Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega C Kombi Diesel Vs ... ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
52 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   YAQB

YAQB

    ---==** GSI }==---

  • 21 postów
  • Dołączył: 30-01-2007
  • Skąd: 100lica

Napisany 03 września 2007 - 13:37

Witam!

Chciałbym szanownych forumowiczów zapytać o zdanie/poradę. Naturalnie zdaję sobię sprawę, iż to jest forum Omegi (i z założenia to jedyny słuszny samochód :twisted: ), nastomiast jak człowiek ma wydać powiedzmy do 30 tys PLN z czego na polowe na wziac kredyt to sie zastanawia 15 razy.

Do rzeczy. Otoz obecnie jezdze Astra G kombi 1.6 16v (LPG), ktora jest:
a) malo wygodna (z tylu malo miejsca, z przodu fotele strasznie nie wygodne)
b) malo przestronna
c) 7 lat w rodzinie :wink:
d) wyposażona w silnik x16xel :evil:

Cale zycie uwazalem, ze Diesel sie nadaje do .... :mrgreen: az tu nagle, po zmianie pracy, zaczalem sie poruszac sluzbowym Mondeo TDCI MKIII (akurat NIE kombi). Fura jak fura (ale wieksza niz Astra) - ale silnik ... mnie porazil (pozytywnie). Spalanie rzędu 6.5l/100 przy naprawdę ossstrej jeździe w trasie robi wrażenie (z tego co rozmawiałem z innymi w mieście z klima ten samochód nie wychodzi powyżej 7,5l/100). No i ta elastycznosci! W tej chwili nieco pomijam kwestie awaryjnosci (czyli pompowtryskiwacze w Fordach) bo i w Oplach bywaja problemy.

No i tak ... rodzina się powiększyła do 2-ga dzieci no i Astra już nie wystarcza. Chętnie kupiłbym omegę ... ale nie mam totalnie doświadcznie z Omegami. Mondeo ew. by mi pasowało, ale jest nieco mniejsze i przez to pewnie nieco mniej komfortowe ...

Interesuje mnie diesel - wstępnie najchętniej 2.2 DTi - samochód ma być rodzinno-wycieczkowy, ma pali możliwie jak najmniej, rakieta byc nie musi (ale bez przesady 2.0 DTi to troche za slabo). Raz na jakiś czas żona pojedzie po zakupy itp. Auto pewnie nie przejedzie więcej jak 10-(max)15kkm rocznie i o ile sztuka nie będzie awaryjna - będzie jeździć w rodzinie następne 7 lat :cool:

Na 95% odpada Pb, bo mimo iż jestem zwolennikiem LPG (i każdy mój samochod mial LPG) przy malych przebiegach i przy nowoczesnych dieslach - poprostu nie ma sensu brac bezyny zeby jak gazowac.

#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 września 2007 - 13:44

szukaj raczej 2,50td(130kM lub DTI 150 kM) omega waży dużo a jeśli ma być to kombi to lepiej miec nadmiar mocy niz brak - spalanie nie bedzie się duzo różnić zresztą użyj SZUKAJ bo te silniki były nie jednokrotnie porównywane

#3 OFFLINE   YAQB

YAQB

    ---==** GSI }==---

  • 21 postów
  • Dołączył: 30-01-2007
  • Skąd: 100lica

Napisany 03 września 2007 - 13:57

Szukalem, szukalem.

Wychodzi +/- ze spalanie w trasie to 7.5 w miescie 10. Jest to ogolnik, bo zalezy jak kto jezdzi i ktorym silnikiem (2.2/2.5). W stosunku do Mondziarskich 6 (trasa) i 7 (miasto) - roznica jest.

Poza tym zawsze mi sie wydawalo, ze 6 garow musi palic wiecej niz 4 - tak siak czy inaczej. Nie jezdzilem ani 2.2 ani 2.5, ale WYDAJE mi sie, ze 2.2 by wystarczyl (do jezdzenia na koneic wystarczy Corsa 2.0 :lol: :twisted: )

Jest ktos z Warszawy kto by mi zaprezentowal takie auto ? .... (w sensie Omege C kombi z dieslem)

#4 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 września 2007 - 15:04

przejedz sie w srode na spota warszawskiego, kilku chlopakow ma diesle w Omkach C
droset ma kombi 2.5 DTI, ArturL ma sedan 2.0 DTI
jeszcze pare osob ma diesle

co do wyboru auta, to czy oplaca sie pakowac w diesla przy takich niskich przebiegach? moze po prostu 2.5/2.6 V6, cena zakupu nizsza, a przy niskich przebiegach i na paliwo mniej sie wyda...
no i tak ogolnie diesle Opla nie naleza do superoszczednych, jakas tam roznica w porownaniu z konkurencja jest :wink:

#5 OFFLINE   eroziom

eroziom
  • 285 postów
  • Dołączył: 16-07-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 września 2007 - 15:54

YAQB, zrób właśnie tak jak kolega DamianB mówi ci, wejdz tu i zapisuj się http://forum.omegakl...read.php?t=7172
ciągłe problemy....wrrrr
Moja była kluska :((
http://www.polskajaz...pel/Omega/17738
Obecnie:
http://www.polskajaz...lt/Laguna/26391

#6 OFFLINE   YAQB

YAQB

    ---==** GSI }==---

  • 21 postów
  • Dołączył: 30-01-2007
  • Skąd: 100lica

Napisany 03 września 2007 - 19:36

co do wyboru auta, to czy oplaca sie pakowac w diesla przy takich niskich przebiegach? moze po prostu 2.5/2.6 V6 ...


Jak mam rozumiec stwierdzenie "pakowac sie w diesla"? Przeca takie 2.5 benzynowe bedzie i wiecej palic i samo paliwo drozsze ...

Ogolnie punktem mojego wyjscia "ze wogole diesel" (kiedys nie do pomyslenia :smile: ) bylo:

1. Zamienic Astre na cos wiekszego (naprawde duze kombi lub cos typu Zafira)
2. Kupic cos co bedzie tanie "na stacji". Cale zycie jezdzilem roznymi samochodami, ale zawsze Pb + LPG. Skoro jednak wspolczesne diesle tak malo pala (oswiecilo mnie przy okazji wspomnianego Mondeo) to stwierdzilem, ze kupowanie nastepnego benzyniaka tylko po to, zeby go gazowac nie ma sensu (przy nie duzych przebiegach poprostu sie nie oplaca). Przy okazji taki TurboKlekot jest czesto duzo mocniejszy niz benzynka.

Wogole zaczelo sie to tak:
Lecialem sluzbowym Mondeo z Wrocka do domu. Jechalem naprawde ostro. Spalanie w granicach 6.6/100. Taka moja Astra z LPG po pierwsze nie bylbym w stanie tak dynamicznie jechac (w stos. do Mondeo moge powiedziec, ze elastycznosc bliska zeru), a po drugie zuzylaby chyba ze 12l (albo i wiecej) LPG. Suma sumarum podroz Astra bylaby drozsza i mniej wygodna (rowniez pod wzgledem siedzen itp). Ot caly powod rozmyslan :cool:

Omega to Opel - mam do nich slabosc. I nigdy sie drastycznie nie zawiodlem. Ale jak widze DTi nie pali tak malo jak TDCi (wiem, wiem inna masa etc) - nie musi byc superoszczedny (chociaz moglby byc), ale to jest powod do rozmyslan.

Inna sprawa, ze dzis przejrzalem Allegro pod katem Omeg kombi z LPG. Jesli chodzi o "C" - jak na lekarstwo lub MV6 ktore 30.000 to kosztuja za rocznik 2000 ...

A tak na koniec. Czy istnieje wogole jakas alternatywa dla Omegi pod wzgledem wymiarow i obszernosci w samochodach kombi? Bo mi sie wydaje, ze od Omegi to juz wieksze sa tylko Vany itp pojazdy. A ja jednak chcialbym cos kombi, a nie miniautobus X-osobowy...

#7 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 września 2007 - 19:58

heh 30.000 za MV6 z 2000r to raczej przegiecie pały :)

mowiac o "pakowaniu sie w Diesla" mialem na mysli wyzsza cene zakupu w porownaniu z analogiczna benzyna, no ale spoko widze, ze tez wolisz jednorazowo przy zakupie zaplacic wiecej, a pozniej przy tankowaniu sie cieszyc :)

Przy okazji taki TurboKlekot jest czesto duzo mocniejszy niz benzynka.

no to raczej na odwrot, przy tej samej pojemnosci wolnossace benzyny _zazwyczaj_ i tak maja wiecej mocy niz turbodiesle (2.0 benzyna 115 i 136KM, 2.0 diesel 100KM; 2.5 benzyna 177KM, 2.5 diesel 130 i 150KM etc)

btw. takie 2.5 DTI w miescie z 10l raczej lyknie spokojnie

#8 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 września 2007 - 20:05

pozniej przy tankowaniu sie cieszyc

oj może byc ze znowu ON bedzie drozszy od beni bo tak zapowiadają

#9 OFFLINE   YAQB

YAQB

    ---==** GSI }==---

  • 21 postów
  • Dołączył: 30-01-2007
  • Skąd: 100lica

Napisany 03 września 2007 - 20:06

... przy zakupie zaplacic wiecej, a pozniej przy tankowaniu sie cieszyc :)

[cut]

... przy tej samej pojemnosci ...


Ad 1. - no to jest wlasnie kwestia ile taki diesel pali. Jak "w okolicach" beznyny to ta druga z LPG wyjdzie korzystaniej. Bede nudny - Mondeo mnie powalilo - caly czas nie daje wiary w ten wynik :wink: Fakt - nie zwracalem uwagi na koszt zakupu i musze jeszcze zobaczyc ile tansza jest w zakupie Omega Pb od Diesla. Czy jest to roznica za ktora zaloze dobra sekwencje LPG (ale znowu gaz przy malych przebiegach ... :sad: )

Ad 2. - zle sie wyrazilem. Typowa benzyna (w samochodach typu Astra) to 1.6, typowy diesel 2.0 (tak z grubsza). No i taki diesel goni Pb bez wysilku (jak sadze - nie sprawdzalem) a przy tym sporo mniej pali.

#10 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 września 2007 - 20:16

oj może byc ze znowu ON bedzie drozszy od beni bo tak zapowiadają

tak samo z akcyza na gaz, od ladnych paru lat:)

poki co na chwile obecna ON jakies 50-70gr tanszy od NoPB, a spala rowniez mniej
chocby biorac srednio 10l/100km benzyny (PI razy oko 4x10zl=40zl) i 8l/100km ON (8x3,5=28zl) to roznice widac - gorzej jak w 2.0/2.2 DTI padnie pompa albo w 2.5 DTI urwa sie te slynne blaszki i sponiewieraja silnik :twisted:


YAQB, a volkswagenowskie silniki TDI sa jeszcze oszczedniejsze od TDCi :cool:

#11 OFFLINE   YAQB

YAQB

    ---==** GSI }==---

  • 21 postów
  • Dołączył: 30-01-2007
  • Skąd: 100lica

Napisany 03 września 2007 - 20:26

Nie wiem, nie jezdzilem VW, nikt ze znajomych nie posiada ...

Mondeo ma sasiad, mam w pracy - to moge cokolwiek powiedziec.

Omegi nie mialem, nie jezdzilem, ale podejrzewam, ze bylaby zdecydowanie NAJ, zeby jeszcze miala logiczne spalanie.

#12 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 września 2007 - 20:50

no z tego co ludzie pisza/pisali, to Omega zapewnia zdecydowanie najwiekszy komfort podrozowania w porownaniu z Passatem, Mondeem, nawet Audi A6 z odpowiadajacych rocznikow
sadze, ze w swojej klasie Mercedes E-klasa bylby bardziej komfortowy w podrozowaniu, nie wiem natomiast co sadzic na temat BMW E39 :)

rozsadne spalanie w DTI jest, nierozsadne to jest w niektorych zarżnietych silnikach 2.5 TD (130KM) - niektorzy pisza ze im zjada 15l ON (!) w miescie i nie widza w tym nic nadzwyczajnego :shock:

#13 OFFLINE   droset

droset
  • 697 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 września 2007 - 21:12

proponuję 2.2 DTI będzie kompromisem między osiągami a kosztami eksploatacji

#14 OFFLINE   YAQB

YAQB

    ---==** GSI }==---

  • 21 postów
  • Dołączył: 30-01-2007
  • Skąd: 100lica

Napisany 03 września 2007 - 21:47

No i o takim 2.2 mysle :cool:

Ile to to spali:
1. w trasie przy predkosciach 120-140?
2. w miescie przy w miare zwawym poruszaniu sie?

Pytam, bo co nieco czytalem na ten temat, ale najczesciej ludzie pisza ile najmniej im samochod spalil (czyli jada 90-100). A o miescie piszac, mysle o duzej aglomeracji (Wawa heh)

#15 OFFLINE   thomas

thomas
  • 245 postów
  • Dołączył: 15-01-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 04 września 2007 - 00:10

No u mnie w mieście (P-ń) jest 9 - 9.5 litra, a na trasie - to różnie - jak jazda dynamiczna - ale nie na autostradzie - to koło 7 jak autostrada i jade tak 150-160 to 8 łyknie
Czy świat się zmieni, gdy z młodych gniewnych wyrosną starzy wkur...eni?

#16 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 września 2007 - 07:16

(PI razy oko 4x10zl=40zl) i 8l/100km ON (8x3,5=28zl)

LPG 10,5x2=21zł zakładałem w tym roku sewnencję i zwort nastąpi po 11 000 km z czego 5 000 juz zrobiłem od czerwca a też raczej krótkie trasy w 70 % robię i też sie zastanawiałem nad dieslem jak szukałem auta zwłaszcza że miałem diesle wcześniej ale różnica w kosztach zakupu wyniosła tyle co dobra instalacja

#17 OFFLINE   YAQB

YAQB

    ---==** GSI }==---

  • 21 postów
  • Dołączył: 30-01-2007
  • Skąd: 100lica

Napisany 04 września 2007 - 07:44

No tutaj niestety kwestia jest b. plynna bo o ile zmiana ceny benzyny z 4 na 4.2 to jest "raptem" 5%, o tyle zmiana ceny gazy z 2 na ~2.3 (co najczesciej ma miejsce w zime) to juz 15% i te kalkulacje sie rozjezdzaja.

Zeby nie bylo - nie bronie diesla (nigdy nie jezdilem) - nie atakuje LPG (sam jezdze od wiekow hehe).

Alternatywnie moglbym sie zastanowic nad benzyna 2.2. Moglby ktos powiedziec jak wychodzi spalanie w takim samochodzie?

No i jeszcze jedna kwestia - jaka jest realna cena zakupu Diesla i Benzyny - Oma C Kombi 2002/2003 - bez jakichs mega luxusow - klima i troche elektryki (skory, xenonow i takich bzdetow mi zupelnie nie potrzeba)?

#18 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 września 2007 - 07:54

klima i troche elektryki to masz podstawowe wersje wyposazeniowe :) w Omce C w podstawie sa chyba 2x ele szyby, 2x ele lusterka, climatronik, wspomaganie, regulacja kierownicy, fotele elektrycznie gora-dol (?) i kilka innych gadzetow
jakbym bral C to juz bym sie za xenonami ogladal, niby gadzet, ale niebo a ziemia w porownaniu ze zwyklymi reflektorami
przejrzyj allegro.pl / gratka.pl w celu ustalenia cen za model jaki Cie interesuje

#19 OFFLINE   YAQB

YAQB

    ---==** GSI }==---

  • 21 postów
  • Dołączył: 30-01-2007
  • Skąd: 100lica

Napisany 04 września 2007 - 08:00

A z xenonami to nie jest tak, ze jak przestanie swiecic to trzeba wymienic obydwa i koszt jest jakis astronomicznie duzy w stos. do zwyklej zarowki? Z Xenonami (jak z Omegami) nie mialem doczynienia (w Corsia A nie montowali seryjnie :smiech: )

#20 OFFLINE   OPAW

OPAW
  • 68 postów
  • Dołączył: 22-12-2006
  • Skąd: Łódź

Napisany 04 września 2007 - 09:18

Interesuje mnie diesel - wstępnie najchętniej 2.2 DTi - samochód ma być rodzinno-wycieczkowy, ma pali możliwie jak najmniej, rakieta byc nie musi (ale bez przesady 2.0 DTi to troche za slabo).

Wyszedłem z dokładnie takiego samego założenia i wybór padł na omegę 2,2 DTI. Teraz z perspektywy niemal roku czasu stwierdzam, że był to trafny wybór. Oczywiście dużo zależy od konkretnego egzemlarza - ja na swój (odpukać) nie narzekam. W każdym aucie są na pewno jakieś mankamenty, ale ogólna ocena jest zdecydowanie pozytywna dla tego autka. Duże, wygodne, jak na ta wagę i gabaryty nie jest paliwożerne (w mieście latem ok. 9, zimą 10, w trasie z pełnym ładunkiem i kompletem na pokładzie, schodzi do ok 7l/100km). Tylko brać :lol:
zawsze chciałem mieć takie coś
własnie po to, by wozić ją