

[OB & OBFL] TYŁ - klocki + tarcze + szczęki
#21
OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2013 - 14:00
#22
OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2013 - 20:30
#23
OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2013 - 21:58
Watpie. Chociaz Polak wszystko potraficzy jest możliwe zalożenie zwyklych tarcz do zacisków z wentyli?

#24
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2013 - 07:27
#25
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2013 - 10:39

Znalazłem nawet link:
http://allegro.pl/ta...3385358895.html
Pozdro.
#26
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2013 - 15:25
Kupilem je:) nowki:D Ale nie z tego linku, tylko wczesniej byly wystawione za 220pln/komplet przez kogos innego.Nie jest łatwo o tarczo-bębny wentylowane, chociaż widziałem ostatnio na Allegro takie tarcze firmy TRW.
#27
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2013 - 19:33
No i narazie lipa, padły mi amorki z tyłu, normalnie nie można jezdzić, mam wrażenie że mam całe sanki z tylu odkręcone, tak lata po całej drodze. Zamówiłem z IC KYB 180 zeta szt. Jutro montaż. Tarcze muszą poczekać...
#28
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2013 - 12:09

#29
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2013 - 12:30
Witajcie! Proszę o wyrozumiałość dla mnie
Piszę do Was bo nie mam już zaufania do zakładów i chciałem to zrobić sam. Czy ktoś mógłby poprowadzić mnie jak to zrobić? Posiadam Omegę z 1994 kombi. Zabrałem się za wymianę klocków z tyłu. Po zdjęciu koła nie mam pewności co należy odkręcić aby zdjąć szczęki. Wymieniałem klocki w 190 i nie miałem tam problemu. Z tym autem już sam nie wiem czy mam odkręcić te tylnie śruby czy wybijać jakieś sworznie. Bo już wyczytałem rożne metody i jestem głupi a nie chciałbym czegoś popsuć. Mam też pytanie odnośnie żywotności klocków .Autko po zakupie w lutym oddałem na warsztat. Tam rzekomo klocki zostały wymienione. Czy to norma ze nowe klocki ścierają się z całej warstwy w ciągu 9 miesięcy przy jeździe około 700-800 km miesięcznie? Z góry dziękuje za odpowiedz.
Proszę bardzo

albo tu http://forum.omegakl...
#30
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2013 - 13:31


#31
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2013 - 15:23
Witam w linku jest pokazana wymiana klocków z przodu a ty piszesz o tyle.Dziękuje za tak szybką odpowiedz. Z tego co czytam to widzę że sam się chyba jednak za to nie zabiorę
. sprężynki, blaszki itd... jak cos porozkręcam a później nie będę wiedział jak to złożyć do kupy...
. Myślałem że prostsza sprawa jak w 190tce. A możliwe jest tak szybkie starcie się całych klocków nowych w ciągu 9 miesięcy? I co sądzicie o tym linku? To jest inny model omegi?. Tu niema tych sworzni?
#32
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2013 - 15:40
#33
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2013 - 16:45
Zacznij od odpowiednich określeń szczeki to są w bębnie(bądź jak to jest w omedze w tarczo-bebnie) wiec z twojej wypowiedzi wynika ze zdemontowałeś zacisk hamulcowy wraz z klockami i skoro ci nadal piszczy to coś w bębnie i szczekach i powtarzam to był film z yt o przodzie a i z tyłu jest tarcza przykręcona na imbus bodajże 5mm.Witam. Chciałem wymienić klocki bo strasznie piszczało podczas obrotu koła. Jakoś uporałem się ze zdjęciem całych szczęk bez wybijania tych sworzni i została goła tarcza jednak przy obracaniu jej nadal strasznie piszczy. Co to może być? hamulec ręczny? I jak tę tarcze ściągnąć? Tam nie ma takiej śrubki na śrubokręt krzyżowy. . . Galimatias po prostu. Co oglądam filmy jak ściągnąć tarcze odkręcają krótką śrubkę. A w tym jakieś czary...
http://allegro.pl/ta...3649355834.html tu na zdjęciu masz widoczną śrubę inbus
#34
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2013 - 17:43

#35
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2013 - 17:54
Mogła się wyrobić poświeć latarka i sprawdź czy jest wyrobiona czy nie jej czasem wogóle nie ma.tak to zdjąłem zacisk
. nie mam takiej śruby. na Twoim zdjęciu jest widoczny kształt inbusa a w mojej tarczy jest cos podobnego ale nie ma tam główki na klucz tylko dziura okrągła na wylot. Możliwe że ktoś tak wyrobił do okrągłego?
#36
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2013 - 18:36

#37
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2013 - 18:43
Nalezy pzrekrecic tak tarcze, zeby jej najwiekszy otwor byl na godzinie 12. malym plaskim srubokretem przez otwor probujemy poluzowac szczeki (mala sruba rzymska we wnetrzu tarczy. Dla ulatwienia prawa strona sruba w gore, lewa strona sruba w dol. Oczywiscie samochod nie moze miec zaciagnietego hamulca recznego.
Wg mnie to szczeki trzymają i tarcze kotwiczne przegniły, przeczyśc wszystko szczotko i sprawdź czy linka nie jest zatarta.Linke da się odpiąć z lewarka tylko trzeba te sprężynki zdjąć.
#38
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2013 - 18:49
#39
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2013 - 19:01
Nie w prawa ani lewo bo się nie da tylko w góre/dół w zależności od strony samochodu.dobrze rozumie? przez ten otwór mam trafić na dwie śruby? i jedna kręcić w lewo a drugą w prawo?
#40
OFFLINE
Napisany 13 listopada 2013 - 19:06



