Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

SINTRA 3.0 v6 automat - bardzo ciężkie odpalanie gdy zimna ....


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
55 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   wlepik

wlepik
  • 3 postów
  • Dołączył: 06-11-2012
  • Skąd: śląsk lub południe europy

Napisany 14 listopada 2012 - 15:19

Witam.

Mierzyłem miernikiem wskazaną wtyczkę po rozpięciu jej na wyłączonym silniku.
Wskazówka miernika nawet nie drgnęła - z racji, że robiłem to pierwszy raz w życiu spróbowałem nawet na włączonym zapłonie. Rozumiem, że chodziło o pomiar tej wtyczki, z której kabel idzie w kierunku silnika (czujnika), po za tym zmierzyłem też gniazdo wtyczki ( z której kable idą do wiązki).

Tak, jak wspomniałem wskazówka miernika nawet nie drgnęła.

Jedno jeszcze mnie dziwi, bo w linku, który wcześniej podał Lukasboss jest mowa o mierzeniu pinów 1i2 oraz 3i4 - a u mnie w wtyczce są tylko 2 (dwa) piny :o ? Czy aby na pewno to ta wtyczka? :confused:

Dla pewności zamieszczam poniżej zdjęcie z opisem:

Dodany obrazek

Proszę o info - czy to na pewno wtyczka od czujnika położenia wału, a jeżeli tak, to co teraz - czujnik do wymiany, czy coś nie tak z miernikiem ?

Proszę również o dalsze wskazówki.

Pozdrawiam
p.s.
Ponadto zauwazyłem, że gdy włączyła się rezerwa PB i komputer pokazał że pozostało 50 km do zrobienia. Mimo, że wg wskaźnika zostało prawie 1/4 baku. W międzyczasie rezerwa kilka razy zgasła, bo to chyba dopiero początek rezerwy, bo świeci się tylko gdy jadę pod górkę, ale na kompie ilość pozostałych kilometrów wciąż zmniejszała się, aż doszło do chwili gdy wskazało 0 km, a PB dalej prawie ćwiartka baku.
Oczywiście cały czas jeżdzę na LPG (PB tylko przy odpalaniu silnika)

Mam dwa pytania:
- czy to można w jakiś sposób powiązać z problemami podczas odpalania zimnego silnika?
- nie mogę wykasować tego 0 km, czyli wskazania ile pozostało mi kilometrów do zrobienia - zaznaczam, że wciąż wg wskażnika mam około 1/4 baku.

#22 OFFLINE   wlepik

wlepik
  • 3 postów
  • Dołączył: 06-11-2012
  • Skąd: śląsk lub południe europy

Napisany 15 listopada 2012 - 18:12

Wczoraj jeszcze troszkę popytałem i powalczyłem i taki jest efekt (podzielę to na 3 punkty):

1.)
wtyczka do czujnika wałków rozrządu to druga w lewo od zaznaczonego element na moim zdjęciu.
Ma 3 piny i po zmierzeniu oporności (mierząc środkowy z prawym i środkowy z lewym) są różne wskazania - 70 Ohm i 6 Ohm a powinno być na zewnętrznych 14,4 Ohm. Idąc po kablu od wtyczki i dzięki otrzymanym informacją dochodzę do czujnika, a tam po dotknięciu przy samym czujniku rozsypała się izolacja i "zonk" wszystkie 3 żyły kabla na wierzchu, aż srebro się świeci. No i już wiem czym będę się jutro zajmował - chciałbym próbować to reanimować, czyli zaizolować i zabezpieczyć kabel.
I tutaj mam pytanie:
- widoczna śruba przy "kapturku" czujnika - czy to jest E-torx ?? I jaki to rozmiar??
- wystarczy odkręcić tylko tą śrubę czy też trzeba gmerać od strony rozrządu ??

Patrząc na dojście do tych kabelków dobrze by było wyjąć czujnik i odpiąć go od wtyczki, i w domowym ciepełku nad nim popracować. Może ktoś już miał przyjemność wyciągać ten czujnik i dałby jakieś wskazówki :)

Gdy wyjmę czujnik trzeba na coś szczególnie zwracać uwagę? Każde info baaardzo mile widziane.

2.)
Czujnik położenia wału korbowego.
Jest przy filtrze oleju idąc za kablem "gubi" się on za cewką i idzie wgłąb (w Sintrze jest ustawiony poprzecznie, rozrząd jest od strony pasażera) - ktoś wie gdzie on dalej idzie? Ma gdzieś jakąś wtyczkę?? Chciałbym też sprawdzić jego kabel.
A po drugie Lukasboss "doniósł" że kabel od tego czujnika powinien iść z dala od cewki a u mnie on wręcz "przytula" się do cewki - czy ktoś kiedyś zmieniał ułożenie tego kabla??

3.)
Kto wie od czego jest pierwsza wtyczka w lewo od elementu zaznaczonego na drugim moim zdjęciu w tym temacie?? Ta zaznaczono na żółto, bo ta zaznaczona na czerwono jest od czujnika wałków rozrządu.

Proszę o info i dziękuję.

#23 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 15 listopada 2012 - 20:28

(...) 2.)
Czujnik położenia wału korbowego.
Jest przy filtrze oleju idąc za kablem "gubi" się on za cewką i idzie wgłąb (w Sintrze jest ustawiony poprzecznie, rozrząd jest od strony pasażera) - ktoś wie gdzie on dalej idzie?

Czujnik jest przy filtrze oleju. Zdecydowanie łatwiej wyjąć go mając zdemontowany filtr i przewody do "chłodnicy" oleju.

Ma gdzieś jakąś wtyczkę?? Chciałbym też sprawdzić jego kabel.
A po drugie Lukasboss "doniósł" że kabel od tego czujnika powinien iść z dala od cewki a u mnie on wręcz "przytula" się do cewki - czy ktoś kiedyś zmieniał ułożenie tego kabla??

Przewód ma wtyczkę gdzieś w okolicach cewki - przynajmniej w Omedze, myślę że w Sintrze jest to rozwiązane podobnie. Przewód postaraj się puścić jak najdalej od cewki, jak tylko to możliwe.

3.)
Kto wie od czego jest pierwsza wtyczka w lewo od elementu zaznaczonego na drugim moim zdjęciu w tym temacie?? Ta zaznaczono na żółto, bo ta zaznaczona na czerwono jest od czujnika wałków rozrządu.

Czujnik spalania stukowego może być na przykład.

#24 OFFLINE   wlepik

wlepik
  • 3 postów
  • Dołączył: 06-11-2012
  • Skąd: śląsk lub południe europy

Napisany 16 listopada 2012 - 18:22

topserwis - dziękuję za zainteresowanie i podpowiedzi.

prosiłbym jeszcze o informację, czy aby "reanimować" kabel od czujnika wałków rozrządu muszę wyjmować czujnik.
Uściślę - przy samym czujniku kabel wchodzi do plastikowego "kapturka" czujnika (na którym są numery czujnika) i właśnie w tym miejscu kabel ma kompletnie rozsypane izolacje i widać 3 gołe żyły (plecionki - srebrne).

Powiedzcie, czy aby kabel może da się wypiąć z czujnika, czy też muszę wymontować czujnik z silnika? (Bo z drugiej strony rozepnę kostkę i po problemie.)

Jeżeli czujnik trzeba wyjmować z silnika to oprócz odkręcenia e-torxa w miejscu gdzie czujnik wchodzi w silnik to zdejmować osłonę rozrządu i ściągać pasek wielorowkowy - czy w środku ten czujnik też jest mocowany?

Pytam, bo w Sintrze silnik jest zamontowany poprzecznie i strona z rozrządem jest z boku (strona pasażera) i jest cholernie ciasno.


Pozdrawiam

..... Edycja - efekty po naprawie przepalonych izolacji kabla czujnika położenia wałków rozrządu ......

Cześć ....

Wczoraj jeszcze przy latarce przyglądałem się czujnikowi rozrządu i w nocy dostałem w innym forum podpowiedź i to mnie upewniło, że aby wyciągnąć ten czujnik wystarczy odkręcić e-torx i czujnik w ręce. Tutaj ważna uwaga - śruba to tak jak wspomniałem E-torx, ale spokojnie można odkręcić zwykłą nasadką 8 mm.

Jedno tylko mnie dziwi, czy przypadkiem pomiędzy czujnikiem a blokiem silnika nie powinna być jakaś podkładka??

Teraz historyjka obrazkowa ;)

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Dodany obrazek


Efekt połatania kabla jest taki, że wskazania na omomierzu zbliżyły się do normalności i jest: 19 Ohm oraz prawie 10 Ohm.
Może, ktoś wie czy czujnik wałków rozrządu jest dobry tylko wtedy gdy ma wymagane wskazania czyli 14 Ohm, czy też sprawny czujnik ma jakieś wahania wskazań, jakiś zakres?

Rano zobaczę jak auto będzie odpalało na zimnym silniku i oczywiście dam znać.

Pozdrawiam

#25 OFFLINE   wlepik

wlepik
  • 3 postów
  • Dołączył: 06-11-2012
  • Skąd: śląsk lub południe europy

Napisany 18 listopada 2012 - 22:18

Witam.

Auto na zimnym odpala lepiej, ale nie idealnie. Trzeba z 2 czasem 3 razy zakręcić.
Za pierwszym kręceniem silnik załapie, ale spadają obroty i gaśnie. Wspomagam się pedałem gazu, wtedy podtrzymuję przez chwilę obroty i potem już trzyma. Zauważyłem też, że gdy jest rozgrzany silnik (60-70 stopni) i po jeździe wrzucę N lub P (automat) obroty falują - tak do 1300 rpm oraz wyświetlacz na wolnych obrotach pokazuje około 2 l/h po dłuższym czasie schodzi na max 1,7 l/h.

jakie powinny być prawidlowe wolne obroty dla tego silnika oraz jakie spalanie, bo gdzieś w forach mi przeleciało, ze Omega z tym silnikiem to 1.4 l/h osiąga. Z tego co mnie pamięć nie myli to u mnie nigdy takiego niskiego spalania nie było.

Teraz chcę sprawdzić czujnik polożenia wału następnie silnik krokowy.

Pozdrawiam

#26 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 listopada 2012 - 22:28

W 3.2 mam spalanie na jałowym 1.2-1.4. Twoje 1.7 to za duzo.

#27 OFFLINE   wlepik

wlepik
  • 3 postów
  • Dołączył: 06-11-2012
  • Skąd: śląsk lub południe europy

Napisany 18 listopada 2012 - 22:40

W 3.2 mam spalanie na jałowym 1.2-1.4. Twoje 1.7 to za duzo.


... no i tak właśnie pomyślałem jak doczytałem w necie, a jakie macie obroty na jałowym?

Podsumowanie:
takie spalanie na jałowym mam od początku i od początku były klopoty z porannym zapalaniem to by znaczyło, ze coś juz było nie tak, gdy kupiłem samochód - czyli koniec lipca br.

Więc - za duże spalanie na jałowym + klopoty z odpalaniem zimnego silnika (które potem się nasililo do tego, że musiałem kilka minut kręcić, a teraz powróciło do stanu gdy kupiłem, czyli pali za 2 lub 3 razem) oraz falowanie na ciepłym silniku przy biegu jałowym - może to zawęzi poszukiwania?

#28 OFFLINE   yahman

yahman

    ulepszam v6:)

  • 46 postów
  • Dołączył: 02-12-2011
  • Skąd: Jeziorsko

Napisany 20 listopada 2012 - 15:06

u mnie były rozjechane mapy benzyny, odpięcie aku pomogło, wymieniłem też świece i przewody, a spalanie na jałowym mam 1,2 do 1,5. a miałem takie same objawy jak u Ciebie.

#29 OFFLINE   wlepik

wlepik
  • 3 postów
  • Dołączył: 06-11-2012
  • Skąd: śląsk lub południe europy

Napisany 20 listopada 2012 - 18:06


Witam, a czy Twoje kable przed wymianą sprawdzałeś czy "świecą" w nocy? Pytam, bo jakiś czas temu sprawdzałem i było ciemno - nie było widać żadnych iskier, ani innych objawów wzrokowych w ciemności.

Panowie, a przy okazji tematu kabli WN zapytam jakie są jeszcze metody na test kabli WN. Gdzieś czytałem o mierzeniu oporności, ale nie pamiętam jakie powinny być prawidłowe wskazania na mierniku i na jaki zakres ustawić miernik? Pamiętam, że odczyty były różne od długości danego kabla.
Mogę czyścić kable pojedyńczo, aby nie namieszać? Czy po wyjęciu kabli muszę robić reset ECU?

Czy to prawda, że czyszcząc kable można je spokojnie "wykąpać" - mocząc w wodzie z płynem do mycia naczyń?

Od soboty rana u mnie pada ( i jeszcze trochę poleje) i nic nie mogę porobić z zaplanowanych rzeczy.
W taką pogodę auto pali gorzej.
Może czyszczenie kabli chociażby dałbym radę w tym czasie zrobić.

Panowie podrzucicie jeszcze info ile powinny wynosić obroty silnika na jałowym dla silnika x30xe (3.0 v6).

Pozdrawiam

#30 OFFLINE   yahman

yahman

    ulepszam v6:)

  • 46 postów
  • Dołączył: 02-12-2011
  • Skąd: Jeziorsko

Napisany 20 listopada 2012 - 20:09

nie miałem też takich objawów przebicia jednak kable swoje już przeszły, sprawdzałeś czy nie rysują Ci świec? znaczy sie czy na porcelanie nie ma rys? gdzieś na forum były podane oporności kabli WN, jak znajdę to Ci podrzucę, a jeśli chodzi o obroty na jałowym to np. u mnie jest w granicach 600-700 i wydaje mi się, iż jest ok. wtedy właśnie spalanie jest w granicach 1.2do 1.5

#31 OFFLINE   wlepik

wlepik
  • 3 postów
  • Dołączył: 06-11-2012
  • Skąd: śląsk lub południe europy

Napisany 20 listopada 2012 - 20:28

Właśnie znalazłem na stronce od NGK coś a'la kalkulator do oporności kabli wg ich długości
---> http://www.ngk-elearning.de/ (w dolnym lewym rogu jest opcja zmiany języka - jest PL), po za tym kilka ciekawych info można tam znaleźć.

Wygrzebałem, że na kablach może być też opis.

Wyczytałem, że kable mozna sprawdzić poprzez ich delikatne zroszenie wodą za pomocą spryskiwacza (np. do kwiatków), ale widziałem też opinie, że przy takim traktowaniu mogą się porobić mikro dziurki od skaczących iskier oraz, że każdy przewód wysokonapięciowy przy takim zraszaniu rzuca iskrami.

Czy ktoś praktykował takie metody?
Czy ktoś czyścił przewody WN?

Pozdrawiam

#32 OFFLINE   yahman

yahman

    ulepszam v6:)

  • 46 postów
  • Dołączył: 02-12-2011
  • Skąd: Jeziorsko

Napisany 20 listopada 2012 - 20:36

przewody to koszt około 120zł mówię tutaj o sentechu np, bo ja akurat takie kupiłem, pytanie kiedy były ostatni raz wymieniane, bo jeśli dość dawno to należy im się już wymiana:( przez czyszczenie domowymi sposobami można nie zawsze polepszyć a pogorszyć sytuację:(

#33 OFFLINE   wlepik

wlepik
  • 3 postów
  • Dołączył: 06-11-2012
  • Skąd: śląsk lub południe europy

Napisany 20 listopada 2012 - 20:42

Racja, racja - dlatego muszę się dowiedzieć jakie i po ile są w mojej okolicy i wtedy mając prawie pod ręką nowe będę mógl sie pobawić w ich czyszczenie ;)

Ale najpierw (jak tylko pogoda się poprawi) to chcę poczyścić krokowca, przepływomierz, odmę i dotrzeć do wtyczki od czujnika wału no i chyba jeszcze do EGR zajrzę.

Czy po wypinaniu (zmienie lub czyszczeniu przewodów) trzeba reset kompa robić? Pytam bo np. przy silniczku krokowym słyszałem, że reset trzeba robić.

Pozdrawiam

#34 OFFLINE   yahman

yahman

    ulepszam v6:)

  • 46 postów
  • Dołączył: 02-12-2011
  • Skąd: Jeziorsko

Napisany 20 listopada 2012 - 20:54

przy przewodach WN raczej reset nie jest potrzebny bynajmniej ja u siebie nie robiłem, po prostu na czas pracy odłączyłem aku:) na przepływkę uwazaj bo ja wczoraj swoją czyściłem na szybko i dziś musiałem kupować nową:(

#35 OFFLINE   wlepik

wlepik
  • 3 postów
  • Dołączył: 06-11-2012
  • Skąd: śląsk lub południe europy

Napisany 20 listopada 2012 - 21:01

upsss :o to co padło ? na co zwrócić uwagę ?

#36 OFFLINE   yahman

yahman

    ulepszam v6:)

  • 46 postów
  • Dołączył: 02-12-2011
  • Skąd: Jeziorsko

Napisany 20 listopada 2012 - 21:15

czyścić przepływkę najlepiej sprężonym powietrzem, ew, malutkim pędzelkiem bez najmniejszych nacisków, ja chciałem wsad wyczyścić szmatą no i pękł mi jeden drucik i po ptakach.

#37 OFFLINE   wlepik

wlepik
  • 3 postów
  • Dołączył: 06-11-2012
  • Skąd: śląsk lub południe europy

Napisany 20 listopada 2012 - 21:19

woow :oonie: - dzięki wielkie za info, bo ja napewno bym szmateczką pojechał.

dzięki i obyś wydatek miał jak najmniejszy.

Pozdrawiam

#38 OFFLINE   yahman

yahman

    ulepszam v6:)

  • 46 postów
  • Dołączył: 02-12-2011
  • Skąd: Jeziorsko

Napisany 20 listopada 2012 - 21:24

spoko:)
przepływka już wymieniona:) nie mogłem sobie pozwolić na to żeby omcia stała:)

#39 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 21 listopada 2012 - 08:38

Do V'ki zdecydowanie polecam przewody WN Beru, Bosch albo NGK...

#40 OFFLINE   wlepik

wlepik
  • 3 postów
  • Dołączył: 06-11-2012
  • Skąd: śląsk lub południe europy

Napisany 21 listopada 2012 - 17:31

Witam.

Przed chwilą przestało padać :prosze:

Sprawdziłem kable za pomocą "wzmożonej wilgoci" :D (spryskując je mgiełką z wody) i na początku nic nie było widać, a potem dyskoteka - zwłaszcza w okolicach cewki (nie na cewce), wszędzie tam gdzie przewód stykał się z drugim przewodem lub gdzie mial blisko do czegokolwiek innego metalowego. Ogólnie 6 lub 7 miejsc gdzie "mrygały jasnoniebieskie kropeczki".

Jutro dzwonię i pytam po ile mają i jakiej firmy. Kurczę aż drżę - ale zobaczymy, w najgorszym wypadku ściągnę z PL.

Panowie, jak myślicie czy teraz tylko czekać na nowe przewody WN, czy też mimo wszystko czyścić resztę, to co planowałem, czyli: krokowca, przepływomierz, odmę (ogólnie cały dolot) oraz czujnik wału sprawdzić?

Pozdrawiam