Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] za mały silnik 2.0 dti ;(


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
54 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 września 2012 - 01:29

heh, pany kupiłem na dojazdy do pracy starego klekota audi z pancernym silnikiem 2.5 tdi( 430tys na blacie) i klekłem na osiągi tego auta. Omegą 3.2 za tą babcią to macie co robic, a to tylko 115km
Wirus chodzi mnie po głowie i tak, o spalanie się rozchodzi
Kamilczek, kładz czipa i się nie zastanawiaj nawet

co do Twojego 2,5 tdi to smigałem 170 KM rwało aż miło w A6 C4, co do łamagi 2.0 DTI to nieporównuj tego do jetty bo nie dość że silnik starszy to masa inna

#22 OFFLINE   Kamileczek

Kamileczek

    Kup opla ruda jest gratis

  • 602 postów
  • Dołączył: 12-07-2012

Napisany 01 września 2012 - 09:13

tylko jest jedna sprawa, ja pojadę zapytać na hamownię czy można kupić to u nich a oni powiedzą że tak... dadzą mi niby coś a ja nie będę wiedział czy to jest ok... dadzą mi może jakieś szajstwo uniwersalne i tylko kłopoty będą... hmm, ciemny jestem jeśli chodzi o "chipy" .

pierw trzeba uzbierać 800zł :p

#23 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 września 2012 - 09:43

2.0 dti nie jeździ ale masz pewność że ten silnik i cały osprzęt jest sprawny i trzyma normę mocy i momentu

#24 OFFLINE   Kamileczek

Kamileczek

    Kup opla ruda jest gratis

  • 602 postów
  • Dołączył: 12-07-2012

Napisany 01 września 2012 - 09:51

2.0 dti nie jeździ ale masz pewność że ten silnik i cały osprzęt jest sprawny i trzyma normę mocy i momentu


głowy nie dam sobie odciąć ale według mnie chodzi ok.

#25 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 września 2012 - 10:49

głowy nie dam sobie odciąć ale według mnie chodzi ok.

dlatego na hamowni zrobią pomiar i będzie wiadomo

#26 OFFLINE   m10

m10
  • 33 postów
  • Dołączył: 06-07-2012

Napisany 02 września 2012 - 10:13

technologicznie x25td jest 15 lat za muzynami i x20dth.


Ciekawe. Teoretycznie jest to starszy silnik niż x20th czy tym bardziej od co raz powszechniej teraz stosowane diesle Common-rail ale od tamtych jest o wiele lepszy nie mówiąc nawet o żywotności. Ja osobiście zanim kupiłem 2,5td to jeździłem i omegą z silnikiem 2,2 i 2,0 (bo tamte oszczędniejsze) i powiem szczerze nie ma porównania do 2,5 (który to jest konstrukcją BMW i mimo, że nie najmłodsza to jednostka to góruje nad "oploskimi") tamte chodzą o wiele głośniej, mocy mają mniej do tego wydają dźwięk jak charakterystyczny (stary) diesel.... Z resztą skoro twierdzisz, że ten silnik jest 15lat za murzynami to dlaczego BMW stosuje dokładnie ten tylko nieco odnowiony silnik do dziś dnia? na dobrą sprawę ta konstrukcja to lata 80-te jak nie wcześniej ale cały czas jest modernizowany i przez wielu uważany za najlepszego diesla. Ja jeździłem wieloma "klekotami" poczynając do Volva [1,9td] przez Mercedesa [3,0CRD] do Jaguara [2,7td] i mogę powiedzieć, że na tle tamtych (świetnych) silników x25td wypada bardzo przyzwoicie i nie pozostaje z tyłu a nawet pokusiłbym się o stwierdzenie iż ten w mercedesie wypada źle na tle x25td.
Jest to na prawdę świetny silnik (i dlatego go wybrałem mimo, iż omegą jeżdżę nie dużo) a ty widać nigdy nie miałeś bliższego kontaktu z tą konstrukcją, więc polecam się przejechać omegą lub BMW (które też mają ten sam silnik) a na pewno przestaniesz pisać tego typu rzeczy.

#27 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 września 2012 - 13:04

a ty widać nigdy nie miałeś bliższego kontaktu z tą konstrukcją, więc polecam się przejechać omegą lub BMW (które też mają ten sam silnik) a na pewno przestaniesz pisać tego typu rzeczy.


:masakra:

Widać, że jesteś na forum krótko skoro takie teksty piszesz. :hihi:
Akurat gość, którego tutaj wytknąłeś wie więcej o tych autach niż najprawdopodobniej ty o swojej matce:D
Sama ilość postów z działów technicznych mówi sama za siebie.




tylko jest jedna sprawa, ja pojadę zapytać na hamownię czy można kupić to u nich a oni powiedzą że tak... dadzą mi niby coś a ja nie będę wiedział czy to jest ok... dadzą mi może jakieś szajstwo uniwersalne i tylko kłopoty będą...


To nie jest tak, że jedziesz do nich płacisz i dostajesz jakieś magiczne pudełeczko.
Na hamownię jedzie się po to by idealnie napisać nowe oprogramowanie konkretnie do twojego silnika, fachmani wgrywają nowe parametry do twojego ecu, bądź podmieniają pamięć ecu z wcześniej wgranymi danymi. Po to się jedzie na hamownię aby wszystko było perfekcyjnie dograne.

Te uniwersalne chipy które można kupić gotowe i samemu sobie podmienić często okazują się kichą i mogą doprowadzić do nadmiernego zużycia paliwa a nawet uszkodzenia silnika.

#28 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 września 2012 - 13:30

Ciekawe. Teoretycznie jest to starszy silnik niż x20th czy tym bardziej od co raz powszechniej teraz stosowane diesle Common-rail ale od tamtych jest o wiele lepszy nie mówiąc nawet o żywotności. Ja osobiście zanim kupiłem 2,5td to jeździłem i omegą z silnikiem 2,2 i 2,0 (bo tamte oszczędniejsze) i powiem szczerze nie ma porównania do 2,5 (który to jest konstrukcją BMW i mimo, że nie najmłodsza to jednostka to góruje nad "oploskimi") tamte chodzą o wiele głośniej, mocy mają mniej do tego wydają dźwięk jak charakterystyczny (stary) diesel.... Z resztą skoro twierdzisz, że ten silnik jest 15lat za murzynami to dlaczego BMW stosuje dokładnie ten tylko nieco odnowiony silnik do dziś dnia? na dobrą sprawę ta konstrukcja to lata 80-te jak nie wcześniej ale cały czas jest modernizowany i przez wielu uważany za najlepszego diesla. Ja jeździłem wieloma "klekotami" poczynając do Volva [1,9td] przez Mercedesa [3,0CRD] do Jaguara [2,7td] i mogę powiedzieć, że na tle tamtych (świetnych) silników x25td wypada bardzo przyzwoicie i nie pozostaje z tyłu a nawet pokusiłbym się o stwierdzenie iż ten w mercedesie wypada źle na tle x25td.
Jest to na prawdę świetny silnik (i dlatego go wybrałem mimo, iż omegą jeżdżę nie dużo) a ty widać nigdy nie miałeś bliższego kontaktu z tą konstrukcją, więc polecam się przejechać omegą lub BMW (które też mają ten sam silnik) a na pewno przestaniesz pisać tego typu rzeczy.

niestety w praktycznie całej rozciągłości tego postu muszę się z nim zgodzić, no ale co ja mogę ze swoim zdaniem .Ja nie wiem,ja się nie znam :D co ja mogę wiedzieć zrobiłem tym silnikiem tylko 100 000km po różnych trasach więc generalnie wiem o Nim tyle co kocik zapłakał :)

 


 


 


#29 OFFLINE   m10

m10
  • 33 postów
  • Dołączył: 06-07-2012

Napisany 02 września 2012 - 15:18

:masakra:

Widać, że jesteś na forum krótko skoro takie teksty piszesz. :hihi:
Akurat gość, którego tutaj wytknąłeś wie więcej o tych autach niż najprawdopodobniej ty o swojej matce:D
Sama ilość postów z działów technicznych mówi sama za siebie.


To ile jest się na forum nie ma nic do tego co wie się o samochodach!
Jeździłem wieloma samochodami i wieloma markami a więc moje słowa nie są bezpodstawne, a to że w mojej omedze z tym silnikiem zrobiłem niemalże 50 000 km to też coś na ten temat wiem.
nikogo nie wytykam tylko mówię to co wiem i co jest prawdą. I tak na marginesie lepiej nie wyjeżdzaj z tekstami typu "twoja matka" bo poziom zalatuje przedszkolem lecz konsekwencje mogą być inne.

#30 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 września 2012 - 15:40

na tym forum kolego m10 niestety ostatnio chamstwo jest w modzie a to smutne.A co do tematu to kolega raczej wyklucza swapa na seryjnie mocniejszy silnik więc będzie wyciskał 7 poty z i tak słabej jednostki.Zaraz sie dowiem że nigdy nie jechałem 2.0DTI...a jechałem i w żadnym życiu bym nie zamienił swojego 2.5 na ten ekosyf od Opla

 


 


 


#31 OFFLINE   manbuba

manbuba
  • 384 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 września 2012 - 15:58

To ile jest się na forum nie ma nic do tego co wie się o samochodach!

Akurat mam wrażenie, że osoba, o którą chodzi nie buduje swojej reputacji na ilości postów jakie napisze na tym forum, a na ilości omeg, które naprawi

nikogo nie wytykam tylko mówię to co wiem i co jest prawdą.


Nie mówisz prawdy, a wygłaszasz subiektywne opinie.

Prawda jest taka (wg oficjalnych danych technicznych):

2.2 DTI

max. moment 280Nm przy 1600obr/min
moc max. 120KM
średnie zużycie paliwa 7,3l/100km dla kombi manual
moc z litra pojemności: 54,5KM/1l

2.0 DTI
max. moment 205Nm przy 1650 do 3000obr/min
moc max. 100KM
średnie zużycie paliwa 6,7 l/100km dla kombi manual
moc z litra pojemności: 50KM/1l

2.5 TD
max. moment 250Nm przy 2200 obr/min
moc max. 131KM
średnie zużycie paliwa 8,1l/100km dla kombi manual
moc z litra pojemności: 52,4KM/1l

2.5 DTI
max. moment 300Nm przy 1750obr/min
moc max. 150KM
średnie zużycie paliwa 7,8 l/100km dla kombi manual
moc z litra pojemności: 60KM/1l

Z tego zestawienia widać, że nawet w porównaniu z 2.2DTI 2,5 TD wypada słabo, ale nie ma się co dziwić, bo technologicznie oba silniki 2.0 i 2.2 dzieli przepaść od 2,5 TD

#32 OFFLINE   m10

m10
  • 33 postów
  • Dołączył: 06-07-2012

Napisany 02 września 2012 - 16:03

Taaa
ja nie opieram się na danych producenta, i nie biorę pod uwagę spalania, tylko porównuje jak się jeździ bo wszystkimi wymienionymi przez ciebie silnikami miałem styczność. A jak wiemy często to co w teorii a praktyce różni się.
Ale to nie temat do tego typu dyskusji a więc nie róbmy Off Topic.

#33 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 września 2012 - 17:10

m10 ...są tu tematu których nie przeskoczysz w żaden sposób 2.0 i 2.2 DTI to cuda techniki a my jeździmy silnikiem który ledwo co umie się rozpędzić do 100kmh

Wogóle kolego manbuba fajne podałeś spalania dla 2.5TD w szczególności ;) Ciekawe jak bardzo uśrednione są te wartości

PS.

Moje 0-100
po prostej szerokiej drodze a nie z górki jak niektórzy zachwalają

Akurat mam wrażenie, że osoba, o którą chodzi nie buduje swojej reputacji na ilości postów jakie napisze na tym forum, a na ilości omeg, które naprawi


hheheh żałosny jesteś i mimo wszystko nowych użytkowników wciepujesz do 1 worka:) nieuków i nieznających się

 


 


 


#34 OFFLINE   OmegaSteinmetz

OmegaSteinmetz
  • 59 postów
  • Dołączył: 28-09-2011
  • Skąd: Bierzów
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 września 2012 - 18:08

lepiej nie kupuj nic na allegro bo to są największe badziewia , najlepiej jechać do jakiejś firmy która się tym zajmuje i oni ci to profesjonalnie zrobią , mój wuja miał renault laguna 2 , 1.9 w dieselku i podniesli mu moc do 140KM za 800zł , różnica w mocy jest bardzo duża :)

#35 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 września 2012 - 19:24

Taaa
ja nie opieram się na danych producenta, i nie biorę pod uwagę spalania, tylko porównuje jak się jeździ bo wszystkimi wymienionymi przez ciebie silnikami miałem styczność. A jak wiemy często to co w teorii a praktyce różni się.
Ale to nie temat do tego typu dyskusji a więc nie róbmy Off Topic.



widzisz kolego - ja jezdzilem i jezdze wszystkimi wymienionymi silnikami. moj ojciec mial 2.5 td przez 5 lat - silnik pracowal ladnie - nie ma co porownywac dzwieku 6 cylindrowki do 4 cylindrowki. ale technicznie zasilanie paliwem jest 10 lat za muzynami w porownaniu z bezposrednim wtryskiem na pompie sterowanej elektronicznie z dti. mam Vb z tym silnikiem - w ciagu poltorej roku zrobilem nia kolo 30 000 km - spalanie minimalne 5.0 max 8l.100. wiadomo nie ma co porownywac ciezkei omegi z tylnym napedem do lzejszej vectry z fwd ale zasilanie jest 10 lat za muzynami. co do bmw - silnik silnikiem ale zadne nowe bmw nie wychodzi na pompie rotacyjnej :) jesli mial bym wybierac miedzy silnikami w omedze 2.2 dti a 2.5td - bez wahania wzial bym dti. 2.0 dti to blizniaczy silnika do 2.2 z inna pompa i turbina ale jest za maly do omegi - starcza do spokojnego kulania na trasach ale demonem spod swiatel nie jest. tak samo zreszta jak kazdy klekot w omedze :)




 


#36 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 września 2012 - 19:27

demonem spod swiatel nie jest. tak samo zreszta jak kazdy klekot w omedze

za to wszystkie benzynówki z Omegi nawijają asfalt na opony :F :lol:

dobra kończymy temat bo zaczyna się odwieczna wojna zwolenników PB vs ON .Ja mimo młodego wieku jestem zwolennikiem ON

 


 


 


#37 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 września 2012 - 19:31

za to wszystkie benzynówki z Omegi nawijają asfalt na opony :F :lol:

dobra kończymy temat bo zaczyna się odwieczna wojna zwolenników PB vs ON .Ja mimo młodego wieku jestem zwolennikiem ON


ale ja nie twierdze ze On jest zly. sa mam duza benzyne i oszczednego diesla. imo nowe diesle z Cr + fap/dpf,egr nie na daja sie do jazdy miejskiej - to sa auta na trase. jesli ma byc auto do miasta - tylko benzyna albo stary diesel. jesli na trase to diesel bedzie ekonomiczniejszy aczkolwiek kosztowo taniej wyjdzie nopb + lpg :) no koszty napraw klekotow sa niestety dozu wyzsze. w benzynach z reguly wychodzi to spoooooro taniej. w dieslu z reguly jak pierdzielnie to konkretnie.




 


#38 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 września 2012 - 19:40

który to jest konstrukcją BMW i mimo, że nie najmłodsza to jednostka to góruje nad "oploskimi"

to nie jest konstrukcja BMW

Z resztą skoro twierdzisz, że ten silnik jest 15lat za murzynami to dlaczego BMW stosuje dokładnie ten tylko nieco odnowiony silnik do dziś dnia?

i tu sie mylisz do jednostaka M57 to juz inna konstrukcja niz M51

#39 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 września 2012 - 19:41

ale ja nie twierdze ze On jest zly

w koncu powiedzialeś te zdanie o które mi chodziło... :)

 


 


 


#40 OFFLINE   manbuba

manbuba
  • 384 postów
  • Dołączył: 10-12-2008
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 02 września 2012 - 19:42

Wracając do tematu to mam okazję, żeby się wykajać. Próbowałem kiedyś przechytrzyć system z chipem z allegro. Było wszsytko ok dopóki silnik nie dostał maksymalnego obciążenia na przy wysokich prędkościach. Włączył się tryb awaryjny i czip poszedł do kosza, także polecam wizytę na profesjonalnej hamowni. 2.0DTI i 2.2DTI można w miarę tanio zrobić, mi się odechciało i mam 13s do 100 w serii;)