[OB & OBFL] 2.5td rzuca silnikiem na jałowych obrotach (+film)
#21 OFFLINE
Napisany 26 sierpnia 2012 - 08:45
po wyczyszczeniu dolotu i zaślepieniu egra kolektor się już nie syfi
do komory spalania dostaje się już tylko czyste powietrze bez spalin
czy błąd zniknie nie wiem ale wydaje mi się że nie, bo to chyba coś innego go powoduje
bo egr jest w pełni mechaniczny ale pewności nie mam, bo nigdy z nim problemow nie miałem, bo zaślepiłem go w dniu zakupu auta:D
#22 OFFLINE
Napisany 26 sierpnia 2012 - 10:17
-czujnik obrotów
-tzw. wtrysk sterujący i nastawnik,
może to być częściowo "wypięte" jakieś złącze, np. przy nastawniku, czy przepływomierzu.
Przepływka również ma kluczowe znaczenie w ustalaniu dawki, wymień, nie odłączaj, bo wtedy ECU do końca zgłupieje.
Jak nie pomoże to stawiał bym na nastawnik. Może być to czujnik temperatury w nastawniku, często odczyt "na miganie" tego nie wykaże (tylko podłączenie komputera). Może również być "tylko" zła dawka. Ktoś przed tobą wymieniał uszczelki w pompie wtryskowej i za lekko dziada poskręcał. Teraz się "sam" rozregulował. Ustaw dawkę, jak jest opisane na tym forum. Również jakiś syf i woda w nastawniku może spowodować podobne objawy (zakłóca odczyt czujnika położenia nastawnika) lub zaczęły się "upalać" przewody elektromagnesu (z powodu zalegającej wody w nastawniku, nie ważne, że jest lato, woda jak się tam dostanie to już nie ma ochoty na odparowanie).
Jak z nastawnikiem wszystko o.k. to "lejący" wtrysk (nabiera temperatury i zaczyna "lać"), wtrysk sterujący (też temperatura), zawiesza się zawór, lub ostatecznie pęknięty tłok.
egr zaślepia się głównie po to żeby spaliny nie dostawały się do silnika
po wyczyszczeniu dolotu i zaślepieniu egra kolektor się już nie syfi
do komory spalania dostaje się już tylko czyste powietrze bez spalin
czy błąd zniknie nie wiem ale wydaje mi się że nie, bo to chyba coś innego go powoduje
bo egr jest w pełni mechaniczny ale pewności nie mam, bo nigdy z nim problemow nie miałem, bo zaślepiłem go w dniu zakupu auta:D
...w lecie to faktycznie, bajka , ale w zimie to podobno zabójstwo dla silnika. Kilku fachmanów mówiło mi, że podczas mrozów gorące spaliny dostające się poprzez EGR do kolektora, ogrzewają silnik. Jak nie masz EGR'a to mogą pękać tłoki i również zawory dostają w kość podczas pierwszych minut pracy silnika. Ja również zaślepiłem dziadostwo, mimo, że mam je w idealnym stanie. Po prostu złOmcia mniej spala i lepiej zbiera się, więc uważam, że warto, a w zimę pomyślę co dalej :w_morde:
#23 OFFLINE
Napisany 01 września 2012 - 08:18
#24 OFFLINE
Napisany 01 września 2012 - 09:38
#25 OFFLINE
Napisany 12 września 2012 - 20:03
kazda ma czy mniej czy wiecej, turbo jest do wymiany jak sie rozpadnie, a nie jak podaje troche oleju.
#26 OFFLINE
Napisany 12 września 2012 - 22:26
#27 OFFLINE
Napisany 14 września 2012 - 19:51
pukanie możliwe że ustąpi jak silnik zacznie równo pracowac ale dwumasa daje o sobie znac,ale ona w tych silnikach nawet jak tłucze jeszcze sporo pochodzi...
#28 OFFLINE
Napisany 18 września 2012 - 20:48
#29 OFFLINE
Napisany 25 listopada 2012 - 00:54
Przeczytałem cały temat i szkoda że kolega nie opisał zakończenia (co było przyczyną )
Mam ten sam problem .
Potrafi bardziej telepać .
#30 OFFLINE
Napisany 25 listopada 2012 - 01:57
Sprawdź błędy metodą na spinacz.Jak? Opisane w sprawdzonych poradach...
#31 OFFLINE
Napisany 25 listopada 2012 - 11:05
Jeśli chodzi o spalanie czy jest jakiś program pod laptopa żeby sprawdzić i ustawić nastawnik .Podobno ELM327 się łączy ale powyżej 96r. a moja z 94r.
Sprawdziłem kody migowe , tylko kod 12 nic więcej
#32 OFFLINE
Napisany 25 listopada 2012 - 13:05
jesli pali na dotyk, to powody masz dwa, dobry silnik, lub wyprzedzony zaplon, to co pisalem wyzej.
#33 OFFLINE
Napisany 25 listopada 2012 - 14:13
#34 OFFLINE
Napisany 25 listopada 2012 - 19:20
#35 OFFLINE
Napisany 30 listopada 2012 - 16:13
#36 OFFLINE
Napisany 30 listopada 2012 - 19:13
Ja nadal szukam warsztatu co by dawkę ustawił ??????
#37 OFFLINE
Napisany 30 listopada 2012 - 19:30
Dawka wg O/Sa przy temp ok 90st, wolne obroty, wyłączone wszystkie możliwe odbiorniki prądu
ok 5.6mg/str
Dawka wg MIDa przy temp ok 90st, wolne obroty, wyłączone wszystkie możliwe odbiorniki prądu
0.9l/h
#38 OFFLINE
Napisany 30 listopada 2012 - 20:38
#39 OFFLINE
Napisany 30 listopada 2012 - 20:43
zerowa róźnica w tej sytuacjiale nie robi omegi tylko BMW.
#40 OFFLINE
Napisany 30 listopada 2012 - 20:54
zerowa róźnica w tej sytuacji
Nie zupełnie. Koleś może nie mieć fejsa do opla i wtedy d*pa blada:D