Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] 2.5td rzuca silnikiem na jałowych obrotach (+film)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
52 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 sierpnia 2012 - 11:33

Mam następujący problem z moją omegą: Przy jałowych obrotach, niezależnie od temperatury silnika strasznie nim rzuca. Obroty w granicach 600rpm/min, po lekkim dodaniu gazu (niecałe 700) rzuca nim jeszcze mocniej, a kolejne minimalne dodanie wszystko stabilizuje i silnik pracuje równiutko, bez żadnego telepania. Czasami nim telepie, czasami nie, nie ma reguły. Po odpaleniu chwilę jest ok, ale wystarczy około jedna minuta i się zaczyna.

Po zaprowadzeniu samochodu do mechanika z podejrzeniem, że pompa wtryskowa puszcza paliwo i to jest przyczyną okazało się, że pompa jest sprawna, ale za to na komputerze przepływomierz pokazuje temperaturę -40 stopni. Przepływomierz odłączono w serwisie i tak zrobiłem sporo kilometrów. Nie ważne czy przepływka jest podłączona czy odłączona, poza łatwiejszym odpaleniem nie ma żadnej różnicy w telepaniu.


Czy ktoś miał podobne objawy w swoim oplu? Jakieś wskazówki, co sprawdzić, co ewentualnie może być uszkodzone? Liczę na Waszą pomoc, bo sam nie jestem ekspertem w dziedzinie usterek samochodowych, a wolałbym nie wydać fortuny na wymieniane wszystkiego po kolei licząc, że w końcu się naprawi. W linkach film "z obrotomierza" (nie mam padaczki, to samochodem tak rzuca, dlatego nie trzymam aparatu prosto :) ) i z silnika. Na pierwszym słychać jeszcze jakieś pukanie towarzyszące telepaniu samochodem, nie wiem co to, jakby jakieś obijanie z wydechu.





#2 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 sierpnia 2012 - 11:44

Weź spinacz zwykły metalowy i idź do auta,otwórz schowek na bezpieczniki i przekaźniki pod kierownicą i włóż 2 końcówki spinacza w oczka 5 i 6 licząc od góry w drugim słupku licząc od lewej w gniazdku diagnostycznym.Włącz zapłon w pozycję II (nie uruchamiaj silnika) i od razu licz mignięcia kontrolki check engine (ta z silniczkiem) on będzie mrugała sekwencyjnie 1-2-1-2-1-2 czyli wymigała błąd 12 ale to żaden błąd bo to rozpoczęcie procedury odczytu... pewnie u Ciebie będzie tak:

1-2-1-2-1-2-6-4-6-4-6-4-9-2-9-2-9-2
każda komenda jak widzisz jest migana 3krotnie i daje głowe że będzie 64
a to:
64- obieg objętości wtrysku - mechanizm nastawczy pompy P68 dotyczy końcówki 1, 2, 39, 14, 21 na K70 czyli nastawnik do czyszczenia/regeneracji a w lajtowym przypadku tylko korekta dawki paliwa, masz komputer pokładowy? ile pokazuje spalanie chwilowe na ciepłym silniku bez włączonych odbiorników prądu??

Po wszystkim wyciągnij spinacz

 


 


 


#3 OFFLINE   ReM

ReM

    Już bez Omegi.

  • 96 postów
  • Dołączył: 24-07-2009
  • Skąd: Łódź - Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 sierpnia 2012 - 11:45

Może poduszki silnika, skrzyni, itp. :hmmm:
"... gałganów i tak diabli wezmą, ale Łódź... Łódź zawsze zostanie" W. Reymont "Ziemia Obiecana"


Dodany obrazek Paliła tyle, ile potrzebowała: Dodany obrazek


#4 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 sierpnia 2012 - 11:50

2.5TD uwielbia rzucać sie na boki przy uszkodzonym nastawniku albo rozjechanej dawce

 


 


 


#5 OFFLINE   daro41

daro41
  • 172 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 20 sierpnia 2012 - 12:41

kolego sprawdz tak na wszelki wypadek koło pasowe walu czy to nie jego wina :jump:

#6 OFFLINE   m10

m10
  • 33 postów
  • Dołączył: 06-07-2012

Napisany 20 sierpnia 2012 - 19:07

Ew. można też sprawdzić kompresję w cylindrach i czy wszystkie działają jak powinny, czy zawory pracują należycie.
Wygląda to tak jakby jeden cylinder nie działał, lub kompresja za mała, mogą też być wytarte gniazda zaworów ale to zdarza się na prawdę rzadko, i raczej w starych silnikach benzynowych....

#7 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 sierpnia 2012 - 19:27

spokojnie,pierw dawka i poduchy silnika...a nie przepraszam PIERW BŁĘDY

 


 


 


#8 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 sierpnia 2012 - 20:48

mi to wygląda na wtryski
albo ktorys leje albo pekla rurka do ktoregos albo sie jakims cudem nakretka poluzowała

nie slimaczy ci sie ropa przy wtryskach może?

identyczny objaw jest przy niedokreconej rurce na wtrysku
wystarczy minimalnie popuscic i dokladnie tak sie bedzie silnik zachowywac, siedząc w aucie człowiek sie czuje jak na chinskim materacu do masażu, silnikiem wali na boki jakby miał wyskoczyć

weż klucz i sprawdź czy rurki na wtryskach są dokręcone napewno

to tylko 5 minut i niczym nie grozi:D

jesli nie pomoże to idz w kierunku wskazanym przez dawido89

#9 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 sierpnia 2012 - 10:30

Więc tak :

Dzięki wszystkim za konkretne wskazówki. Komputera niestety nie mam, nie mogę podać chwilowego spalania na postoju. Sprawdziłem dokręcenie wtrysków i wszystko jest ok. Poduszki wydają się być w porządku, bo w końcu gdyby one były uszkodzone to silnikiem rzucało by przy odpalaniu i gaszeniu jeszcze mocniej, a tu jest raczej normalnie. Wycieków ropy nie zaobserwowałem.
Przebieg samochodu to 149.5tyś z czego moje jest niecałe 3tyś, olej był wymieniany, filtry, rurki przepływowe do paliwa, wydech, tarcze hamulcowe ;)

Wynik sczytania błędów:
12

37 obieg prądowy łącznika światła hamulcowego S8

88 przepływomierz powietrza P44, zwarcie do masy lub przerwa czy Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt wysokie napięcie ?

96 Hot start valve - zbyt wysokie napięcie czy zawór recyrkulacji spalin Y18 ?

Mam omegę z 1998 roku, 2.5td kombi. Test wykonywany na podpiętym przepływomierzu.


Pchając łapy w silnik strasznie się ubrudziłem olejem, szukając skąd to się wzięło znalazłem to miejsce - od spodu plastikowej puszki z napisem turbo diesel było wilgotno od oleju, to może mieć jakiś wpływ?

Zdjęcia:

https://lh4.googleus...20120821419.jpg

https://lh3.googleus...20120821420.jpg

https://lh4.googleus...20120821421.jpg

#10 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 sierpnia 2012 - 11:13

Przebieg samochodu to 149.5tyś

raczej stan licznika :D

#11 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 sierpnia 2012 - 11:17

Stan licznika zgadza się z przebiegiem, tak lepiej? :)

#12 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 sierpnia 2012 - 11:26

Stan licznika zgadza się z przebiegiem

Czy naprawde wierzysz w to ze ktos kupil diesla zeby robic rocznie 10 tys km??
14-to letni traktor ma spokojnie najechane minimum 300 :p

Oprocz tego co juz sprawdziles, to zobacz czy przelewy sa szczelne i czy napinacz paska wielorowkowego nie ma luzow (widzialem diesla w ktorym tak rzucalo silnikiem wlasnie z powodu rozwalonego tloczka napinacza i wyrobionej lapy).
To ze masz olej w plastiku "turbodiesel" to znaczy ze pora odmy wyczyscic.

#13 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 sierpnia 2012 - 11:31

Na potrzeby forum uznajmy, że samochód ma 500tyś przebiegu ale nie w tym rzecz :) Przewody przelewowe były wymieniane całkiem niedawno, a ten napinacz w którym miejscu znajdę? Nie znam jeszcze za dobrze budowy silnika w moim samochodzie, dlatego będę zadawać nawet takie pytania...

Jak z tymi odmami, dam to radę zrobić sam zakładając, że nie mam 2 lewych rąk, czy trzeba tu jakiejś większej filozofii?

#14 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 sierpnia 2012 - 11:35

Jak z tymi odmami, dam to radę zrobić sam zakładając, że nie mam 2 lewych rąk

Prosta robota, na forum jest chyba opisane w sprawdzonych poradach.

napinacz w którym miejscu znajdę?

Jak popatrzysz na silnik z przodu i zobaczysz pasek wielorowkowy to poszukaj takiego dosyc sporego aluminiowego ramienia z rolka na dole a na gorze bedzie taki maly "amortyzatorek" - calosc bardzo dobrze widoczna po wyjeciu puszki "turbodiesel".

#15 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 sierpnia 2012 - 14:26

Napinacz ani drgnie, czyli albo nie ma luzu, albo ja go źle męczyłem :) Z bratem jeszcze spróbuję sprawdzić tą odmę, bo sam nie znalazłem nic konkretnego dla silnika 2.5 jak to wyjac, jakieś fotki wskazówki itp, a wolę nie grzebać na zasadzie wyjąć wszystko i czyścić.

A jak z błędami komputera, jakieś wskazówki co tam może być nie tak?

#16 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 sierpnia 2012 - 15:24

A jak z błędami komputera, jakieś wskazówki co tam może być nie tak?

Masz blad EGR i przeplywki (bo przeplywka odpieta).
Lista bledow dla traktora:
http://forum.omegakl...879&postcount=5

#17 OFFLINE   m10

m10
  • 33 postów
  • Dołączył: 06-07-2012

Napisany 21 sierpnia 2012 - 15:51

Stan licznika zgadza się z przebiegiem, tak lepiej? :)


Hehe ja też w mojej omie mam 206tyś ale w rzeczywistości pewnie najmniej 2razy tyle :)
Ale wracając do tematu to ja na twoim miejscu sprawdziłbym tą kompresję, dla mechanika z miernikiem to 15min roboty a może coś znajdzie....

#18 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 sierpnia 2012 - 20:52

troche pozno ale moze sie przydać

w celu wymycia odmy trzeba zwalic pokrywa zaworow

a potem w tym syfie znalezc srubki na małego torksa

u mnie przed czyszczeniem było tak

Dodany obrazek

a po wymyciu plynem do mycia silnika i karcherem tak

http://desmond.image...jpg&res=landing

dla jasnosci
odma to ta siatka i to własnie to trzeba dokładnie wymyć

ponadto polecam sprawdzic czy nie masz czasem pekniecia na zgrzewie w plastiku turbo diesel bo mozliwe ze tamtedy siue ten olej wylewa i brudzi wszystko

oprocz odmy warto wymyc też cały dolot czyli gumowe rury, intercoler, plastik turbo diesel i kolektor(z nim jest najgorzej, ja go szczotką do bytelek szorowałem)

a egr polecam zaslepic

#19 OFFLINE   andrzej2102

andrzej2102
  • 112 postów
  • Dołączył: 31-08-2011

Napisany 25 sierpnia 2012 - 16:24

temat sie wyjasnil?

#20 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 sierpnia 2012 - 23:59

Nie niestety jeszcze nie. Wczoraj zrobiłem trasę 200km z podłączonym (niby uszkodzonym) przepływomierzem. Samochód był żywszy i chyba mniej spalił, nie wiem po co mi w ogóle to odpięli w serwisie. Ciekawe jak to będzie się sprawować przy całkowicie sprawnym. Czeka mnie też wizyta u jakiegoś majstra od dieslów, brat który robił kilka lat w warsztacie samochody innej firmy twierdzi, że coś jest nie tak z dawką, bo ten silnik nawet dziwnie pracuje jeśli chodzi o dźwięk. Ostatnio pracuję od rana do nocy i nawet nie mam czasu myśleć o samochodzie...

cugiel - dzięki za fotki, zmotywowałeś mnie nimi do działania :) Na tygodniu jak znajdę chwilę to postaram się za to zabrać, nie zaszkodzi tam zajrzeć.

Mam jeszcze pytanie - co da w praktyce zaślepienie erg? Czy po jego zaślepieniu komputer przestanie widzieć tam usterkę?