ten wąż od gruszki z turbo powinien być podłączony do zaworu do wyścia opisanego jako OUT, ściągnij jeszcze z zaworu wężyk z wejścia opisanego VAC i zobacz czy tam jest podciśnienie, jeśli nie to szukaj nieszczelnościczy to znaczy że sterownik kaput ?
Brak doładowania turbo 2,5 td
#41 OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2012 - 19:30
#42 OFFLINE
#43 OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2012 - 21:21
#44 OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2012 - 09:00
może być bokiem, ukośnie do góry to niema znaczeniautro sprawdzę te podciśnienie , ale jeszcze jedno może banalne pytanie, czy położenie zaworka tzn "do góry nogami" lub odwrotnie ma znaczenie ? bo ja od egr'u i ten drugi przy chłodnicy mam wężykami do góry a ten od turbo wężykami do dołu
#45 OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2012 - 16:01
#46 OFFLINE
Napisany 13 kwietnia 2012 - 17:53
raczej nie powinienczy ten zaworek sterujący egr'em ma cały czas tak 'cykać' "burczeć"
#47 OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2012 - 18:39
zdejmowałem też rurę z turbo, to ten pierwszy wirnik się kręci
a jak działa ten elektro-zaworek ? bo do niego dochodzi podciśnienie ale daje np, na 4 tys obrotów to na tym wężyku do membrany turbo nie ma ani podciśnienia ani dmuchania (czysty jest jak coś)
co powoduje to że ten elektrozaworek się otwiera ? jakiś czujnik ? (ten doładowania powietrza może ? )
#48 OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2012 - 20:56
co powoduje to że ten elektrozaworek się otwiera ? jakiś czujnik ? (ten doładowania powietrza może ? )
ECU decyduje o otwarciu zaworu upustowego, na podstawie odczytu ciśnienia powietrza w kolektorze ssącym.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#49 OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2012 - 21:15
#50 OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2012 - 21:18
Nie wyobrażam sobie rozwiązania problemu bez narzędzia diagnostycznego typu OP-COM, Opel Scanner czy sprzętowy Tech 2.
#51 OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2012 - 17:31
A mam jeszcze jedno pytanie. Otóż czy ciengiełko przy turbinie w czasie dodawania gazu powinno sie ruszać? Czy ono pracuje dopiero przy duzym obciążeniu silnika? Ostatnio wjechalem na kanał i kolega dodawal gazu a ja patrzylem na te ciengielko i sie nie ruszalo. Dodam ze nie jest zatarte bo sprawdzalem i chodzi bardzo lekko, tzn sama dzwigienka, bo z ciengielkiem to juz trzeba breszke, a ogolnie autko sie zbiera wkoncu jak nalezy.
#52 OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2012 - 19:59
#53 OFFLINE
Napisany 22 kwietnia 2012 - 08:12
#54 OFFLINE
Napisany 04 lutego 2013 - 11:47
tak jest od kilku dni przewody podcisnienia sprawdzałem
#55 OFFLINE
Napisany 04 lutego 2013 - 22:41
#56 OFFLINE
Napisany 05 lutego 2013 - 00:28
a filtr paliwa kiedy mieniałeś ?Witam a mozecie coś powiedzieć....do 3 tyś zbiera się normalnie od 3-5 jakby mało paliwa było albo ktoś ciągnął do tyłu...obroty na sporcie dochodzą do 4-5tys...ale nie ciągnie...na ekonomy gaz w podłodze i do 120km/g normalnie pózniej jak muł do 150 i ni huhuuuu ?
tak jest od kilku dni przewody podcisnienia sprawdzałem
#57 OFFLINE
Napisany 05 lutego 2013 - 15:12
#58 OFFLINE
Napisany 26 lutego 2013 - 11:58
a filtr paliwa kiedy mieniałeś ?
Damian a masz oczka ?