

[OB & OBFL] mały tuning 3.0V6
#21
OFFLINE
#22
OFFLINE
Napisany 22 września 2012 - 18:16
#23
OFFLINE
Napisany 23 września 2012 - 09:40
#24
OFFLINE
Napisany 24 września 2012 - 19:32
#25
OFFLINE
Napisany 24 września 2012 - 20:19
Napisał bikemax
I o co chodzi z pompą oleju?
o to ,żebys sprawdził jakie daje cisnienie,bo może byc tak,ze zrobisz sobie ten silnik od a do z ,pompa sie przytnie , cisnienie smarowania spadnie i wtedy doopa wielka,cały twój projekt szlak trafi...
Dla ścisłości samej pompy nie sprawdzisz pod kątem ciśnienia,musisz złożyc całość i dopiero sprawdzić ciśnienie jakie jest między pompą a panewkami - czyli manometr zamiast czujnika.
#26
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2013 - 20:56
http://www.v10.pl/na...2001;12586.html mozna by cus z oma pokombinowac jak by takie serce dorwać. bo jest to ten sam silnik x30xe. moze i ma o 11 km mniej ale moment jest wiekszo o 40nm i jest to juz turbo czyli mozna by podniejs nieduzym kosztem moc o pare kucy. co wazne silnik jest tez odrazu odprezony do 9.5:1. wiec milych poszukiwan i do dziela bo jestem bardzo ciekaw rezultatów

moze ktos kupi na swapa http://otomoto.pl/sa...-C27665603.html

#27
OFFLINE
Napisany 02 lutego 2013 - 21:14
a ja troche z inne gruchy
http://www.v10.pl/na...2001;12586.html mozna by cus z oma pokombinowac jak by takie serce dorwać. bo jest to ten sam silnik x30xe. moze i ma o 11 km mniej ale moment jest wiekszo o 40nm i jest to juz turbo czyli mozna by podniejs nieduzym kosztem moc o pare kucy. co wazne silnik jest tez odrazu odprezony do 9.5:1. wiec milych poszukiwan i do dziela bo jestem bardzo ciekaw rezultatów![]()
moze ktos kupi na swapa http://otomoto.pl/sa...-C27665603.html
ooo, super, że też jeszcze nikt tego nie zauważył...
...możesz od razu pokombinować, wykorzystać silnik z układem FWD z Saaba, dobrać jaką krzynkę rozdzielczą i zmotać w omedze zgrabne 4x4...

#28
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2013 - 19:49
jak bys nie wiedzial w saabie 9-5 jest montowany oplowski 3.0 zrobiony pod turbo. skrzynia przypasuje od omegi bez przerobek tak przynajmniej mi sie wydaje...możesz od razu pokombinować, wykorzystać silnik z układem FWD z Saaba, dobrać jaką krzynkę rozdzielczą i zmotać w omedze zgrabne 4x4...



edit
trafilem na jeszcze jedna ciekawa notke. po chipie bez problemu idzie z tego wyciagnac 235hp i 362Nm


edit
jeszcze taka notka
"I have a SAAB 9-5 (V6 3.0 liter LPT [B308E engine] Griffin, year 2000) which is tuned to ~ Power hp 245 / 5080 min and Torque Nm 388 / 2370 min"
wiec da rade i tyle :diabel:
#29
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2013 - 20:42
po chipie bez problemu idzie z tego wyciagnac 235hp i 362Nm . to juz powinno dac ladny efekt
ILKU z porobionego 3.2 uzyskal podobny wynik.
po chipie z turbo, to powinno sie dac duzo wiekszy efekt niz marne 235hp.
#30
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2013 - 20:52

#31
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2013 - 21:08
jak bys nie wiedzial w saabie 9-5 jest montowany oplowski 3.0 zrobiony pod turbo. skrzynia przypasuje od omegi bez przerobek tak przynajmniej mi sie wydaje
najwiecej roboty jest z przerobieniem kolektora wydechowego żeby te turbo upchnac a z elektryka to pewnie latwiej ogarnac niz bys mial wlozyc 2.3t(ale to juz nie tuning 3.0
). no ale dla chciacego nic trudnego. sam bym sie pobawil ale narazie budzet nie pozwala
edit
trafilem na jeszcze jedna ciekawa notke. po chipie bez problemu idzie z tego wyciagnac 235hp i 362Nm. to juz powinno dac ladny efekt
edit
jeszcze taka notka
"I have a SAAB 9-5 (V6 3.0 liter LPT [B308E engine] Griffin, year 2000) which is tuned to ~ Power hp 245 / 5080 min and Torque Nm 388 / 2370 min"
wiec da rade i tyle :diabel:
nie, no, jak juz dłubać to porządnie - nie wolisz od razu wsadzić drugiej suszarki do tego 3,0 :jump: bo mi sie wydaje


#32
OFFLINE
#33
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2013 - 07:16
Cytat z vikipedii:
"Jednostka benzynowa V6 3.0t była doładowaną wersją, o mniejszej mocy, lecz bardzo korzystnym przebiegu momentu obrotowego, wolnossącego silnika firmy Opel generującego 210 KM. Zastąpiono ją mocniejszymi wersjami silnika 2.3T o mocach 220 i 250 KM w wersji Aero."
Nie wiem gdzie w omedze V6 można zamontować turbo i którędy puścić wydech, ja przynajmniej sobie tego nie wyobrażam.
Biorąc pod uwagę, że przy większym doładowaniu i tak trzeba kupić: turbo, intercooler, przewody, wtryski, pompę paliwa, zrobić kolektor itp to nie lepiej od razu wsadzić silnik, który ma perspektywy na 350-400KM i bez problemu mieści się w komorę z całym osprzętem?
Cenowo chyba wyjdzie na to samo...
#34
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2013 - 21:51
po co wyważać otwarte drzwi - mój dobry kolega z opola zrobił na 3.2 6xx KM i xxx Nm ale na kutym silnik zrobił sobie wentylacje z przodu bloku silnika ... firma ARP z Australii pisze że daje gwarancje na 1000KM i do kogo pretensje ?ILKU z porobionego 3.2 uzyskal podobny wynik.
po chipie z turbo, to powinno sie dac duzo wiekszy efekt niz marne 235hp.
http://digitun.pl/in...nzyna&Itemid=31
... a napęd 4x4 udało mu się zaadoptować z jakiejś Superb albo Bory ale to było dawno i nie bardzo pamiętam ...jakiś haldex jakiś tylny most z Bee....

był Kadett TURBO 16V - jest Omega 3000 będzie bi turbo....
#35
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2013 - 08:46
No tak, tylko że tam był silnik w poprzek, dzięki czemu było gdzie włożyć turbo.po co wyważać otwarte drzwi - mój dobry kolega z opola zrobił na 3.2 6xx KM i xxx Nm ale na kutym silnik zrobił sobie wentylacje z przodu bloku silnika ... firma ARP z Australii pisze że daje gwarancje na 1000KM i do kogo pretensje ?
http://digitun.pl/in...nzyna&Itemid=31
... a napęd 4x4 udało mu się zaadoptować z jakiejś Superb albo Bory ale to było dawno i nie bardzo pamiętam ...jakiś haldex jakiś tylny most z Bee....
W silniku wzdłużnym w tym miejscu są łapy silnika. Już nie wspomnę nawet o kosztach zakucia V6...
Jak dla mnie to jest właśnie wyważanie otwartych drzwi, skoro można wsadzić saaba
No ale kto bogatemu zabroni...

#36
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2013 - 09:38
a tak to odpala i jeździmój dobry kolega z opola zrobił na 3.2 6xx KM i xxx Nm ale na kutym silnik zrobił sobie wentylacje z przodu bloku silnika

#37
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2013 - 21:59
#38
OFFLINE
Napisany 05 lutego 2013 - 22:04
po co wyważać otwarte drzwi - mój dobry kolega z opola zrobił na 3.2 6xx KM i xxx Nm ale na kutym silnik zrobił sobie wentylacje z przodu bloku silnika ... firma ARP z Australii pisze że daje gwarancje na 1000KM i do kogo pretensje ?
http://digitun.pl/in...nzyna&Itemid=31
... a napęd 4x4 udało mu się zaadoptować z jakiejś Superb albo Bory ale to było dawno i nie bardzo pamiętam ...jakiś haldex jakiś tylny most z Bee....
z tego co z nim rozmawialem to nie daly rady sruby na kobrach. ale za calosc szacun.
#39
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2013 - 14:17
bo cos pozmieniali bo wklejalem ta v6 http://www.omegaowne...?topic=111701.0co tuning tego DTI wnosi do tematu V6
#40
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2013 - 20:16
No tak, tylko że tam był silnik w poprzek, dzięki czemu było gdzie włożyć turbo.
W silniku wzdłużnym w tym miejscu są łapy silnika. Już nie wspomnę nawet o kosztach zakucia V6...
Jak dla mnie to jest właśnie wyważanie otwartych drzwi, skoro można wsadzić saaba
No ale kto bogatemu zabroni...
sorry za EOT ale nic nie mówie Ilku na temat projektu saab w złomedze , ale staram się wytłumaczyć mistrzowi RiBiT ,że nie takie żeczy z Marko robiłem sześć lat temu (ja w kadecie GSi , Marko w Calineczce) i że w V-ce można dużo , a turbo między nogami w Bee MV6 ... hmm miało by się adrenaline :tere-fere: P.S. i Marko to nie Piotr S.
bo cos pozmieniali bo wklejalem ta v6 http://www.omegaowne...?topic=111701.0
oo qur... tego nie widziałem .. ILKU masz jeszcze Holseta na sprzedaż ???
był Kadett TURBO 16V - jest Omega 3000 będzie bi turbo....