

V8 3.0 w omie B
#21
OFFLINE
Napisany 07 października 2012 - 14:59
#22
OFFLINE
Napisany 08 października 2012 - 19:58
nie obraź się, ale tak jak ktoś już napisał-co kilka miesięcy zmieniasz plany swapowania swojego silnika na mega rakiety, ale nic innego oprócz gadki nie wychodzi...
Ja też myślałem o swapie na silnik z Insignii 2.8 biturbo 325KM, ale chłopaki szybko mnie wyleczyli z marzeń,bo bez ogromnej kasy i ogromnej wiedzy oraz zaplecza technicznego, to nawet hamulców sobie nie zeswapujesz. Nie chodzi o to, żeby kogoś zgnoić, zniechęcić, ale czasem aż szkoda czytać takie tematy.
Chcesz swapować?? Zapytaj Ilku ile czasu, własnej roboty, własnej wiedzy i przede wszystkim kasy na materiały,części posżło przy swapie na silnik Turbo z Saab'a i dopiero wtedy pomyśl, że dla Ciebie to będzie minimum 2 razy trudniejsze...
#23
OFFLINE
Napisany 08 października 2012 - 21:01
#24
OFFLINE
Napisany 08 października 2012 - 22:03
Więc konkrety przedstawię bemke e34 z silnikiem można do 3 tysi
Sorry ale za tyle to kupisz poloneza

Jak robić taki swap to na 4.0 albo 4.4 (kazdy z nich ma plusy i minusy), mam 3.0 dzwiek jest super, jezdzi sie przyjemnie auto nie jest mulowate, ale nie oszukujmy sie 218 km to nie 286

#25
OFFLINE
Napisany 08 października 2012 - 22:14

oj bronek ty sie nigdy nie nauczysz.
obejrzyj sobie zdjecia i zastanów sie 3x zanim znowu wpadniesz na genialny pomysl...
jest to wykonalne oczywiscie ale bedzie to mnostwo pracy kosztowac i jeszcze wiecej pieniedzy.
#26
OFFLINE
Napisany 08 października 2012 - 22:23
Do Meusch czy ja napisałem że planuje sie tym ścigać i potrzebuje 300km + czy może napisałem że chodzi mi o dźwięk i że wystarczy mi te 218km. Jak za wolno samochodem jestem motocyklistą i mam FZR 600R które pewno zmienie na yzf-R1 od nowego roku. No ale nie piszemy o mnie tylko o temacie swapu 3.0 v8 do omegi. Napisze może ktoś w czym może być konkretny problem a nie że sporo kasy czasu roboty i wiedzy trzeba. Może że miejsca będzie mało może ze coś trzeba będzie gdzieś indziej dać. Tego akurat nikt nie napisał tylko wjazd że pisałem kiedyś o tuningu 2.0 a doszdłem do wniosku że to bez sensu i szykuje sie do swapu na 3.0 v6 albo 3.0 v8. Sprzedawać jej nie myśle chyba że zamienie na golfa vr6 2.9.
Żadnej pomocy tylko gasicie mój zapał, zamiast wytłumaczyć czemu może to sie nie udać to Nie uda sie i CH*J.
Pozdrawiam
#27
OFFLINE
Napisany 08 października 2012 - 22:31
i nie placz ze ludzie nie chca ci pomoc. bo juz tyle pomyslow tutaj przewinoles a nic z tego nie wyszlo. Zrob coś wkoncu to sie przekonasz ze to nie tak hop siup a i wtedy ludzie ci pomogą.
Mnie tez namawiali na v8 ale narazie nawet o tym nie chce myslec. Tez bez pomocy napewno bym tego nie zrobił. Pozatym wiem ile głupie mody v6 kosztuja a dopiero v8 takze zejdz na ziemie

#28
OFFLINE
Napisany 08 października 2012 - 22:38
głupie mody v6
najpierw ile v6 kosztuje... poźniej mody... no i ile się da wycisnąć z v6 wielu się przekonało i dało sobie spokój...

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#29
OFFLINE
Napisany 09 października 2012 - 02:54
Większość osób poprostu patrzy realistycznie na trudy takiego projektu..
Z pewnością nie jest to zazdrość ani złośliwy brak podpowiedzi..
Doceń wypowiedzi ludzi którzy mają zdecydowanie większą wiedze i prawdopodobnie doświadczenie..
Pytasz z czym mogą być problemy? - ze wszystkim!
Jezeli to Cię nie przekonuje to idz na zywioł! Dopnij swego i zagraj wszystkim na gulu!
Powodzenia.
PS. Ja jak będe miał lużne 80tys to tez robie swapa .. (tyle potrzebuje na mój projekt)

___________________________
RWD - Ratuj Własną Dupe:D
#30
OFFLINE
Napisany 09 października 2012 - 06:40
Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB
Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"
#31
OFFLINE
Napisany 09 października 2012 - 06:41
Po pierwsze to nikt tutaj nie robił takiego swapa, więc co możemy Ci napisać??Napisze może ktoś w czym może być konkretny problem a nie że sporo kasy czasu roboty i wiedzy trzeba. Może że miejsca będzie mało może ze coś trzeba będzie gdzieś indziej dać. Tego akurat nikt nie napisał
Ze swojej strony mogę wskazać kilka potencjalnych problemów:
1. Kolizja miski z sankami i drążkiem środkowym.
2. Kolizja silnika ze stabilizatorem.
(poz. 1 i 2 = robienie lub przerabianie miski.
3. Kolizja wydechu z ABSem (jest blisko)
4. Konieczność dorobienia 3 łap (skrzynia + silnik) i dobranie poduszek - i nie myśl sobie "mam spawacza to zrobi". Najtrudniejsze to ustawić silnik i dociąć odpowiednie blachy, bo spawacz musi mieć spasowane wszystko na +/-1mm.
5. Być może trzeba będzie prerobić kol. wydechowe aby zmieścić wydech w tunelu.
6. Dopasowanie drążka zmiany biegów do otworu w tunelu.
7. Dopasowanie/dorobienie odcinka wału napędowego.
8. Poprowadzenie nowego układu chłodzenia (nagrzewnica, zasilenie, powrót, co z chłodnicą).
9. Przerobienie układu klimatyzacji - jeśli sprężarka jet po tej samej stronie to pół biedy, ale możliwe, że będziesz musiał spawać rurki klimy. Jeśli chcesz zostawić sprężarkę z omegi to musisz dorobić jarzmo.
10. Przerobienie układu wspomagania - nowe przewody, przeniesienie zbiorniczka.
11. Elektryka - przewody do rozrusznika i alternatora zapewne nowe. Cała wiązka do ogarnięcia i połączenie z budą omegi.
12. Chłodnica oleju (jeśli jest) - kolejny system j.w. i do tego nie może kolidować z pozostałymi.
13. Sprzęgło/wysprzęglik - trzeba to razem połączyć.
14. Układ paliwowy - dopasowanie/przedłużenie przewodów paliwowych + może wymiana pompy na wydajniejszą.
15. Zawieszenie - wymiana na wersję V6/DT
16. Linka gazu - do przeróbki, dopasowania.
17. Dolot, filtr powietrza itp.
Do tego dochodzi masa drobnych spraw, kolizji itd. Np. kolektor ssący może kolidować z silnikczkiem wycieraczek.
To tak na szybko. Jeśli poważnie myślisz o takim swapie to pomnóż to x3. Pamiętaj też, że każde przerobienie jakiejś pierdoły oznacza wizytę u tokarza/frezera/spawacza a to są $$$.
Powodzenia.
#32
OFFLINE
Napisany 09 października 2012 - 07:29
o tym właśnie mówiłem...Ilku ma naprawdę sporą wiedzę, a nie brał się za mega silniki, żeby było grubo, tylko szukał silnika, który najlepiej wpasuje się w komorę i całą resztę osprzętu, a i tak miał sporo przerabiania, dorabiania, dysponując wręcz encyklopedyczną wiedzą i umiejętnościami.
Jesli chcesz się przekonać co to tuning i swap-przerób samemu zawieszenie na V6 albo hamulce za tarcze 323 i zaciski czterotłoczkowe. Wydaje się, że niby nic, ale sam będziesz wiedział, czy jesteś w stanie zrobić swap silnika. Dobra rada-mierz siły na swoje zamiary.
I bez żadnej zazdrości to mówię...
#33
OFFLINE
Napisany 09 października 2012 - 09:31
Cały czas mówimy o Omedze ??Ja jak będe miał lużne 80tys to tez robie swapa .. (tyle potrzebuje na mój projekt)
#34
OFFLINE
Napisany 09 października 2012 - 10:44

Wydawało by się, że sprawa prosta p&p , faktycznie ogólnie sprawa prosta, jednak szczegóły sprawiły ,że auto uruchamiałem około 4 miesięcy. I to nie z braku wiedzy czy pieniędzy czy czasu. Po prostu diagnostyka, dobór części i ich dorabianie pochłaniają bardzo wiele czasu, bo jednak nie jest to 100% p&p.
Osobiście uważam ,że jak ktoś ma ochotę to jak najbardziej zachęcam do takich swapów. Nigdy nie rozumiałem słów "czy to się opłaca" , to jest wręcz śmieszne stwierdzenie, bo co ma się opłacać, czy zeswapowany silnik zarobi na siebie i Ciebie, chyba że ma się opłacać wizualnie lub pod kątem dzwięku czy osiągów


Wyjątek to auta dzięki którym zarabiacie, one pracują na siebie i Ciebie, jednak my tu rozmawiamy o dupowozach rakietowych.
Poniżej zamieszczam link do mojego projektu, wydawało by się swapu p&p + wiele więcej

http://forum.peugeot...hp?f=33&t=25299
pozdro.
#35
OFFLINE
Napisany 09 października 2012 - 13:01
Ciekawy ten filmik
oj bronek ty sie nigdy nie nauczysz.
obejrzyj sobie zdjecia i zastanów sie 3x zanim znowu wpadniesz na genialny pomysl...
jest to wykonalne oczywiscie ale bedzie to mnostwo pracy kosztowac i jeszcze wiecej pieniedzy.

#36
OFFLINE
Napisany 09 października 2012 - 13:06
Tak.Cały czas mówimy o Omedze
... " bezapelacyjnie.. do samego końca.. :pet: .. mojego lub jej "...
#37
OFFLINE
Napisany 09 października 2012 - 16:02
Ciekawy ten filmik
bardzo ciekawy i bardzo dużo zabawy. a czy z silniekiem od jakiegoś GM z za ocenu nie było by mniej zabawy?
S124 320E
SPRZEDAM:
SPRZĘT CAR AUDIO
http://forum.omegakl...ead.php?t=80678
#38
OFFLINE
Napisany 09 października 2012 - 16:04
Do Meusch
meush nie meusch...
czy ja napisałem że planuje sie tym ścigać i potrzebuje 300km + czy może napisałem że chodzi mi o dźwięk
Jak Ci chodzi o dzwiek silnika to propnuje taki swap na pewno bedzie taniej

W temacie napisane jest juz chyba wszystko, i to nie po to zeby Cie zniechecic, tylko uswiadomic ze potrzeba bedzie troche kasy zeby to mialo rece i nogi... a teraz przemysl sam czy warto wydac sporo pieniedzy zeby miec 218 km??
Jako uzytkownik 3.0 v8 moge Ci powiedziec ze silnik jest fajny, ma piekny dzwiek, jezdzi calkiem zwawo, ale mam go tylko dlatego ze nie znalazlem ladnej e32 740...
Pozdro.
#39
OFFLINE
Napisany 09 października 2012 - 17:44
Rozumiem dokładnie z czym wiąże sie swap i tu jest albo sie uda to zrobić z lekkim oporem albo tak że koszta przerosną moje oczekiwania i zostanie nieskończona.
Przeróbek przy takim swapie wiem że by było ogrom bo każda pierdoła by nie pasowała. Wydechy i cała reszta jak sie domyślam do przerobienia. Każdy załozył że bym chciał mieć klime a co jeśli bym nie chciał( napisałem czysto hipotetycznie). Zdaje sobie sprawe że ILKU ma ogromną wiedze ale żaden z WAS nawet mnie nie zna osobiście i niewie co ja umiem a czego nie. Nie mówię że jestem cud mechanikiem ale staram się uczyć a jak mam sie nauczyć gdy czegoś nie popsuje albo nie rozbiore. Swap hamulców czy też zawieszenia. Amory i inne podobne pierdoły mam juz od v6 i dzieki czemi moje x20xev jest delikatnie twardsze i wyżej stoi omega. Przemyślam sobie co będe robił i za co bede sie brał. Kasa ważna sprawa ale każdy tu założył ze jeżdze 2.0 ze względu na oszczędność a powiem że w moim pobliżu innej omegi nadającej sie nie było po prostu.
Widzę jaki ogrom pracy by mnie czekał w przypadku takiej przekładki i że byłbym pierwszy oraz jakie nerwy i komplikacje mogło by to przynieść. Nad tematem jak pisałem wcześniej musze pomyśleć czy v6 z omegi czy v8 z bemki. No ale możecie też napisać ze swap na v6 też sie nie opłaca, no ale jaka zmiana w aucie sie opłaca? Żadna ale czemu to robimy, a po to aby mieć satysfakcje
#40
OFFLINE
Napisany 09 października 2012 - 18:00
Cadillac CTSa czy z silniekiem od jakiegoś GM z za ocenu nie było by mniej zabawy?
V6 3.6 HF[16] V6 3,6 l (3564 cm³), DOHC wtrysk 94,00 mm × 85,60 mm 11,4:1 304 KM (224 kW) przy 6700 obr/min 366 Nm przy 4000 obr/min
chyba nie trzeba dużo rzeźbić by mieć pare KM więcej a przy tym pozostać przy V6

co do Bronka
dajcie człowiekowi spokój ze zniechęcaniem
chce , ma fundusze , ma ileś lat - wie chyba na co się porywa ...
niech robi a w razie problemów niech szuka tu pomocy a nie zniechęcania
