

[OB & OBFL] Proszę Interpretacje Wykresu Działania Sondy Lambda
#21
OFFLINE
#22
OFFLINE
Napisany 26 luty 2014 - 21:39
Jaki ma to wpływ na spalanie i moc?
Jak pokażesz korekty jakie wyliczyło eku po 100 km to będzie wiadomo jak to chodzi bo po resecie to ecu uczy się silnika i dopasowuje do jego stanu technicznego .Niestety program napisany w ecu opla jest nastawiony na eco , więc obcina moc jeżeli spaliny widziane przez sondę odbiegają od ustalonych granic , jego dążenie do optymalnej mieszanki i minimalizacja zanieczyszczeń zajmuje mu troszkę czasu.Dąży do uzyskania średniego odczytu na poziomie 450 mV z sond lambda i tak będzie dawkował paliwo aby ten poziom był bliski dlatego sondy są tak ważne oraz ich prawidłowy odczyt oraz czas i prędkość zmian ,bogata/uboga. Jeżeli sonda jest bardzo leniwa lub nie pokazuje wystarczającej wartości to ecu będzie dolewało paliwa aby osiągnąć tą wartość i w efekcie silnik będzie przelany , zadławiony ze spadkiem mocy oraz ogromnym spalaniem.To samo gdy będzie w odwrotną stronę.Aby zobaczyć jak ecu ustawi mapy paliwa należy dać mu czas na działanie.Moje sondy miały 400 000 tyś przebiegu i korekty po 10 000 od resetu trzymają się w miarę równo i to na lpg.
#23
OFFLINE
Napisany 26 luty 2014 - 23:03
Teraz już będzie ponad 100, więc wkrótce wrzucę screen.
#24
OFFLINE
#25
OFFLINE
Napisany 10 marzec 2014 - 16:54
#26
OFFLINE
Napisany 10 marzec 2014 - 16:59
sondę 1 też wymienię bo mam używkę z tego samego auta co drugą.
A spalanie na takich sondach może być większe?
#27
OFFLINE
Napisany 10 marzec 2014 - 19:42
Lewe powietrze może być?
sondę 1 też wymienię bo mam używkę z tego samego auta co drugą.
A spalanie na takich sondach może być większe?
Wartość 128 to 0%, 0 to 100% za bogata mieszanka, a 255 to 100% za uboga mieszanka.Więc tutaj mieszanka idzie w kierunku bogatej, czyli lewiznę można wykluczyć ,a raczej paliwa jest więcej niż potrzeba ale cały czas w granicach regulacyjnych ecu.Sondy są oczami ecu i im wolniejsza jest ich reakcja tym spalanie bardziej rośnie.

#28
OFFLINE
#29
OFFLINE
Napisany 28 marzec 2014 - 12:58
albo jeszcze w jaki inny sposob mozna sprawdzic czy sa sprawne?
kuleje mi sonda 2, od strony kierowcy i nie moge zazegnac tego problemu.
mam do dyspozycji tylko OP-COM'a, jesli chodzi i programy diagnostyczne.
#30
OFFLINE
Napisany 28 marzec 2014 - 17:54
mam wyciagniete sondy lambda, da rade poprzez zmierzenienp. opornosci sprawdzic czy sa sprawne? jezeli tak, to jakie powinny miec parametry?
albo jeszcze w jaki inny sposob mozna sprawdzic czy sa sprawne?
kuleje mi sonda 2, od strony kierowcy i nie moge zazegnac tego problemu.
mam do dyspozycji tylko OP-COM'a, jesli chodzi i programy diagnostyczne.
Jak wyciągnięte to tylko możesz grzałkę sprawdzić miernikiem lub w imadło i palnik gazowy ale do ego już trzeba mieć trochę wprawy.

#31
OFFLINE
#32
OFFLINE
Napisany 04 lipiec 2014 - 23:11
#33
OFFLINE
Napisany 02 kwiecień 2018 - 22:30
Koledzy, mam pytanie. Na Pb na wolnych obrotach sondy regulacyjne (na obydwu bankach) pokazują około 39 mV (stoją w miejscu). Korekty krótkoterminowe wzrastają do +25. Po przełączeniu na gaz sonda po stronie kierowcy zaczyna pracować normalnie, a korekty krótkoterminowe na banku 2 spadają praktycznie do 0, nawet są nieco poniżej zera. Na banku 1 sonda dalej stoi w miejscu a korekta +25. Po przełączeniu z powrotem na Pb sytuacja powraca do początkowej, tj. sondy stoją na ubogiej mieszance i korekty krótkoterminowe wzrastają do +25. Czy sondy do wymiany? Czy w przypadku nieszczelnego dolotu lub wydechu przed sondami mogą się one zawieszać i wskazywać stałą wartość, czy mimo wszystko powinna być sinusoida?