Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:
Akceptuje Ciasteczka
jak by kolega cugiel zmierzył parametry ty swoich sprężyn od kompresora i napisał to byłoby można porównać i ew zakupić taką...wiatrówkę
zawsze zastanawiałem się jak takie coś zrobić....
aż z ciekawości poszedłem sprawdzić...w sedanie zostaje mniej niż centymetr luzu więc nie da rady wpakować sprężyny ale jest to do zrobienia na podobnej zasadzie jak w tym Passacie z filmu. musiałaby być sprężyna bardzo sprężysta wtedy może coś wyjdzie. wystarczy zerknąć na mocowania klapy.
A moze w omedze wykorzystać jakis rodzaj siłownika do ryglowania drzwi małe sa na 12v i można pod pilot tylko czy da rade. Siły sporo ma widzialem takie nawet co 30kg maja udźwigu
A moze w omedze wykorzystać jakis rodzaj siłownika do ryglowania drzwi małe sa na 12v i można pod pilot tylko czy da rade. Siły sporo ma widzialem takie nawet co 30kg maja udźwigu
Do samego otwierania zamka taki siłownik chiński do centralnego się bez problemu nada, ja mam w kombi i wiem ze NZając ma u siebie. Otwiera aż miło czy to upał czy mróz.
Ja u siebie całkowicie wywaliłem zamek mechaniczny i mam to na siłowniku, otwiera się bardzo dobrze. Mam wyprowadzony kabel na otwieranie z pilota jednak nie korzystam z tego bo po co otwierać pilotem jak i tak trzeba unosić ręcznie.Już od ponad roku chce zrobić jakiś mechanizm który będzie otwierać sam klape jednak nic taniego w wykonaniu mi do głowy nie przychodzi, zamykanie automatyczne mi nie potrzebne.
W sedanie myślę że bez problemu można zrobić automatyczne otwieranie z dodatkowego siłownika gazowego zamontowanego wewnątrz bagażnika do ramienia klapy. Wystarczy wkręcić w odpowiednich miejscach kulki i zamontować siłownik w pozycji lekko rozsuniętej.
Lub zerżnąć żywcem patent z audi a8 Tam w środku gumek do regulacji wysokości klapy są ćwieki ze sprężynami. Wywalić gumki z omegi i wkręcić te z audi. W nowym bravo i grande punto też jest ten patent więc może by podeszło. W bmw e36 pod maską też są gumki ze sprężynkami. W zamku maski mercedesa 124 jest pardzo mocna sprężyna wybijająca, też by może dało sie to jakoś wkomponować.
W sedanie wywalanie klapy do góry to nie problem, w combi niestety już są kombinacje. Dziś chciałem założyć u siebie siłowniki z xsary picasso i niestety lipa, są o wiele słabsze od omegowych, klapa leci na łeb:( Jutro przymierze jeszcze silowniki z mazdy6 combi o ile uda mi sie zdjąc teleskop z zawiasu bo tam jest to nierozbieralne niestety.
No ale kolego cugiel chodzi o to aby ona sama sie otwierała i zamykała w dodatku bez obawy otwarcia. Z kabiny można by to jakoś chyba wykombinować tylko trzeba by wykorzystać jakiś włacznyk który by mówił ze zamek klapy jest otwarty np włacznik lampki z omegi ten co w drzwiach siedzi. Zrobic zblaszke która bedzie otwierała i zamykała ten włacznik. Otwieramy zamek klapy włącznik sie załącza i ruszają siłowniki od podnoszenia, zamykamy zamek obwód sie rozłacza i siłowniki wracają. to narazie pomysł trzeba go dopracować w niedziele bd miał troche czasu coś pokombinuje w sedanie
Myślałem, że chcesz użyć silownika 12V do otwierania zamka a nie do wzbudzania mechanizmu.
Jeśli chcesz otwieranie i zamykanie z automatu w sedanie to najlepiej kupić uniwersalny siłownik elektryczny i zamontować go na zawiasie klapy w bagażniku. http://allegro.pl/si...2603088935.html
Myślałem, że chcesz użyć silownika 12V do otwierania zamka a nie do wzbudzania mechanizmu.
Jeśli chcesz otwieranie i zamykanie z automatu w sedanie to najlepiej kupić uniwersalny siłownik elektryczny i zamontować go na zawiasie klapy w bagażniku. http://allegro.pl/si...2603088935.html
Do sedesa to jest najrozsądniejsze rozwiązanie, jedynie trzeba dorobić jakieś adaptery do zamocowania do klapy, Kawałek żelastwa w kształcie sierpa by zdecydowanie wystarczył.
Bo jednak dorabianie do zawiasu jak początkowo wspomniałem to za dużo roboty.
Bardzo schematycznie ale chyba załapiecie o czym myślę.
Trzeba poprostu dorobić ramie w kształcie sierpa albo nawet zawias z innego auta wykorzystać i to tak zmontować.
Do sedesa to jest najrozsądniejsze rozwiązanie, jedynie trzeba dorobić jakieś adaptery do zamocowania do klapy, Kawałek żelastwa w kształcie sierpa by zdecydowanie wystarczył. Bo jednak dorabianie do zawiasu jak początkowo wspomniałem to za dużo roboty.
Bardzo schematycznie ale chyba załapiecie o czym myślę. Trzeba poprostu dorobić ramie w kształcie sierpa albo nawet zawias z innego auta wykorzystać i to tak zmontować.
Tak miał Senator A2, tak zamontowane i gdzieś tam jakiś siłownik siedział czy coś. W sensie taki sierp co z bagażnika wychodzi. Nie podnosiło się samo, był tylko elektromagnes co zamek odblokowywał.
W senatorze były chyba w ogóle zawiasy takie jak sierp, tak samo jak jest na przykład vectrze b. A tutaj by trzeba dodatkowy uchwyt wymodzić, może nie aż taki wielki ale to jest chyba najłatwiejszy sposób nie bijący po kieszeni.
W senatorze całe zawiasy tak były.
tylko weźcie otwórzcie klapę, w omedze jak by tam coś takiego wyglądało.
Nie mniej otwieranie klapy i zamykanie na guziczek bardzo by mi się podobało i śledzę temat:)
Ja dzisiaj wpadłem na to jak zrobić otwieranie na sprężynie które można zastosować zarówno w sedanie jak i w kombi.
Sprężyne trzeba poprostu założyć na zewnątrz teleskopu a nie pomiędzy główke a obudowe.
Problem w tym że ciężko bedzie dostać sprężyne która ma ponad 19mm średnicy wewnętrznej a na zamówienie jak się orientowałem minimum 40zł za sztuke:(
Dzisiaj podczas łikendowego dłubania wpadło mi do głowy, że w sedanie można próbować wykorzystać podnośnik przedniej szyby. Konkretny silnik, potężna przekładnia no i sterowanie bardzo łatwe. Kształt jakoś tak mi pasuje, no ale do końca nie wiem nie mam sedana.