Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Spadek mocy i kłęby siwego dymu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
43 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   tomc

tomc
  • 44 postów
  • Dołączył: 23-05-2010
  • Skąd: WAŁBRZYCH
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 kwietnia 2012 - 17:24

torbina ściągnięta.... masakra ! Płatki od strony powietrznej tylko pokrzywione , od strony wydechu po części połamane !!!.Będzie troszkę złomu w katalizatorze. Poszedł olej na bank w dwie strony... zatem zajechało też katalizator. Środek turbiny jak grzechotka dla dziecka, wszystko ********* , myslę, że należy teraz odciąć katalizator i przyjżeć mu się uważnie. Szanse małe aby jeszcze coś przepuszczał jak wymaga technologia. Czy można go jakoś przepłukać????? Jeżeli nie to tylko montaż strumienicy (nie cierpię takich zastępczych rozwiązań !!!!). Radźcie Panowie jak to ugryźć???? Ugryźć i nie złamać zębów i portfela.
Pozdrawiam Tomek.

#22 OFFLINE   piwek

piwek
  • 325 postów
  • Dołączył: 24-09-2006
  • Skąd: Plock

Napisany 06 kwietnia 2012 - 19:12

Jak chodzi o wywalenie katalizatora i wpasowanie strumienicy nie polecam przerobiłem temat w 2.5V6 , zrobił się głośny nawet bardzo .Co do turbiny nie chce cię martwić nie znam tego silnika ale jakaś przyczyna uszkodzenia turbiny musiała być jak ma klapki w kolektorze ssącym to podam ci przykład co moja szmata BMW e39 3.0d jak urwała się klapka to rozwaliło zawory i turbinę silnik pracował prawie normalnie jak ciepły ale kopcił na biało
Zmierzyłem ciśnienie i na 4 było 0 .regeneracja turbiny 1200 zł i wszyscy pięknie piszą nie chińskie części może i nie chińskie uhahah jedzie mi czołg . pracowała pięknie nie powiem jak skończyła się gwarancja to normalnie w świecie umarła, niech ich szlak .

#23 OFFLINE   irtyko

irtyko
  • 95 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 06 kwietnia 2012 - 19:46

Jak chodzi o wywalenie katalizatora i wpasowanie strumienicy nie polecam przerobiłem temat w 2.5V6 , zrobił się głośny nawet bardzo . .

głośny tzn że ?

#24 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 kwietnia 2012 - 19:55

że wył jak czołg:D poszukałbym jakiej przyczyny zmęczenia się tej turbiny. bo same z siebie łopatki nie latają. a do katalizatora to myślę żeby nalać tam beni i wypalić to. może coś pomoże ale nie jestem pewien.

#25 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2012 - 20:43

co do kata to proponuje aceton wypłukasz to idealnie wraz ze smołą i sadzą, co do turbiny, poleciało smarowanie to poleciał też łożysko osiowe i wirnik latał tam i z powrotem aż wirniki poprzycierały się o muszle

#26 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 07 kwietnia 2012 - 02:53

W dieslu nie będzie głośniej nawet po wstawieniu prostej rury... Strumiennica za to więcej zaszkodzi niż pomoże. A z katalizatora i tak nie wypłuczesz fragmentów turbosprężarki.
Co do regenerowanych turbosprężarek - nie wiem gdzie je robicie, kto tam co wsadza i na czym wyważa, ale ja mam (i znam) auta, które mają xdziesiąt procent więcej mocy niż powinny, regenerowane turbosprężarki (ze zmienną geometrią łopatek - żeby nie było) i robią na nich nawet po 250kkm. A może po prostu trzeba nauczyć się jeździć dieslem??

#27 OFFLINE   tomc

tomc
  • 44 postów
  • Dołączył: 23-05-2010
  • Skąd: WAŁBRZYCH
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 13 kwietnia 2012 - 19:08

Witam,
mechanik wymienił turbinę (zdecydowałem się na używkę), wszystko wczesniej wyczyścił (gumy dolotowe, intercooler), nie ściągał i nie czyscił kolektora dolotowego. Zdecydowałem żeby puki co nie demontował katalizatora i nie ingerował w wydech. Po całej operacji auto odpaliło, nie chciało wejsć wyżej niż 3000 obrotów i zapalał sie check. Kopciło jak przed operacją, trochę pochodziło na wolnych obrotach, potem przejechałem kilka razy po ok. 500m i dalej zasłona dymna. Po kilku razach przestała zapalać sie kontrolka silnika i wchodzi już na wysokie obroty ale dalej siwy dym a z wydechu kapie a czasami cieknie czarny przepalony olej.Sprawdzaliśmy stan oleju i nowego nie bierze. Czy jest szansa żeby to wszystko w wydechu sie wypaliło (bo ostrzegano mnie , że w ten sposób zajadę nowo zamontowaną turbinę). Czy nie wariować tylko wyciąć kata i próbować go płukać bądź wspawać rurę lub strumienicę ?. Mam wielką nadzieję, że ta nowa "używka" jest OK. Już kosztowało mnie to ponad 1100 zł dlatego zacząłem się zastanawiać co robić dalej aby nic już nie spieprzyć.

#28 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 kwietnia 2012 - 21:10

jak wydałeś 1100zl to chyba warto zainwestować w trochę acetonu i wypłukać.

#29 OFFLINE   tomc

tomc
  • 44 postów
  • Dołączył: 23-05-2010
  • Skąd: WAŁBRZYCH
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 15 kwietnia 2012 - 11:12

Katalizatory (niestety są dwa) zostały ściągnięte i przepłukane. Niestety dalej jest jak przedtem. Dymi na biało/szaro , nie ma mocy , dochodzi tylko do 4000 obrotów i często zapala się Check. Mechanik sugerował, że to wypala się nagromadzony syf w wydechu ale moim zdaniem to bzdura bowiem kiedy wydech był odkręcony od turbiny to jak odpaliliśmy auto to tak samo kopciło bezpośrednio z turbiny. Zakładam zatem, że dalej w cylindrach spalany jest olej. Jeżeli ta nowozałożona turbina jest w pełni sprawna(trochę nachlapało do dolotu ale naprawdę niewiele) to zdaje się mam duży problem. Zresztą chodził też chwilę z odłączonym intercoolerem i tak samo kopcił. Radźcie Panowie co roboć , od czego zacząć i co to może być, boję się, że będzie trzeba rozbebeszyć silnik. Bo na mojego mechanika liczyć zdaje się nie mogę ( chyba go to przerasta:masakra:)

#30 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 15 kwietnia 2012 - 12:07

Katalizatory (niestety są dwa)

Po pierwsze jakie 2 katalizatory, kto ci takich bzdur naopowiadał.

Zresztą chodził też chwilę z odłączonym intercoolerem i tak samo kopcił.

Z odpiętym układem turbo zawsze będzie kopcił.

Jeżeli ta nowozałożona turbina jest w pełni sprawna

Czy masz 100% pewności?
Ja bym jeszcze zerknął do kolektora ssącego i posprawdzał zawór EGR czy czasami się nie zaciął.
I jeszcze jak się zapala check to bym odczytał błędy.

#31 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 kwietnia 2012 - 12:17

a te 4000tyś obr i wywala błąd ??a jak z czujnikiem położenia wału podmieniałeś..

#32 OFFLINE   tomc

tomc
  • 44 postów
  • Dołączył: 23-05-2010
  • Skąd: WAŁBRZYCH
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 15 kwietnia 2012 - 12:42

[quote name='jacek044']Po pierwsze jakie 2 katalizatory, kto ci takich bzdur naopowiadał.

No są dwa jeden bezpośrednio przykręcony do turbiny i też łączony na śruby z dalszą częścią wydechu a drugi już pod spodem kawałek za giętkim złączem.Sam je płukałem. Zresztą zerknij na ten link http://moto.allegro....2214196146.html.


Co do czujnika położenia wału to jeszcze o tym nie myślałem i nawet nie wiem gdzie tego szukać

#33 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 15 kwietnia 2012 - 13:19

Ale z rozłączonym dolotem to powinien dymić na czarno, nie na biało/szaro/niebiesko!!
Czy ubywa oleju??

#34 OFFLINE   tomc

tomc
  • 44 postów
  • Dołączył: 23-05-2010
  • Skąd: WAŁBRZYCH
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 15 kwietnia 2012 - 13:41

Puki co to nie widzę żeby ubyło oleju ale wykluczyć tego w 100% myślę, że jeszcze nie można. Napewno już silnik pochodził dobre dwie, może trzy godziny w sumie no i przejechałem jakieś 10 km po mieście po wymianie turbo i oleju.

Jutro jadę na komputer (o ile dojadę) to może coś się sytuacja rozjaśni.

#35 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 15 kwietnia 2012 - 18:47

No są dwa jeden bezpośrednio przykręcony do turbiny

A to przepraszam, moje auto tego nie posiada!

#36 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 15 kwietnia 2012 - 19:02

Nie zliczę ile już razy wymieniałem turbo nawet po napędzeniu się olejem silnika... Sytuacja która opisujesz nie powinna mieć miejsca. Cały dolot powinien być zdemontowany i dokładnie oczyszczony, nawet to co można wyczyścić z kanału w głowicy. Próby jazdy z takimi ilościami oleju w dolocie mogą się skończyć dziurą w bloku. Co może powiedzieć komputer? Albo turbo pompuje, albo nie - jeśli winny jest elektrozawór to zawsze można go podmienić na próbę. W Twoim przypadku, zwłaszcza jeśli nadal będą ubytki oleju, jedynie nie działające turbo może uratować resztę silnika, jak mu rzuczisz olejem pod ciśnieniem to będzie dopiero wesoło.

Kolejna sprawa to wydech, katalizatory to jeszcze nie wszystko. Zawsze możesz pociąć i płukać tłumiki, tam też mogło się nagromadzić sporo oleju. Nie rozumiem jaki warsztat nie jest w stanie określić czy wyrzucasz tylko stary olej, czy to co leci z wydechu to coś świerzego...

#37 OFFLINE   irtyko

irtyko
  • 95 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Siemiatycze

Napisany 15 kwietnia 2012 - 20:48

czujnik wału w 2.0 dti jest pod silnikiem w okolicy łapy silnika lewej (tej po stronie kierowcy) dostęp od gleby, może u Ciebie jest podobnie

#38 OFFLINE   tomc

tomc
  • 44 postów
  • Dołączył: 23-05-2010
  • Skąd: WAŁBRZYCH
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 15 kwietnia 2012 - 21:15

No widzisz , zdecydowalem się na naprawę u przyjaciela i tu jest mały impas .... nie wypada mi go pouczać a chyba będę zmuszony.... .Człek prawy i kochany ale czasami myslę, że sam lepiej na logikę biorąc mam lepsze pomysły. Tu zaniedbałem sprawę z kolektorem dolotowym. Jak ściągnąłem gumę z niego to na obrzeżach zeskrobałem po centymetrze "gliny" tak było już to twarde i gęste. Co tam dalej .... to myślę ściagać szybko i prosić opatrzność o względy.
Dam znać jutro , pozdrawiam.



No i mineło kilka dni i zdaje się, że narobiłem wiele hałasu o nic. Przeczyściłem, wypłukałem jeszcze raz(tym razem osobiście) dolot-gumy i intercooler, niestety nie byłem w stanie zdemontować samemu kolektora(wyczyściłem tyle co dałem radę z zewnątrz sięgnąć). Pochodziło to jeszcze kilka godzin i przestało kompletnie dymić i nabrało mocy. Jeszcze nie chce przekroczyć 5000 obrotów ale i tak w praktyce, podczas jazdy takiego zakresu nigdy się nie używa. Wierzę więc, że będzie już dobrze. Inna sprawa, że martwi mnie to , iż w zbiorniku wyrównawczym chłodzenia sporo sadzy itp. , fakt, że sam płyn czysty,klarowny. Ale to już pewnie inna bajka, myślę, że uszczelka pod głowicą w najlepszym układzie. Na kompie jeszcze nie byłem i nie robiłem testu na zawartość spalin w układzie chłodzenia. Ale zamierzam konsekwentnie to wszystko zrobić w najbliższych dniach. Jak tylko coś będę wiedział to obiecuję zaraz Wam napiszę o wynikach.
Póki co to bardzo, bardzo dziękuję Wszystkim za pomoc i zaangażowanie !!!!!!
Serdecznie pozdrawiam Tomek.






Byłem na kompie, Jedyny błąd to czujnik temperatury wody ... reszta czysto. Sprawdził też na chodzącym silniku wszystkie parametry diagnostyczne i jak najbardziej były w normie.Tylko coś mi kapie z tyłu głowicy, myślę, że jakiś wąż od chłodzenia.


Myślę, że turbo dmucha, daj Boże , że to może tylko kolektor dolotowy i zawór do wyczyszczenia... .
Jak coś się rozkmini to dam znać.




No teraz jestem prawie przekonany, że to paliwo.... przelewy lub niedaj Boże wtryski. Jutro mentor to zdiagnozuje.

Dam znać, pozdrawiam Wszystkich niespokojnjie nawiedzonych OMEGĄ.!

Tomek.

#39 OFFLINE   arnoldzik

arnoldzik
  • 45 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 22 stycznia 2016 - 23:58

Witam,

Podepnę się pod temat, żeby nie zakładać nowego. Ja miałem sytuację taką, że sobie spokojnie jadę nagle pojawiły się dziwne gwizdy. W pierwszym momencie myślałem, że gdzieś karetka jedzie albo coś. Z ciszyłem radio i ku mojemu zdziwieniu zwróciłem uwagę, że to z mojego silnika. Zatrzymuję się na światłach, ruszam i totalny brak mocy. Po chwili z orientowałem się, że zostawiam kłęby biało szarego dymu. Zaznaczę, że dosyć spore. Taka zasłona dymna :) . przejechałem 7 km do domu. Później laweta i do mechanika. okazało się, że padło turbo, uszczelniacze i i łopatki od strony wydechu. Turbo poszło do regeneracji, szczerze nie wiem gdzie ale mój mechanik mówi, ma sprawdzoną osobę, która to robi z wydrukami z wyważania itp. turbina była kompletnie regenerowana wraz z nową obudową. Wyczyszczenie dolotu i założenie turbo. Omega chodzi bardzo dobrze, przyśpieszenie ma, na obroty się wkręca itp. jeszcze trochę zakopci jak się ją trochę pogoni. nie był czyszczony układ wydechowy, nadaje się powoli do wymiany i z obawy na to że się rozleci całkowicie nie był ruszany. Ma się to niby "dopalić" w niedługim czasie. Nie kopci cały czas tylko właśnie momentami. Ale najważniejsze co mnie nurtuje to, świszcząca turbina, słychać ją jak się doda gazu i w trakcie rozpędzania się. Dlatego chciałem się zapytać czy to normalne? Wcześniej też było trochę ją słychać, ale nie aż tak. Jak znajdę chwilę to podepnę do opcoma i sprawdzę jakie ma doładowania. Tak jak pisałem oma jeździ normalnie tylko czy świst jest normalny? Auto dzisiaj odebrane. Był bym wdzięczny za odpowiedzi osób po regeneracji turbo. Pozdrawiam.



#40 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 stycznia 2016 - 00:15

gwizd podobny do luźnego paska klinowego/ wiercenie tępym wiertłem  czy szum jak z odkurzacza ?

 

przy tym drugim możesz sprawdzić węże i intercooler może jest przedmuch, nowe turbo lepiej dmucha


Edytowany przez barteklodz, 23 stycznia 2016 - 00:16.