Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Prośba o opinie 2.0 8V LPG 96r.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
58 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 stycznia 2013 - 22:24

W OB 2.0 8V jest kolizyjny. W Vectrach, Astrach i innych Calibrach były bezkolizyjne.
Nie każda ośmiozaworówka jest bezkolizyjna. Jeśli ktoś jednak sądzi inaczej, to proszę zdjąć pasek rozrządu w Omedze i zakręcić silnikiem. Owocnego remontu :) Oby był tani.
Dziękuję za uwagę.

#42 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 stycznia 2013 - 22:25

W OB 2.0 8V jest kolizyjny. W Vectrach, Astrach i innych Calibrach były bezkolizyjne.
Nie każda ośmiozaworówka jest bezkolizyjna.
Dziękuję za uwagę.


prosze ;)
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#43 OFFLINE   wandrzej840717

wandrzej840717
  • 75 postów
  • Dołączył: 22-01-2011

Napisany 06 stycznia 2013 - 22:47

W OB 2.0 8V jest kolizyjny. W Vectrach, Astrach i innych Calibrach były bezkolizyjne.
Nie każda ośmiozaworówka jest bezkolizyjna. Jeśli ktoś jednak sądzi inaczej, to proszę zdjąć pasek rozrządu w Omedze i zakręcić silnikiem. Owocnego remontu :) Oby był tani.
Dziękuję za uwagę.


To ile w omedze b było rodzai silników 2.0 8v??

#44 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 stycznia 2013 - 22:53

Jeden. Kolizyjny oczywiście :)

#45 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 stycznia 2013 - 22:54

Jeden bodajże, ale za to było kilka rodzajów silników 2.0 8V w Oplu.
Nie mniej jednak silnik np z calibry/Vectry/Astry 2.0 8V można zamontować w Omedze B.

#46 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 stycznia 2013 - 22:57

Nie mniej jednak silnik np z calibry/Vectry/Astry 2.0 8V można zamontować w Omedze B.

Nie byłbym taki pewien.

#47 OFFLINE   wandrzej840717

wandrzej840717
  • 75 postów
  • Dołączył: 22-01-2011

Napisany 06 stycznia 2013 - 22:59

Nie każda ośmiozaworówka jest bezkolizyjna.

to jak to rozumieć?? albo każda jest kolizyjna albo nie,bo z tego co wiem to w omedze b 2.0 8v jest jeden rodzaj silnika.

#48 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 stycznia 2013 - 22:59

Nie byłbym taki pewien.

mozna, mozna
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#49 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 stycznia 2013 - 23:17

mozna, mozna


Oczywiście że można, w mojej montowałem silnik właśnie z Calibry. Gdzieś nawet jest mój temat o tym tu na forum.

Nie każda ośmiozaworówka jest bezkolizyjna.

to jak to rozumieć?? albo każda jest kolizyjna albo nie,bo z tego co wiem to w omedze b 2.0 8v jest jeden rodzaj silnika.

Ty masz jak oryginalnie w Omedze silnik X20SE - "kolizyjny", w Calibrze np. jest silnik C20NE bezkolizyjny :)

#50 OFFLINE   wandrzej840717

wandrzej840717
  • 75 postów
  • Dołączył: 22-01-2011

Napisany 06 stycznia 2013 - 23:43

Wszystko jasne:)

#51 OFFLINE   sylwia0807

sylwia0807
  • 30 postów
  • Dołączył: 15-09-2011
  • Skąd: Chojnice
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 07 stycznia 2013 - 01:17

http://imageshack.us/photo/my-images/362/dsc00533id4.jpg/[/url]


:zdziwko1: Dlaczego pytasz o spotkanie się tylko jednego zaworu z tłokiem? Na zdjęciu są dwa więc siłą rzeczy i jeden i drugi spotyka się z tłokiem, wszakże są w jednej komorze z tłokiem. Spotykają się ale się nie dotykają ;)

A co do paska- tak urwał się przy 200 km/h (bez żartów) po zatrzymaniu jeszcze próba odpalenia silnika. Następnie szybka trafna diagnoza i równie szybka wymiana paska (byl w bagażniku) u jakiegoś gościa na podwórku. I jazda dalej :D

#52 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 stycznia 2013 - 09:12

ekhm, ekhm.... Przepraszam, że przerywam tak owocną dyskusje :dziura:, ale tutaj doradzamy komuś w zakupie Omegi, a nie kłócimy się kogo racja jest najmojsza :p

Kolizyjność silnika w omedze i bezkolizyjność w Calibrach, Astrach itp została wyjaśniona, także proszę doradzać kolegom/koleżankom w zakupie a nie bić piane :)


#53 OFFLINE   austin

austin

    Xenon Lexus RX

  • 456 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: Płock

Napisany 07 stycznia 2013 - 18:03

tomspeed
austin ile w trasie Twoje 2.0 8V spala?


W wakację jak jechałem nad morze na ekspresowej do władysławowa to spaliła 8,3 litra gazu na 100km przy prędkości 120-140 :)

#54 OFFLINE   nemesis

nemesis
  • 39 postów
  • Dołączył: 27-02-2013
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 27 lutego 2013 - 07:13

Witam
przeszukałem cały wątek i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie
jeżeli gdzieś było to nie bijcie
Jak to jest w końcu z tym silnikiem Omci B 2,0 8V 96'
jest to silnik kolizyjny czy bezkolizyjny ?
z góry dzięki za info

#55 OFFLINE   tomis06

tomis06
  • 84 postów
  • Dołączył: 08-12-2011

Napisany 27 lutego 2013 - 08:25

W dużej mierze zależy to od kierowcy. Jak w coś przydupczysz to bedzie kolizyjny. Jak bezpiecznie jeździsz to bezkolizyjny. To taki suchar ;) A na poważnie to bezkolizyjny.

#56 OFFLINE   nemesis

nemesis
  • 39 postów
  • Dołączył: 27-02-2013
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 27 lutego 2013 - 08:47

W dużej mierze zależy to od kierowcy. Jak w coś przydupczysz to bedzie kolizyjny. Jak bezpiecznie jeździsz to bezkolizyjny. To taki suchar ;) A na poważnie to bezkolizyjny.


czyli rozumiem że przy urwaniu paska silnik po prostu zgasnie
sory że tak dopytuję ale co post to inna opinia więc już zgłupiałem :o

#57 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 lutego 2013 - 08:55

czyli rozumiem że przy urwaniu paska silnik po prostu zgasnie
sory że tak dopytuję ale co post to inna opinia więc już zgłupiałem :o


zalezne od predkosci obrotowej silnika




 


#58 OFFLINE   tomis06

tomis06
  • 84 postów
  • Dołączył: 08-12-2011

Napisany 27 lutego 2013 - 09:02

To się zgadza że od prędkości obrotowej zależy. Przy odrobinie szczęścia wg mnie do 2300 nie powinno być szkód. To tylko szczęscie trzeba mieć odpowiednie ;)

#59 OFFLINE   nemesis

nemesis
  • 39 postów
  • Dołączył: 27-02-2013
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 27 lutego 2013 - 09:02

zalezne od predkosci obrotowej silnika


wielkie dzięki:D
czyli jest szansa że przy niewielkiej predkości obrotowej gdzie bezwładnosć sprężyn na zaworach wyrobi to zawór nie spotka się z tłokiem