Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] wymiana pompy wtryskowej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
77 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 października 2012 - 07:39

Dokładnie trzeba odkręcić ta nakrętkę na klucz50 pod napinaczem.
Tam jest nakrętka na wałku pompy, trzeba to odkręcić, następnie korpus pompy te2 śruby co ją trzymają i jedna na tej blasze. U mnie pompa ciężko miała wyjść ale się wysunęła bez wybijania.
Gorzej z włażeniem, Drugą pompę wkładałem z innym położeniem klinu i tu były schody. Kręciłem silnikiem żeby przestawić o kawałek ale zębatka obsunęła sie delikatnie do dołu tak jak ją łańcuch pociągnał, trochę się przy tym namęczylem ale udalo się. Kumpel pompiarz mówił żeby uważać jak kręci się silikiem bez pompy bo może rozrząd przeskoczyć co na szczęście się nie stało. do operacji bardzo przydatne jest lusterko przez które będziesz patrzył czy wałek dobrze w zębatkę wchodzi bo na oko chyba było by to bardzo trudne.
Ponadto pompę proponuję wyjąć razem z rurkami i tak samo ją wkładać odkręcając przy wtryskach i luzując tylko przy pompie.
Do ustawiania zapłonu też warto mieć je poluzowane lekko przy pompie.

#62 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 01 listopada 2012 - 10:16

Ok Cugiel, bardzo Ci dziękuję za wyczerpującą podpowiedź. Czyli tak na prawdę wszystko sprowadza się do odkręcenia śrub wspornika i tej jednej głównej na wałku/kole pompy. W porządku. :) Czyli nawet wiskozy i chłodnicy nie muszę ruszać, mam rację ?

#63 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 listopada 2012 - 11:43

Nie potrzeba zdejmować viskozy ani chłodnicy jednak visco razem z obudową chłodnicy mozna wyjąć dla wygody.
Zależy od tego jakim lusterkiem będziesz operowal oraz jaką latarką/lampką.

Jak będziesz miał pompę wyjętą przy okazji przemyj zębatkę sobie i zobacz czy nie jest przypadkiem popękana.

W nich podobno bardzo często pęka zębatka od zagłębienia na klin.
U mnie byla malutka rysa od strony chłodnicy ale nic z tym nie robiłem.

#64 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 03 listopada 2012 - 09:57

Ok, został jeszcze jeden mały kruczek - mianowicie - czy ktoś wie jaki jest potrzebny rozmiar i rodzaj klucza do odkręcenia zębatki od wałka pompy ?

#65 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 07 listopada 2012 - 05:32

Ponawiam pytanie, muszę to wiedzieć do weekendu.

#66 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 listopada 2012 - 07:59

Nie powiem ci jaki klucz bo nie pamiętam ale tam podczodzi jakaś standardowa nasadka.
Tam nie ma jakiejś udziwnionej nakrętki ani nic takiego zwykły klucz.

#67 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 07 listopada 2012 - 19:55

Aaa to git ! Coś się dobierze ! :) DANKE ! Rozrząd muszę blokować ? Żeby ją odkręcić ? Sorki że tak dopytuję ale na całą operację będę miał raptem 6h a nie mogę sobie unieruchomić auta na dłużej :(

#68 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 07 listopada 2012 - 23:38

po zdjęciu dekla,tak to wygląda(u mnie akurat był ustawiany rozrząd)

#69 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 listopada 2012 - 10:00

Aaa to git ! Coś się dobierze ! :) DANKE ! Rozrząd muszę blokować ? Żeby ją odkręcić ? Sorki że tak dopytuję ale na całą operację będę miał raptem 6h a nie mogę sobie unieruchomić auta na dłużej :(


Ja zaparłem tylko tą wielką srubę na kole pasowym na klucz chyba 23

#70 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 09 listopada 2012 - 05:33

Ja zaparłem tylko tą wielką srubę na kole pasowym na klucz chyba 23


Jeszcze raz podziękował. Jutro zaczynamy operację - dam znać jak poszło :)

#71 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 13 grudnia 2012 - 16:11

No i dobra, mam tydzien wolnego od wczoraj. Wykrecilem ramie i tuleje napinacza, moim oczom ukazala sie sruba od kola pompy i jednak... mam obawy co do odkrecania tego wszystkiego bez sciagacza, lancuch mam juz lekko mowiac leciwy, boje sie ze cos pierd... i dopiero bedzie jazda...

Mechanik u ktorego bylem powiedzial mi 600zl za wyjecie i wlozenie pompy...
spojrzałem na niego i głośno się roześmiałem po czym pizg... drzwiami i wyszedłem z jego warsztatu...

Żeby nie odmrozić sobie 4-ech liter - podjadę sobie na warsztat samoobsługowy i tam dokonam wymiany... no ale właśnie - zostaje kwestia wybijacza pompy wtryskowej ktory jest u mnie w miescie w jednym sklepie za bagatela 200zl... jak za jednorazowa wymiane troche droga impreza. I teraz chyba jedyne co mi pozostaje to podjechac do tokarza z tuleja ramienia napinacza i dorobienie identycznej + śruba która wypchnie mi pompe, czy dobrze kombinuje ? I prosze jeszcze o podpowiedz, jaki trzpien potrzebuje do blokady rozrzadu (kolo zamachowe) ?

#72 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 13 grudnia 2012 - 17:40

dobrze jest mieć ściągacz do pompy, w miejsce mocowania napinacza paska wkręcasz ściągacz/wypychacz i pyk, pompa wyszła,
wcześniej pare razy bez ściągacza wybijałem pompę, krótki punktak i pare stuknięć i wyszła, miałem ściągnięta chłodnicę wody, więcej miejsca będzie, nigdy mi łańcuch nie przeskoczył ale w tych silnikach był w dobrej kondycji

#73 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 13 grudnia 2012 - 17:44

Otóż to a wolę użyć ściągacza bo jednak jak trzpień wypychający wejdzie mi "na" koło to w razie co obróci się koło, po za tym ja wolę dmuchać na zimne niż później zwalać dekiel i bujać się z łańcuchami... a wiadomo ile to to ma tak na prawdę najechane ? Za 2 lata będzie pełnoletnia... ;-)

#74 OFFLINE   Piter_polo

Piter_polo
  • 140 postów
  • Dołączył: 09-06-2008
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 grudnia 2012 - 20:30

[quote name=', jaki trzpien potrzebuje do blokady rozrzadu (kolo zamachowe) ?[/QUOTE']
Kolego sprawdza się szpilka od koła malucha:D

#75 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 14 grudnia 2012 - 08:01

Kolego sprawdza się szpilka od koła malucha:D


To ile ona bedzie miala, z 6mm ? Jeszcze jedno, nie mam teraz jak wykrecic tulejki napinacza czy ktos sie orientuje jaka to bedzie srednica i rozmiar gwintu ? To prosto z miasta pojade do tokarza

#76 OFFLINE   Krzysztofsp30

Krzysztofsp30
  • 5 postów
  • Dołączył: 04-02-2012

Napisany 14 grudnia 2012 - 10:10

Witam wszystkich mam taki problem oddałem moją omege b 2,5 td do mechanika gdyż prawdopodobnie pompa zaczeła mi nawalać.Okazało się ,że uszkodzony jest sterownik pompy miałem drugą na podmianke używke najpierw kazałem ją sprawdzić.Co okazało się jest walnięta ale telefon otrzymałem dopiero jak juz z dwóch robili jedną a chciałem zaproponować wymiane tylko sterownika z tego zamienika ,którego miałem to po pierwsze.Po drugie kazałem zrobić reperaturke chamulców czyli wymiana tych gómowych uszczelek na tłoczkach sprzodu i z tyłu oraz wymieniono mi wspornik drązka.wszystkie części deostarczyłem sam samochód stoi już 2 tygodnie robili już nim jazde próbną i okazało się ,że nagle jak się zapala światła samochód gaśnie niechcą mi dać się nim przejechać to raz naprawa wyniosła kosmiczną kwote 2200 zł.Samochodem przyjechałem do nich prawie normalnie po za tym ,że szarpał podczas jazdy jak się mocniej dawało gazu jak mniej to prawie nic sie niedziało a teraz niby nieda się nim jechać co zrobić.Do tego wszystkiego wcisneli mi oprócz tego grzebania przy pompie nowe świece bez konsultacji zemną.

#77 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 14 grudnia 2012 - 11:18

Witam wszystkich mam taki problem oddałem moją omege b 2,5 td do mechanika gdyż prawdopodobnie pompa zaczeła mi nawalać.Okazało się ,że uszkodzony jest sterownik pompy miałem drugą na podmianke używke najpierw kazałem ją sprawdzić.Co okazało się jest walnięta ale telefon otrzymałem dopiero jak juz z dwóch robili jedną a chciałem zaproponować wymiane tylko sterownika z tego zamienika ,którego miałem to po pierwsze.Po drugie kazałem zrobić reperaturke chamulców czyli wymiana tych gómowych uszczelek na tłoczkach sprzodu i z tyłu oraz wymieniono mi wspornik drązka.wszystkie części deostarczyłem sam samochód stoi już 2 tygodnie robili już nim jazde próbną i okazało się ,że nagle jak się zapala światła samochód gaśnie niechcą mi dać się nim przejechać to raz naprawa wyniosła kosmiczną kwote 2200 zł.Samochodem przyjechałem do nich prawie normalnie po za tym ,że szarpał podczas jazdy jak się mocniej dawało gazu jak mniej to prawie nic sie niedziało a teraz niby nieda się nim jechać co zrobić.Do tego wszystkiego wcisneli mi oprócz tego grzebania przy pompie nowe świece bez konsultacji zemną.

No to ktoś Cie solidnie nacial na ponad 2000zl ;D Do regeneracji miales jedynie nastawnik pompy (moglbys to nawet zrobic sam), podobnie z wyczyszczeniem tlokow hamulcowych i wstawieniem reperatur. Teraz poskladali nie wiadomo co i z czego... na pewno dawka wywalona w kosmos (zubozona do granic mozliwosci). Skoro powymieniali Ci cos czego nie chciales zeby wymieniano to nie musisz za to placic. Proste. A ze dawke zubozyli i auto nie chcialo zapalic to pomysleli ze szlag trafil swiece i teraz kliencie plac i płacz.

#78 OFFLINE   Krzysztofsp30

Krzysztofsp30
  • 5 postów
  • Dołączył: 04-02-2012

Napisany 14 grudnia 2012 - 11:24

Konkretna i treściwa dzięki