

manual czy automat
#1
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 09:52
Za jakiś czas będę szukał omy do kupienia. Moja 2.0 16V nie posłużyła mi za długo:(, nie nacieszyłem sie omegą.
Teraz czas na coś większego i mocniejszego, zastanawiam się na 2.5 V6 lub 3.0 V6 oraz z jakimi skrzyniami najlepiej manual czy automat?
Może koledzy z forum rozwieją mity i wątpliwości co do silnika i skrzyni.
#2
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:04
manual - nizsze spalanie, ale koszt sprzegla wiekszy niz drugi automat.
jak do kulania to bierz automat, jak chcesz sie pobawic to manual.
3.2 + manual chcesz ?
#3
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:05
Automat - bardziej awaryjny IMHO (pomimo dwumasowego koła zamachowego w V6), wyższe spalanie, niższa dynamika, ale podobno większy komfort
Manual - lepsza dynamika, niższe spalanie, ale jeśli dużo stoisz w korkach w mieście to może się odechcieć "podjeżdżać" na pół-sprzęgle
Co do silników - bierz 3.0 - spalanie praktycznie to samo, a zawsze jest trochę więcej "pod pedałem", zwłaszcza jeśli chcesz inwalida, to tylko 3.0

Jak kupisz 2.5 to zaraz będzie cudowanie - a to wałki od 3.0 - może 2, a może 4, a może wogóle 4 ssące...
#4
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:14
Automatem taz da sie pobawić w pewnym stopniu. Nie chodzi o wieksza spalanie o litr czy dwa ale kazdy wie jak się jeździ po naszej PL wiecej stoisz niż jedziesz.
szkoda ze nie mam $$ wiecej to bym do swojej budy kupił silnik i skrzynie
#5
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:16


#6
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:26
Porównując do DSG może i tak, ale nie ma aż takiej tragedii. Jeździ się z tym w miarę dobrze.zmienia biegi kilka razy wolniej niż najflegmatyczniejszy anglik
#7
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:28
#8
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:28
Manual -ekonomia, lepsza dynamika
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#9
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:30
Porównując do DSG może i tak, ale nie ma aż takiej tragedii. Jeździ się z tym w miarę dobrze.
DSG to nie automat, więc nie ma czego porównywać. Automaty Mercedesa, które wcale nie należą do szczególnie wyrafinowanych jeśli chodzi o tempo pracy porównując skrzynie z 1 epoki biją te GM'owe kilkukrotnie. A nawet MB się można co najwyżej wozić, ciężko to inaczej nazwać

#10
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:47
#11
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:48

#12
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 10:53
#13
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 11:24
#14
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 11:33
Co do wyboru silnika, to już loteria... Większe prawdopodobieństwo uszkodzenia silnika do stopnia że nie opłaca się go naprawić masz w 3.0(mówię o panewkach). Z drugiej strony w 3.0 masz w większości najlepsze wyposażenie.
#15
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 11:35

#16
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 11:40
Maciek tak widziałem w Rosso co automat potrafi

#17
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 11:54

Osobiście zawsze wybrałbym manual choć mam MV6 zarówno w manualu jak i automacie. Nie będę się rozwodził że miałem mnóstwo Omeg z różnymi skrzyniami i silnikami ale... za i przeciw:
Manual:
- o wiele lepsza dynamika
- niższe spalanie
- to Ty panujesz nad autem a nie skrzynia za ciebie decyduje
- pkt.1 , 2. , i 3.

Automat:
- jedyny plus to to że nie trzeba zmieniać biegów
- minusy to większe spalanie
- dużo gorsze osiągi
- automat miewa kaprysy
- czasami różne reakcje automatu nie koniecznie takie jakich oczekujemy
Szczerze wolę zmienić nawet kompletne sprzęgło w manualu niż bujać się z automatem i jego kaprysami. Dobry automat kosztuję dużo, sama wymiana czysto serwisowa to bardzo duży wydatek.
Jeżeli sie trafi na w pełni sprawny automat co ciężko do końca ocenić to z automatem też da się żyć. Tak czy siak wybór należy do Ciebie . Dla mnie wybór jest oczywisty.
#18
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 12:14

Oczywiście tak jak piszę koledzy automaty ponoć są wolniejsze i tam różne ble ble ble, dla tego trzeba kupować z odpowiednim silnikiem i zapasem mocy, a problemu nie będzie.
Moim zdaniem awaryjność to loteria, jak źle trafimy to i manual będzię się nam sypać i walić, wszystko zależy od konkretnego zakupionego egzemplarza.
#19
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 12:21
To że automat więcej spala też jest niezaprzeczalne , różnica ta w trasie maleje, natomiast w mieście jest wyraźna.
A po co trzymać nogę w korku cały czas na pedale hamulca jak można nie trzymać i jak trzeba wrzucić bieg


Co kto lubi, widzisz Ty sie przyzwyczaiłeś więc wolisz automat dla mnie automat w Omedze to zło :hihi:
Powiem tak gdyby automat spalał tyle co manual, miał identyczne osiągi, dawał taką kontrole jak manual to po co mi manual wtedy po co zmieniać biegi


#20
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2012 - 12:29
No ok ale bezsprzeczne jest to że automat jest wolniejszy temu nikt nie zaprzeczy, obojętnie przy jakim silniku. Nawet taka MV6 ma 8,5s do 100 w manualu a automat prawie 10sekund.
Nie znam się na omedze, więc skoro tak mówisz to pewnie tak jest.

To że automat więcej spala też jest niezaprzeczalne , różnica ta w trasie maleje, natomiast w mieście jest wyraźna.
Tu się zdecydowanie nie zgadzam, wszystko zależy od umiejętności kierowcy. :tak:
poza tym autom at rozleniwia
o :tak:

Co kto lubi, widzisz Ty sie przyzwyczaiłeś więc wolisz automat dla mnie automat w Omedze to zło
Kwestia gustu.....
Powiem tak gdyby automat spalał tyle co manual, miał identyczne osiągi,
Zależy jakie auto :tak:
dawał taką kontrole jak manual to po co mi manual wtedy po co zmieniać biegi
Tyż prawda

