Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Temperatura silnika po dolaniu płynu.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
51 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tomek1700

tomek1700
  • 59 postów
  • Dołączył: 04-01-2013
  • Skąd: Skierniewice

Napisany 21 stycznia 2013 - 21:57

Witam
od kilku dni jestem posiadaczem omegi b MV6. Szukałem podobnego tematu ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
Otóż dolałem troszke płynu chłodzącego do zbiorniczka wyrównawczego (było niecałe pół zbiorniczka a teraz jest troche ponad poł) Na komputerze wyskakuje mi terach kuhmittel stand i temperatura zaczela wariować. Po rozgrzaniu silnika na postoju dochodzi to ponad 100stopni ! !! Jak auto ruszy to spada do optymalnej temperatury. Gdy zgasze auto załącza sie wiatrak na chwile ale ludzie teraz jest - 8 stopni mrozu więc czy to jest normalne czy juz sie cos zepsuło ? Z gory dzieki za odpowiedzi

#2 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 21 stycznia 2013 - 22:26

Jeśli przyjrzysz się zbiorniczkowi dostrzeżesz strzałkę. Pokazuje ona właściwy poziom płynu. Poziom ten sprawdzamy na ZIMNYM silniku i uzupełniamy na ZIMNYM silniku. Jeśli płynu jest za mało, otrzymujesz komunikat "Poziom płynu chłodzącego" dzięki znajdującemu się w zbiorniczku czujnikowi. Jeśli po uzupełnieniu płynu komunikat nadal się pojawi, masz uszkodzony czujnik.
Jeśli płynu jest za mało, mogą wystąpić objawy o których piszesz. Tak więc zacznij od uzupełnienia płynu, jeśli nadal będzie coś się działo, masz na forum całe spektrum podobnych tematów.

#3 OFFLINE   tomek1700

tomek1700
  • 59 postów
  • Dołączył: 04-01-2013
  • Skąd: Skierniewice

Napisany 22 stycznia 2013 - 11:29

Ale mi nie chodzi o to ze mam za mało płynu ,płynu jest wystarczająco a nawet za dużo więc jeszcze jedno pytanie. Czy jak odleje płynu do wcześniejszego stanu to czy błąd z komputera zniknie czy bede musiał odlączyć kleme żeby sie to zresetowało czy jak ?

#4 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2013 - 11:38

Masz typowe objawy zapowietrzonego ukladu.
Co do bledu na MIDzie to jak stan plynu jest w normie to masz uwalony czujnik, do wyboru 3 opcje: naprawiasz czujnik, wymieniasz zbiornik na taki ze sprawnym czujnikiem lub drutujesz wtyczke i komunikatu nie widzisz juz nigdy.

#5 OFFLINE   tomek1700

tomek1700
  • 59 postów
  • Dołączył: 04-01-2013
  • Skąd: Skierniewice

Napisany 22 stycznia 2013 - 11:41

Ale jeszcze wczoraj wszystko bylo ok... wiedzialem ze kupuje opla ale nie wiedzialem ze problemy zaczna sie po 24h po kupnie. Wszystko sie ******** w tej omedze od elektryki po zamki w dzwiach.

#6 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2013 - 11:44

Ale jeszcze wczoraj wszystko bylo ok... wiedzialem ze kupuje opla ale nie wiedzialem ze problemy zaczna sie po 24h po kupnie. Wszystko sie ******** w tej omedze od elektryki po zamki w dzwiach.

Po pierwsze: jak poprzedni wlasciciel dbal tak Ty bedziesz mial :p
Po drugie: taniosc omegi konczy sie minute po jej zakupie.
Po trzecie (to juz tak z ciekawosci): ktory rok, jakkie wyposazenie i ile ta (nie)przyjemnosc Cie kosztowala?
Po czwarte: uzupelnil profil o silnik itp, szybciej uzyskasz wtedy pomoc przy innych problemach.

#7 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 stycznia 2013 - 12:04

Problemów może być kilka. Komunikat może wskazywać uszkodzony czujnik poziomu płynu (standard w omegach), ja po wymianie dwóch zbiorniczków wnerwiłem się zmostkowałem czujnik.
Co do skoków temperatury silnika, to albo zapowietrzony układ, albo - co bardzo prawdopodobne - ciekła chłodnica i poprzedni właściciel dolał jakiegoś uszczelniacza, zamiast naprawiać. Sam to przerabiałem - z chłodnicy mechanik wylał cały litr płynu, reszta była zawalona.
U mnie też skakała temperatura, do tego wyrzucało mi płyn przez korek, ale tak perfidnie, że nie było wydać śladów na zbiorniczku. Niestety skończyło się wymianą chłodnicy na nową(na szczęście trafiłem tanio oryginał) i problemy zniknęły.

#8 OFFLINE   tomek1700

tomek1700
  • 59 postów
  • Dołączył: 04-01-2013
  • Skąd: Skierniewice

Napisany 22 stycznia 2013 - 16:18

Witam was ponownie i stwierdzam ze wprowadzilem was w bląd...
Zszedłem do omegi na dół ,okazało się że płynu w zbiorniczku wyrownawczym prawie nie ma. Dokupilem 1l Borygo eko bo takie było i wlałem do zbiornika ktory pochłąnoł chyba do układu też troche. Odpaliłem rozgrzałem i po chwili problem wraca temp na postoju ponad 100 stopni ,wraz z delikatynm dodaniem gazu nawet na postoju temp spada.. Podczas jazdy temp 92stopnie czyli dobrze tak jak było. Co to może być ? Ratujcie mnie jest to moja pierwsza benzyna z gazem do tego tak duża ;) Nie znam sie narazie na v6 wiec nie wiem czy to błachostka czy moze uszczelga pod głowicą (czy glowicami) chociaz tą opcje odrzucam bo olej w silniku nie jest wodnisty.
Widze że forum rozbudowane i jest grono osob ktore chyba mi pomogą. Pozdrawiam i bokiem ;)

#9 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2013 - 16:49

Nadal masz zapowietrzony uklad... Wysil sie troche i poszukaj na forum jak sie V6 odpowietrza.

#10 OFFLINE   tomek1700

tomek1700
  • 59 postów
  • Dołączył: 04-01-2013
  • Skąd: Skierniewice

Napisany 22 stycznia 2013 - 17:59

A powie mi ktoś gdzie zniknął mi płyn ? prosze o odpowiedz bo nie wiem co mam zrobić z tym..

#11 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 stycznia 2013 - 18:06

Jeżeli masz zapchaną chłodnicę, lub zapowietrzony układ, to nadmiar płynu będzie wywalać przez korek - po to w końcu on jest, żeby nie rozerwało węzy w układzie. Albo możesz mieć nieszczelną chłodnicę i tam ucieka...

#12 OFFLINE   tomek1700

tomek1700
  • 59 postów
  • Dołączył: 04-01-2013
  • Skąd: Skierniewice

Napisany 22 stycznia 2013 - 20:25

Chyba wiem co juz boli moje v6 ,zagotowalem fure plyn uciekl korkiem i zapowietrzyl uklad. Omega odpowietrzona zalana wodą narazie bo stoi w garazu. I tu moje pytanie bo mam czujnik wentylatora do wymiany , ilu stopniowy jest czujnik w mojej omedze ? 2 czy 3 ?? proszę o szybką odpowiedz bo jutro po czesci jade

#13 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2013 - 22:06

ilu stopniowy jest czujnik w mojej omedze ? 2 czy 3

Zalezy ktory bo sa 2 :D Dolny ma 2 pozycje, gorny - jedna. A jak Ci plyn tak pieknie wywala korkiem to zobacz przy okazji czy zawor trojdrozny tez sie nie rozciekl.

#14 OFFLINE   tomek1700

tomek1700
  • 59 postów
  • Dołączył: 04-01-2013
  • Skąd: Skierniewice

Napisany 22 stycznia 2013 - 22:31

A jak sie ten zawór sprawdza i gdzie on sie wg znajduje ?

#15 OFFLINE   limen77

limen77
  • 196 postów
  • Dołączył: 07-05-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2013 - 22:41

A jak sie ten zawór sprawdza i gdzie on sie wg znajduje ?


a :szukaj_g: to ma wolne ? :oonie:

#16 OFFLINE   kirfilek

kirfilek

    hekenara sama riko to po

  • 191 postów
  • Dołączył: 14-09-2012

Napisany 22 stycznia 2013 - 23:13

za kolektorem ssącym zobaczysz taki "zawór trójdrożny" :D poznasz na pewno

#17 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2013 - 23:20

Pod silnik wsadz czysty kerton aby widzieć czy są wycieki.Płyn zniknoł bo prawdopodobnie ktoś nalał płyn i nie odpowietrzył układu co dzieje się teraz i objawia się znikaniem płynu ze zbiorniczka .Przeczytaj w poradach jak odpowietrzyć v6 i zrób to sam.:D

#18 OFFLINE   tomek1700

tomek1700
  • 59 postów
  • Dołączył: 04-01-2013
  • Skąd: Skierniewice

Napisany 23 stycznia 2013 - 12:30

ten zawór tez chyba bedzie uszkodzony to zobacze go dzisiaj, a bylem w sklepie z czesciami i są 3 rodzaje tych czujników więc musze najpierw wyjąć go i pojade kupic. A ten zawór jak wygląda i mniej wiecej ile to kosztuje ? bo oczywiscie chodzi o zawor nagrzewnicy tak ? z gory dzieki za odpowiedzi

#19 OFFLINE   cypber

cypber
  • 390 postów
  • Dołączył: 24-07-2008
  • Skąd: Wałcz

Napisany 23 stycznia 2013 - 13:35

ten zawór tez chyba bedzie pierdo****ty to zobacze go dzisiaj, a bylem w sklepie z czesciami i są 3 rodzaje tych czujników więc musze najpierw wyjąć go i pojade kupic. A ten zawór jak wygląda i mniej wiecej ile to kosztuje ? bo oczywiscie chodzi o zawor nagrzewnicy tak ? z gory dzieki za odpowiedzi


na przykład tak:http://allegro.pl/za...2957053785.html

#20 OFFLINE   tomek1700

tomek1700
  • 59 postów
  • Dołączył: 04-01-2013
  • Skąd: Skierniewice

Napisany 23 stycznia 2013 - 13:58

Układ mam odpowietrzony ,auto juz ma normalną temp na postoju bo ma sie czym chlodzic, prawie caly plyn mi uciekł !. Teraz mam pytanie ,jak sprawdzic czy ten zawor nagrzewnicy jest sprawny bądz niesprawny ?