Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] wymiana pompy wtryskowej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
77 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 czerwca 2012 - 19:20

a ja nie wiem czy dobrze robię ale od regeneracji pompy leję 1 litr mixolu na zbiornik, może będzie dłużej chodzić ?? :)


litr to troche duzo - mniej wiecej proporcje 0.6l/60 litrow ropy. napewno bedzie dluzej chodzic - mixol smaruje elementy pompy oraz wtryski




 


#42 OFFLINE   Ogniowy

Ogniowy

    Emerytura....a czemu nie.

  • 137 postów
  • Dołączył: 24-01-2011
  • Skąd: okolice Żyrardowa

Napisany 16 czerwca 2012 - 07:27

No i OK, a temu koledze co samodzielnie rozpoczął rzeźbę w pompie podpowiem jedno super rozwiązanie - odstawia się samochód do mechanika trudniącego się naprawą diesla
(bo to nie ten sam diesel co w Ursusie), czeka się cierpliwie kilka dni, po czym odbiera samochód ze zregenerowaną pompą, lżejszym o circa 3000 PLN i cieszy się jazdą, z gwarancją w kieszeni...
Z doświadczenia - zacząłem rzeźbę, a potem auto i tak wylądowaiało u mechanika - skutek- narobiłem się , nawk...łem a potem grzecznie mechanikowi zaufałem...i tak sobie latam od lutego i mam wszystko w d... poważaniu.
Złota zasada: nas biednych nie stać na tanie rozwiązania....
I to warto wyryć złotymi czcionkami na desce Omegi...

#43 OFFLINE   dami2415

dami2415
  • 87 postów
  • Dołączył: 21-12-2010

Napisany 19 czerwca 2012 - 13:06

No i OK, a dlatego litr, bo używam "suchszego" paliwa...
a temu koledze co samodzielnie rozpoczął rzeźbę w pompie podpowiem jedno super rozwiązanie - odstawia się samochód do mechanika trudniącego się naprawą diesla
(bo to nie ten sam diesel co w Ursusie), czeka się cierpliwie kilka dni, po czym odbiera samochód ze zregenerowaną pompą, lżejszym o circa 3000 PLN i cieszy się jazdą, z gwarancją w kieszeni...
Z doświadczenia - zacząłem rzeźbę, a potem auto i tak wylądowaiało u mechanika - skutek- narobiłem się , nawk...łem a potem grzecznie mechanikowi zaufałem...i tak sobie latam od lutego i mam wszystko w d... poważaniu.
Złota zasada: nas biednych nie stać na tanie rozwiązania....
I to warto wyryć złotymi czcionkami na desce Omegi...


a co mi mechanik pomoze jak wiem, ze pompa jest do regeneracji?? To, ze weźmie kase za wymontowanie i włozenie jej i bez problemu odpali na plaku??

#44 OFFLINE   dami2415

dami2415
  • 87 postów
  • Dołączył: 21-12-2010

Napisany 06 lipca 2012 - 16:50

a co mi mechanik pomoze jak wiem, ze pompa jest do regeneracji?? To, ze weźmie kase za wymontowanie i włozenie jej i bez problemu odpali na plaku??


Własnie co do tej regeneracji czy oplaca im sie tu wysylac pompe http://allegro.pl/po...2465771469.html czy lepiej juz kupic uzywana? Nie interesuje mnie inne firmy regenerujace. Doradzcie cos panowie

#45 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 lipca 2012 - 17:31

Własnie co do tej regeneracji czy oplaca im sie tu wysylac pompe http://allegro.pl/po...2465771469.html czy lepiej juz kupic uzywana? Nie interesuje mnie inne firmy regenerujace.


zazwyczaj takie tanie okazje wychodza duzo drozej. sterownik regenerowany to porazka. pompa nigdy nie chodzi tak jak na nowym. wyslij do diesel-technika.pl tu zaoszczedzisz pare pln ktore zaraz pewnie spowrotem wlozysz




 


#46 OFFLINE   dami2415

dami2415
  • 87 postów
  • Dołączył: 21-12-2010

Napisany 06 lipca 2012 - 17:54

zazwyczaj takie tanie okazje wychodza duzo drozej. sterownik regenerowany to porazka. pompa nigdy nie chodzi tak jak na nowym. wyslij do diesel-technika.pl tu zaoszczedzisz pare pln ktore zaraz pewnie spowrotem wlozysz


No ale w sumie mam pół roku gwarancji. To co lepiej wybrac ta regeneracje czy kupno uzywki? Jaki koszt jest w disel technika?

#47 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 lipca 2012 - 18:10

a czy gwarancja pokrywa koszta montazu i demontazu pompy nieraz i 3 razy ? w diesel technice zaplacisz 2000 ale sam ci gwarantuje ze bedzie poprawnie i masz rok gwarancji bez limitow kilometrow.




 


#48 OFFLINE   dami2415

dami2415
  • 87 postów
  • Dołączył: 21-12-2010

Napisany 06 lipca 2012 - 18:43

a czy gwarancja pokrywa koszta montazu i demontazu pompy nieraz i 3 razy ? w diesel technice zaplacisz 2000 ale sam ci gwarantuje ze bedzie poprawnie i masz rok gwarancji bez limitow kilometrow.


sam sobie zamontuje

#49 OFFLINE   JuniorS

JuniorS
  • 20 postów
  • Dołączył: 04-04-2012
  • Skąd: Bogatynia
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 lipca 2012 - 23:54

Witam. Dziś i mnie dopadł problem cieknącej pompy :D Poczytawszy trochę o tym jakie to jest niebezpieczne i "trudne" dla przeciętnego majsterkowicza stwierdziłem iż... jak nie spierdziele to się nie nauczę. Tak więc uposażony w kpl uszczelek Bosch-a wywaliłem kolektor ssący by mieć fajny dostęp do pompy. 3 śrubki wykręcone więc została ta magiczna. Pyk i pompa wyszła razem ze swoim strasznym "dzyndzlem" zwanym również trzpień ?

Pompa jak na moje dosyć dobre oko była bardzo "czysta" Wylałem resztki ropy z niej rozkręciłem co się dało wyczyściłem na błysk i poskładałem z nowymi oringami simeringiem i uszczelkami. Przyszedł czas włożyć ją na swoje miejsce... Włożyłem. Nawet trzpień wszedł tam gdzie wejść powinien. Skręciłem lekko i nadeJszła chwila prawdy. Odpali czy nie ???

Naturalnie profesionalnie nie wiem co to komputer do diagnostyki takich wynalazków jak zapłon i ustawienie tego czegoś w Dieslu z Omegi. Złożyłem możliwie najbliżej stanu jej przed demontażem. Zagrzałem świece kręce i !? Odpaliła. Jednak nie chodziła za fajnie. Obr miedzy 800 a 1200 i tak sobie skaczą... No to trzabyło puknąć pompe ale w którym kierunku ? W lewo w prawo i tak godzine półtorej dwie... W końcu zaczęła chodzić jak Diesel bez problemów.

Ustawiłem pompe tak że chwilowe spalanie na godz pokazuje jak wcześniej czyli 0,9L/h czasem pokaże 0,8. Po przejażdzce nie stwierdziłem zaniku mocy bądz jej przybytku. Przy włączonej klimie pokazuje 1,2L/h z odpaleniem nie ma problemu. Na ciepło czy na zimno.

Moje pytanie : Ile powinno pokazywać to chwilowe spalanie żeby ustawienie pompy było jak najbliższe fabrycznemu :D ? Jedni piszą 0,9 jest idealnie a inni 1,2 jest idealniej. Więc teraz nie wiem. W tygodniu myślę podjechać i podłączyć się pod komputer. Ale czy jest taka potrzeba ???

Tak BTW. Podczas prac z kolektorem ssącym wyczyściłem egr. Polecam do tego preparat KAGER. Dostępny z FOTA. Fenomenalnie czyści i nie pochłania uszczelek. Cena również fajna. ok 15 zł ;)

I tak od siebie nie bójta się tej pompy :D Nie jest wcale taka straszna :> Parę razy mi tylko kupa w majty spadła :D

#50 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 22 lipca 2012 - 07:59

Fabrycznie na rozgrzanym silniku powinno być 1.0l/h.

0.9l/h to nieco "wzbogacona" mieszkanka. Auto na tym teoretycznie powinno być nieco żywsze, chociaż w miarę zużywania się elementów pompy po prostu auto pracuje/zachowuje dynamikę taką jak miało po wyjechaniu z salonu. Oprócz tego na takiej dawce i prawidłowo ustawionym kącie wtrysku auto na ciepło/zimno pali od "pyknięcia".

Generalnie polecam, bo zmian w spalaniu między 1.0 a 0.9 w zasadzie w ogóle nie ma, niektórym spalanie REALNE spadło nawet i o pół litra na setkę, także IMHO warto pokusić się o korektę. Zakładając że mamy sprawny czujnik temp. paliwa, bo czasami można sobie dawkę ustawić na 0.9l/h a na walniętym czujniku i tak nam się rozjedzie nawet na 1.7l/h !

#51 OFFLINE   joix1

joix1

    Gdynia Moje Miasto

  • 273 postów
  • Dołączył: 07-05-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 22 lipca 2012 - 12:09

Fabrycznie na rozgrzanym silniku powinno być 1.0l/h.

0.9l/h to nieco "wzbogacona" mieszkanka. Auto na tym teoretycznie powinno być nieco żywsze, chociaż w miarę zużywania się elementów pompy po prostu auto pracuje/zachowuje dynamikę taką jak miało po wyjechaniu z salonu. Oprócz tego na takiej dawce i prawidłowo ustawionym kącie wtrysku auto na ciepło/zimno pali od "pyknięcia".

Generalnie polecam, bo zmian w spalaniu między 1.0 a 0.9 w zasadzie w ogóle nie ma, niektórym spalanie REALNE spadło nawet i o pół litra na setkę, także IMHO warto pokusić się o korektę. Zakładając że mamy sprawny czujnik temp. paliwa, bo czasami można sobie dawkę ustawić na 0.9l/h a na walniętym czujniku i tak nam się rozjedzie nawet na 1.7l/h !


Febryczne spalanie w omedze 2,5 td automat to 1.1

#52 OFFLINE   JuniorS

JuniorS
  • 20 postów
  • Dołączył: 04-04-2012
  • Skąd: Bogatynia
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 lipca 2012 - 14:16

Automat... Ja mam manuala ale to chyba nie robi roznicy ? Mam profesionalny komputer do wiekszosci aut jednak nie za bardzo wiem gdzie tam poklikac zeby pokazywalo spalanie itd a tym bardziej nie znam wartosci jakie maja byc ustawione. Znajac zycie dmuchne ta pompe i sie rozpapra wszystko. Sama pompe ustawilem na 0.6l przy dokrecaniu poszlo na 0.9 i tak zostawilem bo juz mialem dosc wrazen

#53 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 lipca 2012 - 14:22

0.9 zostaw i będzie gitara

 


 


 


#54 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 22 lipca 2012 - 20:23

Febryczne spalanie w omedze 2,5 td automat to 1.1


dawka przy fabrycznym aucie to kolo 5.5 mg/cykl czyli na kompie bedzie 0.9 tyle ze na wyswwietlacz to malo dokladnie wskazanie. przy aucie z duzym przebiegiem trzeba niestety probowac miedzy 5 a 8 mg




 


#55 OFFLINE   JuniorS

JuniorS
  • 20 postów
  • Dołączył: 04-04-2012
  • Skąd: Bogatynia
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 lipca 2012 - 21:02

Dziś niedzielnie więc nic nie robiłem. Dziś po rozgrzaniu pokazywał 0,7 - 0,8. Jutro poprawię to na komputerze.

Wiadomo że nie jest to fabrycznie nowe auto więc poprawkę trzeba brać na większość reperowanych przedmiotów ;) Cieszę się że Oma odpaliła po wymianie uszczelek pompy. Na tym jednak nie koniec... Znowu zaczęła zostawiać pod sobą plamy. Tym razem kapie płyn od wspomagania. Nie chciało mi się wczoraj już patrzeć po tej pompie ale jutro to ogarnę. Nic pewnie wielkiego. Na pewno będzie łatwiej jak z tą pompą ;>

#56 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 23 lipca 2012 - 11:17

Z tego co czytam to kolega chyba wymieniał uszczelki nastawnika i wymontowywał nastawnik a nie pompę bo z sama pompą nie jest tak prosto:)

#57 OFFLINE   kens

kens
  • 175 postów
  • Dołączył: 11-11-2009
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza/Katowice

Napisany 23 lipca 2012 - 12:59

Z tego co czytam to kolega chyba wymieniał uszczelki nastawnika i wymontowywał nastawnik a nie pompę bo z sama pompą nie jest tak prosto:)


Hahaha Dokładnie:D

#58 OFFLINE   dami2415

dami2415
  • 87 postów
  • Dołączył: 21-12-2010

Napisany 24 lipca 2012 - 12:19

czy ta pompa będzie działać w omedze 2.0 DTI http://allegro.pl/fr...2487773001.html ? końcówka ta sama.

Czy będzie się różnić??

Scaliłem posty - nie piszemy jeden po drugim tylko edytujemy poprzedni /robert3012

#59 OFFLINE   JuniorS

JuniorS
  • 20 postów
  • Dołączył: 04-04-2012
  • Skąd: Bogatynia
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 lipca 2012 - 12:31

Dokładnie nie wiem co wymontowałem :D Odkręciłem 3 normalne śruby i jedną nienormalną i wytachałem całość do góry. Wychodził z tego taki cycek który to się wkłada w otwór w wałku chyba :p Nastawnik czy pompa jeden czort :D Wiadomo o co chodzi :) Ważne że działa ^^ Czeka mnie jeszcze regeneracja cylinderków hamulcowych ale przy tym nastawniku to już pikuś :D

#60 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 30 października 2012 - 05:43

Cześć, moja pompa już rozciekła się do tego stopnia że jak odpalę samochód to leje się z niej ciurkiem. Samochód kiedy postoi dłużej niż 1.5min już nie odpala, traci moc kiedy się rozgrzeje i zupełnie gaśnie. Dodatkowo mam przytarty elektrozawór od przestawienia kąta wtrysku, bo pracuje w zupełnie innym zakresie niż powinien. Na zimno jeszcze w miarę odpala ale ciepły... można zapomnieć. Dodatkowo przez to że leje się po korpusie pompy prawdopodobnie pada mi komunikacja między pompą a ECU.

Teraz moje pytanie, czy ktoś może mi podpowiedzieć jak wyjąć pompę ?
Domyślam się że muszę dostać się do otworu pod ramieniem napinacza(bumerangiem) i odkręcić nakrętkę od koła pompy ? Ale jak ją zbić, czy blokować rozrząd czy po prostu wybić ją z koła a zębatka sama utrzyma się napięta przez łańcuchy ?
Dzisiaj śnieg za oknem a ja chciałbym to zrobić w miarę sprawnie. Jakie narzędzia będą mi potrzebne ?
Zestaw uszczelek do pompy jest już w drodze... :)