Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Miękki pedał hamulca


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
61 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   robert19790910

robert19790910
  • 170 postów
  • Dołączył: 22-03-2009
  • Skąd: Pierławki kolo działdowa

Napisany 05 czerwca 2009 - 21:03

witam mam taki problem zona dzis jechala i stwierdzila ze stracila hamulce pedal jej zszedl do podlogi mi sie poodobnie dzialo tylko tyle ze do samej podlogi nie schodzil ale miekl z tym ze po nastempnym nacisnieciu bylo ok zreszta jak dzis zona mi powiedziala co sie dzieje wsiadlem jezdzilem z pol godz hamowalem i wszystko ok moze ktos mi podpowie co siedzieje gdzie szukac usterki???

#2 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 czerwca 2009 - 23:06

witam mam taki problem zona dzis jechala i stwierdzila ze stracila hamulce pedal jej zszedl do podlogi mi sie poodobnie dzialo tylko tyle ze do samej podlogi nie schodzil ale miekl z tym ze po nastempnym nacisnieciu bylo ok zreszta jak dzis zona mi powiedziala co sie dzieje wsiadlem jezdzilem z pol godz hamowalem i wszystko ok moze ktos mi podpowie co siedzieje gdzie szukac usterki???


Kiedy zmieniałeś płyn hamulcowy ?? może po prostu go przegrzała i się zagotował , osobiście zaczął bym od wym. płynu spr. stanu klocków i tarcz

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#3 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 czerwca 2009 - 23:07

witam mam taki problem zona dzis jechala i stwierdzila ze stracila hamulce pedal jej zszedl do podlogi mi sie poodobnie dzialo tylko tyle ze do samej podlogi nie schodzil ale miekl z tym ze po nastempnym nacisnieciu bylo ok zreszta jak dzis zona mi powiedziala co sie dzieje wsiadlem jezdzilem z pol godz hamowalem i wszystko ok moze ktos mi podpowie co siedzieje gdzie szukac usterki???


Plyn i pompa na poczatek.

#4 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 czerwca 2009 - 01:35

przegrzany plyn = zapowietrzony.
podczas wrzenia wytwarzaja sie pecherzyki powietrza. wtedy efekt miekkiego hamulca utrzymuje sie bardzo dlugo. przynajmniej do czasu odpowietrzenia. na poczatek proponuje sprawdzenia stanu klockow i prowadnic zaciskow. ilosc plynu w zbiorniczku. sprzeglo chodzi dobrze??
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#5 OFFLINE   robert19790910

robert19790910
  • 170 postów
  • Dołączył: 22-03-2009
  • Skąd: Pierławki kolo działdowa

Napisany 06 czerwca 2009 - 10:03

przegrzany plyn = zapowietrzony.
podczas wrzenia wytwarzaja sie pecherzyki powietrza. wtedy efekt miekkiego hamulca utrzymuje sie bardzo dlugo. przynajmniej do czasu odpowietrzenia. na poczatek proponuje sprawdzenia stanu klockow i prowadnic zaciskow. ilosc plynu w zbiorniczku. sprzeglo chodzi dobrze??


sprzeglo bez zmiian jest dobrze klocki w miare wymienie plyn na poczatek dzieki za podpowiedzi

#6 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 czerwca 2009 - 11:01

W przypadku padniętej pompy (w sensie, kiedy nie jest w stanie zapewnić właściwych parametrów) objawy są takie, że na początku hamowanie jest znośne, ale z czasem, czym dłużej mamy wciśnięty hamulec, tym bardziej pedał się zapada i maleje skuteczność hamowania. Więc zacząłbym od płynu, teraz chyba wszędzie się już leje DOT4, poczytaj dokładnie na opakowaniu, bo to są środki których człowiek nie powinien dotykać na gołą skórę. Oczywiście temat odpowietrzenia układu (w dwie osoby), ew. oddać specjaliście (jakiemuś zaznajomionemu).

 


#7 OFFLINE   robert19790910

robert19790910
  • 170 postów
  • Dołączył: 22-03-2009
  • Skąd: Pierławki kolo działdowa

Napisany 06 czerwca 2009 - 21:11

W przypadku padniętej pompy (w sensie, kiedy nie jest w stanie zapewnić właściwych parametrów) objawy są takie, że na początku hamowanie jest znośne, ale z czasem, czym dłużej mamy wciśnięty hamulec, tym bardziej pedał się zapada i maleje skuteczność hamowania. Więc zacząłbym od płynu, teraz chyba wszędzie się już leje DOT4, poczytaj dokładnie na opakowaniu, bo to są środki których człowiek nie powinien dotykać na gołą skórę. Oczywiście temat odpowietrzenia układu (w dwie osoby), ew. oddać specjaliście (jakiemuś zaznajomionemu).


odpowietrzac to umie zasada jest taka sama jak przy zwyklych tak tzn czy przy absie nic sie nie zmienia?

#8 OFFLINE   BartoBartin

BartoBartin

    Przeszedł do BMW

  • 136 postów
  • Dołączył: 05-03-2008
  • Skąd: EKU

Napisany 07 czerwca 2009 - 00:45

Przegrzać płyn hamulcowy to nie lada wyczyn :mad: Nie sądzę by płyn był przegrzany. Naprawdę trzeba się namęczyć by doprowadzić go do wrzenia.

Jeśli płyn jest zużyty lub uważasz, że jest stary to go wymień. Sądzę, że układ się zapowietrzył i tyle.

#9 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 czerwca 2009 - 06:11

Robert Stawiam na Pompe Hamulcowa...

#10 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 czerwca 2009 - 13:30

Przegrzać płyn hamulcowy to nie lada wyczyn :mad: Nie sądzę by płyn był przegrzany. Naprawdę trzeba się namęczyć by doprowadzić go do wrzenia.

Jeśli płyn jest zużyty lub uważasz, że jest stary to go wymień. Sądzę, że układ się zapowietrzył i tyle.


no to musi byc przyczyna tego zapowietrzenia. najczesciej to wyciek, a jezeli go nie ma to wlasnie zagotowanie plynu. normalnie uklad sie nie zapowietrza
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#11 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 czerwca 2009 - 16:05

Można zagotować płyn. Wystarczy, że gumy na zaciskach są poprzerywane i zatrze się cylinderek. Ja w Vce nawet nie poczułem, ze mam przyblokowane tylne prawe koło i przed zakrętem pedał hamulca znalazł się w podłodze a płyn wywalało przez zbiornik.
Dodam, że nie było najmniejszej zmiany w pracy sprzęgła. Gdy tarczobęben ostygł zwaliłem koło wydłubałem kloce i popracowałem trochę na pedale + kluczem chowałem cylinderek, żeby się odblokowało i z duszą na ramieniu majestatycznie potoczyłem się w kierunku domu. A potem już wiadomo. Remoncik zacisków + odpowietrzanie układu.
Przy okazji obejrzałem pompę (bez oznak zużycia). Minęło już sporo czasu co za tym idzie przeszło troche cyferek na blacie i usterka nie wystąpiła.

#12 OFFLINE   robert19790910

robert19790910
  • 170 postów
  • Dołączył: 22-03-2009
  • Skąd: Pierławki kolo działdowa

Napisany 07 czerwca 2009 - 18:28

no dzieki panowie za pomoc

#13 OFFLINE   yyaarroo

yyaarroo
  • 70 postów
  • Dołączył: 10-08-2008
  • Skąd: Wielgie
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 czerwca 2009 - 18:42

Ja miałem kiedyś identycznie tylko w innym samochodzie i dopiero wymiana pompy chamulcowej pomogła
było 2,5td jest 2,5v6

#14 OFFLINE   robert19790910

robert19790910
  • 170 postów
  • Dołączył: 22-03-2009
  • Skąd: Pierławki kolo działdowa

Napisany 07 czerwca 2009 - 18:47

jakie naj lepiej klocki do mojej omesi kupic?

#15 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 07 czerwca 2009 - 19:12

jakie naj lepiej klocki do mojej omesi kupic?


odp. hamulcowe ;)

remsa jest dosyc dobra
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#16 OFFLINE   MARTIN

MARTIN
  • 37 postów
  • Dołączył: 27-06-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 07 czerwca 2009 - 19:54

Przerabiałem coś podobnego u siebie w omedze. Pedał wydawał sie miekki natomiast po raprownym hamowaniu twardzniał na jakiś czas. Winowajcą okazał się jeden z tylnych zacisków. Zauważułem że jest na łączeniu dwóch jego części delikatnie mokry (plamka 1 cm na 1cm). Płynu w zbiorniczku nie ubywało zauważalnie bo była to naprawdę mała nieszczelność. Posmarowałem ją silikonem i za dwa dni zauważyłem że pod silikonem zebrała się kropelka płynu.
Kupiłem zaciski u Beasta, załozyłem, odpowietrzyłem i wszystko gra. Hamulce eleganckie a pedał ma cały czas taką samą twardość.
Obserwuj stan płynu w zbiorniczku i przejrzyj dokładnie wszystkie zaciski i przewody bo najprawdopodobniej masz gdzieś małą nieszczelność. Jeżeli wszystko gra to tak jak chłopaki wyżej pisali pompa do wymiany bo ,,gumeczki'' najwyraźniej w niej już puszczają.

#17 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lutego 2010 - 13:15

Czy stary płyn hamulcowy może być przyczyną słabych hamulców?
Objawy są następujące: przy pierwszym hamowaniu muszę prawie w podłogę wcisnąć hamulec, żeby mocniej przyhamować, natomiast za drugim razem jest już w miarę. Po kilku hamowaniach w górach lub przy dużych prędkościach pedał robi się miękki i skuteczność hamowania jest mizerna. Płyn był wymieniany 4 lata temu, klocki przednie i tylne 3 lata temu.. a może to servo siada?

P.S. Sprzęgło też kiepsko chodzi (3 lata temu wymieniane).

#18 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 lutego 2010 - 13:43

Czy stary płyn hamulcowy może być przyczyną słabych hamulców?
Objawy są następujące: przy pierwszym hamowaniu muszę prawie w podłogę wcisnąć hamulec, żeby mocniej przyhamować, natomiast za drugim razem jest już w miarę. Po kilku hamowaniach w górach lub przy dużych prędkościach pedał robi się miękki i skuteczność hamowania jest mizerna. Płyn był wymieniany 4 lata temu, klocki przednie i tylne 3 lata temu.. a może to servo siada?

P.S. Sprzęgło też kiepsko chodzi (3 lata temu wymieniane).


a sprawdzales klocki??
po trzech latach trzeba bylo by tam zajrzec.

ogolnie wyglada to na zapowietrzony uklad hamulcowy.

po dluzszym hamowaniu (jak zagrzejemy mocno hamulce) pedal hamulca moze robic sie jakby miekki. tzn trzeba mocniej wcisnac zeby auto hamowalo. normalny objaw, szczegolnie zauwazalny jak klockow juz jest malo
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#19 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 lutego 2010 - 19:33

po dluzszym hamowaniu (jak zagrzejemy mocno hamulce) pedal hamulca moze robic sie jakby miekki. tzn trzeba mocniej wcisnac zeby auto hamowalo. normalny objaw, szczegolnie zauwazalny jak klockow juz jest malo

Ale gdy w płynie ham. masz wodę, to temp. wrzenia spada, a zarazem skutecznośc hamowania. Wymiana płynu w całym układzie ze sprzęgłem to 40 zł w serwisie. Gwarantuje, że będzie poprawa.

#20 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 lutego 2010 - 22:55

Ale gdy w płynie ham. masz wodę, to temp. wrzenia spada, a zarazem skutecznośc hamowania. Wymiana płynu w całym układzie ze sprzęgłem to 40 zł w serwisie. Gwarantuje, że będzie poprawa.


tylko ze przy normalnym uzytkowaniu tego sie nie da zauwazyc.
dopiero skutecznosc hamowania spadnie kiedy taki plyn nam zacznie wrzec. bo dopiero wtedy uklad sie zapowietrzy. przy normalnej ekspoatacji przewaznie plyn sie nie gotuje.

wiec sama wilgoc w plynie jako taka nie powoduje spadku sily hamowania, ani nie powoduje takich objawow jakie ma kolega kogut. jak juz pisalem wszystko bedzie ok do momentu zawrzenia plynu.

zeby nie bylo, nie namawiam nikogo do rezygnowania z wymiany plynu.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI