Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Brak doładowania turbo 2,5 td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
58 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   stachuTG

stachuTG
  • 15 postów
  • Dołączył: 18-01-2011
  • Skąd: Tarnowskie Góry

Napisany 08 kwietnia 2012 - 14:51

lub poluźnić opaskę przed plastikiem TURBO DIESEL i również przygazować, jak huknie i wąż zeskoczy to turbo pompuje



Ale skoro zawór upustowy jest zapieczony i dodatkowo spadł ten bolec z tego krućca to chyba nie będzie pompowac ? Czy myle sie ? Jutro rano sprobuje to założyć na ten kruciec, zobaczymy czy będa jakies efekty. Jeśli nie to zakupie narazie używane turbo i do lata jakoś dojeżdże :D

#22 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 08 kwietnia 2012 - 14:57

jak cięgno spadnie to jest źle bo przy sprawnym zaworze upustowym to co kolega ma zatarte to będzie może przeładowywało a jak to zapieczone(zawór) jest uchylone w pozycji otwarte to będzie słabo napędzało wirnik turbiny a to słabe doładowanie
tak czy siak zawór musi chodzić lekko i gruszka membrana w niej musi być szczelna

#23 OFFLINE   irtyko

irtyko
  • 95 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 10 kwietnia 2012 - 21:26

to w końcu jak ma te cięgno chodzić ? ciężko czy lekko ? ja na zgaszonym silniku, ciągałem za nie to ruszało się tak na centymetr max 2 przód tył, dodam że też nie mam doładowania z tym że w 2.0

#24 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 11 kwietnia 2012 - 05:45

podeslij zdjecie ciegła

#25 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 kwietnia 2012 - 14:27

to w końcu jak ma te cięgno chodzić ? ciężko czy lekko ? ja na zgaszonym silniku, ciągałem za nie to ruszało się tak na centymetr max 2 przód tył, dodam że też nie mam doładowania z tym że w 2.0


u Ciebie jest inaczej tobie podciśnienie steruje praca turbo szukaj na forum bo było setki razy..a na pierwsze to tak podpowiem do sprawdzenia vacu pompa jakie podciśnienie podaje oraz nieszczelności na egr i wężyki wszystkie

#26 OFFLINE   JuniorS

JuniorS
  • 20 postów
  • Dołączył: 04-04-2012
  • Skąd: Bogatynia
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 kwietnia 2012 - 18:12

Witam ! Kupiłem Omę i się zaczęło :D A więc ! Latała zajefajnie. Wszystko było OK aż do dziś. Pojechałem na warsztat wymienić olej filtr oleju i filtr powietrza. Zalałem olej Shell-a 10W40 taki też jak był wlany wcześniej. Wyjechałem z warsztatu i :

Auto nie jedzie jak wcześniej. Nie ma mocy choć turbina pracuje jak powinna. Syczy słychać ją tak przed 2 tyś obrotów nawet czuć ale nie jest to to samo co przed wymianą oleju. Wiem że wymiana oleju nie ma wpływu na osiągi itd więc nie wiem czemu tak się stało. Próbowałem Omcię rozpędzić ale ona więcej jak 125 km/h nie chce. Dlaczego ?

#27 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 kwietnia 2012 - 18:16

rozszczelniony dolot, pozrywali podciśnienie i złe podpięli, olej jest tragiczny(nie należny do najlepszych), zczytaj błędy może przepływomierz. wiele może być

#28 OFFLINE   JuniorS

JuniorS
  • 20 postów
  • Dołączył: 04-04-2012
  • Skąd: Bogatynia
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 kwietnia 2012 - 19:25

Właśnie ! Gdzieś na jakimś forum poczytałem i jedni polecili Shell-a Helixa i tak jakoś postanowiłem zalać. No cóż. Teraz nie będę wymieniał znowu oleju. Fakt. Zadzwoniłem po innego mechanika dosyć obeznanego, przewiozłem go i stwierdził że to jeździ jak Merol 124D. Zajrzał pod maskę i znalazł. Nad filtrem powietrza jest jakaś pierdółka której brakowało wężyka. Znalazł go wiszącego. Podpiął w brakujące miejsce i auto nie dość że lepiej zaczęło palić tak i zaczęło zapierdzielać jak przed wymianą. Powiedział mi że to nie pierwsza sytuacja gdzie tak własnie robią z tym wężykiem. Szczególnie w zakładzie w którym byłem.

Co do blędów jak je zczytać ? Na komputerze nie pokazywało się żadne check. Znaczy świeciło zaraz po odpaleniu i gasło...

#29 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 11 kwietnia 2012 - 19:37

jak mrugnie kontrolka to błąd zapisał się na kompie. szczytujesz na spinacz bądź interfejsem. a co do oleju to większość poleca full syntetyk. osobiście polecam mobilka 10w40(pol syntetyk) ale dobry.

#30 OFFLINE   JuniorS

JuniorS
  • 20 postów
  • Dołączył: 04-04-2012
  • Skąd: Bogatynia
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 kwietnia 2012 - 19:43

Pracuje w sklepie motoryzacyjnym więc mogę zamówić cokolwiek... Full syntetyka nie zalewałem bo był juz zalany pół syntetyk. Nie wiem co mnie podkusiło z tym Shell-em. Ważne że to podcisnienie zrobione.

#31 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 kwietnia 2012 - 20:02

po pierwsze to dobry olej a po drugie to nie temat o oleju..:pokoj:

#32 OFFLINE   JuniorS

JuniorS
  • 20 postów
  • Dołączył: 04-04-2012
  • Skąd: Bogatynia
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 kwietnia 2012 - 20:48

Właśnie zdania są podzielone :) Jest taki i będę jeździł do następnej wymiany czyli jakieś 10kkm. Właśnie temat nie o oleju więc dopiszę iż: Mechanik który nareperował mi to "mulenie" powiedział iż pompa nie ma za bardzo wpływu na takie zachowanie auta. We wcześniejszych postach wyczytałem iż może to być ona. Najlepiej zacząć właśnie od wszelakich węży podciśnieniowych. Najlepiej powymieniać wszystkie na nowe. Następnie należy sprawdzić turbine. To że ją słychać nie znaczy że działa poprawnie.

#33 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 kwietnia 2012 - 21:42

ciekawe ze ja w swoim trurbiny prawie nie slysze :) a pompuje jak powinna :)

 


 


 


#34 OFFLINE   JuniorS

JuniorS
  • 20 postów
  • Dołączył: 04-04-2012
  • Skąd: Bogatynia
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 kwietnia 2012 - 23:57

Prawie :) Słychać ją. Nie mówię że musi gwizdać jak w kanikułach ale jeśli ktoś ma pojęcie to ją usłyszeć powinien :)

#35 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 kwietnia 2012 - 00:10

kuufa czyścisz mi monitor :laugh: za te kanikuły :laugh:

 


 


 


#36 OFFLINE   JuniorS

JuniorS
  • 20 postów
  • Dołączył: 04-04-2012
  • Skąd: Bogatynia
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 kwietnia 2012 - 08:07

Hehe nie ma problemu ;D Tak mi się jakoś skojarzyło ;)

#37 OFFLINE   daro41

daro41
  • 172 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 kwietnia 2012 - 10:08

Kolego a jaka to częśc z podcisnieniem związana jest w okolicy filtra powietrza ? tak z ciekawości pytam

#38 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 kwietnia 2012 - 12:47

raczej koledze chodziło o filtr oleju

#39 OFFLINE   JuniorS

JuniorS
  • 20 postów
  • Dołączył: 04-04-2012
  • Skąd: Bogatynia
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 kwietnia 2012 - 16:47

Tak. Z całą pewnością chodziło mi o filtr oleju. Nad nim a obok akumulatora jest takie małe coś. Znajdują się tam też takie dwie wtyczki wkręcane. Większa i mniejsza. To te okolice. Z nerwów pewnie myślałem o jednym napisałem o drugim.

#40 OFFLINE   irtyko

irtyko
  • 95 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 12 kwietnia 2012 - 17:35

zdjęcie w 2.0dti cięgna a pod spodem miejsce gdzie nie czuć podciśnienia
Dodany obrazek
By irtyko at 2012-04-12
Dodany obrazek
By irtyko at 2012-04-12
u mnie jest 10cm wężyka z pompy vac który rozdziela się na poszczególne sterowniki , i w tym miejscu jeszcze powietrze zasysa, ale już przy membranie? nic nie czuć, czy to znaczy że sterownik kaput ?

dodam że cięgno nie reaguje, nawet przy +4tys obrotów