Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

rozleciał się rozrząd ! silnik działa!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
43 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   szymek93

szymek93
  • 46 postów
  • Dołączył: 22-09-2011
  • Skąd: okolice Olsztyna
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 listopada 2012 - 23:32

Ogromne szczescie. U mnie przy wbiciu 3 biegu przy predkosci 50km/h przeskoczyl pasek niby tylko o 4 zabki. Pogieło najpierw jak sadzilem 4 zawory ssace, a jak pozniej sie okazało 7. W sumie wymienilem wszystkie ssace dla swietego spokoju i narazie wszystko ladnie dziala :) Wydechowe naszescie nie dostaly.

#22 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 listopada 2012 - 23:36

to jaka była u ciebie przyczyna tego przeskoczenia? też nieszczęsne mocowanie rolki napinacza? i też było słychać dziwne klekotanie?

#23 OFFLINE   szymek93

szymek93
  • 46 postów
  • Dołączył: 22-09-2011
  • Skąd: okolice Olsztyna
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 listopada 2012 - 23:56

Własnie nie mam pojecia jak byla przyczyna, rozrzad mial koło 20 tys km. Stawiam na wadliwy napinacz,a zadnego klekotania nie slyszalem. Oczywiscie wszystko złozone na nowych czesciach i oby bez nastepnych przygod :)

#24 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 stycznia 2013 - 11:44

po paru tys, od tego , ciśnienie sprawdziłem i póki co ok :) (tak informacyjnie) :)

#25 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 czerwca 2013 - 11:10

Witam
Podczas jazdy ok 80 km/h pekl mi pasek klinowy ktory wpad pod pasek rozrzadu no i na moje nieszczecie przeskoczyl pasek na wale o 4 zeby,na walkach nie tkniete.Dodam ze omcia nie zgaslo chodzila rowno na wolnych obrotach,tylko ze zaczelo grac na glowicach .Scholowalem auto laweta,ustawilem rozrzad odpalilem auto pracuje rowno i cicho.I teraz moje pytanie bo nie zdzazylem zmiezyc kompresji,czy musialo dojsc do kolizji zaworow,czy raczej zciagac odrazu glowice.Czy pokrzywionych zaworach wogole by odpalil?

#26 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 czerwca 2013 - 11:19

Witam
Podczas jazdy ok 80 km/h pekl mi pasek klinowy ktory wpad pod pasek rozrzadu no i na moje nieszczecie przeskoczyl pasek na wale o 4 zeby,na walkach nie tkniete.Dodam ze omcia nie zgaslo chodzila rowno na wolnych obrotach,tylko ze zaczelo grac na glowicach .Scholowalem auto laweta,ustawilem rozrzad odpalilem auto pracuje rowno i cicho.I teraz moje pytanie bo nie zdzazylem zmiezyc kompresji,czy musialo dojsc do kolizji zaworow,czy raczej zciagac odrazu glowice.Czy pokrzywionych zaworach wogole by odpalil?


Jakby było cos nie tak to by nie chodził równo sprawdź ciśnienie na tlokach

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#27 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 czerwca 2013 - 12:55

czy ktos wie jakie powinno byc cisnienie na cylindrach???

#28 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 czerwca 2013 - 13:00

Jak mnie pamięć nie myli to w granicach 12-13,5. Najwazniejsze żeby nie było znaczących roznic pomiędzy garami.

#29 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 czerwca 2013 - 13:10

dzieki Przybek

#30 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 czerwca 2013 - 13:12

Scholowalem auto laweta,ustawilem rozrzad odpalilem auto pracuje rowno i cicho.


Ale miałeś fart, jeśli jest tak jak piszesz to nie musisz niczego się bać, zawory nie dostały po pupie, ale fart.

#31 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 czerwca 2013 - 17:52

ale cisnienie musze zmiezyc,za miesiac robie ok 2tys km i slyszalem ze jak bedzie jakis podgiety zawor moze go nawet wytopic

#32 OFFLINE   ku8a

ku8a
  • 144 postów
  • Dołączył: 19-01-2008
  • Skąd: Nowy Sącz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 czerwca 2013 - 19:33

Witam
Podczas jazdy ok 80 km/h pekl mi pasek klinowy ktory wpad pod pasek rozrzadu no i na moje nieszczecie przeskoczyl pasek na wale o 4 zeby,na walkach nie tkniete.Dodam ze omcia nie zgaslo chodzila rowno na wolnych obrotach,tylko ze zaczelo grac na glowicach .Scholowalem auto laweta,ustawilem rozrzad odpalilem auto pracuje rowno i cicho.I teraz moje pytanie bo nie zdzazylem zmiezyc kompresji,czy musialo dojsc do kolizji zaworow,czy raczej zciagac odrazu glowice.Czy pokrzywionych zaworach wogole by odpalil?


U mnie jak ruszałem ze świateł, (ze trzy lata temu to było) pękł mi pasek rozrządu - narobiło mi tyle bałaganu że ho ho. 24 zawory do wymiany, gniazda zaworowe popękane itd. Na szczęście tłoki i korbowody były całe , żaden nie zdąrzył wyjść bokiem i udało mi się to jakoś szybko ogarnąć. W tym wypadku zawierzyłem sprzedawcy że pasek był wymieniany przy 160 t km. Może i był wymieniany wtedy, ale celowo nie dodał że licznik był cofany:oonie:. To jest przestroga dla wszystkich co kupują stare samochody. Pierwsze trzeba wymienić rozrząd.

#33 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 30 czerwca 2013 - 23:01

Mam pytanko, jak pasek przeskoczy o jeden ząbek i się przejechało na tym ok 30 km może 50 zanim pojechało się do mechanika to mogło się coś stać z silnikiem? Na początku nie wiedziałem co mu się stało jak mocno klekotał i się trząsł, dopiero 3 czy 4 mechanik dotarł do problemu i wyregulował.

#34 OFFLINE   kolo72

kolo72
  • 149 postów
  • Dołączył: 08-08-2007
  • Skąd: Wojkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 czerwca 2013 - 23:20

Nic nie powinno się stać. Przeskok o jeden ząbek na wale w X20XEV jeszcze nie powoduje kolizji.
[SIGPIC][/SIGPIC]

!! POMÓŻMY KINDZE !!
http://pomoz.eu/


#35 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 01 lipca 2013 - 08:18

Witam
Podczas jazdy ok 80 km/h pekl mi pasek klinowy ktory wpad pod pasek rozrzadu no i na moje nieszczecie przeskoczyl pasek na wale o 4 zeby,na walkach nie tkniete.Dodam ze omcia nie zgaslo chodzila rowno na wolnych obrotach,tylko ze zaczelo grac na glowicach .Scholowalem auto laweta,ustawilem rozrzad odpalilem auto pracuje rowno i cicho.I teraz moje pytanie bo nie zdzazylem zmiezyc kompresji,czy musialo dojsc do kolizji zaworow,czy raczej zciagac odrazu glowice.Czy pokrzywionych zaworach wogole by odpalil?


Jeśli to co piszesz stało się w V-ce to na prawdę dużo szczęścia bo jeśli w 2.0 8v to nic nowego bo jest to silnik bezkolizyjny ;)
Jeśli silnik chodzi tak jak przed incydentem to będzie git :ok:

 

 



 


#36 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lipca 2013 - 17:34

Jeśli to co piszesz stało się w V-ce to na prawdę dużo szczęścia bo jeśli w 2.0 8v to nic nowego bo jest to silnik bezkolizyjny ;)
Jeśli silnik chodzi tak jak przed incydentem to będzie git :ok:




Silnik 2.0 8V jest kolizyjny, jest mowa o tym na forum.

#37 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 lipca 2013 - 18:10

Jeśli to co piszesz stało się w V-ce to na prawdę dużo szczęścia bo jeśli w 2.0 8v to nic nowego bo jest to silnik bezkolizyjny ;)
Jeśli silnik chodzi tak jak przed incydentem to będzie git :ok:


Wiec tak cisnienie sprawdzone na kazdym cylindrze pomiedzy 12,5-13 bara wymiana rozrzadu na nowy i omcia juz stoi pod blokiem
teraz musze zagrac w totka

#38 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 01 lipca 2013 - 18:32

Silnik 2.0 8V jest kolizyjny, jest mowa o tym na forum.


Z tego co miałem 2.0 8v to nie był bo sprawdzałem a nawet pękł mi pasek.

 

 



 


#39 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 lipca 2013 - 19:24

Z tego co miałem 2.0 8v to nie był bo sprawdzałem a nawet pękł mi pasek.


Rysiu, ale w Omedze B? Na forum piszą, że jest kolizyjny i kogo słuchać. Oszaleć można, co osoba to inna opinia :(:mad::mad:

#40 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 lipca 2013 - 19:47

Rysiu, ale w Omedze B? Na forum piszą, że jest kolizyjny i kogo słuchać. Oszaleć można, co osoba to inna opinia :(:mad::mad:


wedlug mnie wiesza ilosc 8 zaworowek jest bezkolizyjna,maja duze komory spalania