Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

remont v6 3.0


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
34 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 19 października 2012 - 22:01

Witam jako że chciałbym zasięgnąć porady ekspertów co już robili takie remonty pozwoliłem załozyc temat. Będę się zabierał za remont v6. Na co trzeba najbardziej zwrócić uwagę. Wiem że pompa oleju nowa panewki pierscienie nowe i uszczelki. Sruby także nowe no ale jest coś na co warto zwrócić uwagę przy takim remoncie. Silnik bd rozbierał na części pierwsze. Do tego mam pytanie czy skrzynia od 2.0 16v wytrzyma te v6 i most tylny czy też wytrzyma czy trzeba założyć od 3.0, dodam że chodzi o manual

#2 OFFLINE   Pugi

Pugi

    OMEGA Fan rulez..

  • 145 postów
  • Dołączył: 01-12-2006
  • Skąd: Goleniów
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 października 2012 - 22:08

A czemu chcesz robić remont?? Z tego co ja się dowiadywałem to większość odradza ruszania dołu.

#3 OFFLINE   ZYBI007

ZYBI007

    Life sucks...!!!

  • 129 postów
  • Dołączył: 15-02-2012
  • Skąd: Chojnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 października 2012 - 22:15

Chyba lepiej by było kupić drugi i zdrowy silnik nawet wyszło by taniej... :D

#4 Guest_DaroX25XE_*

Guest_DaroX25XE_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 19 października 2012 - 22:17

W V6 ruszany dół to jest tykająca bomba:D chyba, że szczęśliwie nie wybuchnie.

#5 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 października 2012 - 22:25

czemu tykająca bomba
wiele razy zmieniałem pierścienie w v6 audi ,czy w innych markach i nic się nie działo
jak by mi padł mój silnik ,to bym robił generalke ,bo raz ,że umiem robić silniki ,dwa bym wiedział co mam ,czyli zdrowy silnik,trzy niemam jakoś zaufania do uzywanych silników,
wg mnie ,nie ma czegoś takiego ,ze ktoś coś powie,żeby dołu się nie ruszało ,
i ze silnik taniej drugi,raczej naprawa całego silnika nie przekroczy 3tys zł:)

#6 OFFLINE   ZYBI007

ZYBI007

    Life sucks...!!!

  • 129 postów
  • Dołączył: 15-02-2012
  • Skąd: Chojnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 października 2012 - 22:33

No a drugi silnik spokojnie kupisz do 1000zł i 2000zł w kieszeni :D

#7 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 października 2012 - 22:48

drugi silnik spokojnie kupisz do 1000zł

Chyba nie 3.0 ??

#8 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 października 2012 - 22:53

jak by mi padł mój silnik ,to bym robił generalke ,bo raz ,że umiem robić silniki ,dwa bym wiedział co mam ,czyli zdrowy silnik,

Ja bym postąpił tak samo ... się wie co sie ma,kolejna sprawa kupując drugi silnik nigdy sie nie wie co w nim drzemie a i zapewne tez nie obejdzie sie bez wkładu finansowego...

#9 OFFLINE   ZYBI007

ZYBI007

    Life sucks...!!!

  • 129 postów
  • Dołączył: 15-02-2012
  • Skąd: Chojnów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 października 2012 - 22:57

Chyba nie 3.0 ??


Tak tak 3.0 wiem co piszę :yes:

Ja bym postąpił tak samo ... się wie co sie ma,kolejna sprawa kupując drugi silnik nigdy sie nie wie co w nim drzemie a i zapewne tez nie obejdzie sie bez wkładu finansowego...


No i po części mogę się z tobą zgodzić bo kupując drugi silnik to fakt że trzeba coś włożyć choćby rolki i pasek rozrządu to na pewno...

#10 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 października 2012 - 23:18

podobno szlif wału = śmierć wału = śmierć silnika

#11 OFFLINE   Sergio

Sergio

    Precz z Komuną

  • 556 postów
  • Dołączył: 23-04-2012
  • Skąd: Gdansk-Holandia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 20 października 2012 - 01:18

W V6 ruszany dół to jest tykająca bomba:D chyba, że szczęśliwie nie wybuchnie.


czemu tykająca bomba
wiele razy zmieniałem pierścienie w v6 audi ,czy w innych markach i nic się nie działo
jak by mi padł mój silnik ,to bym robił generalke ,bo raz ,że umiem robić silniki ,dwa bym wiedział co mam ,czyli zdrowy silnik,trzy niemam jakoś zaufania do uzywanych silników,
wg mnie ,nie ma czegoś takiego ,ze ktoś coś powie,żeby dołu się nie ruszało ,
i ze silnik taniej drugi,raczej naprawa całego silnika nie przekroczy 3tys zł:)


Zapytaj Przema(Beast-a)a moze udzieli się w tym temacie i oświeci wszystkich zainteresowanych,On chyba przerobił ten temat z każdej możliwej strony

No a drugi silnik spokojnie kupisz do 1000zł i 2000zł w kieszeni :D


Tak tak 3.0 wiem co piszę :yes:


To ja dla siebie poproszę z dwa,i myślę ze pre dla kolegów...to jeszcze zarobie:)

#12 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 października 2012 - 05:29

Chyba lepiej by było kupić drugi i zdrowy silnik nawet wyszło by taniej... :D

Jak juz drugi to naprawde z pewnej reki bo wtrafic V6 w dobrym stanie to loteria a jak juz gdzies kupisz niby na gwarancji o jakiegos pana X i cos bedzie nie tak to co znowu wkladanie wykladanie odsylanie

#13 OFFLINE   MadMan

MadMan

    ...S6...

  • 88 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 października 2012 - 07:08

Ja robiłem remont góry w v6 i wyszło mi ładne kilka tysięcy przy czym wsystko robione było dokładnie na ori częściach. Doliczając wałki z 3.0 i pokrywy alu łacznie z wszytkimi uszczelnieniami wyszło jeszcze więcej. Tak więc nie jest to tania impreza. Dołu nie ruszałem bo nie było konieczności.

Jak zwykle opcje są dwie:

-kupić silnik i przełożyć: taniej, ale nie wiesz w jakim stanie jest silnik no i znaleźć zdrowe 3.0 łatwo nie jest

-remontować i cieszyć się jazdą: drożej, ale wiesz co masz
[SIGPIC][/SIGPIC]

#14 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 20 października 2012 - 09:17

Remont tak ale.bez.szlifu. jak w mojej 2.5 zrobilem kiedys szlif to wytrzymala tydzien hebehe.rozmawialem z paroma mechanikami i kazdy mi powiedzial ze nie robi sie szlifu. Teraz ma 3.0 zrobilem sobie.caly tzn. Glowice, rozrzad,wszyskie uszczelki, zimeringi, i panewki ale bez szlifu i juz 2 lata i jest ok.

#15 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 października 2012 - 11:07

chyba że Bronek chce tylko wymienić panewki na nowe o ile je dostanie, jeśli pod pojęciem remontu ma na myśli odnowienie dołu to czemu nie

#16 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 20 października 2012 - 20:43

Pod pojęciem remontu mam na myśli wymiane zużytych części na nowe dobre dobrych firm. A czemu nie ruszać dołu co jest z wałem nie tak że nie wolno go szlifować, nie chodzi o to że tak slyszałem czy coś tylko moze ktoś wie czemu. W planie mam odnowić głowice, alu pokrywy zaworów wszystkie uszczelnienia i uszczelki pierscienie tłokowe nowe, jeśli trzeba tuleki na korbach nowe, kolektory wydechowe od 3.2. Myslałem o szlifie ale jeśli nie będzie można go robić to nie zrobię, ale muszę się dowiedzieć dobrze. A przy szlfie wiadomo komplet panewek. O rozrządzie nie pisze bo to podstawa. Zapomniałem dodać ze pompa olejowa nowa pójdzie co by sie nie martwić


poczytałem troche na necie i widze że wał był utwardzany metodą termiczną i po szlifie zdziera się warstwę utwardzoną. A gdyby wymienić same panewki bez szlifu czy będzie lepiej a może lepiej mi wyjdzie i kupie ome gdzie do wału sie nie dotkne

poszukałem dalej i jednym chodzi innym nie po szlifie wału. Komplet panewek można znaleźc ale tylko na pierwszy szlif czyli 0,25mm, niewiem czego to kwestia że jednym chodzi innym nie musze kolege zapytac mechaniora może mi coś powie

#17 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 20 października 2012 - 21:22

Kolego ja Cie w tym wspieram. Sam planuje w grudniu remontować góre. No i z racji że pare zł to kosztuje to zastanawiam się nad wymianą panewek ... Bo szkoda wydać kasę, zrobić góre by zaraz panewka złapała i silnik był do wyrzucenia

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#18 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 października 2012 - 22:16

poczytałem troche na necie i widze że wał był utwardzany metodą termiczną i po szlifie zdziera się warstwę utwardzoną. A gdyby wymienić same panewki bez szlifu czy będzie lepiej a może lepiej mi wyjdzie i kupie ome gdzie do wału sie nie dotkne

to jest właśnie problem że po szlifie usuwana zostaje bardzo niewielka warstwa utwardzona i szybko czopy się wyrabiają, ja bym pomierzył czopy jeśli niema owalu i stożka nowe panewki i po zawodach

#19 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 20 października 2012 - 22:20

Damian no jeśli w silniku nic nie puka nie dymi i jak zimny nie puka to może być znak że wał nie wyrobiony?. Tam gdzie robie szlify to mogą utwardzić tylko się boję że zrobie remonta i nagle ustanie mi bez powodu

#20 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 października 2012 - 09:57

Damian no jeśli w silniku nic nie puka nie dymi i jak zimny nie puka to może być znak że wał nie wyrobiony?

to dobrze o nim świadczy, co do utwardzania to bym się jedynie zgodził na plazmowanie ale tego raczej nikt nie robi w warsztatach samochodowych