[OB & OBFL] Kończąca żywot pompa wtryskowa
#1 OFFLINE
Napisany 17 kwietnia 2012 - 10:47
15- czujnik temperatury płynu chłodzącego zwarcie z napięciem lub przerwa P30
34- obieg startu wtrysku - czujnik ruchu iglicy P66, zawór elektromagnetyczny-regulacja wtrysku Y20
64- obieg objętości wtrysku - mechanizm nastawczy pompy P68 dotyczy końcówki 1, 2, 39, 14, 21 na K70
Czy te bledy dotycza tez wtrysku sterującego czy moze czegos innego?
#2 OFFLINE
#3 OFFLINE
Napisany 17 kwietnia 2012 - 19:42
#4 OFFLINE
Napisany 17 kwietnia 2012 - 20:36
#5 OFFLINE
Napisany 17 kwietnia 2012 - 20:39
#6 OFFLINE
#7 OFFLINE
Napisany 18 kwietnia 2012 - 20:30
#8 OFFLINE
Napisany 24 września 2012 - 22:17
Od miesiaca jestem posiadaczem omki 2.5 tds automat
,dzis wymienilem wyswietlacz bo stary wyzional ducha. chialem sie zapytac o spalanie jakie mi pokazuje, na postoju pokazuje 1,2-1,4 L/h a wczesniej wyczytalem ze powinno pokazywac 0,9L/l spalanie w miescie przy jezdzie 60km/h jakies 12L/100km i moje pytanie czy ona nie za duzo pali?? a jesli tak to moze jakies rady by byla bardziej ekonomiczna,i odrazu powiem ze nie chce wymieniac jej na inny samochod bo od pierwszej jazdy zakochalem sie w niej ;]
#9 OFFLINE
Napisany 24 września 2012 - 22:20
Masz za małą dawkę na nastawniku, trzeba podnieść dawkę.na postoju pokazuje 1,2-1,4 L/h a wczesniej wyczytalem ze powinno pokazywac 0,9L/l
Więcej pisał nie będę bo wszystko jest opisane na forum tylko trzeba użyć szukajki albo chociaż w sprawdzone porady zajrzeć.
#10 OFFLINE
Napisany 25 września 2012 - 07:57
dzis wymienilem wyswietlacz bo stary wyzional ducha
czy na taki z 2,5 TD
#11 OFFLINE
Napisany 26 września 2012 - 07:58
a jednak problem nie zniknąl.. łudziłem sie bo przez caly dzien nic sie nie dzialo ale wczoraj znowu zaczelo przerywac.. bylem u goscia co zajmuje sie regeneracja pomp wtryskowych i powiedzial ze poki pompa nie padnie to jezdzic bo szkoda tyko czasu i kasy... w sumie sam nie wiem czy to roic..
#12 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2013 - 16:07
Masz za małą dawkę na nastawniku, trzeba podnieść dawkę.
Więcej pisał nie będę bo wszystko jest opisane na forum tylko trzeba użyć szukajki albo chociaż w sprawdzone porady zajrzeć.
Witam .
Wiec tak, po wymianie filtra paliwa na midzie pokazuje na cieplym silniku 09-1.0
Ale mam nowy problem bo omka stracila swojego buta.Sprawdzalem bledy na opelscaner i jest tylko jeden 92 czyli ze mam brak tempomatu bo nie mam.
wyczyscilem zawor egr lecz nic to za bardzo nie dalo,a ktos wczesniej mi powiedzial zebym sprawdzil gruszke na turbinie z tym sprzegielkiem i faktycznie bylo zapieczone ze lomem bylo ciezko to ruszyc, wiec popsilkalem wd rozruszalem i tak jakby troche lepiej sie zbiera ale nie jest to tak jak ja kupilem. Filtry wszystkie wymienione, weze wszystkie posprawdzane , wszystkie cale. Znalazlem jeden waz grubosci kciuka ktory wchodzi z tyly za silnik ale sprzodu konczy sie w polowie i nie jest do niczego podlaczony. Waz znajduje sie po prawej stronie auta jak sie stoi przodem do niego.
Myslalem tez zeby wyczyscic nastawnik bo jak jade w trasie i mam okolo 2 tys obrotow i zdejme noge z gazu to na pare sekund obroty zostaja 1700 i dopiero po chwile czyli po jakis 5-8 sekundach schodza na 600-700 ale nikt u mnie nie chce sie tego podjac bo pewnie za duzo zabawy z tym. I jeszcze jedno pytanie czy mogl by ktos wstawic screny z opelscaner jak powinno byc wszystko ustawione?? moj mechanior ma wersje angielska i ciezko wszystko zrozumiec i ustawic. Ostatnim razem ustawil cos z 1.6% na 1.7% i odrazu bylo slychac po dodaniu gazu ze silnik lepiej pracuje ale po chwili samo przestawilo sie znowu na 1.6% Bede wdzieczny za pomoc i rady bo juz rece mi opadaja a 14 kwietnia chce jechac nia az do szkocji a nie chcial bym zeby na trasie byla mulem bagiennym i palila bog wie ile paliwa. A i czy przy ruszaniu na midzie powinno pokazywac 39l oczywiscie wartosc troche spada jak sie troche rozgrzeje ale nawet jak ma 90* to przy ruszaniu ponad 20l pokazuje. srednie spalanie w miescie pokazuje 14-15l trasa mid pokazuje 8-8,5 siredniego spalania. Zaznacze tez ze to automat a mida kupilem i nie wiem czy on od disla jak sprawdzalem to wyswietlal po lewej stronie 005 a po prawej 007
#13 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2013 - 17:31
#14 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2013 - 18:07
to ze pokazukje na momentowym spalaniu 39l to nic.. wiadomo auto jak rozpedzasz to musi dawke paliwa dostac. moja w cyklu mieszanym spala okolo 7 litrow z tego co mid pokazuje.. tyle ze mam za niska dawka bo na rozgrzanym jest to 0,7l/h i tez bede musiał szarpnąć do 0,9 bo czasami takiego muła załapie ze skrzyzowania to maluchem by mnie (łykneli). jest ktos na forum z okolic bolesławca co by mial opel scannera i sprawdzł by mi ta dawke na kompie?? ja sam nie chcem tego ruszac a trzeba to w koncu ogarnac...
Jak masz 0,7 to masz za dużą dawkę a nie za małą.
#15 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2013 - 21:51
Za małą...
Kolega Zybi007 jest z Chojnowa i teraz jeździ na kurs koło Ciebie i jak się do niego odezwiesz to pomoże na pewno...równy gość i wal śmiało do niego...jest ktos na forum z okolic bolesławca
#16 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2013 - 22:36
#17 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2013 - 22:53
czyli ogólnie,fizycznie,mechanicznie dawka za duża ustawiona nastawnikiem na pompie i komp nie może zejść niżej niż wstępnie mechanika pozwala0.7 to dawka za duża.Przykład można podać taki że jak mi sie rozjechało tak że dawka była 0.4l/h to silnik z obrotów schodzić nie chciał i zamulał.MID i OS mają to do siebie że im mniejsze wskazanie tym większa dawka faktycznie leci.
#18 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2013 - 22:53
Zwracam honor...zagalopowałem się...Jacek dobrze napisałeś...dzięki za poprawkę Dawido..MID i OS mają to do siebie że im mniejsze wskazanie tym większa dawka faktycznie leci.
#19 OFFLINE
Napisany 20 lutego 2013 - 16:15
wrocilem dzis od kolejnego mechanika powiedzialem co z autem sie dzialo i co zostalo zrobione. O tym sprzegielku co0 laczy turbine i taą gruszke tez ze bylo zapieczone i odpowiedz dostalem taka ze trzeba teraz zrobic geometrie turbiny. Masakra co mechanior to inna diagnoza.
#20 OFFLINE
Napisany 20 lutego 2013 - 19:01
Omega to nie VAG ze zmienna geometria wirnika... :jump:
Ta gruche trzeba oczyscic spisikac WD40 i rozruszac ew. doregulowac...