Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] 2.5td rzuca silnikiem na jałowych obrotach (+film)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
52 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 sierpnia 2012 - 08:45

egr zaślepia się głównie po to żeby spaliny nie dostawały się do silnika

po wyczyszczeniu dolotu i zaślepieniu egra kolektor się już nie syfi
do komory spalania dostaje się już tylko czyste powietrze bez spalin

czy błąd zniknie nie wiem ale wydaje mi się że nie, bo to chyba coś innego go powoduje
bo egr jest w pełni mechaniczny ale pewności nie mam, bo nigdy z nim problemow nie miałem, bo zaślepiłem go w dniu zakupu auta:D

#22 OFFLINE   Gato

Gato
  • 80 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 26 sierpnia 2012 - 10:17

...zakładając, że masz sprawny
-czujnik obrotów
-tzw. wtrysk sterujący i nastawnik,
może to być częściowo "wypięte" jakieś złącze, np. przy nastawniku, czy przepływomierzu.
Przepływka również ma kluczowe znaczenie w ustalaniu dawki, wymień, nie odłączaj, bo wtedy ECU do końca zgłupieje.

Jak nie pomoże to stawiał bym na nastawnik. Może być to czujnik temperatury w nastawniku, często odczyt "na miganie" tego nie wykaże (tylko podłączenie komputera). Może również być "tylko" zła dawka. Ktoś przed tobą wymieniał uszczelki w pompie wtryskowej i za lekko dziada poskręcał. Teraz się "sam" rozregulował. Ustaw dawkę, jak jest opisane na tym forum. Również jakiś syf i woda w nastawniku może spowodować podobne objawy (zakłóca odczyt czujnika położenia nastawnika) lub zaczęły się "upalać" przewody elektromagnesu (z powodu zalegającej wody w nastawniku, nie ważne, że jest lato, woda jak się tam dostanie to już nie ma ochoty na odparowanie).
Jak z nastawnikiem wszystko o.k. to "lejący" wtrysk (nabiera temperatury i zaczyna "lać"), wtrysk sterujący (też temperatura), zawiesza się zawór, lub ostatecznie pęknięty tłok.

egr zaślepia się głównie po to żeby spaliny nie dostawały się do silnika

po wyczyszczeniu dolotu i zaślepieniu egra kolektor się już nie syfi
do komory spalania dostaje się już tylko czyste powietrze bez spalin

czy błąd zniknie nie wiem ale wydaje mi się że nie, bo to chyba coś innego go powoduje
bo egr jest w pełni mechaniczny ale pewności nie mam, bo nigdy z nim problemow nie miałem, bo zaślepiłem go w dniu zakupu auta:D


...w lecie to faktycznie, bajka :D , ale w zimie to podobno zabójstwo dla silnika. Kilku fachmanów mówiło mi, że podczas mrozów gorące spaliny dostające się poprzez EGR do kolektora, ogrzewają silnik. Jak nie masz EGR'a to mogą pękać tłoki i również zawory dostają w kość podczas pierwszych minut pracy silnika. Ja również zaślepiłem dziadostwo, mimo, że mam je w idealnym stanie. Po prostu złOmcia mniej spala i lepiej zbiera się, więc uważam, że warto, a w zimę pomyślę co dalej :w_morde:

#23 OFFLINE   kris3751

kris3751
  • 18 postów
  • Dołączył: 13-06-2010

Napisany 01 września 2012 - 08:18

To że masz olej w układzie dolotowym to oznacza ze turbina do wymiany, po drugie ten plastik z napisem turbo to tzw. rezonator z nim też miałem podobny problem był cały w oleju od spodu okazało się że puścił na zgrzewach dobrze go oczyść i zaklej całego wzdłuż zgrzewów na ,,sucho" dziury nie znajdziesz rozszczelnia się podczas jazdy i jeszcze jedna uwaga na jednym ze zdjęć widać twoją masę silnika moja wyglądała podobnie i miałem duże problemy(od złych odczytów na kompie do do braku uruchomienia silnika) lepiej ją wymień na nową i dobrze oczyść miejsce na silniku.Co do telepania miałem podobnie w zimę aż budą rzucało dawka na jałowym szalała pomogła prosta sprawa dolałem STP do czyszczenia wtryskiwaczy i układu wtryskowego i czyszczenie przepławki izopropanolem po przejechaniu ok 400 km wszystko wróciło do normy i do dziś nie mam problemu.

#24 OFFLINE   daro41

daro41
  • 172 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 września 2012 - 09:38

Nie strasz kolegi że od razu turbo do wymiany ..jesli oleju nie jest dużo może wystarczy odme wyczyścic i dolot

#25 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 12 września 2012 - 20:03

koledzy znajdzcie mi omege 2.5 td która to nie ma oleju w dolocie, ....
kazda ma czy mniej czy wiecej, turbo jest do wymiany jak sie rozpadnie, a nie jak podaje troche oleju.

#26 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 września 2012 - 22:26

jak sprowadziłem pierwsza 2.5td z 95 roku 214 000km to był olej w dolocie, turbo było słychać tylko w granicy 1600obr/min niżej i wyżej nie, oleju starczało od wymiany do wymiany a robiłem na oleju 10 000km 5w40, tera ma 293 000km i turbo słychać w granicy 1400-2000obr ale nic sie nie dzieje oleju nadal starcza od wymiany a leje 5w40, ale nie wiadomo jak w Twojej ktoś wcześniej dbał o silnik i ile naprawde km jest

#27 OFFLINE   klimeek

klimeek
  • 128 postów
  • Dołączył: 22-09-2010
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 14 września 2012 - 19:51

wygląda mi to na zbyt dużą dawkę to bym sprawdził na kompie wraz z początkiem tłoczenia a ten dzwięk tłuczenia w tle wygląda mi na koło dwumasowe jak wciśniesz sprzęgło i ucichnie to ono... od zbyt dużej dawki dwumasa z luzami też nadmiernie bedzie się odzywac bo silnik równo nie pracuje...

pukanie możliwe że ustąpi jak silnik zacznie równo pracowac ale dwumasa daje o sobie znac,ale ona w tych silnikach nawet jak tłucze jeszcze sporo pochodzi...

#28 OFFLINE   andrzej2102

andrzej2102
  • 112 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 18 września 2012 - 20:48

mi silnikiem szarpal jak zacial mi sie amortyzatorek od napinania paska klinowego ( mam nadzieje ze wiesz gdzie wsadzic kawalek preta aby go naciagnac i sie przekonac? ) a do tego pompa wspomagania miala maly luzik, walniety byl gwint, tego akurat nie widzialem ale mechanior ktory mi to robil tak twierdzil, a faktyczine tak bylo bo doraznie zanim mi to zrobil wlozyl mi kawalek gumowej przekladki aby pompa wspom. tak nie trzaskala. I ot to byla przyczyna szarpania u mnie, a tez mnie straszono dawka pompa i co tylko. Napisz jakie dalsze efekty, pozdro:)

#29 OFFLINE   zuku19

zuku19
  • 49 postów
  • Dołączył: 24-11-2012
  • Skąd: warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 listopada 2012 - 00:54

Witam Choć temat jest stary to się mimo wszystko podepnę.
Przeczytałem cały temat i szkoda że kolega nie opisał zakończenia (co było przyczyną )
Mam ten sam problem .

Potrafi bardziej telepać .

#30 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 listopada 2012 - 01:57

albo się dawka pojechała... masz wyświetlacz MID ? Jak tak to jakie spalanie chwilowe pokazuje na ciepłym silniku BEZ odbiorników? Powinno być 0.9l/h ....a jak to nie wina dawki to stary jak świat błąd 64 - Mechanizm nastawczy pompy itp itd .....

Sprawdź błędy metodą na spinacz.Jak? Opisane w sprawdzonych poradach...

 


 


 


#31 OFFLINE   zuku19

zuku19
  • 49 postów
  • Dołączył: 24-11-2012
  • Skąd: warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 listopada 2012 - 11:05

Niestety nie mam wyświetlacza (kompa) , Jeśli chodzi o nastawnik, to ponoć przy żle ustawionym kiepsko pali , a moja oma pali z dotyku na zimnym i na ciepłym .
Jeśli chodzi o spalanie czy jest jakiś program pod laptopa żeby sprawdzić i ustawić nastawnik .Podobno ELM327 się łączy ale powyżej 96r. a moja z 94r.
Sprawdziłem kody migowe , tylko kod 12 nic więcej

#32 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 25 listopada 2012 - 13:05

tluczenie nie musi byc od dwumasy, jak lancuch jest wyciagniety to zmienia sie poczatek tloczenia, i wtedy taki nawet metaliczny dzwiek sie wydobywa, ja myslalem ze mam do roboty dól silnika okazalo sie ze mam rozrzad przestawiony, silnik twardo pracowal, kolysanie silnikiem natomiast bylo spowodowane zbyt duza dawka paliwa, po ustawieniu równa praca. wiec sprawdz najpierw dawke ustaw ja, potem pod kompa i sprawdz kąt pompy poczatek tloczenia, jak masz rzyspieszony to sie nie mart, silnik bedzie twardo pracowal, ale nic mu nie bedzie i odwdzieczy sie jakby wieksza moca.

jesli pali na dotyk, to powody masz dwa, dobry silnik, lub wyprzedzony zaplon, to co pisalem wyzej.

#33 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 listopada 2012 - 14:13

w tym silniku dawka jest lekiem na 80% problemów...nawet jak czasem sobie czy komuś koryguję dawkę to jest takie bujanie jak dam za mało czy za dużo.

 


 


 


#34 OFFLINE   zuku19

zuku19
  • 49 postów
  • Dołączył: 24-11-2012
  • Skąd: warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 25 listopada 2012 - 19:20

Hmm , zna ktoś jakiegoś dobrego taniego mechanika co by ustawił dawkę, bo sam bez kompa raczej nie dam rady , nie będę miał podglądu na spalanie

#35 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 listopada 2012 - 16:13

Temat jeszcze się nie wyjaśnił, dlatego nic nie pisałem. Jutro mam ustawić dawkę paliwa (w końcu mam wolny dzień od wszystkiego...) i jeśli to nie pomoże, to sprawdzam pompę wspomagania która może stawiać jakiś opór (podobno ma wyciek, brat grzebał mi w kanale pod spodem kieeedyś i tak stwierdził, że coś z niej się sączy).

#36 OFFLINE   zuku19

zuku19
  • 49 postów
  • Dołączył: 24-11-2012
  • Skąd: warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 listopada 2012 - 19:13

Nie sadze że od pompy wspomagania rzuca silnikiem, prędzej pasek by piszczał lub miałbyś skoki na kierownicy przy skręcie.
Ja nadal szukam warsztatu co by dawkę ustawił ??????

#37 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 listopada 2012 - 19:30

to nie od pompy wspomagania... nawet na forum jest porada że jak buja silnikiem na boki na jałowych to dawka do korekty !! Powtarzam miliardowy raz że w tym silniku 90% problemów to dawka ale widzę że generalnie ciężko to pojąć....

Dawka wg O/Sa przy temp ok 90st, wolne obroty, wyłączone wszystkie możliwe odbiorniki prądu


ok 5.6mg/str


Dawka wg MIDa przy temp ok 90st, wolne obroty, wyłączone wszystkie możliwe odbiorniki prądu


0.9l/h

 


 


 


#38 OFFLINE   zuku19

zuku19
  • 49 postów
  • Dołączył: 24-11-2012
  • Skąd: warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 listopada 2012 - 20:38

Dawido89- jak widzisz ja szukam warsztatu na ustawienie dawki, ale nikt jakoś nie podpowiada. Na necie znalazłem w Raszynie , ale nie robi omegi tylko BMW.

#39 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 listopada 2012 - 20:43

ale nie robi omegi tylko BMW.

zerowa róźnica w tej sytuacji :)

 


 


 


#40 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 listopada 2012 - 20:54

zerowa róźnica w tej sytuacji :)


Nie zupełnie. Koleś może nie mieć fejsa do opla i wtedy d*pa blada:D