co do Twojego 2,5 tdi to smigałem 170 KM rwało aż miło w A6 C4, co do łamagi 2.0 DTI to nieporównuj tego do jetty bo nie dość że silnik starszy to masa innaheh, pany kupiłem na dojazdy do pracy starego klekota audi z pancernym silnikiem 2.5 tdi( 430tys na blacie) i klekłem na osiągi tego auta. Omegą 3.2 za tą babcią to macie co robic, a to tylko 115km
Wirus chodzi mnie po głowie i tak, o spalanie się rozchodzi
Kamilczek, kładz czipa i się nie zastanawiaj nawet
[OB & OBFL] za mały silnik 2.0 dti ;(
#21 OFFLINE
Napisany 01 września 2012 - 01:29
#22 OFFLINE
Napisany 01 września 2012 - 09:13
pierw trzeba uzbierać 800zł
#23 OFFLINE
Napisany 01 września 2012 - 09:43
#24 OFFLINE
Napisany 01 września 2012 - 09:51
2.0 dti nie jeździ ale masz pewność że ten silnik i cały osprzęt jest sprawny i trzyma normę mocy i momentu
głowy nie dam sobie odciąć ale według mnie chodzi ok.
#25 OFFLINE
Napisany 01 września 2012 - 10:49
dlatego na hamowni zrobią pomiar i będzie wiadomogłowy nie dam sobie odciąć ale według mnie chodzi ok.
#26 OFFLINE
Napisany 02 września 2012 - 10:13
technologicznie x25td jest 15 lat za muzynami i x20dth.
Ciekawe. Teoretycznie jest to starszy silnik niż x20th czy tym bardziej od co raz powszechniej teraz stosowane diesle Common-rail ale od tamtych jest o wiele lepszy nie mówiąc nawet o żywotności. Ja osobiście zanim kupiłem 2,5td to jeździłem i omegą z silnikiem 2,2 i 2,0 (bo tamte oszczędniejsze) i powiem szczerze nie ma porównania do 2,5 (który to jest konstrukcją BMW i mimo, że nie najmłodsza to jednostka to góruje nad "oploskimi") tamte chodzą o wiele głośniej, mocy mają mniej do tego wydają dźwięk jak charakterystyczny (stary) diesel.... Z resztą skoro twierdzisz, że ten silnik jest 15lat za murzynami to dlaczego BMW stosuje dokładnie ten tylko nieco odnowiony silnik do dziś dnia? na dobrą sprawę ta konstrukcja to lata 80-te jak nie wcześniej ale cały czas jest modernizowany i przez wielu uważany za najlepszego diesla. Ja jeździłem wieloma "klekotami" poczynając do Volva [1,9td] przez Mercedesa [3,0CRD] do Jaguara [2,7td] i mogę powiedzieć, że na tle tamtych (świetnych) silników x25td wypada bardzo przyzwoicie i nie pozostaje z tyłu a nawet pokusiłbym się o stwierdzenie iż ten w mercedesie wypada źle na tle x25td.
Jest to na prawdę świetny silnik (i dlatego go wybrałem mimo, iż omegą jeżdżę nie dużo) a ty widać nigdy nie miałeś bliższego kontaktu z tą konstrukcją, więc polecam się przejechać omegą lub BMW (które też mają ten sam silnik) a na pewno przestaniesz pisać tego typu rzeczy.
#27 OFFLINE
Napisany 02 września 2012 - 13:04
a ty widać nigdy nie miałeś bliższego kontaktu z tą konstrukcją, więc polecam się przejechać omegą lub BMW (które też mają ten sam silnik) a na pewno przestaniesz pisać tego typu rzeczy.
Widać, że jesteś na forum krótko skoro takie teksty piszesz. :hihi:
Akurat gość, którego tutaj wytknąłeś wie więcej o tych autach niż najprawdopodobniej ty o swojej matce:D
Sama ilość postów z działów technicznych mówi sama za siebie.
tylko jest jedna sprawa, ja pojadę zapytać na hamownię czy można kupić to u nich a oni powiedzą że tak... dadzą mi niby coś a ja nie będę wiedział czy to jest ok... dadzą mi może jakieś szajstwo uniwersalne i tylko kłopoty będą...
To nie jest tak, że jedziesz do nich płacisz i dostajesz jakieś magiczne pudełeczko.
Na hamownię jedzie się po to by idealnie napisać nowe oprogramowanie konkretnie do twojego silnika, fachmani wgrywają nowe parametry do twojego ecu, bądź podmieniają pamięć ecu z wcześniej wgranymi danymi. Po to się jedzie na hamownię aby wszystko było perfekcyjnie dograne.
Te uniwersalne chipy które można kupić gotowe i samemu sobie podmienić często okazują się kichą i mogą doprowadzić do nadmiernego zużycia paliwa a nawet uszkodzenia silnika.
#28 OFFLINE
Napisany 02 września 2012 - 13:30
niestety w praktycznie całej rozciągłości tego postu muszę się z nim zgodzić, no ale co ja mogę ze swoim zdaniem .Ja nie wiem,ja się nie znam co ja mogę wiedzieć zrobiłem tym silnikiem tylko 100 000km po różnych trasach więc generalnie wiem o Nim tyle co kocik zapłakałCiekawe. Teoretycznie jest to starszy silnik niż x20th czy tym bardziej od co raz powszechniej teraz stosowane diesle Common-rail ale od tamtych jest o wiele lepszy nie mówiąc nawet o żywotności. Ja osobiście zanim kupiłem 2,5td to jeździłem i omegą z silnikiem 2,2 i 2,0 (bo tamte oszczędniejsze) i powiem szczerze nie ma porównania do 2,5 (który to jest konstrukcją BMW i mimo, że nie najmłodsza to jednostka to góruje nad "oploskimi") tamte chodzą o wiele głośniej, mocy mają mniej do tego wydają dźwięk jak charakterystyczny (stary) diesel.... Z resztą skoro twierdzisz, że ten silnik jest 15lat za murzynami to dlaczego BMW stosuje dokładnie ten tylko nieco odnowiony silnik do dziś dnia? na dobrą sprawę ta konstrukcja to lata 80-te jak nie wcześniej ale cały czas jest modernizowany i przez wielu uważany za najlepszego diesla. Ja jeździłem wieloma "klekotami" poczynając do Volva [1,9td] przez Mercedesa [3,0CRD] do Jaguara [2,7td] i mogę powiedzieć, że na tle tamtych (świetnych) silników x25td wypada bardzo przyzwoicie i nie pozostaje z tyłu a nawet pokusiłbym się o stwierdzenie iż ten w mercedesie wypada źle na tle x25td.
Jest to na prawdę świetny silnik (i dlatego go wybrałem mimo, iż omegą jeżdżę nie dużo) a ty widać nigdy nie miałeś bliższego kontaktu z tą konstrukcją, więc polecam się przejechać omegą lub BMW (które też mają ten sam silnik) a na pewno przestaniesz pisać tego typu rzeczy.
#29 OFFLINE
Napisany 02 września 2012 - 15:18
Widać, że jesteś na forum krótko skoro takie teksty piszesz. :hihi:
Akurat gość, którego tutaj wytknąłeś wie więcej o tych autach niż najprawdopodobniej ty o swojej matce:D
Sama ilość postów z działów technicznych mówi sama za siebie.
To ile jest się na forum nie ma nic do tego co wie się o samochodach!
Jeździłem wieloma samochodami i wieloma markami a więc moje słowa nie są bezpodstawne, a to że w mojej omedze z tym silnikiem zrobiłem niemalże 50 000 km to też coś na ten temat wiem.
nikogo nie wytykam tylko mówię to co wiem i co jest prawdą. I tak na marginesie lepiej nie wyjeżdzaj z tekstami typu "twoja matka" bo poziom zalatuje przedszkolem lecz konsekwencje mogą być inne.
#30 OFFLINE
Napisany 02 września 2012 - 15:40
#31 OFFLINE
Napisany 02 września 2012 - 15:58
Akurat mam wrażenie, że osoba, o którą chodzi nie buduje swojej reputacji na ilości postów jakie napisze na tym forum, a na ilości omeg, które naprawiTo ile jest się na forum nie ma nic do tego co wie się o samochodach!
nikogo nie wytykam tylko mówię to co wiem i co jest prawdą.
Nie mówisz prawdy, a wygłaszasz subiektywne opinie.
Prawda jest taka (wg oficjalnych danych technicznych):
2.2 DTI
max. moment 280Nm przy 1600obr/min
moc max. 120KM
średnie zużycie paliwa 7,3l/100km dla kombi manual
moc z litra pojemności: 54,5KM/1l
2.0 DTI
max. moment 205Nm przy 1650 do 3000obr/min
moc max. 100KM
średnie zużycie paliwa 6,7 l/100km dla kombi manual
moc z litra pojemności: 50KM/1l
2.5 TD
max. moment 250Nm przy 2200 obr/min
moc max. 131KM
średnie zużycie paliwa 8,1l/100km dla kombi manual
moc z litra pojemności: 52,4KM/1l
2.5 DTI
max. moment 300Nm przy 1750obr/min
moc max. 150KM
średnie zużycie paliwa 7,8 l/100km dla kombi manual
moc z litra pojemności: 60KM/1l
Z tego zestawienia widać, że nawet w porównaniu z 2.2DTI 2,5 TD wypada słabo, ale nie ma się co dziwić, bo technologicznie oba silniki 2.0 i 2.2 dzieli przepaść od 2,5 TD
#32 OFFLINE
Napisany 02 września 2012 - 16:03
ja nie opieram się na danych producenta, i nie biorę pod uwagę spalania, tylko porównuje jak się jeździ bo wszystkimi wymienionymi przez ciebie silnikami miałem styczność. A jak wiemy często to co w teorii a praktyce różni się.
Ale to nie temat do tego typu dyskusji a więc nie róbmy Off Topic.
#33 OFFLINE
Napisany 02 września 2012 - 17:10
Wogóle kolego manbuba fajne podałeś spalania dla 2.5TD w szczególności Ciekawe jak bardzo uśrednione są te wartości
PS.
Moje 0-100
po prostej szerokiej drodze a nie z górki jak niektórzy zachwalają
Akurat mam wrażenie, że osoba, o którą chodzi nie buduje swojej reputacji na ilości postów jakie napisze na tym forum, a na ilości omeg, które naprawi
hheheh żałosny jesteś i mimo wszystko nowych użytkowników wciepujesz do 1 worka:) nieuków i nieznających się
#34 OFFLINE
Napisany 02 września 2012 - 18:08
#35 OFFLINE
Napisany 02 września 2012 - 19:24
Taaa
ja nie opieram się na danych producenta, i nie biorę pod uwagę spalania, tylko porównuje jak się jeździ bo wszystkimi wymienionymi przez ciebie silnikami miałem styczność. A jak wiemy często to co w teorii a praktyce różni się.
Ale to nie temat do tego typu dyskusji a więc nie róbmy Off Topic.
widzisz kolego - ja jezdzilem i jezdze wszystkimi wymienionymi silnikami. moj ojciec mial 2.5 td przez 5 lat - silnik pracowal ladnie - nie ma co porownywac dzwieku 6 cylindrowki do 4 cylindrowki. ale technicznie zasilanie paliwem jest 10 lat za muzynami w porownaniu z bezposrednim wtryskiem na pompie sterowanej elektronicznie z dti. mam Vb z tym silnikiem - w ciagu poltorej roku zrobilem nia kolo 30 000 km - spalanie minimalne 5.0 max 8l.100. wiadomo nie ma co porownywac ciezkei omegi z tylnym napedem do lzejszej vectry z fwd ale zasilanie jest 10 lat za muzynami. co do bmw - silnik silnikiem ale zadne nowe bmw nie wychodzi na pompie rotacyjnej jesli mial bym wybierac miedzy silnikami w omedze 2.2 dti a 2.5td - bez wahania wzial bym dti. 2.0 dti to blizniaczy silnika do 2.2 z inna pompa i turbina ale jest za maly do omegi - starcza do spokojnego kulania na trasach ale demonem spod swiatel nie jest. tak samo zreszta jak kazdy klekot w omedze
#36 OFFLINE
Napisany 02 września 2012 - 19:27
za to wszystkie benzynówki z Omegi nawijają asfalt na oponydemonem spod swiatel nie jest. tak samo zreszta jak kazdy klekot w omedze
dobra kończymy temat bo zaczyna się odwieczna wojna zwolenników PB vs ON .Ja mimo młodego wieku jestem zwolennikiem ON
#37 OFFLINE
Napisany 02 września 2012 - 19:31
za to wszystkie benzynówki z Omegi nawijają asfalt na opony
dobra kończymy temat bo zaczyna się odwieczna wojna zwolenników PB vs ON .Ja mimo młodego wieku jestem zwolennikiem ON
ale ja nie twierdze ze On jest zly. sa mam duza benzyne i oszczednego diesla. imo nowe diesle z Cr + fap/dpf,egr nie na daja sie do jazdy miejskiej - to sa auta na trase. jesli ma byc auto do miasta - tylko benzyna albo stary diesel. jesli na trase to diesel bedzie ekonomiczniejszy aczkolwiek kosztowo taniej wyjdzie nopb + lpg no koszty napraw klekotow sa niestety dozu wyzsze. w benzynach z reguly wychodzi to spoooooro taniej. w dieslu z reguly jak pierdzielnie to konkretnie.
#38 OFFLINE
Napisany 02 września 2012 - 19:40
to nie jest konstrukcja BMWktóry to jest konstrukcją BMW i mimo, że nie najmłodsza to jednostka to góruje nad "oploskimi"
i tu sie mylisz do jednostaka M57 to juz inna konstrukcja niz M51Z resztą skoro twierdzisz, że ten silnik jest 15lat za murzynami to dlaczego BMW stosuje dokładnie ten tylko nieco odnowiony silnik do dziś dnia?
#39 OFFLINE
Napisany 02 września 2012 - 19:41
w koncu powiedzialeś te zdanie o które mi chodziło...ale ja nie twierdze ze On jest zly
#40 OFFLINE
Napisany 02 września 2012 - 19:42