

2.0 16V zbyt niskie wolne obroty podczas wysprzeglania...
#21
OFFLINE
Napisany 02 września 2007 - 13:03
P.S. Ja czest spotkalem sie z tym ze ludzie np maja luz na przepustnicy albo jakies lewe powietrze i obroty plywaja a czasem wiecej sa niskie niz prawidlowe i wtedy zderzakiem przepustnicy reguluja wolne obroty co jest bledem bo odchylajac przepustnice zmieniaja napiecie wyjsciowe z czujnika polozenia przepustnicy a to sygnal dla ecu ze dodajemy gaz wiec on zaczyna dawkowac inaczej paliwo (na wolnych obrotach dawkowanie paliwa jest w miare stale a cala regulacja odbywa sie przy pomocy powietrza (regulacja przez krokowy). W wielu samochodach ta sruba jest zalakowana i trudno dostepna (niestety nie w oplu i paru japonczykach ) przez co pseudo mech. sruba reguluja obroty. Dobrze jest jak odczytasz nap[iecie jakie daje czujnik podczas polozenia przepustnicy bez wcisnietewgo pedalu gazu i sprawdzic jakie ma dawac orginalnie. Przy instalkach gazowych nie ma problemu bo wiekszosc instalek pokazuje te dane. Wiem ze korzystacie z opelscanera i pewnie ma takie mozliwosci sprawdzenia. Ostatnio grzebalem w hondzie efekt taki jak w temacie tego postu i wlasnie ktos pokrecil sobie ta sruba i na benz 1300 obrotow a na lpg plywajace 1000 powod to luz na przepustnicy (lewe powietrze).
#22
OFFLINE
Napisany 02 września 2007 - 13:13
Beast zagadzam sie z Toba ale jezeli problem wystepuje z tzw falujacymi obrotami to juz nie jest to takie proste bo jesli ktos ma powiedzmy 800 obrotow i czasem spadnie na 500 to jak spowodujesz zwiekszenie obrotów to ktos zamiat przyslowiowych 800 bedzie mial 1000 a w momencie plywania zamioast spadac na 500 bedzie wtedy ok ale problem nie jest rozwiazany.
P.S. Ja czest spotkalem sie z tym ze ludzie np maja luz na przepustnicy albo jakies lewe powietrze i obroty plywaja a czasem wiecej sa niskie niz prawidlowe i wtedy zderzakiem przepustnicy reguluja wolne obroty co jest bledem bo odchylajac przepustnice zmieniaja napiecie wyjsciowe z czujnika polozenia przepustnicy a to sygnal dla ecu ze dodajemy gaz wiec on zaczyna dawkowac inaczej paliwo (na wolnych obrotach dawkowanie paliwa jest w miare stale a cala regulacja odbywa sie przy pomocy powietrza (regulacja przez krokowy). W wielu samochodach ta sruba jest zalakowana i trudno dostepna (niestety nie w oplu i paru japonczykach ) przez co pseudo mech. sruba reguluja obroty. Dobrze jest jak odczytasz nap[iecie jakie daje czujnik podczas polozenia przepustnicy bez wcisnietewgo pedalu gazu i sprawdzic jakie ma dawac orginalnie. Przy instalkach gazowych nie ma problemu bo wiekszosc instalek pokazuje te dane. Wiem ze korzystacie z opelscanera i pewnie ma takie mozliwosci sprawdzenia. Ostatnio grzebalem w hondzie efekt taki jak w temacie tego postu i wlasnie ktos pokrecil sobie ta sruba i na benz 1300 obrotow a na lpg plywajace 1000 powod to luz na przepustnicy (lewe powietrze).
kczech ale regulacja wolnych oborotow moze sie odbyc tylko na prawidlowo dzialjacym silniku, dokladnie tak jak piszesz. jesli ktos ma falowanie to najpierw trzeba ten problem rozwiazac a potem ewentualna korekte przeporwadzic
#23
OFFLINE
Napisany 02 września 2007 - 13:24
Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013
II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin
#24
OFFLINE
Napisany 03 września 2007 - 21:12
[B]
#25
OFFLINE
Napisany 03 września 2007 - 21:18
a przyczyn to moze byc setki a moze i wiecej, najczestsze to zuzyta sprezyna w przepustnicy krokowego, zabrudzona przepustnica krokowego, wadliwie dzialajacy silnik krokowy, zabrudzone przytkane "bypasy" - otwory powietrzne w przepustnicy (te przy krokowym), wadliwie dzialajacy czujnik polozenia przepustnicy, zabrudzona przepustnica itd.....
wypadajace zaplony, walnieta przeplywka, walnieta lambda, spalanie stukowe i jeszcze kupa innych
#26
OFFLINE
Napisany 03 września 2007 - 21:21
A ja Wam tak po banie :twisted: . Potem znowu będę miał koszmary

Sio, idźcie do innej piaskownicy straszyć

#27
OFFLINE
Napisany 03 września 2007 - 21:24
OT
A ja Wam tak po banie :twisted: . Potem znowu będę miał koszmary
Sio, idźcie do innej piaskownicy straszyć
ale my tylko rzeczowo odpowiadamy na pytanie :bud:
#28
OFFLINE
Napisany 03 września 2007 - 21:26
a przyczyn to moze byc setki a moze i wiecej, najczestsze to zuzyta sprezyna w przepustnicy krokowego, zabrudzona przepustnica krokowego, wadliwie dzialajacy silnik krokowy, zabrudzone przytkane "bypasy" - otwory powietrzne w przepustnicy (te przy krokowym), wadliwie dzialajacy czujnik polozenia przepustnicy, zabrudzona przepustnica itd.....
wypadajace zaplony, walnieta przeplywka, walnieta lambda, spalanie stukowe i jeszcze kupa innych
to teraz może trochę naiwne pytanie, czy jest możliwość w jakikolwiek sposób zdiagnozować co może być walnięte z tych wszystkich rzeczy co wymieniliście :neutral:
Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013
II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin
#29
OFFLINE
Napisany 03 września 2007 - 21:27
to teraz może trochę naiwne pytanie, czy jest możliwość w jakikolwiek sposób zdiagnozować co może być walnięte z tych wszystkich rzeczy co wymieniliście :neutral:
komp
#30
OFFLINE
Napisany 03 września 2007 - 21:28
to teraz może trochę naiwne pytanie, czy jest możliwość w jakikolwiek sposób zdiagnozować co może być walnięte z tych wszystkich rzeczy co wymieniliście :neutral:
komp
thx

Byłem na:
III Zlot - Lidzbark Warmiński 2007, IV Zlot Kobyla-Góra 2007, V Zlot - Ślesin 2008, VII Zlot - Bocheniec 2009, VIII Zlot - Wawrzkowizna 2009, IX Zlot - Czaplinek 2010, X Zlot Ślesin 2010, XI Zlot - Żagań 2011, XII Zlot - Toruń 2011, XIII Zlot - Ślesin 2012, XIV Zlot Skwierzyna 2012, XV Zlot - Zakrzewo 2013, XVI Zlot - Częstochowa 2013
II Miejsce Car-Audio V Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio VII Zlot Bocheniec, I Miejsce Car-Audio VIII Zlot Wawrzkowizna, II Miejsce Car-Audio X Zlot Ślesin, I Miejsce Car-Audio XI Zlot Żagań, II Miejsce Car-Audio XII Zlot Toruń, I Miejsce Car-Audio XIII Zlot Ślesin
#31
OFFLINE
Napisany 04 września 2007 - 12:07
P.S. przyklad z przed tyg punto 1,2 awaria: to plywajace wolne obroty, dolek mozy przy gwaltownym wcisnieciu pedalu gazu - odpala z kopa i po 3 4 sek zaczyna wariowac ale nie gasnie - uklad samodiagnostyki nie wykryl bledu a sonda pokazuje bardzo uboga mieszanke
Walczylem z tym sam. 2 godz i okazalo sie ze mech. wymieniajac filtr paliwa doprowadzil do pekniecia koncowki ktora wychodzila z pompy paliwowej przez co czesc paliwa nie docierala do wtryskow - pekniecie nie bylo duze ale cisnienie za male - komp i uklad samodiagnostyki nie wykryl tego jedynie po wskazaniach sondy mozna bylo wywnioskowac ze jest za uboga mieszanka czyli brakuje paliwka. Z pomoca przyszla faktura ktora wystawil mech. bo pomyslalem ze moze zalozyl odwrotnie filtr paliwa ale nie spieprz........... cos innego. Pisze dlatego o tym przykladzie by rozjasnic troche temat samodiagnostyki tzn. ze nie zawsze wskazania kompa to wyrocznia . Pozdrawiam
#32
OFFLINE
Napisany 04 września 2007 - 12:10
ale oczywiscie komp nie pokaze wszystkiego bo uklad samodiagnostyki nie jest cudowny i np nie pokaze lewego powietrza , zabrudzonej i zacinajacej sie przepustnicy itd. Doswiadczony elektr.-mech. jest jednak w stanie po odczytaniu niektorych parametrow na kompie stwierdzic gdize nalezy szukac bo np blad sondy lambda ze mieszanka jest za uboga nie oznacza ze siadla sonda bo moze rzeczywiscie jest za uboga albo wszystkie parametry na kompie sa ok krokowy i to wszystko rowniez a obroty szaleja no to poszukiwania lewego powietrza itd....... temat rzeka
amen
#33
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2007 - 16:13
Jedyne co mnie wkurza, to że byłem u kilku mechaników i wszyscy twierdzą, że wszystko jest ok...jak sam sobie nie zrobię to chyba nikt mi tego nie zrobi...ech

Jechałem 24.XII przez zapchane Kielce i myślałem, że szlag mnie trafi na każdych, kolejnych światłach
W takim razie zacznę od przeglądu wszystkich przewodów el. i paliwowych..nic mi innego chyba nie zostaje
#34
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2007 - 20:46


U mnie jest tak samo tylko na automacie i już mnie krew zalewa.
Jak odpaę jest wszystko oki 900 obrotów, natomiast jak wrzucę Drive to automatycznie czuć załączenie sprzęgła(auto siada) a obroty lecą nawet do 400 i auto gaśnie, muszę więc dodać gazu aby utrzymać silnik w pracy, ta sama sytuacja jest podczas hamowania, automatycznie obroty lecą w dół i auto gaśnie.
Gdzie szukać problemu??????
Wymieniłem krokowca na nowy GetZa ale problem nie ustał, więc założyłem stary oryginalny. Nie mówcie że muszę kupić silnik krokowy oryginalny i to powinno załatwić problem. Poradźcie co się dzieje bo pomysły mi się kończą a to jest jAK KULA U NOGI.
Z góry wielkie dzięki.
#35
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2007 - 21:01
#36
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2007 - 21:04
#37
OFFLINE
Napisany 27 grudnia 2007 - 21:05
#38
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2007 - 12:02
#39
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2007 - 18:00
Proszę o wyjaśnienie.
I w jaki sposób sprawdzić??????
U mnie występuje problem tylko na b.ęzynie, na gazie jest oki.
Podpowiedzcie co się dzieje i gdzie szukać problemu?????
#40
OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2007 - 18:33
