Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Kończąca żywot pompa wtryskowa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
55 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   swiatas18

swiatas18
  • 5 postów
  • Dołączył: 24-02-2012

Napisany 17 kwietnia 2012 - 10:47

Niedawno musialem w swojej omie uszczelnic pompe bo lała strasznie rope, pompiarz przy okazji powiedzial mi zebym szukal innej albo regenerowal ta bo duzo zycia jej nie zostalo:masakra:, przy okazji dzisiaj zrobilem "spinaczowa":jump: diagnostyke i oto co wyszlo:
15- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie z napięciem lub przerwa P30
34- obieg startu wtrysku - czujnik ruchu iglicy P66, zawór elektromagnetyczny-regulacja wtrysku Y20
64- obieg objętości wtrysku - mechanizm nastawczy pompy P68 dotyczy końcówki 1, 2, 39, 14, 21 na K70
Czy te bledy dotycza tez wtrysku sterującego czy moze czegos innego?

#2 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 kwietnia 2012 - 19:21

34 jak sie nie myle dotyczy wtrysku

#3 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 kwietnia 2012 - 19:42

15 to pewnie ze świece grzeją nawet na ciepłym?? a 64 to taki błąd nastawnika do przeżycia da radę kulać z nim choć przeszkadza czasem przy zmianie biegów brak reakcji na gaz w większości przypadków

#4 OFFLINE   swiatas18

swiatas18
  • 5 postów
  • Dołączył: 24-02-2012

Napisany 17 kwietnia 2012 - 20:36

no tak mam zalozone obejscie na cieply silnik bo nie chciala zapalac, a czasem przy zmianie biegow szarpnie nim i mignie "check engine"

#5 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 kwietnia 2012 - 20:39

no to właśnie nastawnik do regeneracji i to ze obejście już jest i za niedługo lato to polecam regeneracje pompy lub wymiana bo może być ciężko w upały lubi czasem zgasnąć oma jak pompa wyjechania

#6 OFFLINE   swiatas18

swiatas18
  • 5 postów
  • Dołączył: 24-02-2012

Napisany 17 kwietnia 2012 - 21:33

i tak zrobie dzieki za odpowiedz:)

#7 OFFLINE   comes

comes
  • 13 postów
  • Dołączył: 27-02-2011

Napisany 18 kwietnia 2012 - 20:30

nie przejmuj się w mojej Omci chyba też pada pompa...bo nie odpala ..prawdopodobnie nie trzyma już ciśnienia

#8 OFFLINE   gumis28

gumis28
  • 13 postów
  • Dołączył: 20-09-2012
  • Skąd: szczecinek

Napisany 24 września 2012 - 22:17

Witam,jestem nowy na forum takze wybaczcie ze pisze nie w tym dziale.
Od miesiaca jestem posiadaczem omki 2.5 tds automat
,dzis wymienilem wyswietlacz bo stary wyzional ducha. chialem sie zapytac o spalanie jakie mi pokazuje, na postoju pokazuje 1,2-1,4 L/h a wczesniej wyczytalem ze powinno pokazywac 0,9L/l spalanie w miescie przy jezdzie 60km/h jakies 12L/100km i moje pytanie czy ona nie za duzo pali?? a jesli tak to moze jakies rady by byla bardziej ekonomiczna,i odrazu powiem ze nie chce wymieniac jej na inny samochod bo od pierwszej jazdy zakochalem sie w niej ;]

#9 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 września 2012 - 22:20

na postoju pokazuje 1,2-1,4 L/h a wczesniej wyczytalem ze powinno pokazywac 0,9L/l

Masz za małą dawkę na nastawniku, trzeba podnieść dawkę.
Więcej pisał nie będę bo wszystko jest opisane na forum tylko trzeba użyć szukajki albo chociaż w sprawdzone porady zajrzeć.

#10 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 września 2012 - 07:57

dzis wymienilem wyswietlacz bo stary wyzional ducha


czy na taki z 2,5 TD

#11 OFFLINE   jaro358

jaro358
  • 105 postów
  • Dołączył: 22-09-2012
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 26 września 2012 - 07:58

też ialem problem z nastawnikiem ale to mogl byc powod ciagłego sie grzania auta( mialem slabe chłodzenie). po wymianie chłodnicy na nowa problem znikl... nie ma juz szarpania przy zmianie biegow co mialo miejsce do tej pory.. nie wiem czy to zasługa wymiany chlodnicy ale wazne ze problem zlikwidowany...

a jednak problem nie zniknąl.. łudziłem sie bo przez caly dzien nic sie nie dzialo ale wczoraj znowu zaczelo przerywac.. bylem u goscia co zajmuje sie regeneracja pomp wtryskowych i powiedzial ze poki pompa nie padnie to jezdzic bo szkoda tyko czasu i kasy... w sumie sam nie wiem czy to roic..

#12 OFFLINE   gumis28

gumis28
  • 13 postów
  • Dołączył: 20-09-2012
  • Skąd: szczecinek

Napisany 19 lutego 2013 - 16:07

Masz za małą dawkę na nastawniku, trzeba podnieść dawkę.
Więcej pisał nie będę bo wszystko jest opisane na forum tylko trzeba użyć szukajki albo chociaż w sprawdzone porady zajrzeć.


Witam .

Wiec tak, po wymianie filtra paliwa na midzie pokazuje na cieplym silniku 09-1.0

Ale mam nowy problem bo omka stracila swojego buta.Sprawdzalem bledy na opelscaner i jest tylko jeden 92 czyli ze mam brak tempomatu bo nie mam.
wyczyscilem zawor egr lecz nic to za bardzo nie dalo,a ktos wczesniej mi powiedzial zebym sprawdzil gruszke na turbinie z tym sprzegielkiem i faktycznie bylo zapieczone ze lomem bylo ciezko to ruszyc, wiec popsilkalem wd rozruszalem i tak jakby troche lepiej sie zbiera ale nie jest to tak jak ja kupilem. Filtry wszystkie wymienione, weze wszystkie posprawdzane , wszystkie cale. Znalazlem jeden waz grubosci kciuka ktory wchodzi z tyly za silnik ale sprzodu konczy sie w polowie i nie jest do niczego podlaczony. Waz znajduje sie po prawej stronie auta jak sie stoi przodem do niego.
Myslalem tez zeby wyczyscic nastawnik bo jak jade w trasie i mam okolo 2 tys obrotow i zdejme noge z gazu to na pare sekund obroty zostaja 1700 i dopiero po chwile czyli po jakis 5-8 sekundach schodza na 600-700 ale nikt u mnie nie chce sie tego podjac bo pewnie za duzo zabawy z tym. I jeszcze jedno pytanie czy mogl by ktos wstawic screny z opelscaner jak powinno byc wszystko ustawione?? moj mechanior ma wersje angielska i ciezko wszystko zrozumiec i ustawic. Ostatnim razem ustawil cos z 1.6% na 1.7% i odrazu bylo slychac po dodaniu gazu ze silnik lepiej pracuje ale po chwili samo przestawilo sie znowu na 1.6% Bede wdzieczny za pomoc i rady bo juz rece mi opadaja a 14 kwietnia chce jechac nia az do szkocji a nie chcial bym zeby na trasie byla mulem bagiennym i palila bog wie ile paliwa. A i czy przy ruszaniu na midzie powinno pokazywac 39l oczywiscie wartosc troche spada jak sie troche rozgrzeje ale nawet jak ma 90* to przy ruszaniu ponad 20l pokazuje. srednie spalanie w miescie pokazuje 14-15l trasa mid pokazuje 8-8,5 siredniego spalania. Zaznacze tez ze to automat a mida kupilem i nie wiem czy on od disla jak sprawdzalem to wyswietlal po lewej stronie 005 a po prawej 007

#13 OFFLINE   jaro358

jaro358
  • 105 postów
  • Dołączył: 22-09-2012
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 19 lutego 2013 - 17:31

to ze pokazukje na momentowym spalaniu 39l to nic.. wiadomo auto jak rozpedzasz to musi dawke paliwa dostac. moja w cyklu mieszanym spala okolo 7 litrow z tego co mid pokazuje.. tyle ze mam za niska dawka bo na rozgrzanym jest to 0,7l/h i tez bede musiał szarpnąć do 0,9 bo czasami takiego muła załapie ze skrzyzowania to maluchem by mnie (łykneli). jest ktos na forum z okolic bolesławca co by mial opel scannera i sprawdzł by mi ta dawke na kompie?? ja sam nie chcem tego ruszac a trzeba to w koncu ogarnac...

#14 OFFLINE   jacek gdynia

jacek gdynia
  • 112 postów
  • Dołączył: 16-08-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 19 lutego 2013 - 18:07

to ze pokazukje na momentowym spalaniu 39l to nic.. wiadomo auto jak rozpedzasz to musi dawke paliwa dostac. moja w cyklu mieszanym spala okolo 7 litrow z tego co mid pokazuje.. tyle ze mam za niska dawka bo na rozgrzanym jest to 0,7l/h i tez bede musiał szarpnąć do 0,9 bo czasami takiego muła załapie ze skrzyzowania to maluchem by mnie (łykneli). jest ktos na forum z okolic bolesławca co by mial opel scannera i sprawdzł by mi ta dawke na kompie?? ja sam nie chcem tego ruszac a trzeba to w koncu ogarnac...


Jak masz 0,7 to masz za dużą dawkę a nie za małą.

#15 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 19 lutego 2013 - 21:51

Za małą...

jest ktos na forum z okolic bolesławca

Kolega Zybi007 jest z Chojnowa i teraz jeździ na kurs koło Ciebie i jak się do niego odezwiesz to pomoże na pewno...równy gość i wal śmiało do niego...

#16 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lutego 2013 - 22:36

0.7 to dawka za duża.Przykład można podać taki że jak mi sie rozjechało tak że dawka była 0.4l/h to silnik z obrotów schodzić nie chciał i zamulał.MID i OS mają to do siebie że im mniejsze wskazanie tym większa dawka faktycznie leci.

 


 


 


#17 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 19 lutego 2013 - 22:53

0.7 to dawka za duża.Przykład można podać taki że jak mi sie rozjechało tak że dawka była 0.4l/h to silnik z obrotów schodzić nie chciał i zamulał.MID i OS mają to do siebie że im mniejsze wskazanie tym większa dawka faktycznie leci.

czyli ogólnie,fizycznie,mechanicznie dawka za duża ustawiona nastawnikiem na pompie i komp nie może zejść niżej niż wstępnie mechanika pozwala

#18 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 19 lutego 2013 - 22:53

MID i OS mają to do siebie że im mniejsze wskazanie tym większa dawka faktycznie leci.

Zwracam honor...zagalopowałem się...Jacek dobrze napisałeś...dzięki za poprawkę Dawido..

#19 OFFLINE   gumis28

gumis28
  • 13 postów
  • Dołączył: 20-09-2012
  • Skąd: szczecinek

Napisany 20 lutego 2013 - 16:15

witam ponownie.

wrocilem dzis od kolejnego mechanika powiedzialem co z autem sie dzialo i co zostalo zrobione. O tym sprzegielku co0 laczy turbine i taą gruszke tez ze bylo zapieczone i odpowiedz dostalem taka ze trzeba teraz zrobic geometrie turbiny. Masakra co mechanior to inna diagnoza.

#20 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 20 lutego 2013 - 19:01

Jaka geometrie turbiny ? :masakra:
Omega to nie VAG ze zmienna geometria wirnika... :jump:

Ta gruche trzeba oczyscic spisikac WD40 i rozruszac ew. doregulowac...