Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Czyszczenie servotronic-a ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
47 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 maja 2013 - 18:38

pytałem już w innym wątku, ale tam nie ma jak kontynuować dyskusji, więc pytam ponownie tutaj:
co powinno się stać po wyjęciu bezpiecznika F14 od serwotronika - czy wspomaganie powinno zniknąć, czy wzrosnąć? Bo moja omega nie reaguje na wyjęcie go - piszczy piszczek, nie działa zapalniczka ale wspomaganie działa tak jak działało.

Ktoś może ma pomysł jaka może być przyczyna?

#22 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2013 - 19:42

Ktoś może ma pomysł jaka może być przyczyna?


może wcześniej już nie działał i dlatego nie ma różnicy , po wyjęciu bezpiecznika powinna na postoju kierownica ciężej chodzić

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#23 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 maja 2013 - 20:28

pytałem już w innym wątku, ale tam nie ma jak kontynuować dyskusji, więc pytam ponownie tutaj:
co powinno się stać po wyjęciu bezpiecznika F14 od serwotronika - czy wspomaganie powinno zniknąć, czy wzrosnąć? Bo moja omega nie reaguje na wyjęcie go - piszczy piszczek, nie działa zapalniczka ale wspomaganie działa tak jak działało.

Ktoś może ma pomysł jaka może być przyczyna?


U mnie gdy podepne kompa i sprawdzam serwotronic wspomaganie działa wtedy ciężej jak przy dużych prędkościach

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#24 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 maja 2013 - 20:40

pytałem już w innym wątku, ale tam nie ma jak kontynuować dyskusji, więc pytam ponownie tutaj:
co powinno się stać po wyjęciu bezpiecznika F14 od serwotronika - czy wspomaganie powinno zniknąć, czy wzrosnąć? Bo moja omega nie reaguje na wyjęcie go - piszczy piszczek, nie działa zapalniczka ale wspomaganie działa tak jak działało.

Ktoś może ma pomysł jaka może być przyczyna?


Zrób tak ,,,, zapal silnik i złap ręką za kierownice przeciągając koło , lecz nie obracaj ale lekko trzymaj aby tylko wspomaganie czuć , drugą ręką wyjmij i następnie włóż bezpiecznik ,,, podczas wkładania powinieneś poczuć lekkie szarpnięcie na kole kierownicy , powinna chodzić minimalnie lżej na włożonym bezpieczniku.Wszystko zależy od stanu tego elektrozaworu na kolumnie oraz elektroniki od serwotronika .

#25 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 12 maja 2013 - 20:52

Po upaleniu bezpiecznika wspomaganie chodzi wyraźnie słabiej, oczywiście najbardziej to uwidacznia np parkowanie czyli niska prędkość lub stanie w miejscu.

#26 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 maja 2013 - 21:05

U mnie w 3 litrowce jak upaliło bezpiecznik nie działał rownież climatronic jak i wspomaganie

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#27 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 12 maja 2013 - 21:09

Wujek Google swoje
http://www.v10.pl/na...onic,36179.html
wpiszcie w przeglądarkę hasło "servotronic"
http://www.motogazet...ic,d,27964.html
http://www.bmw-sport...pic.php?t=18599
http://www.audi.pl/p...filter_i_s.html

Przypuszczam, że w Omedze nie jest inaczej. No chyba że się mylę.

#28 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 12 maja 2013 - 21:22

A ja nie przypuszczam tylko wiem że poprzez servotronic na postoju można krecic jednym palcem, i to nie tylko w Oplu, ale także w Renault którymi akurat od zawsze i zawsze bede jeździć ;) Różnica standard a servotronic jest bardzo duża jak ktoś jeździł tylko na servotronicu. W Renault potocznie nazywają to też zmiennym wspomaganiem, taka puszka wielkości puszki cocacoli (troszke mniejsza) na wieżyczce od maglownicy. Chodzi oto że przy braku tego udogodnienia siła wspomagania jest niejako wypośrodkowana, natomiast poprzez to ustrojstwo na postoju jest dużo większa skuteczność w porównaniu do standardu bo jest to regulowane na bieżąco.

#29 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 maja 2013 - 22:24

kurcze może ja nie mam serwotronika - wyjęcie bezpiecznika niczego w zasadzie nie zmienia we wspomaganiu, ponadto nie łączy mi się opcom z serwotronikiem - ale wspomaganie działa. Może ktoś podmienił przekładnię? Gdzie znajduje się wtyczka w przekładni - zobaczę to z góry?

u mnie wspomaganie jest baaardzo dalekie od możliwości kręcenia jednym palcem - jak jest u was?
W tygodniu porobię testy tak jak radzi manro

#30 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 maja 2013 - 22:29

kurcze może ja nie mam serwotronika - wyjęcie bezpiecznika niczego w zasadzie nie zmienia we wspomaganiu, ponadto nie łączy mi się opcom z serwotronikiem - ale wspomaganie działa. Może ktoś podmienił przekładnię? Gdzie znajduje się wtyczka w przekładni - zobaczę to z góry?

u mnie wspomaganie jest baaardzo dalekie od możliwości kręcenia jednym palcem - jak jest u was?
W tygodniu porobię testy tak jak radzi manro


To zobacz opelscanerem u mnie też łączy sie tylko opelscanerem i wtedy przy połączeniu kręci się ciężej

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#31 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 12 maja 2013 - 23:30

Zerknij sobie jak to wygląda w Renuarach:
http://allegro.pl/ma...3209794041.html

Przeglądając allegro w poszukiwaniu tego samego w Omedze można jednoznacznie jedynie stwierdzić że muszą wychodzić przewody z przekładni, inaczej tak na oko pewnie nie ogarniesz.

#32 OFFLINE   kogut

kogut

    240PS 550NM -> STRAIGHT 6

  • 889 postów
  • Dołączył: 19-05-2007
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 maja 2013 - 20:32

U mnie nie działa, czasami - zazwyczaj jesienią i zimą jak jest duża wilgoć i zimno, to chyba zawór się odwiesza i na postoju można kręcić małym palcem. Coś musi źle zwierać.. kompletnie nie wiem jak ugryźć temat, z elektryki jestem trochę lewy

#33 OFFLINE   maestro

maestro

    modyfikator

  • 285 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Łask

Napisany 13 maja 2013 - 20:47

Masz kostke zaraz przy przekładni którą łączy układ z instalacją auta - sprawdz czy tam wszystko gra.

#34 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 maja 2013 - 21:44

kurcze może ja nie mam serwotronika - wyjęcie bezpiecznika niczego w zasadzie nie zmienia we wspomaganiu, ponadto nie łączy mi się opcom z serwotronikiem - ale wspomaganie działa. Może ktoś podmienił przekładnię? Gdzie znajduje się wtyczka w przekładni - zobaczę to z góry?

u mnie wspomaganie jest baaardzo dalekie od możliwości kręcenia jednym palcem - jak jest u was?
W tygodniu porobię testy tak jak radzi manro


Jak miałem 2.5 i spalony bezpiecznik to jak przedmówca napisał padło wspomaganie i klimatronik. Nieźle się nagimnastykowałem z kierownicą. Miałem wrażenie jakbym jechał starą astrą bez serva ( manewry ) W 2.6 nie sprawdzałem czy mam ale kierownica chodzi bardzo lekko. Na postoju palcem wskazującym.

#35 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 maja 2013 - 19:30

spędziłem nad autem z godzinę i nie udało mi się dotrzeć do tej kostki ani górą, ani dołem. Wydaje mi się że jak wsadzę łapę od góry kierując się po rurkach od wspomagania to docieram do jakiejś kwadratowej materii, ale ani tam manewrować, ani popaczeć - jest masakrycznie ciasno. Nie wiem jak można tam się dostać bez wymontowania silnika. chyba dam se na luz, bo wspomaganie mi działa - nie zauważam tylko żeby servotronic cokolwiek robił

#36 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 maja 2013 - 14:15

kilka dni temu zrobiłem test tak jak koledzy radzili.Czyli na skręconych kołach(ciągnąć kierownicę) wyciągnąłem bezpiecznik nr 14 i było czyć wyraźne szarpnięcie kiery.Tak samo przy wkadaniu spowrotem bezpiecznika.

#37 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 kwietnia 2014 - 22:15

Odgrzewam kotleta z pytaniem do osób dłubiących przy tej igliczce - mocno dokręcaliście tą śrubkę ? to był minimalny ruch czy kilka obrotów? Planuję wziąć się za to w wolnym czasie i może akurat czyjaś wiedza pozwoli mi zaoszczędzić czas przy robocie metodą prób i błędów.

#38 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 sierpnia 2014 - 13:16

W którym miejscu wtyczka od servotronica łączy się z instalacją?

#39 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 sierpnia 2014 - 14:21

Mniej więcej tam gdzie główna wiązka przechodzi przez ścianę grodziową.

#40 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 496 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 05 sierpnia 2014 - 14:22

Ale wtyczka jest od strony silnika?