

[OB & OBFL] Miękki pedał hamulca
#21
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2010 - 15:52
#22
OFFLINE
Napisany 28 marca 2010 - 21:53
#23
OFFLINE
Napisany 28 marca 2010 - 22:19
#24
OFFLINE
#25
OFFLINE
Napisany 29 marca 2010 - 17:54
#26
OFFLINE
Napisany 11 kwietnia 2010 - 18:17
#27
OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2010 - 16:20
ja tez mam problem z miękkim pedałem hamulca pomimo wielokrotnego odpowietrzania i sprawdzeniu szczelności układu hamulcowego , po poczytaniu książki podejrzewam pompę hamulcową tzn. chyba zaczęła przepuszczać , zastanawiam się nad wymianą całej pompy a może ktoś wie czy są zestawy naprawcze do tego podzespołu?
#28
OFFLINE
Napisany 24 kwietnia 2010 - 17:51
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#29
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2010 - 06:38
#30
OFFLINE
Napisany 25 kwietnia 2010 - 07:54
Czasami p wymianie samych klocków zdarza się, że ranty na tarczach nie pozwalają klockom dobrze się ułożyć
Dokładnie tak jest po wymianie klocków i tarcz powierzchnia pracy klocka musi się dotrzeć do powierzchni pracy taczy, taka informacja jest nawet w instrukcji montażu tarcz po kilkunastu kilometrach wszystko powróci.Nowe tarcze klocki plyn i przewody
#31
OFFLINE
Napisany 23 października 2010 - 18:45
#32
OFFLINE
Napisany 25 października 2010 - 16:28
Miałem podobny przypadek zaraz po wymianie zrobił się miękki pedał, ale hamulce były tylko słabe i tak jezdziłem.Po tygodniu jeżdżenia do pracy(łącznie 100km)wszystko wróciło do normy a hamulce jak żyleta !Musi się to wszystko dotrzeć i ułożyć!
#33
OFFLINE
Napisany 07 grudnia 2010 - 22:57
Kiedy po żmudnym odpowietrzaniu i pompowaniu pedał w końcu wydaje się twardy, odczekuje 5 sek, wciskam i dalej wpada do końca. Pompując twardnieje lecz po chwili wpada.
Rozkręcałem pompkę i wygląda niby ok, zresztą wcześniej były żyletki. Powoli żałuje że poczułem potrzebę nowych klocków.
Wszystko szczelne, odpowietrzać do skutku czy wymienić pompkę? Z góry dzieki za pomoc. Pozdr
#34
OFFLINE
Napisany 08 grudnia 2010 - 17:06

#35
OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2010 - 13:17
Czy objawy uszkodz pompki różnią się od objawów powietrza w układzie? Powtórze że hamulec łapie dopiero po kilkukrotnym pompowaniu :pokoj:
#36
OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2010 - 14:40
#37
OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2010 - 18:02
#38
OFFLINE
Napisany 09 grudnia 2010 - 18:34
jeśli opróżniłeś cały ukł. hamulcowy to trzeba najpierw zalać zbiorniczek płynem , popuścić wszystkie odpowietrzniki i kilkakrotnie nacisnąć na pedał hamulca aż ze wszystkich poleci płyn , wtedy wszystkie dokręcasz i dopiero wtedy po kolei odpowietrzasz , zamiast naciskać na pedał można użyć sprzężonego powietrza do wtłaczania płynu do układu (może być nawet pompka samochodowa) , ale trzeba posiadać korek zbiorniczka z króćcem do podłączenia przewodu z powietrzemprzepuściłem już tony płynu przez odpowietrzniki.
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#39
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2011 - 18:04
Niestety, zrobiłem wszystko co proponowaliście; kupiłem drugą pompkę (używaną, lecz bez widocznej różnicy) wymieniłem uszczelki na tłoczkach, aż w końcu za pomocą sprężarki przepuściłem płyn przez układ, po całym zbiorniczku na koło i.. po za tym że zauważyłem że cofa się płyn w zbiorniczku po odpuszczeniu pedału to nic się nie zmieniło..
Jedyne co mi przychodzi na myśl to odradzanie spuszczania płynu z układu hamulcowego w tym modelu

#40
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2011 - 18:32
Stara guma może nie być wystarczająco sztywna i poddaje się ciśnieniu w układzie.