Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Wyciek płynu w tylnej części V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
67 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   robkom

robkom
  • 292 postów
  • Dołączył: 10-03-2012
  • Skąd: okolice Włocławka

Napisany 17 czerwca 2012 - 11:16

Witam!
Od początku jak mam to auto to ucieka mi płyn z tyłu silnika, tzn. patrząc od dołu gdzieś leci i spływa po skrzyni oraz po rurce co jest przykręcona do filtra oleju, cała ta rurka jest już cała zaśniedziała... co tam z tyłu jest co by miało nieszczelność?

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 czerwca 2012 - 11:18

weze, mostek wodny, zawor trojrozny, glowica. musisz ogranoleptycznie sprawdzic




 


#3 OFFLINE   se61

se61
  • 994 postów
  • Dołączył: 02-09-2010
  • Skąd: Skwierzyna
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 czerwca 2012 - 11:20

Kolego moze ci ciec zawór trójdrożny włacz nagrzewnice wtedy nie powinien ciec najbardziej cieknie gdy ogrzewanie masz nastawione na low

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

#4 OFFLINE   robkom

robkom
  • 292 postów
  • Dołączył: 10-03-2012
  • Skąd: okolice Włocławka

Napisany 17 czerwca 2012 - 11:35

ok. posprawdzam. poczytałem o jakiejś chłodniczce między głowicami, ciężko do tego się dostać?

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 czerwca 2012 - 11:45

dolot do zwalenia. ale najpierw zwal podszybie napompuj 2 bar w uklad i patrz gdzie sika - najprostszy sposob




 


#6 OFFLINE   robkom

robkom
  • 292 postów
  • Dołączył: 10-03-2012
  • Skąd: okolice Włocławka

Napisany 17 czerwca 2012 - 12:09

a jak się wpiąć w układ sprężarką? macie jakiś opracowany sposób?

#7 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 czerwca 2012 - 13:04

w korek od zbiorniczka zaworek i pompujemy

#8 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 czerwca 2012 - 14:04

można też zdjąć ze zbiorniczka wyrównawczego ten cienki wężyk i w niego wcisnąć dyszę pistoletu z kompresora

#9 OFFLINE   maho

maho
  • 73 postów
  • Dołączył: 16-04-2009
  • Skąd: Cz-wa

Napisany 19 czerwca 2012 - 14:00

można też zdjąć ze zbiorniczka wyrównawczego ten cienki wężyk i w niego wcisnąć dyszę pistoletu z kompresora


Wcześniej zakręcając korek i zaślepiając otwór z którego zdjąłeś wężyk :hihi: (pasuje korek od materaca-sprawdzone ;p )

#10 OFFLINE   PatrykP

PatrykP
  • 2 postów
  • Dołączył: 08-07-2012

Napisany 21 lipca 2012 - 10:08

Witam wszystkich.
Mam problem z nieszczelnym układem chłodzenia.
Sytuacja wygląda następująco. Przejadę parę kilometrów, silnik się rozgrzeje, wróce do domu a po paru godzinach jak silnik ostygnie pod autem pojawia się kałuża wody. Po nocy jak odpale auto spod silnika zaczyna kapać woda do czasu aż trochę się silnik rozgrzeje. Wyciek jest z tyłu silnika od strony pasażera. Dodam tylko że jak silnik jest ciepły/gorący to wycieku nie widać. Może ktoś miał podobną sytuację? Byłbym wdzięczy za jakąś podpowiedź.


przeniosłem w istniejący wątek ,;kocyk

#11 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 lipca 2012 - 10:39

Sprawdz zawor trojdrozny.

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 lipca 2012 - 19:37

mial pewnie kazdy uzytkownik omegi - szukaj pod haslem zawor trojdrozny




 


#13 OFFLINE   kazik86

kazik86
  • 24 postów
  • Dołączył: 10-09-2011
  • Skąd: Myszków

Napisany 03 sierpnia 2012 - 20:11

Mam dokładnie taki sam problem, zaworek jest ok, głowica wykluczona, węże ok, pytanie jak się dostać do nagrzewnicy? Bo ona jest chyba z tyłu silnika v 3.0 v6? i zostają jeszce takie cienkie rureczki chyba od wody co wchodzą w blok silnika.

#14 OFFLINE   bredo1

bredo1
  • 311 postów
  • Dołączył: 01-07-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 sierpnia 2012 - 20:24

nagrzewnice masz w kabinie, pod deska rozdzielcza na srodku. Poczytaj jak sie do niej dostac bo powinno sie deche cala zwalac, ale da rade tez bez.

#15 OFFLINE   kazik86

kazik86
  • 24 postów
  • Dołączył: 10-09-2011
  • Skąd: Myszków

Napisany 03 sierpnia 2012 - 20:38

A czy jest tam jeszcze coś innego z czego może wyciekać płyn? wyczytałem też o jakiejś chłodnicy oleju... ręce mi już opadają, walcze z tym pół roku i raz płyn leci i czuć jego zapach a raz jest spokój... ubytku niema dramatycznego ale jest, na zimnym silniku widać tylko kilka kropel rozmytych po filtrze oleju, czujniku położenia wału... albo skrzyni... Pytanie czy w moim silniku coś takiego występuje czy tylko w nowszych modelach?

#16 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 sierpnia 2012 - 22:39

ubytku niema dramatycznego

Pod wykładzinami w kabinie sucho ??

#17 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 sierpnia 2012 - 23:04

a robiłeś próbe cisnieniwą?? Napompuj 1,5bara i bedzie wiadomo skąd leci:)

skoro po filtrze oleju to może byc uszczelka/głowica padnięta, połączenia wodne od LPG do sprawdzenia

#18 OFFLINE   kazik86

kazik86
  • 24 postów
  • Dołączył: 10-09-2011
  • Skąd: Myszków

Napisany 04 sierpnia 2012 - 08:21

w środku susza.. wszystko suche i czyste, płyn też jest przejrzysty i czysty, temp. i ciśnienie w normie

#19 OFFLINE   Kr30is

Kr30is
  • 87 postów
  • Dołączył: 10-12-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 04 sierpnia 2012 - 08:27

Sprawdż mostek wodny między głowicami, u mnie w tym tygodniu wreszcie znalazłem wyciek, na jednej z rurek w mostku wodnym była dziurka wielkości główki gwoździa:)

#20 OFFLINE   kazik86

kazik86
  • 24 postów
  • Dołączył: 10-09-2011
  • Skąd: Myszków

Napisany 04 sierpnia 2012 - 08:30

Głowice raczej na 100% ok, silnik ma dużo mocy i jeździ jak marzenie:) trójnik od gazolandu zmieniony na metalowy i porządnie poskręcane. Wydaje mi się że jak zmieniam temp powietrza z zimnego na ciepłe i na odwrót to wyciek się minimalnie nasila, dlatego obstawiam nagrzewnice. Bede raczej po niedzieli to wszystko zdejmował, ale chciałbym zebrać jak najwięcej info na ten temat, bede wdzięczny za informacje od innych urzytkowników którzy mieli podobne problemy.

Wiem ze ten temat na forum jest juz długo wałkowany, ale bede wdzięczny za jakieś info jak do tego cholerstwa się dobrać.