Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

twardość sprężyn, o co w tym chodzi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   bert01

bert01
  • 59 postów
  • Dołączył: 16-06-2012
  • Skąd: Gdynia

Napisany 05 września 2012 - 16:00

Witam myśle ze te powinny byc ok tez mam ten problem i jeszcze przed zimą będe zmieniał.http://moto.allegro....2552970968.html

#22 OFFLINE   gaultier89

gaultier89
  • 185 postów
  • Dołączył: 14-06-2012

Napisany 05 września 2012 - 16:08

przepraszam, źle sprecyzowałem, sprężyny tylko przód chce wymienić, tył jest dość wysoko

#23 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 września 2012 - 16:35

Steinmetze obnizaja o 30mm, wiec jedyne wyzej to bys musial poszukac springow od Sport wersji - nie wiem, czy sportowe sprezyny wychodzily do 2.0

#24 OFFLINE   gaultier89

gaultier89
  • 185 postów
  • Dołączył: 14-06-2012

Napisany 05 września 2012 - 16:42

Steinmetze obnizaja o 30mm, wiec jedyne wyzej to bys musial poszukac springow od Sport wersji - nie wiem, czy sportowe sprezyny wychodzily do 2.0


Steinmetze są tylko o 3 cm niższe od oryginałów?

#25 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 września 2012 - 16:43

Tak.

#26 OFFLINE   gaultier89

gaultier89
  • 185 postów
  • Dołączył: 14-06-2012

Napisany 05 września 2012 - 17:30

Tak.


http://moto.allegro....2557319647.html te sprężyny byłyby dobre?

#27 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 06 września 2012 - 17:15

http://moto.allegro....2557319647.html te sprężyny byłyby dobre?


Coś dziwne te spręzyny skoro są do wszystkich silników:) Pasować napewno będą, ale jak to bedzie wyglądać w 2.0 8V np. , a jak w 2,5 dizlu czy w V-ce

#28 OFFLINE   slipkn0t

slipkn0t

    vectromega

  • 315 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Gubin
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 06 września 2012 - 18:12

Zazwyczaj jest podział sprężyn na dwie grupy te lżejsze silniki w jednej a w drugiej V6 i R6, u siebie wstawiłem na przód irmschera z 2.0 i na pewno więcej siedzi niż w 2.0.
A te opisy w aukcjach czasami robią w balona.

#29 OFFLINE   gaultier89

gaultier89
  • 185 postów
  • Dołączył: 14-06-2012

Napisany 06 września 2012 - 23:12

Zazwyczaj jest podział sprężyn na dwie grupy te lżejsze silniki w jednej a w drugiej V6 i R6, u siebie wstawiłem na przód irmschera z 2.0 i na pewno więcej siedzi niż w 2.0.
A te opisy w aukcjach czasami robią w balona.


no w sumie masz rację, takie uniwersalne zazwyczaj są do d*py ;s

#30 OFFLINE   waldipalec

waldipalec
  • 22 postów
  • Dołączył: 21-11-2008
  • Skąd: ostrowy

Napisany 29 grudnia 2012 - 17:25

Witam,przy wymianie sprezyn przednich da rade wyciagnac ja z amorem? pytam bo na kielichu nie ma srub jest tylko ta od sprezyny.np.w passacie sa i da rade wymontowac amoe razem ze sprezyna.pozd.

#31 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2012 - 17:38

Wyciągasz całą kolumnę Macphersona
Dodany obrazek

#32 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2012 - 18:22

Witam,przy wymianie sprezyn przednich da rade wyciagnac ja z amorem? pytam bo na kielichu nie ma srub jest tylko ta od sprezyny.np.w passacie sa i da rade wymontowac amoe razem ze sprezyna.pozd.


Masz dwie nakretki. Jedna to ta ktora widac pod tym plastikiem jak otworzysz maske. Ona trzyma cala kolumne mcperson. Jak ja odkrecisz to pod spodem jest druga co trzyma sprezyne

#33 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2012 - 18:51

Mam pytanie , jaka jest różnica między sprężynami przednimi sedan - kombi bo oprócz twardości to chyba żadnej?
I jeszcze jedno pytanie - jakie jest obciążenie osi przedniej w XEVie z klimą?

Chodzi o to że mogę mieć (jak się kolo zdecyduje :) ) nie drogo sprężynki H&R na przód , (tył leży w piwnicy K.A.W. i czeka na przód :) )
Ale te przednie H&R-y są od kombiaka bo odczytałem to z nr. sprężyn.
Z tym że wszystkie pozostałe parametry mają takie same jak w katalogu H&R, czyli średnica zwoju 13,5mm i liczba zwojów 5,75 taka sama czyli sedan - kombi, do większych silników (cięższych przodów powyżej 936kg. na oś przednią) liczba zwojów jest większa dla sedana 7,75 a dla kombi 7,25 a średnica zwoju wynosi dla sedana 14,5mm dla kombi 17mm

Czyli wynika z tego z opisów producenta że tak na prawdę różnica między sprężynami do 2.0 - 2.2 ; kombi-sedan jest tylko w nr. producenta i kolorze sprężyn :) Zgadza się ?

Jeżeli się mylę to nich ktoś mnie poprawi żebym na darmo nie kupił czegoś co mi pozostawi auto na tej samej wysokości :)

#34 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2012 - 19:40

Mam pytanie , jaka jest różnica między sprężynami przednimi sedan - kombi bo oprócz twardości to chyba żadnej?
I jeszcze jedno pytanie - jakie jest obciążenie osi przedniej w XEVie z klimą?

Chodzi o to że mogę mieć (jak się kolo zdecyduje :) ) nie drogo sprężynki H&R na przód , (tył leży w piwnicy K.A.W. i czeka na przód :) )
Ale te przednie H&R-y są od kombiaka bo odczytałem to z nr. sprężyn.
Z tym że wszystkie pozostałe parametry mają takie same jak w katalogu H&R, czyli średnica zwoju 13,5mm i liczba zwojów 5,75 taka sama czyli sedan - kombi, do większych silników (cięższych przodów powyżej 936kg. na oś przednią) liczba zwojów jest większa dla sedana 7,75 a dla kombi 7,25 a średnica zwoju wynosi dla sedana 14,5mm dla kombi 17mm

Czyli wynika z tego z opisów producenta że tak na prawdę różnica między sprężynami do 2.0 - 2.2 ; kombi-sedan jest tylko w nr. producenta i kolorze sprężyn :) Zgadza się ?

Jeżeli się mylę to nich ktoś mnie poprawi żebym na darmo nie kupił czegoś co mi pozostawi auto na tej samej wysokości :)

przednie sprężyny dzielą się na silniki cztero i sześciocylindrowe a tylne na kombi sedan.