Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

twardość sprężyn, o co w tym chodzi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
33 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 08 września 2006 - 20:25

Moja omesia ma dziwne sprężyny. Niedośc że stoi wysoko, to jest sztywniejsza niż poprzednia omka (i kilka innych z którymi mam kontakt). Myśle nad wymianą samych sprężyn, ale nie bardzo wiem czego szukać. Moje mają oznaczenie niebiesko-pomarańczowe. Jakich mam szukać??? Czy wszytkie omki po 98 są takie sztywnew serii??
Podaje tabele z TISa, z rodzajami sprężyn i ich twardościami. (jak to czytać, tj., twardość). W którym miejscu sprężyna ma numer katalogowy(czy wogóle ma)??
Preferuej komfort, czyli oma ma płynoć jak poprzednia, i przy tym ma wyglądać przyzwoicie (teraz stoi jak by miała jeździć po moczarach)(niżej fotka)
(tabela trochę się poprzestawiała)
Oznakowanie spreżyn zawieszenia przedniego od RM '98 do RM 2000
Sprężyny potrzebne do wymiany należy zamawiać wg katalogu części działu "Service". Aby zapewnić jednoznaczną identyfikacje danej sprężyny, należy podać numer produkcyjny.

Nr..... [Sztywność]....... \Numer fabryczny.....\Oznak. kolorem\...............Długość w mm
N/mm
------------------------------------------------------------------------------------------------------
1 ........... [ 21]............ .... 90 538 153 liliowy-brazowy ..................357
2....... ............................... 90 538 154 liliowy- pomaranczowy ..................374
3.................................. ..... 90 538 155 niebieski-pomaranczowy ................. 390
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
4 ............ [24].................. 90 539 206 zielony-pomaranczowy \ 359
5 ....................................... 90 539 207 brazowy-brazowy .................. 373
6 ........................................ 90 538 930 niebieski-niebieski ...................366
7..........................................90 538 931 zielony-zielony .................. 381
8..........................................90 575 425 brazowy-pomaranczowy ..................388
9.......................................... 90 575 426 pomaranczowy-pomaranczowy ..............395
------------------------------------------------------------------------------------------------------
10............. [30]..................... 90 496 266......... liliowy-liliowy................. 319
11......................................... 90 496 267........ liliowy-niebieski..............331
12..........................................90 496 268 .........liliowy-zielony ................343
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Grupa obciążenia I: dodatkowe oznakowanie barwne (-tol.)
Grupa obciążenia III: dodatkowe oznakowanie barwne (+ tol.)



#2 OFFLINE   Baca

Baca
  • 41 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Wielkopolska (Słupca)

Napisany 10 września 2006 - 16:21

Czy w twojej Omie nie było przypadkowo instslacji z CNG. Jeżeli tak to teraz wiadomo skąd tak wysoko stoi.
U mnie sprawa przedstawia się podobnie. Kupiłem auto z Itali i też tak wysoko postawiana jest tylnia część auta. U nich CNG jest normalką a butle są ciężkie od tego.
Też nie mogę patrzeć na tto zawieszenie i chętnie posłucham wypowiedzi na temat sprężyn, bo wkrótce może też ją troszkę zglebuję.
A tak apropo to podobno te z wysoką dupcieą są atrakcyjniesze. :razz:

Tutaj jest zdjęcie mojej
Opel Omega Caravan 2.0 16V '96
Nagłośnienie:
Wzmak - JBL DECADE DA3504
Bass - HERTZ DS 250
Scena - Tonsil
Żródło dzwięku - PIONEER DEH-6000UB
...i to wystarcza ;)

#3 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 10 września 2006 - 17:59

nie, czegoś takiego jeszcze nie widziałem :shock:
Widzę,że nie mam czym się martwić :grin:
ps. gdzie były w omedze zbiorniki CNG??
ps.2. może masz nivo podniesione????????
ps.3 u ciebie dodatkowo efekt pogłębiaja małe koła, tj. rozmiar opon 195/55/15cali, to zdecydowanie za małe koła. Min. to 195/65/15

#4 OFFLINE   Cichy

Cichy
  • 210 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Lubin

Napisany 10 września 2006 - 18:26

w razie czego mam do sprzedania sportowe sprezyny do kombi
bylo milo ale sie i to skonczylo

#5 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 września 2006 - 19:06

ja miałem u siebie w 2.0 96 sprężyny fabryczne niebiesko-pomarańczowe, bujało nim jak szalupą podczas sztromu.....

musisz mieć te sprężynby w dobrym stanie albo nowe....

#6 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 26 listopada 2006 - 19:34

odgrzeje wątek może ktoś nowy ma coś do powiedzenia o twardości sprężyn???

Jakie macie u siebie, i jak oceniacie komfort???
Interesują mnie standardowe (tylko które to są te standardowe w kombi :?: :shock: )

Panowie, a jak czytać te dane z tabeli co podałem w poście. Chodzi o twardość wyrażoną w N/mm. Rozumiem, że 21N/mm jest mniej twarda niż 24N/mm. Dobrze myślę???

#7 OFFLINE   cath

cath
  • 643 postów
  • Dołączył: 25-06-2006
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 13 maja 2007 - 17:41

znalazłem w TIS informacje, że od roku modelowego 98 w oplach Astra i Omega zmieniono twardość sprężyn
"Zgodnie z wymogami UE, przy poj. Astrza F kabriolet oraz omedze B, dopasowana została ładowność
Wmontowano sprężyny i amortyzatory o wyższej sztywności jak również golenie amoryzatory o odpowiednim tłumieniu"
O co tu chodzi, jaka ładowność??? POdóg masy auta czy jak???
ps. wiem już gdzie sprężyny mają nabity numer :wink:

#8 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 maja 2007 - 18:47

Temat w sumie ciekawy.

(Wczesniej mialem 2.0 16V z 96 ) i teraz mam MV6 z 99r sedan i zauwazylem, ze jest twardsze zawieszenie od poprzedniej. Lepiej siedzi na zakretach, ale jest twardsza i bardziej to czuc na dziurach.
Jezeli chodzi o wysokosc ( przeswit) to tak jak wszystkie wyglada.

#9 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 maja 2007 - 21:12

Też mam z tym problem, ryje mi przodem i ma twardy tył, różnica prześwitu 4 cm, głównie wkurza mnie miękki przód, fabryczne chlapacze często łąpią asfalt, poprzednia 2,0 16v '96 była równa i bardziej komfortowa.

http://forum.omegakl...opic.php?t=5828

#10 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 20 czerwca 2008 - 04:33

Witam! Mam do was pytanie. Pytanie kierowane do posiadaczy 2.5 V6, czy wasza omka tez lubi czasem zachaczyc kolektorami progow zwalniajacych w przypadku np 3 4 osob?? szukam czegos sztywniejszego ale nie duzo i nie chce jej obnizac bo i tak jest niska i lubi zaryc przodem:(
Pozdrawiam

#11 OFFLINE   miller69

miller69
  • 70 postów
  • Dołączył: 06-12-2006
  • Skąd: ostrowiec św

Napisany 23 lipca 2008 - 23:21

Ciekawy temat.
Ja też bym chciał podnieśc przód , bo mam lęki(już jedną miskę diabli wzięli)
Dzisiaj przyszły mi sprężyny z kagera i okazuję się że takiej samej długości jak te co mam,więc zmiany nie było.
Dla ścisłości mam dwie niebieskie kropki(???) i omkę 2,5 td z 2000r.
Potrzebuję tylko kilku centymetrów w górę , czy ktoś obeznany mógłby coś podpowiedziec??
pzdr.

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 lipca 2008 - 12:14

Ciekawy temat.
Ja też bym chciał podnieśc przód , bo mam lęki(już jedną miskę diabli wzięli)
Dzisiaj przyszły mi sprężyny z kagera i okazuję się że takiej samej długości jak te co mam,więc zmiany nie było.
Dla ścisłości mam dwie niebieskie kropki(???) i omkę 2,5 td z 2000r.
Potrzebuję tylko kilku centymetrów w górę , czy ktoś obeznany mógłby coś podpowiedziec??
pzdr.



to ze sa takiej samej dlugosci to nie znaczy ze beda takie same. kwestia twardosci - ile sie ugna pod ciezarem.




 


#13 OFFLINE   Robertos

Robertos
  • 318 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Jasienica Mazowiecka

Napisany 24 lipca 2008 - 17:02

Witam! Mam do was pytanie. Pytanie kierowane do posiadaczy 2.5 V6, czy wasza omka tez lubi czasem zachaczyc kolektorami progow zwalniajacych w przypadku np 3 4 osob?? szukam czegos sztywniejszego ale nie duzo i nie chce jej obnizac bo i tak jest niska i lubi zaryc przodem:(


Moja ryła jak nawet sam jechałem wiec załozyłem jej sprezyn wzmocnione stoi troszke wyżej ale mam spokój na progach zwalniajacych
A tak to wyglada


Dodany obrazek
Dodany obrazek

#14 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lipca 2008 - 17:12

Domyślam się, ze piszecie o seryjnych sprężynach.
To po czym wy jeździcie? Po polach minowych? :shock:
Załóż minimum - 30 mm to wtedy możemy doradzać.

#15 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lipca 2008 - 17:47

To po czym wy jeździcie? Po polach minowych? :shock:

po tym co w polsce nazywa się drogami i autostradami a na zachodzie mówia na to .....bezdroża

#16 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 08 listopada 2008 - 03:35

Witam! Mam do was pytanie. Pytanie kierowane do posiadaczy 2.5 V6, czy wasza omka tez lubi czasem zachaczyc kolektorami progow zwalniajacych w przypadku np 3 4 osob?? szukam czegos sztywniejszego ale nie duzo i nie chce jej obnizac bo i tak jest niska i lubi zaryc przodem:(


Moja ryła jak nawet sam jechałem wiec załozyłem jej sprezyn wzmocnione stoi troszke wyżej ale mam spokój na progach zwalniajacych
A tak to wyglada


Obrazek


Sprężyny wzmocnione do przodu?? Na allegro można znaleźć tylko do tyłu a w sklepach nie ma przynajmniej w tych w których pytałem.

#17 OFFLINE   Zonzi

Zonzi
  • 22 postów
  • Dołączył: 03-12-2008
  • Skąd: Wawa

Napisany 15 grudnia 2010 - 12:53

Odgrzewam temat. Omega kombi 1999. Jak mozna podniesc przod ? 3-4 cm mi potrzeba. Jezdze po bezdrozach i ciagle chacze miska.
Amorki mam padniete ale wymiana pomoze na bujanie a mi trzeba przeswitu. Robil ktos cos takiego ?

#18 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 grudnia 2010 - 13:29

Jak mozna podniesc przod ? 3-4 cm mi potrzeba.

Wymienić sprężyny na nowe, albo założyć od V6 lub diesla.

#19 OFFLINE   umi950

umi950
  • 55 postów
  • Dołączył: 08-10-2010
  • Skąd: Brzeg woj. opolske

Napisany 15 grudnia 2010 - 13:34

Odgrzewam temat. Omega kombi 1999. Jak mozna podniesc przod ? 3-4 cm mi potrzeba. Jezdze po bezdrozach i ciagle chacze miska.
Amorki mam padniete ale wymiana pomoze na bujanie a mi trzeba przeswitu. Robil ktos cos takiego ?


Jak amory padniete masz to sama wymiana sprezyn nic tobie nie pomoze. Wymien amory na nowe i sprezyny bedzie ok

#20 OFFLINE   gaultier89

gaultier89
  • 185 postów
  • Dołączył: 14-06-2012

Napisany 05 września 2012 - 15:49

odgrzewam ale pytanie na temat:

Jakie sprężyny kupić do X20XEV bo te które mam (STEINMETZ) są zdecydowanie za niskie. Nie chce też bardzo wysokich, bo to kiczowato wygląda. Doradzicie coś?