej a już w kilku miałem okazję grzebać i tylko jedna miała odwrotnie :D

Alle alle od czego to zależ czy jest to tylko fantazja lub jedno:piwo:za dużo podczas naprawy:)

#39 OFFLINE   pers58

pers58
  • 419 postów
  • Dołączył: 04-04-2009
  • Skąd: TYCHY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2013 - 21:53

Nie widziałem V-ki aby górny czujnik miała dwu pinowy a grzebałem juz przy nie jednej.
Zawsze trzy piny i mostkowanie ich na przemian włącza pierwszy oraz drugi bieg wentylatora.


U mnie dolny czujni wygląda dokładnie jak z tego linka:
http://moto.allegro....2916484921.html

#40 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2013 - 22:06

Może to jest włącznik odpowiedzialny za wł wiatraków i taki powinien być wkręcony w górny otwór a w dolny na okrągłą wtyczkę czy odwrotnie. Zawsze byłem przekonany że dolny jest przełącznikiem i pracuje z klimatyzacją i wentylatorami , a górny steruje wiatrakami od chłodzenia silnika:)