Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Brak doładowania turbo 2,5 td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
58 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   stachuTG

stachuTG
  • 15 postów
  • Dołączył: 18-01-2011
  • Skąd: Tarnowskie Góry

Napisany 07 kwietnia 2012 - 11:46

Witam . Mój problem polega na tym, że turbo nie pracuje. Poprostu samochód jedzie jak zwykły diesel ( pompiarz stwierdził, że przyśpiesza jak stary mercedes :D ) . Czasami na 4, 5 , sporadycznie na 3 czuc turbine ale i tak nie daje odpowiedniej mocy, rzekłbym, że praktycznie zerowa. W sumie to mam tak od czasu jej kupna, ale nigdy nie wpadłem na to , że jest przysłaba dopóki nie przejechałem się dieslem z dobrą turbiną. Błąd wyskakuje 64 - nastawnik pompy do regulacji. Byłem u pompiarza i poustawiał jak należy, podpiął omcie do kompa i stwierdził, że echo w parametrach przyśpieszenia :masakra: Czyżby poszła turbina ? Filtry mam wymienione wszystkie, przewody podciśnienia prawidłowo podpięte, sprawdzałem zgodnie z poradą na forum 100 razy. Czujniki podpięte według schematów elektrycznych, teoretycznie wszystko gra. Co wam jeszcze podać żeby postawić jakąś wstępna diagnoze ? :pokoj:

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 kwietnia 2012 - 12:02

jest kilka możliwości zawór upustowy zapieczony w pozycji uchylony, rurka od EGR gdzieś pęknięte i ciśnienie spalin ucieka (to przeważnie słychać), uszkodzona membrana w gruszce i ucieka ciśnienie lub przewód połączeniowy pomiędzy muszlą a gruszką, a jakie są odczyty ciśnienia pod obciążeniem ?

#3 OFFLINE   stachuTG

stachuTG
  • 15 postów
  • Dołączył: 18-01-2011
  • Skąd: Tarnowskie Góry

Napisany 07 kwietnia 2012 - 12:08

Który to jest zawór upustowy ?
Rurki egr już nie ma, tydzień temu zaślepiłem według porady na forum. ( nastapiła minimalna poprawa )

EDIT: Kurcze szczerze mówiąc niewiem jakie były te pomiary bo załatwiałem inne sprawy w tym czasie jak on to robił.

#4 OFFLINE   slawko76

slawko76

    NIECH ŻYJE BAL!!!!!!!!!!!

  • 406 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6i C26NE

Napisany 07 kwietnia 2012 - 13:08

A czujnik ciśnienia doładowani? Jak się odpiął to miałem identyczne objawy.

#5 OFFLINE   stachuTG

stachuTG
  • 15 postów
  • Dołączył: 18-01-2011
  • Skąd: Tarnowskie Góry

Napisany 07 kwietnia 2012 - 13:37

Przewód wymienilem, zacisnąłem pożądnie, nie ma możliwości. Chyba, że od strony elektrycznej. Nie mam oryginalnej wtyczki tylko normalne złączki na wtyk. Próbuje dojść który kolor do jakiego wtyku ze schematu elektrycznego patrząc od strony machy w kierunku kabiny. (dyskusja ze slavko na PW- może jakoś dojdziemy)
Pozniej sie zabiore za sprawdzenie reszty jezeli to nie pomoże.
Membrana to jest uszczelka gdzieś przy turbinie tak ? Dobrze kojarze ? Jeśli tak to jakie ceny u was rządzą w tym temacie :D

#6 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 kwietnia 2012 - 14:00

przyjrzałbym się zdecydowanie zaworowi upustowemu na turbinie bo prawdopodobne że turbo pompuje ale wszystko ucieka bokiem...

 


 


 


#7 OFFLINE   slawko76

slawko76

    NIECH ŻYJE BAL!!!!!!!!!!!

  • 406 postów
  • Dołączył: 16-06-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.6i C26NE

Napisany 07 kwietnia 2012 - 14:05

przyjrzałbym się zdecydowanie zaworowi upustowemu na turbinie bo prawdopodobne że turbo pompuje ale wszystko ucieka bokiem...


A no... Wąż dolotowy przed kolektorem mocno w garść i przegazówka. Patrz czy twardnieje.

#8 OFFLINE   stachuTG

stachuTG
  • 15 postów
  • Dołączył: 18-01-2011
  • Skąd: Tarnowskie Góry

Napisany 07 kwietnia 2012 - 17:01

A jeżeli będzie miekki to za co mam sie wziąć ?

EDIT: sprawdze to jutro rano , teraz juz ludziom nie będe gazował pod oknem :D

#9 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 07 kwietnia 2012 - 17:16

przyjrzałbym się zdecydowanie zaworowi upustowemu na turbinie bo prawdopodobne że turbo pompuje ale wszystko ucieka bokiem...


Że jak słucham?? Albo turbo pompuje, albo spaliny uciekają wastegate'm...

#10 OFFLINE   stachuTG

stachuTG
  • 15 postów
  • Dołączył: 18-01-2011
  • Skąd: Tarnowskie Góry

Napisany 07 kwietnia 2012 - 19:22

Że jak słucham?? Albo turbo pompuje, albo spaliny uciekają wastegate'm...


Można jaśniej ?


@
Chłopaki sprawdzałem ten przewód gumowy wchodzący do tej plastikowej obudowy turbo diesel. Przejechałem sie chwile i lekko przytwardawy, zgasilem silnik, po kilku minutach odpalilem, posadziłem osobe żeby wrzuciła mi autko na obroty i wydaje sie miękki.
Co robic ? :szpital:

#11 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 kwietnia 2012 - 19:56

sprawdź czy zaznaczone na zdjęciu nie jest zapieczone zawór upustowy ale trzeba kanał do tego http://www.fotosik.p...f675eef553.html

#12 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 kwietnia 2012 - 20:06

zdejmij dolot, sprawdź luz na wirniku i sprawdź jak się kreci na odpalonym

#13 OFFLINE   bolecq2

bolecq2
  • 243 postów
  • Dołączył: 09-12-2008
  • Skąd: Lipnik k./Osieka
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 kwietnia 2012 - 20:11

Witam
Tak zaciekawił mnie temat odnośnie tego zaworu upustowego.
Czy to cięgło ma się ruszać? Jeśli tak to przy jakich obrotach.
I czy idzie je ruszyć ręką, bo u mnie kobita gazowała do 3 tys/obr a ja w kanale i nic stoi jak zaczarowane. A ogólnie kopyto raczej mnie skoro z przyczepą konną daje rade.
Proszę o odpowiedź z góry dziękuje.

#14 OFFLINE   stachuTG

stachuTG
  • 15 postów
  • Dołączył: 18-01-2011
  • Skąd: Tarnowskie Góry

Napisany 07 kwietnia 2012 - 20:40

sprawdź czy zaznaczone na zdjęciu nie jest zapieczone zawór upustowy ale trzeba kanał do tego http://www.fotosik.p...f675eef553.html


Ale teraz jak ma wygladac zapieczony a jak sprawny ? Do kanału nie ma problemu, mam dostep bez problemu bo w garażu :D

#15 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 kwietnia 2012 - 20:57

I czy idzie je ruszyć ręką, bo u mnie kobita gazowała do 3 tys/obr a ja w kanale i nic stoi jak zaczarowane.

na ciepłym silniku pedał w podłogę i po chwili powinno się ruszyć (zawór się otwiera)

#16 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 kwietnia 2012 - 21:11

dokładnie jak Damian pisze u mnie dopiero około 4.5 tys zaczął się ruszać..a co do działania to zdjąć cięgno i ruszać samym zaworem bo razem ruszyć to ciężko bo sprężyna twarda w gruszce z membraną

#17 OFFLINE   stachuTG

stachuTG
  • 15 postów
  • Dołączył: 18-01-2011
  • Skąd: Tarnowskie Góry

Napisany 07 kwietnia 2012 - 21:39

sprawdź czy zaznaczone na zdjęciu nie jest zapieczone zawór upustowy ale trzeba kanał do tego http://www.fotosik.p...f675eef553.html



Panowie niewiem , ale chyba właśnie znaleźliscie przyczyne niedomagan mojej kluchy.
Przed chwila wjechalem na kanał taki podjazdowy na osiedlu i zobaczylem ze :
1. ten zawór upustowy jest caly zasniedziały i sie w ogole nie rusza (widac lekko przerdzewiały [jak zapieczala śruba])
2. ten pręt który ma byc nałożony na ten kruciec tak chodzby spadł i wisi sztywno obok ( ten wychodzacy z tego bębenka,[gruszki?] )

Teraz pytanie jak to naciągnąc, odpieczyc? WD-40 ? :masakra:

#18 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 kwietnia 2012 - 01:14

ja bym nabył drogą kupna nowy zawór :)
http://allegro.pl/za...2259858128.html sprawdź numery ale to powinno być to ....

 


 


 


#19 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 08 kwietnia 2012 - 02:27

A ja proponuję drogą kupna wejść w posiadanie całej turbosprężarki i swapować kompletną. No chyba że opcja droższa, czyli regeneracja. Dlaczego?? Bo skoro się zapiekło tak że spadło, to z tej turbosprężarki nie będzie już dużego pożytku.

#20 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 08 kwietnia 2012 - 12:36

A no... Wąż dolotowy przed kolektorem mocno w garść i przegazówka. Patrz czy twardnieje.

lub poluźnić opaskę przed plastikiem TURBO DIESEL i również przygazować, jak huknie i wąż zeskoczy to turbo pompuje