Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Brak doładowania turbo 2,5 td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
58 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 kwietnia 2012 - 19:30

czy to znaczy że sterownik kaput ?

ten wąż od gruszki z turbo powinien być podłączony do zaworu do wyścia opisanego jako OUT, ściągnij jeszcze z zaworu wężyk z wejścia opisanego VAC i zobacz czy tam jest podciśnienie, jeśli nie to szukaj nieszczelności

#42 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 12 kwietnia 2012 - 20:55

posłuchaj kolegi DamianSz on wie co mówi :D

#43 OFFLINE   irtyko

irtyko
  • 95 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 12 kwietnia 2012 - 21:21

jutro sprawdzę te podciśnienie , ale jeszcze jedno może banalne pytanie, czy położenie zaworka tzn "do góry nogami":D lub odwrotnie ma znaczenie ? bo ja od egr'u i ten drugi przy chłodnicy mam wężykami do góry a ten od turbo wężykami do dołu :masakra:

#44 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 kwietnia 2012 - 09:00

utro sprawdzę te podciśnienie , ale jeszcze jedno może banalne pytanie, czy położenie zaworka tzn "do góry nogami" lub odwrotnie ma znaczenie ? bo ja od egr'u i ten drugi przy chłodnicy mam wężykami do góry a ten od turbo wężykami do dołu

może być bokiem, ukośnie do góry to niema znaczenia

#45 OFFLINE   irtyko

irtyko
  • 95 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 13 kwietnia 2012 - 16:01

ok, podciśnienie jest przy elektrozaworach, zaraz będę je podmieniał , a orientujecie się może czy ten zaworek sterujący egr'em ma cały czas tak 'cykać' "burczeć":masakra: jak odłączę od egru wężyk lub wężyk od vac to ustaje , jak je podmienię to zobaczę czy inne też burczeć będą:confused:

#46 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 kwietnia 2012 - 17:53

czy ten zaworek sterujący egr'em ma cały czas tak 'cykać' "burczeć"

raczej nie powinien

#47 OFFLINE   irtyko

irtyko
  • 95 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 14 kwietnia 2012 - 18:39

zamieniałem zaworki i ****, nie daje turbo, pomyślałem że może dolot nie szczelny to rozebrałem kolektor dolotowy nowe uszczelki, i nic:masakra:
zdejmowałem też rurę z turbo, to ten pierwszy wirnik się kręci
a jak działa ten elektro-zaworek ? bo do niego dochodzi podciśnienie ale daje np, na 4 tys obrotów to na tym wężyku do membrany turbo nie ma ani podciśnienia ani dmuchania (czysty jest jak coś)
co powoduje to że ten elektrozaworek się otwiera ? jakiś czujnik ? (ten doładowania powietrza może ? )

#48 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 kwietnia 2012 - 20:56

co powoduje to że ten elektrozaworek się otwiera ? jakiś czujnik ? (ten doładowania powietrza może ? )


ECU decyduje o otwarciu zaworu upustowego, na podstawie odczytu ciśnienia powietrza w kolektorze ssącym.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#49 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 kwietnia 2012 - 21:15

panowie nie odbiegajcie od tematu bo robi się bałagan jak później ktoś będzie czytał to się pogubi..mowa dotyczy doładowania w 2,5 TD a nie w w 2,0 takie moje OT pozdrawiam

#50 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 14 kwietnia 2012 - 21:18

Elektrozaworami steruje ECU. Nie ma bezpośredniego przełożenia pomiędzy żadnym czujnikiem, a żadnym elementem wykonawczym. Wszystkiemu pośredniczy ECU przy użyciu map zapisanych w swojej pamięci.
Nie wyobrażam sobie rozwiązania problemu bez narzędzia diagnostycznego typu OP-COM, Opel Scanner czy sprzętowy Tech 2.

#51 OFFLINE   maSay2610

maSay2610
  • 6 postów
  • Dołączył: 08-05-2009
  • Skąd: jawor

Napisany 21 kwietnia 2012 - 17:31

Witam. Chciałem przestrzec tych którzy mają problem z turbiną. Otuż kilka dni temu moja oma przydechłą i to bardzo, jak by mi ktoś turbo zaspawał... do 1500-1700 obr min jakos tam jechała a pózniej ****. Czytałem i czytałem co to może być, podmieniałem czujniki podciśnienia, sprawdzałem wężyki, wymieniłem zawór EGR i miałem sie już brać za wymontowanie turbinki. Kilka dni po dwie godzinki dziennnie walczyłem z omesią. Myślałem że mnie już trafi... A sie okazało że KABELEK PRZY WTYCZCE OD CZUJNIKA CIŚNINIA DOŁADOWANIA SIE POPROSTU URWAŁ! Tak więc najpierw warto sprawdzić tą zasraną wtyczke zanim zaczniemy kombinować coś z czujnikiem podcisnienia

A mam jeszcze jedno pytanie. Otóż czy ciengiełko przy turbinie w czasie dodawania gazu powinno sie ruszać? Czy ono pracuje dopiero przy duzym obciążeniu silnika? Ostatnio wjechalem na kanał i kolega dodawal gazu a ja patrzylem na te ciengielko i sie nie ruszalo. Dodam ze nie jest zatarte bo sprawdzalem i chodzi bardzo lekko, tzn sama dzwigienka, bo z ciengielkiem to juz trzeba breszke, a ogolnie autko sie zbiera wkoncu jak nalezy.

#52 OFFLINE   karollone

karollone
  • 7 postów
  • Dołączył: 21-04-2012

Napisany 21 kwietnia 2012 - 19:59

hej ,dobrze że opisłem ten problem jestem pewien ze komuś się przyda,, a z tym ciegienkiem od turbo to też sie glowilem ze dwa tygi temu nawet pukałem mlotkie bo durnowty nie znalem tematu, myslalem ze to kierownica do regulacji pochylu lopatek turbiny a to tak nie jest w naszych td omciach.to poprostu zawor przymykajacy jak za duzo podaje turbinka,, chyba tak wywnioskowalem . ktos poprawi jak mowie źle. tak czy siak dziala to pod wysilkiem dltego nie widac na postoju przy gazowaniu.. pozdro.

#53 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 kwietnia 2012 - 08:12

powiem wam że słabo szukaliście bo było wiele razy o zaworze upustowym pisane jak on pracuje..dopiero uchyla się podczas pewnego ciśnienia wytworzonego przez turbo..

#54 OFFLINE   blady222

blady222
  • 9 postów
  • Dołączył: 25-06-2011

Napisany 04 lutego 2013 - 11:47

Witam a mozecie coś powiedzieć....do 3 tyś zbiera się normalnie od 3-5 jakby mało paliwa było albo ktoś ciągnął do tyłu...obroty na sporcie dochodzą do 4-5tys...ale nie ciągnie...na ekonomy gaz w podłodze i do 120km/g normalnie pózniej jak muł do 150 i ni huhuuuu ?????
tak jest od kilku dni przewody podcisnienia sprawdzałem

#55 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 lutego 2013 - 22:41

jak dla mnie to problem z inwalidą(skrzynią) a nie turbo ;)

#56 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2013 - 00:28

Witam a mozecie coś powiedzieć....do 3 tyś zbiera się normalnie od 3-5 jakby mało paliwa było albo ktoś ciągnął do tyłu...obroty na sporcie dochodzą do 4-5tys...ale nie ciągnie...na ekonomy gaz w podłodze i do 120km/g normalnie pózniej jak muł do 150 i ni huhuuuu ?
tak jest od kilku dni przewody podcisnienia sprawdzałem

a filtr paliwa kiedy mieniałeś ?

#57 OFFLINE   blady222

blady222
  • 9 postów
  • Dołączył: 25-06-2011

Napisany 05 lutego 2013 - 15:12

też tak myslę własnie idzie do wymiany ostatnio jakiś syf zatankowłem.....

#58 OFFLINE   blady222

blady222
  • 9 postów
  • Dołączył: 25-06-2011

Napisany 26 lutego 2013 - 11:58

skończyło się na wymianie filtra powietrza....smiga jak oszalała:))

a filtr paliwa kiedy mieniałeś ?


Damian a masz oczka ?

#59 OFFLINE   omega222

omega222
  • 101 postów
  • Dołączył: 25-11-2012
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 lutego 2013 - 13:00

ja zawsze od filtrów zaczynam :D