Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] TYŁ - klocki + tarcze + szczęki


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
49 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 listopada 2013 - 19:09

ok to idę coś pokombinować :). a mogę cos tam zepsuć? :) np. żle coś pokręcę i wysypią się szczęki? zresztą kto nie próbuje ten się nie nauczy :) trochę mrok przeszkadza ale idę walczyć :)

Raczej się nie da , szczeki są trzymane przez bolce.

#42 OFFLINE   larytarzan

larytarzan
  • 10 postów
  • Dołączył: 13-11-2013

Napisany 13 listopada 2013 - 19:35

byłem i cos tam skrobałem. teraz dobrze rozumie przez dziurę np po szpilce wsadzić śrubokręt starać się wbić go w tą śrubę i dźwignią ją obracać? mam wrażenie ze ona ani drgnęła to dosyć trudne mam takie wrażenie. łatwiej by było gdyby ta śruba miała podłużne nacięcia aby wsadzić w nie śrubokręt... czyli w prawym kole mam złapać śrubokrętem od dołu i starać się przekręcić ja do góry? a gdybym na chama szarpnął to wszystko się w środku posypie?

#43 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 13 listopada 2013 - 21:54

http://s11.replik.pl...df?doc_page=198
i na stronie 199 masz foto jak to wygląda ten regulator który masz śrubokrętem kręcić
a tu od 1:00 co i jak bardziej już nie pomogę.

#44 OFFLINE   larytarzan

larytarzan
  • 10 postów
  • Dołączył: 13-11-2013

Napisany 14 listopada 2013 - 12:08

Świetny filmik. Dzięki za niego teraz już wiem co jest tam w środku i co mam przekręcać zabieram się do roboty :)

zdjąłem ta tarcze jednak w inny sposób. nie było szans na odkręcenie tej śruby ponieważ szczeki się przestawiły i nie była na widoku ta śruba. ściągnąłem sprężynkę i odpiąłem linkę od ręcznego i młotkiem cofnąłem ten zaczep na którym była linka. jedna szczęka trzymała ok lecz z drugiej wypadła sprężynka która trzymała szczękę zgnił bolec trzymający sprężynę. wiec na chwile obecną zdemontowałem cały hamulec ręczny byle nie tarło o tarcze. pozostaje kupić wszystko nowe i pojechać do warsztatu :). serdeczne dzięki za zainteresowanie się moim problemem. pozdrawiam.

#45 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 listopada 2013 - 14:18

Świetny filmik. Dzięki za niego teraz już wiem co jest tam w środku i co mam przekręcać zabieram się do roboty :)

zdjąłem ta tarcze jednak w inny sposób. nie było szans na odkręcenie tej śruby ponieważ szczeki się przestawiły i nie była na widoku ta śruba. ściągnąłem sprężynkę i odpiąłem linkę od ręcznego i młotkiem cofnąłem ten zaczep na którym była linka. jedna szczęka trzymała ok lecz z drugiej wypadła sprężynka która trzymała szczękę zgnił bolec trzymający sprężynę. wiec na chwile obecną zdemontowałem cały hamulec ręczny byle nie tarło o tarcze. pozostaje kupić wszystko nowe i pojechać do warsztatu :). serdeczne dzięki za zainteresowanie się moim problemem. pozdrawiam.

Wyśle ze same bolce mogą nie wystarczyć pewnie tez przegniła tarcza kotwiczna, a jak masz zdemontowany cały ten rozpierak co linka była zamontowana to przetrzyj papierem ściernym i posmaruj go.

#46 OFFLINE   larytarzan

larytarzan
  • 10 postów
  • Dołączył: 13-11-2013

Napisany 15 listopada 2013 - 12:22

Żeby nie skorodowało? w zasadzie zastanawiam się czy będę z tym autem coś jeszcze robił. jest w tak opłakanym stanie że szkoda gadać. mam porównanie dwóch tych samych roczników opla i 190tke. nawet nie ma o czym gadać. opel zaraz będzie gryzł ziemie a merc ma jedno maleńkie ognisko korozji centymetr kwadratowy...a stoi bo coś mi się stało ze skrzynią. 4 biegowa wsteczny jest 1 i 2 bieg jest natomiast nie ma 3 i 4. ponoć jakieś cięgło wyskoczyło :)

#47 OFFLINE   Wieslaw

Wieslaw
  • 1 postów
  • Dołączył: 27-04-2014
  • Skąd: Dolny Śląsk

Napisany 27 kwietnia 2014 - 10:50

witam,kupiłem nie dawno omege b kombi 2.0 16v ben.94r...gość który sprzedawał powiedział że szwankuje ręczny i wystarczy kupić zestaw naprawczy mmm...okazało sie że tam nie ma nic od ręcznego ...niema blach osłonowych,zacisków ,tłoczków...wszystko wywalił mmmmmm...mam pytanie gdzie mogę dostać części do ręcznego? ,wszystko to co jest potrzebne aby to działało...

#48 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 27 kwietnia 2014 - 12:07

Najlepiej polecam kupić gotowe używane wahacze tylne z tarczami kotwicznymi. Takie rozwiązanie jest najtańsze. Wymiana tarcz kotwicznych wiąże się z rozpołowieniem piasty co skutkuje wymianą łożyska a to mnoży koszty. Z robotą mechanika zrobienie tego to z 600 pln jak nic. Tarcze kotwiczne są dostępne tylko nowe oryginały.

#49 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 kwietnia 2014 - 13:03

mam pytanie gdzie mogę dostać części do ręcznego?

:hmmm: w sklepie z częściami, albo na Allegro, ewentualnie na szrocie.


Tam u Was na tym Marsie to gdzie się takie rzeczy kupowało ??

#50 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 27 kwietnia 2014 - 13:17

Każdy robi co uważa za słuszne, ale jeśli auto masz z 94 r, to lepiej zrobić tył porządnie, na nowych gratach, żeby co chwila nie wracać do tematu. Włożysz starzywo, ryzykujesz powrót problemu. Tak to jest z wiekowym autem, że koszty napraw przekraczają szybko koszt jego zakupu, ale jak to mawia jeden z kolegów "luxus kosztuje", a ja dodam, że bezpieczeństwo ceny nie ma....