Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Brak ładowania - zła masa ??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 12 kwietnia 2012 - 00:15

Możesz jeszcze (jeśli akumulator jest sprawny) wyjąć dosłownie wszystkie bezpieczniki, zmierzyć napięcie i jeśli będzie :ok: to po kolei 1 po 2 wkładać i szukać który powoduje tak nagły spadek. Później szukasz po schemacie co jest z niego "pędzone" i masz znacznie łatwiej znaleźć winowajcę...

#22 OFFLINE   Omadryn92

Omadryn92
  • 30 postów
  • Dołączył: 04-04-2012
  • Skąd: Świecie

Napisany 13 kwietnia 2012 - 20:44

dzis podmienilem akumulator na nowy,2 tygodniowy od kumpla (62AH) i wydawalo sie ze jest dobrze,auto odpalilo i zostawilem zeby pochodzilo ok 10minut. Wylaczylem,przekrecam kluczyk a tam zonk..znow po przekreceniu stacyjki akumulator ledwo dawał rade. Jutro sprobuje wyjac te wszystkie bezpieczniki i wtedy sprawdze ,ale juz mam powoli dosc mojej kluski.. :mad:

#23 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 13 kwietnia 2012 - 22:39

Sprawdziłeś może czy alternator (obudowa) robi się gorący?

#24 OFFLINE   Omadryn92

Omadryn92
  • 30 postów
  • Dołączył: 04-04-2012
  • Skąd: Świecie

Napisany 13 kwietnia 2012 - 22:46

nie sprawdzalem tego,bo rzadko kiedy odpala (akumulator musi byc naladowany na full i to starczy na 1-2 odpalenia). jesli bedzie goracy to bedzie oznaczac ze alternator definitywnie padł ?? tydzien temu na obciazeniu (swiatla,klima) mial 13,8V ladowania..:D
po za tym alternator raczej odpowiada za ładowanie,a nie za taki spadek napiecia po przekreceniu kluczyka na ostatnia pozycje (az wszystkie swiatla i ikonki na desce rozdzielczej przygasaja).
Najdziwniejsze jest to ze po ok 20 sekundach prąd "wraca" - wszystko zaczyna sie znow porzadnie swiecic. Stawialem na jakas awarie przy podgrzewaniu świec żarowych,ale byly odlaczone wszystkie i nadal po przekreceniu kluczyka byl taki spadek napiecia ;/

#25 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 13 kwietnia 2012 - 23:14

W mordeczke co za bestja:D
to wygląda np na słabo dokręconą masę lub zwarcie
wszystkie miejsca/rzeczy które się mocno grzeją są do obadania, gniazda bezpieczników czyste bez nalotów?
na postoju jaki prąd (Amper) zasysa??

#26 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 14 kwietnia 2012 - 01:00

Ile można szukać po omacku. Napisałem - sprawdź po kolei który bezpiecznik powoduje nadmierny pobór prądu. W ten sposób najszybciej zlokalizujesz usterkę...

#27 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 kwietnia 2012 - 07:34

U mnie dzieje się podobnie a główny podejrzany to szczotki na rozruszniku, w tej chwili jednak nie mogę tego potwierdzić na 100% - czeka mnie dopiero wymiana.
Objawy u mnie: odpala zawsze na zimnym, po nawet lekkim rozgrzaniu ... nic, przygasają kontrolki i nic nie kręci. W cieplejsze dni agonia trwa dłużej niż gdy jest zimno. Przerwy w odpalaniu stopniowo się wydużają (wytarcie szczotek i coraz wolniejsze stygnięcie samochodu).
Wytłumaczenie proste - podczas rozgrzania obudowy rozrusznika rozszerzalność materiału powoduje "odsunięcie" ich od komutatora ... no ale jak pisałem wcześniej potwierdzę diagnozę dopiero po wymianie, póki co to na razie przypuszczenia.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#28 OFFLINE   Omadryn92

Omadryn92
  • 30 postów
  • Dołączył: 04-04-2012
  • Skąd: Świecie

Napisany 14 kwietnia 2012 - 11:27

probowalem juz z bezpiecznikami - wyjmowalem wszystkie po kolei i nadal to samo. znajomy podrzucil mi pomysl ze moze byc to wina stacyjki - co wy na to ?? :D

#29 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 14 kwietnia 2012 - 14:31

Nie tyle stacyjki, co kostki stacyjki i w takim przypadku ma rację.

#30 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 14 kwietnia 2012 - 14:34

sprawdź tą stacyjkę i zobaczym czy to to

#31 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 kwietnia 2012 - 15:23

U mnie potwierdziło się - winne były szczotki na rozruszniku a w zasadzie to ich całkowity brak. Styk osiągany był jedynie w chłodne dni kiedy silnik był zimny.
Dodam jeszcze, że przed wystąpieniem problemów z odpaleniem rozrusznik kręcił dość ospale, teraz po wymianie śmiga aż miło.

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#32 OFFLINE   Omadryn92

Omadryn92
  • 30 postów
  • Dołączył: 04-04-2012
  • Skąd: Świecie

Napisany 09 maja 2012 - 17:36

witam,z gory przepraszam za długa nieobecnosc ale problem 'utraty' pradu zostal rozwiazany. Winny był alternator - spalone diody i praktycznie brak łożysk :D po regeneracji całego alternatora wszystko jest tak jak powinno,ładowanie ok. Spadki napiecia zostaly wytlumaczone tym,ze akumulator nawet lekko rozladowany pokaze na zwyklym mierniku ok.12V a dopiero pod obciazeniem pokaze faktyczne aktualne napiecie,dlatego myslalem ze byly to nagle spadki napiecia a byl to po prostu faktyczny stan akumulatora. Dzieki wszystkim za podpowiedzi,w sumie przy okazji wymienilem przewody masowe wiec na plus. Pozdrawiam :)