

[OB & OBFL] wymiana pompy wtryskowej
#61
OFFLINE
Napisany 30 października 2012 - 07:39
Tam jest nakrętka na wałku pompy, trzeba to odkręcić, następnie korpus pompy te2 śruby co ją trzymają i jedna na tej blasze. U mnie pompa ciężko miała wyjść ale się wysunęła bez wybijania.
Gorzej z włażeniem, Drugą pompę wkładałem z innym położeniem klinu i tu były schody. Kręciłem silnikiem żeby przestawić o kawałek ale zębatka obsunęła sie delikatnie do dołu tak jak ją łańcuch pociągnał, trochę się przy tym namęczylem ale udalo się. Kumpel pompiarz mówił żeby uważać jak kręci się silikiem bez pompy bo może rozrząd przeskoczyć co na szczęście się nie stało. do operacji bardzo przydatne jest lusterko przez które będziesz patrzył czy wałek dobrze w zębatkę wchodzi bo na oko chyba było by to bardzo trudne.
Ponadto pompę proponuję wyjąć razem z rurkami i tak samo ją wkładać odkręcając przy wtryskach i luzując tylko przy pompie.
Do ustawiania zapłonu też warto mieć je poluzowane lekko przy pompie.
#62
OFFLINE
Napisany 01 listopada 2012 - 10:16

#63
OFFLINE
Napisany 01 listopada 2012 - 11:43
Zależy od tego jakim lusterkiem będziesz operowal oraz jaką latarką/lampką.
Jak będziesz miał pompę wyjętą przy okazji przemyj zębatkę sobie i zobacz czy nie jest przypadkiem popękana.
W nich podobno bardzo często pęka zębatka od zagłębienia na klin.
U mnie byla malutka rysa od strony chłodnicy ale nic z tym nie robiłem.
#64
OFFLINE
Napisany 03 listopada 2012 - 09:57
#65
OFFLINE
#66
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2012 - 07:59
Tam nie ma jakiejś udziwnionej nakrętki ani nic takiego zwykły klucz.
#67
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2012 - 19:55


#68
OFFLINE
Napisany 07 listopada 2012 - 23:38
#69
OFFLINE
Napisany 08 listopada 2012 - 10:00
Aaa to git ! Coś się dobierze !
DANKE ! Rozrząd muszę blokować ? Żeby ją odkręcić ? Sorki że tak dopytuję ale na całą operację będę miał raptem 6h a nie mogę sobie unieruchomić auta na dłużej
Ja zaparłem tylko tą wielką srubę na kole pasowym na klucz chyba 23
#70
OFFLINE
Napisany 09 listopada 2012 - 05:33
Ja zaparłem tylko tą wielką srubę na kole pasowym na klucz chyba 23
Jeszcze raz podziękował. Jutro zaczynamy operację - dam znać jak poszło

#71
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2012 - 16:11
Mechanik u ktorego bylem powiedzial mi 600zl za wyjecie i wlozenie pompy...
spojrzałem na niego i głośno się roześmiałem po czym pizg... drzwiami i wyszedłem z jego warsztatu...
Żeby nie odmrozić sobie 4-ech liter - podjadę sobie na warsztat samoobsługowy i tam dokonam wymiany... no ale właśnie - zostaje kwestia wybijacza pompy wtryskowej ktory jest u mnie w miescie w jednym sklepie za bagatela 200zl... jak za jednorazowa wymiane troche droga impreza. I teraz chyba jedyne co mi pozostaje to podjechac do tokarza z tuleja ramienia napinacza i dorobienie identycznej + śruba która wypchnie mi pompe, czy dobrze kombinuje ? I prosze jeszcze o podpowiedz, jaki trzpien potrzebuje do blokady rozrzadu (kolo zamachowe) ?
#72
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2012 - 17:40
wcześniej pare razy bez ściągacza wybijałem pompę, krótki punktak i pare stuknięć i wyszła, miałem ściągnięta chłodnicę wody, więcej miejsca będzie, nigdy mi łańcuch nie przeskoczył ale w tych silnikach był w dobrej kondycji
#73
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2012 - 17:44
#74
OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2012 - 20:30
Kolego sprawdza się szpilka od koła malucha:D
#75
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2012 - 08:01
Kolego sprawdza się szpilka od koła malucha:D
To ile ona bedzie miala, z 6mm ? Jeszcze jedno, nie mam teraz jak wykrecic tulejki napinacza czy ktos sie orientuje jaka to bedzie srednica i rozmiar gwintu ? To prosto z miasta pojade do tokarza
#76
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2012 - 10:10
#77
OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2012 - 11:18
No to ktoś Cie solidnie nacial na ponad 2000zl ;D Do regeneracji miales jedynie nastawnik pompy (moglbys to nawet zrobic sam), podobnie z wyczyszczeniem tlokow hamulcowych i wstawieniem reperatur. Teraz poskladali nie wiadomo co i z czego... na pewno dawka wywalona w kosmos (zubozona do granic mozliwosci). Skoro powymieniali Ci cos czego nie chciales zeby wymieniano to nie musisz za to placic. Proste. A ze dawke zubozyli i auto nie chcialo zapalic to pomysleli ze szlag trafil swiece i teraz kliencie plac i płacz.Witam wszystkich mam taki problem oddałem moją omege b 2,5 td do mechanika gdyż prawdopodobnie pompa zaczeła mi nawalać.Okazało się ,że uszkodzony jest sterownik pompy miałem drugą na podmianke używke najpierw kazałem ją sprawdzić.Co okazało się jest walnięta ale telefon otrzymałem dopiero jak juz z dwóch robili jedną a chciałem zaproponować wymiane tylko sterownika z tego zamienika ,którego miałem to po pierwsze.Po drugie kazałem zrobić reperaturke chamulców czyli wymiana tych gómowych uszczelek na tłoczkach sprzodu i z tyłu oraz wymieniono mi wspornik drązka.wszystkie części deostarczyłem sam samochód stoi już 2 tygodnie robili już nim jazde próbną i okazało się ,że nagle jak się zapala światła samochód gaśnie niechcą mi dać się nim przejechać to raz naprawa wyniosła kosmiczną kwote 2200 zł.Samochodem przyjechałem do nich prawie normalnie po za tym ,że szarpał podczas jazdy jak się mocniej dawało gazu jak mniej to prawie nic sie niedziało a teraz niby nieda się nim jechać co zrobić.Do tego wszystkiego wcisneli mi oprócz tego grzebania przy pompie nowe świece bez konsultacji zemną.