Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega C Kombi Diesel Vs ... ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
52 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   YAQB

YAQB

    ---==** GSI }==---

  • 21 postów
  • Dołączył: 30-01-2007
  • Skąd: 100lica

Napisany 04 września 2007 - 09:36

w mieście latem ok. 9, zimą 10, w trasie z pełnym ładunkiem i kompletem na pokładzie, schodzi do ok 7l/100km)


1. O jakich predkosciach w trasie mowa?
2. Jaki styl jazdy po miescie? Spokojny, dynamiczny, agresywny?

Pytanie ogolne - czy te Diesle wymagaja markowej ropy? Tak sobie myslalem, ze jakby zakupil pewnie bym tankowal na Neste24 lub jakichs Auchan ...

#22 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 września 2007 - 09:52

czy te Diesle wymagaja markowej ropy?

raczej tak jak każde nowszej generacji diesle, np. maja stara beczka pojechała prawie na każdym badziewiu - choc raz sie zdarzyło po tankowaniu na stacji Leclerc że przy -20 nie odpaliła przez 2 dni stania i grzania choć wcześniej nie było problemu nawet przy niższej temperaturze a garażowała przewaznie pod chmurką, za to w nowych filtrach paliwa było tyle syfu że nie dziwne że zamarzło a nowoczesne pompy paliwa raczej długo nie pociągną na paliwie niskiej jakości

#23 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 września 2007 - 10:05

Moja x20dth pali zimą w mieście ok. 9l/100 km (jazda w miarę dynamiczna), a w trasie ok. 6,5l/100km - prędkości 120-160 km/h. Poza zimą miasto ok. 8l/100km (jazda jw), trasa 6,2l/100km - prędkości jw.

#24 OFFLINE   YAQB

YAQB

    ---==** GSI }==---

  • 21 postów
  • Dołączył: 30-01-2007
  • Skąd: 100lica

Napisany 04 września 2007 - 10:12

O! Bardzo ladnie, z delikatna roznica, ze to 2.0 i sedan (jesli dobrze widze) :cool:

Ale takie spalanie byloby zdecydowanie na DB poziomie jak dla mnie.

#25 OFFLINE   OPAW

OPAW
  • 68 postów
  • Dołączył: 22-12-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 04 września 2007 - 10:14

1. O jakich predkosciach w trasie mowa?

W trasie raczej w okolicach 110-140, zależnie od drogi. Takie średnie spalanie wyszło w te wakacje na odcinku ok 3,5 tys km (do Splitu i z powrotem). Po drodze oczywiście trochę autostrad, ale także sporo dróg znacznie węższych, więc jazda ze stałą prędkością na dłuższym odcinku nie zawsze była możliwa.

2. Jaki styl jazdy po miescie? Spokojny, dynamiczny, agresywny?

Co do stylu jazdy w mieście, to raczej spojnie-dynamiczny. Nie staram się być zawsze pierwszy pod światłami, ale tez nieraz zdarza się przycisnąć nieco prawy pedał.

Pytanie ogolne - czy te Diesle wymagaja markowej ropy? Tak sobie myslalem, ze jakby zakupil pewnie bym tankowal na Neste24 lub jakichs Auchan ...

Tankuję najczęściej na stacji JET, w mieście, bo jest akurat po drodze i ceny znośna, a w trasie tak na prawdę jak wyjdzie, choć unikam stacji no-name.
zawsze chciałem mieć takie coś
własnie po to, by wozić ją

#26 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 września 2007 - 11:01

2.5 DTI to juz common-rail, wiec zalecane byloby nie chrzczone paliwko

ps. kombi chyba az tak piorunujaco wiecej od sedana nie wazy :?:

u mnie w 2.0 DTI troche wiecej pali niz u Artura, ale on ma zdrowszy silniczek:)
trasa jakies 6,5-7,5l, w miescie pewnie kolo 10l, ale za cholere nie wiem, bo nigdy nie jezdze tak duzo typowo po miescie - jak mam jechac autem do centrum Katowic z 5kilometrow to sie wymiguje, bo nie lubie ruchu miejskiego, robot drogowych, smierdzacych autobusow, wachlowania I/II/III bieg i ogolnie pokonywania krotkich odcinkow Dieslem :mrgreen:

#27 OFFLINE   YAQB

YAQB

    ---==** GSI }==---

  • 21 postów
  • Dołączył: 30-01-2007
  • Skąd: 100lica

Napisany 04 września 2007 - 11:12

ps. kombi chyba az tak piorunujaco wiecej od sedana nie wazy :?:


Nie wiem, ale sadze ze mniej palic nie bedzie (podobnie jak 2.2 w stos. do 2.0) :lol: Jak tak dodac kazda kropelke "wiecej" to cos tam juz na sredniej sie odbije :wink:

Bosh ... a tak wogole najpierw to trzebaby ta padlowata Astre sprzedac :smile:

#28 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 września 2007 - 11:33

trzebaby ta padlowata Astre sprzedac

tylko nie padlowata :D
piekna jest Astra G, a coupe to juz w ogole boskie :grin:

#29 OFFLINE   YAQB

YAQB

    ---==** GSI }==---

  • 21 postów
  • Dołączył: 30-01-2007
  • Skąd: 100lica

Napisany 04 września 2007 - 11:52

nie padlowata :D


OK. Z zalozenia nie narzekam na samochody, ale napewno moja sztuka jest padlowata. A juz totalnym g...em jest silnik x16xel - moze przez jego pryzmat oceniam caly samochod :mrgreen:

Inna sprawa, ze nigdy juz nie zaloze instalki LPG II-generacji, ale wtedy sekwencja byla za droga.

#30 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 września 2007 - 12:44

fakt x16xel nie jest najlepszym wynalazkiem jaki opel pakował do swoich aut, poprostu ten model trzeba omijac szerokim łukiem bo reszta auta jest ok - no może bez deski rozdzielczej - nie martw opchniesz ja bez problemu bo to jest kompakt i wielu ludzi szuka takich aut

#31 OFFLINE   YAQB

YAQB

    ---==** GSI }==---

  • 21 postów
  • Dołączył: 30-01-2007
  • Skąd: 100lica

Napisany 04 września 2007 - 12:55

Tak dla uscislenia x16xel (100KM) a nie x16xe (109KM). Ten 1-szy byl montowany w Astrach, ten 2-gi w Corsach B GSI :cool:

#32 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 września 2007 - 20:19

A z xenonami to nie jest tak, ze jak przestanie swiecic to trzeba wymienic obydwa i koszt jest jakis astronomicznie duzy w stos. do zwyklej zarowki?

W tym przypadku żaden koszt nie jest za duży w stosunku do bezpiecznego widzenia drogi jaki zapewniają ksenony. Tu masz przykładowe ceny palników:
http://allegro.pl/se...=4140&country=1

#33 OFFLINE   YAQB

YAQB

    ---==** GSI }==---

  • 21 postów
  • Dołączył: 30-01-2007
  • Skąd: 100lica

Napisany 04 września 2007 - 20:49

W tym przypadku żaden koszt nie jest za duży w stosunku do bezpiecznego widzenia drogi jaki zapewniają ksenony


Zgadzam sie w 200%, ale moja wiedza o xenonach zatrzymala sie w czasie jak taka wymiana kosztowala ok 1000 zlotych. Jesli (jak widze) zarowka kosztuje ok 150-200 za sztuke i wymienia sie ja raz na kilka lat to jest ok.

#34 OFFLINE   YAQB

YAQB

    ---==** GSI }==---

  • 21 postów
  • Dołączył: 30-01-2007
  • Skąd: 100lica

Napisany 06 września 2007 - 19:50

Mojej zonie sie podoba (bo czarna itp)

http://www.otomoto.p...show&id=C590256

Jest tez takie cos - nieco "stare" (chce wziac kredyt na czesc wartosci i miec samochod na kilka lat, wiec celuje w 2002/2003 :lol: ):

http://www.otomoto.p...how&id=C3359506

Wypowiedzcie sie - tak dla zdobywania doswiadczenia na co mozna zwrocic uwage na etapie oglada zdjec w internecie i czytania opisow

#35 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 września 2007 - 20:01

moze nie zauwazyles, ale ta druga oferta to 2.2 benzyna, a nie diesel, chyba ze benzyna tez moze byc...

na zdjeciach w sumie nie wiem czego sie przyczepic :)

#36 OFFLINE   YAQB

YAQB

    ---==** GSI }==---

  • 21 postów
  • Dołączył: 30-01-2007
  • Skąd: 100lica

Napisany 06 września 2007 - 20:05

Wiem, ze benzyna. Z LPG jestem za pan brat. Generalnie celuje w klekota, co nie przekresla mozliwosci nabycia Pb i zagazunku.

#37 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 września 2007 - 20:17

YAQB, nie obraź się, ale to drewno w drugiej to wygląda jak stara szafa mojej babci :smiech2: :smiech:

Z koleji w tej pierwszej, czarnej to koła jakoś mi nie wyglądają na alusy. Ale mogę się mylić.

#38 OFFLINE   YAQB

YAQB

    ---==** GSI }==---

  • 21 postów
  • Dołączył: 30-01-2007
  • Skąd: 100lica

Napisany 06 września 2007 - 20:27

Nie obrazam sie :wink:

Narazie jeszcze nie kupuje, bo asterki nie sprzedalem, ale pokazuje Wam co potencjalnie mnie interesuje. Wasze uwagi moga mi potem ulatwic wstepne expertyze, jak juz zaczne szukac na "serio, serio" (czyli tak pozna zima pewnie)

#39 OFFLINE   mr.n3mo

mr.n3mo
  • 361 postów
  • Dołączył: 18-02-2007
  • Skąd: Koszalin/Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 września 2007 - 21:02

Hej witam wszystkich 2 miechy mnie na forum nie było!! :peace: Wakacje w trasie spedzilem wiec mało co przy kompie siedzialem. Czasem tak tylko wskoczylem na forum co by sprawdzic co slychac...
Zrobilem 12tysi swoją kluchą w 2 miesiace wiec trochu moge pomóc...

YAQB, nie obraź się, ale to drewno w drugiej to wygląda jak stara szafa mojej babci :smiech2: :smiech:

Tez tak jakos mi sie kojarzy wiec wybrałem wersje ze wstawkami imitujacymi aluminium...

Pokusilem sie o test ile Oma 2,5 DTI spali najmniej i wyszło mi: (Potem to zamieszcze w innym temacie razem z dokładniejszymi wyliczeniami i zdjeciem ze wskazaniami kompa)
Jechalem bez klimy bo na dworze bylo chłodno.
W trasie Omka spaliła mi 5,9 litra potem musialem poszalec troche po Krakowie i podbilem na 6,4l, generalnie na baku zrobiłem ponad 1030km spalajac ok. 66litrów
(Zatankowany pod kurek)
Normalnie z klima przy wlasnie predkosci 100-110 bedziesz miał do 6,5. Wyzej tak ok. 130-150 robi sie juz 7-7,2l.
W miescie nie masz co liczyc na mniejsze spalanie niz 9,5l ,ale jest to trudne do osiagniecia Wiem co mowie bo staram sie czasem jak tylko mogę...Optimum to niestety DYCHA!!!

Mogę Ci polecic z czystym sumieniem silnik 2.2 DTI. Powyzsze napisałem tak by dać Ci obraz mniejwiecej wartosci mozliwych i raczej przecietnych osiaganych w 2.5 DTI.
Ford na bank jest oszczedniejszy. Znajomy ma TDCI 115konny i spala wyraznie mniej. Te mocniejsze wersje równiez beda oszczedniejsze.
Zreszta w kazdej gazecie gdzie testuja Mondeo srednie spalania sa nizsze niz w omach (MASA!! i technologia). Fordzik stosuje commona w swych silnikach w 2.2 DTI tego nie ma ,ale za to wbrew spotykanym czasami opiniom jest to silnik raczej niekłopotliwy... Wymaga tylko rozsadnej eksploatacji...

Dodam jedno jeszcze od siebie a propos wnetrza Omy. Uwielbiam je :mrgreen: ale strasznie brak mi regulacji kierownicy w płaszczyznie przód-tył. :sad: Mam 193 cm wzrostu i jak bym nie ustawił fotela to albo mam niestety daleko do kółka (max. odsuniety),albo dretwieje mi prawa noga bo jest niestety nienaturalnie zgieta. Fotele mam sportowe. Fajnie trzymaja w zakretach :grin: Dodam ze kupilem Omke z mysla o wygodzie w długich trasach i ja (podkreślam) akurat troche sie zawiodlem. Po 3 godzinach w aucie zaczynam sie wiercic w fotelu. Generalnie auto jest komfortowe nie ma to tamto, inni pewnie nie narzekaja ,ale mi niestety jest troche niewygodnie :sad:

#40 OFFLINE   YAQB

YAQB

    ---==** GSI }==---

  • 21 postów
  • Dołączył: 30-01-2007
  • Skąd: 100lica

Napisany 07 września 2007 - 14:19

Fajnie! Dzieki za posta! Sporo wnosi.

A tak przy okazji:
http://www.otomoto.p...how&id=C3356445