[OB & OBFL] 2.5td rzuca silnikiem na jałowych obrotach (+film)
#1 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2012 - 11:33
Po zaprowadzeniu samochodu do mechanika z podejrzeniem, że pompa wtryskowa puszcza paliwo i to jest przyczyną okazało się, że pompa jest sprawna, ale za to na komputerze przepływomierz pokazuje temperaturę -40 stopni. Przepływomierz odłączono w serwisie i tak zrobiłem sporo kilometrów. Nie ważne czy przepływka jest podłączona czy odłączona, poza łatwiejszym odpaleniem nie ma żadnej różnicy w telepaniu.
Czy ktoś miał podobne objawy w swoim oplu? Jakieś wskazówki, co sprawdzić, co ewentualnie może być uszkodzone? Liczę na Waszą pomoc, bo sam nie jestem ekspertem w dziedzinie usterek samochodowych, a wolałbym nie wydać fortuny na wymieniane wszystkiego po kolei licząc, że w końcu się naprawi. W linkach film "z obrotomierza" (nie mam padaczki, to samochodem tak rzuca, dlatego nie trzymam aparatu prosto ) i z silnika. Na pierwszym słychać jeszcze jakieś pukanie towarzyszące telepaniu samochodem, nie wiem co to, jakby jakieś obijanie z wydechu.
#2 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2012 - 11:44
1-2-1-2-1-2-6-4-6-4-6-4-9-2-9-2-9-2
każda komenda jak widzisz jest migana 3krotnie i daje głowe że będzie 64
a to:
64- obieg objętości wtrysku - mechanizm nastawczy pompy P68 dotyczy końcówki 1, 2, 39, 14, 21 na K70 czyli nastawnik do czyszczenia/regeneracji a w lajtowym przypadku tylko korekta dawki paliwa, masz komputer pokładowy? ile pokazuje spalanie chwilowe na ciepłym silniku bez włączonych odbiorników prądu??
Po wszystkim wyciągnij spinacz
#3 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2012 - 11:45
#4 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2012 - 11:50
#5 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2012 - 12:41
#6 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2012 - 19:07
Wygląda to tak jakby jeden cylinder nie działał, lub kompresja za mała, mogą też być wytarte gniazda zaworów ale to zdarza się na prawdę rzadko, i raczej w starych silnikach benzynowych....
#7 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2012 - 19:27
#8 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2012 - 20:48
albo ktorys leje albo pekla rurka do ktoregos albo sie jakims cudem nakretka poluzowała
nie slimaczy ci sie ropa przy wtryskach może?
identyczny objaw jest przy niedokreconej rurce na wtrysku
wystarczy minimalnie popuscic i dokladnie tak sie bedzie silnik zachowywac, siedząc w aucie człowiek sie czuje jak na chinskim materacu do masażu, silnikiem wali na boki jakby miał wyskoczyć
weż klucz i sprawdź czy rurki na wtryskach są dokręcone napewno
to tylko 5 minut i niczym nie grozi:D
jesli nie pomoże to idz w kierunku wskazanym przez dawido89
#9 OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2012 - 10:30
Dzięki wszystkim za konkretne wskazówki. Komputera niestety nie mam, nie mogę podać chwilowego spalania na postoju. Sprawdziłem dokręcenie wtrysków i wszystko jest ok. Poduszki wydają się być w porządku, bo w końcu gdyby one były uszkodzone to silnikiem rzucało by przy odpalaniu i gaszeniu jeszcze mocniej, a tu jest raczej normalnie. Wycieków ropy nie zaobserwowałem.
Przebieg samochodu to 149.5tyś z czego moje jest niecałe 3tyś, olej był wymieniany, filtry, rurki przepływowe do paliwa, wydech, tarcze hamulcowe
Wynik sczytania błędów:
12
37 obieg prądowy łącznika światła hamulcowego S8
88 przepływomierz powietrza P44, zwarcie do masy lub przerwa czy Przekaźnik sprężarki klimatyzacji - zbyt wysokie napięcie ?
96 Hot start valve - zbyt wysokie napięcie czy zawór recyrkulacji spalin Y18 ?
Mam omegę z 1998 roku, 2.5td kombi. Test wykonywany na podpiętym przepływomierzu.
Pchając łapy w silnik strasznie się ubrudziłem olejem, szukając skąd to się wzięło znalazłem to miejsce - od spodu plastikowej puszki z napisem turbo diesel było wilgotno od oleju, to może mieć jakiś wpływ?
Zdjęcia:
https://lh4.googleus...20120821419.jpg
https://lh3.googleus...20120821420.jpg
https://lh4.googleus...20120821421.jpg
#10 OFFLINE
#11 OFFLINE
#12 OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2012 - 11:26
Czy naprawde wierzysz w to ze ktos kupil diesla zeby robic rocznie 10 tys km??Stan licznika zgadza się z przebiegiem
14-to letni traktor ma spokojnie najechane minimum 300
Oprocz tego co juz sprawdziles, to zobacz czy przelewy sa szczelne i czy napinacz paska wielorowkowego nie ma luzow (widzialem diesla w ktorym tak rzucalo silnikiem wlasnie z powodu rozwalonego tloczka napinacza i wyrobionej lapy).
To ze masz olej w plastiku "turbodiesel" to znaczy ze pora odmy wyczyscic.
#13 OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2012 - 11:31
Jak z tymi odmami, dam to radę zrobić sam zakładając, że nie mam 2 lewych rąk, czy trzeba tu jakiejś większej filozofii?
#14 OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2012 - 11:35
Prosta robota, na forum jest chyba opisane w sprawdzonych poradach.Jak z tymi odmami, dam to radę zrobić sam zakładając, że nie mam 2 lewych rąk
Jak popatrzysz na silnik z przodu i zobaczysz pasek wielorowkowy to poszukaj takiego dosyc sporego aluminiowego ramienia z rolka na dole a na gorze bedzie taki maly "amortyzatorek" - calosc bardzo dobrze widoczna po wyjeciu puszki "turbodiesel".napinacz w którym miejscu znajdę?
#15 OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2012 - 14:26
A jak z błędami komputera, jakieś wskazówki co tam może być nie tak?
#16 OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2012 - 15:24
Masz blad EGR i przeplywki (bo przeplywka odpieta).A jak z błędami komputera, jakieś wskazówki co tam może być nie tak?
Lista bledow dla traktora:
http://forum.omegakl...879&postcount=5
#17 OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2012 - 15:51
Stan licznika zgadza się z przebiegiem, tak lepiej?
Hehe ja też w mojej omie mam 206tyś ale w rzeczywistości pewnie najmniej 2razy tyle
Ale wracając do tematu to ja na twoim miejscu sprawdziłbym tą kompresję, dla mechanika z miernikiem to 15min roboty a może coś znajdzie....
#18 OFFLINE
Napisany 24 sierpnia 2012 - 20:52
w celu wymycia odmy trzeba zwalic pokrywa zaworow
a potem w tym syfie znalezc srubki na małego torksa
u mnie przed czyszczeniem było tak
a po wymyciu plynem do mycia silnika i karcherem tak
http://desmond.image...jpg&res=landing
dla jasnosci
odma to ta siatka i to własnie to trzeba dokładnie wymyć
ponadto polecam sprawdzic czy nie masz czasem pekniecia na zgrzewie w plastiku turbo diesel bo mozliwe ze tamtedy siue ten olej wylewa i brudzi wszystko
oprocz odmy warto wymyc też cały dolot czyli gumowe rury, intercoler, plastik turbo diesel i kolektor(z nim jest najgorzej, ja go szczotką do bytelek szorowałem)
a egr polecam zaslepic
#19 OFFLINE
#20 OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2012 - 23:59
cugiel - dzięki za fotki, zmotywowałeś mnie nimi do działania Na tygodniu jak znajdę chwilę to postaram się za to zabrać, nie zaszkodzi tam zajrzeć.
Mam jeszcze pytanie - co da w praktyce zaślepienie erg? Czy po jego zaślepieniu komputer przestanie widzieć tam usterkę?